تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

دلایل دریافت نکردن گرین کارت از طریق لاتاری


10 دلیل برای دریافت نکردن گرین کارت از طریق برنامه لاتاری آمریکا

آیا آرزوی دریافت گرین کارت برای زندگی در ایالات متحده را دارید؟ شما تنها نیستید! با این حال دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا به راحتی امکان پذیر نیست. در این مطلب با رایج ترین دلایلی که میتواند باعث عدم دریافت گرین کارت شود آشنا شوید و از آنها جلوگیری کنید.

در این مطلب توضیح خواهیم داد که چگونه از فرمت عکس اشتباه گرفته تا اسپانسر های غیرقابل اعتماد تا اشتباه تایپی در فرم میتواند باعث رد درخواست شما شود.

1. عدم صلاحیت

بدون شک، ثبت نام در لاتاری گرین کارت ساده ترین و اغلب تنها راه برای زندگی در ایالات متحده است. شرایط ثبت نام در لاتاری ایالات متحده بسیار کم است و به دلیل تعداد بالای گرین کارت هایی که در هر سال صادر می شود (55000)، شانس برنده شدن در لاتاری زیاد است.

با این وجود، هر شخصی که ثبت نام میکند وارد قرعه کشی نمیشود. از جمله دلایل زیر ممکن است باعث شود شما ثبت نام کنید اما وارد قرعه کشی نشوید یا بعد از قبولی ریجکت شوید:

  • کشور محل تولد شما واجد شرایط قرعه کشی گرین کارت نیست.
  • شما شرایط تحصیلی یا کاری برای قرعه کشی گرین کارت را ندارید.

همچنین، یک خطا در برنامه می تواند به سرعت پروژه برنده گرین کارت شما را از مسیر خارج کند، زیرا مقامات ایالات متحده بدون اخطار متقاضیان را رد صلاحیت می کنند. به دلیل کمبود اطلاعات در مورد دلایل ردی، بسیاری از شرکت کنندگان بارها و بارها شکست می خورند و بنابراین سال به سال زمان حیاتی را از دست می دهند.

از اشتباهات دوری کنید

همچنین قبل از میتوانید این راهنمای جامع ثبت نام لاتاری گرین کارت را مطالعه کنید، تا از شما در برابر رد صلاحیت توسط مقامات ایالات متحده محافظت شود و همچنین با مطالعه مطالب این سایت و ارسال تیکت به ما قبل و پس از برنده شدن در لاتاری به شما کمک میشود.

2. تقدیم دادخواست اشتباه

اگر شانس خود را در قرعه کشی گرین کارت امتحان کردید و برنده شدید، مطمئن شوید که دقیقاً شرایط دریافت گرین کارت از طریق لاتاری را دارید و فقط در صورتی که مطمئن هستید، فرآیند پس از قبولی را شروع کنید. اگر فرآیند درخواستی را شروع کنید که شرایط آن را برآورده نکنید، پول زیادی از دست خواهید داد زیرا مقامات ایالات متحده هیچ هزینه ای را پس از پرداخت بازپرداخت نمی کنند.

3. فرمت عکس نادرست

نه تنها هنگام ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت ، بلکه در سایر فرآیندهای درخواست گرین کارت، باید عکس پاسپورت (دیجیتال) ارسال کنید. بسته به مراحل و مرحله درخواست، عکس های شما باید شرایط مختلفی را داشته باشند.

بسیاری از متقاضیان گرین کارت در این مرحله شکست می خورند زیرا یا به شرایط عکس توجه کافی ندارند و یا به دلیل محدودیت زبانی آنها را به درستی درک نمی کنند.

بنابراین قبل از ارسال عکس‌های خود، مطمئن شوید که الزامات الزامات عکس را رعایت کرده اید:

4. شکاف ها و اشتباهات در فرم درخواست

مسیر رسیدن به گرین کارت شامل چندین مرحله است که مهم ترین ها شامل فرم های درخواست ویزای لاتاری وDS-5501 DS-260 (درخواست الکترونیکی ویزای مهاجرت) می شود.

هنگام تکمیل فرم‌های کاغذی و آنلاین ممکن است بسیاری از موارد اشتباه پیش برود. موانع فنی در وب‌سایت‌های دولت ایالات متحده و قوانین دقیق تکمیل و موانع زبانی اغلب منجر به اشتباه می‌شوند.

از ترجمه دقیق انگلیسی عناوین مدرسه یا شغل گرفته تا فضای خالی مخفی معروف، تله های زیادی در کمین متقاضیان گرین کارت است. حتی اشتباهات واضحی مانند فراموش کردن نام میانی یا وارد کردن صحیح تاریخ ها به طرز شگفت آوری رایج است و می تواند منجر به رد درخواست شما شود.

5. مهلت ها و وقت مصاحبه های از دست رفته

یکی از دلایل رایج برای از دست دادن شانس دریافت گرین کارت، از دست دادن ضرب الاجل های کلیدی است. در طول فرآیند، تعهدات و موعد مقرر در انتظار متقاضیان گرین کارت و اسپانسر های آنها است و بسته به نوع فرآیند درخواست تا حدودی متفاوت است.

آنها عبارتند از:

  • ارسال به موقع درخواست اولیه
  • بررسی وضعیت به موقع
  • تکمیل به موقع فرم DS-260
  • پرداخت به موقع هزینه های ویزا
  • ارائه به موقع اسناد و مدارک
  • برنامه ریزی معاینه پزشکی با پزشک مورد تایید سفارت
  • شرکت نکردن افراد وارد شده در فرم برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده
  • دریافت نکردن وقت مصاحبه
  • عدم مهاجرت به موقع (بعد از دریافت ویزا 6 ماه فرصت ورود به آمریکا را دارید)

6. شواهد ضعیف

تقریباً تمام مسیرهای دریافت گرین کارت نیازمند ارائه مدارک متعددی است که حق شما برای دریافت ویزای مهاجرتی را در طول فرآیند درخواست اثبات می کند. اگر به اندازه کافی شرایط لازم را برآورده نکنید، در خطر رد شدن درخواست گرین کارت خود هستید.

به عنوان نمونه متقاضیانی که پس از برنده شدن ازدواج می کنند باید بر موانع بسیار بالایی غلبه کنند (بسته به زمان ازدواج)، زیرا مقامات مهاجرت ایالات متحده به دلیل ترس از ازدواج های ساختگی در رویکرد خود بسیار سختگیر هستند. مثلاً ضرب الاجل های بسیار کوتاهی تعیین می کنند یا تصمیمات عجولانه ای می گیرند که به ضرر متقاضیان باشد.

7. تغییر وضعیت

اگر در فرآیند گرین کارت تغییر وضعیت دادید باید قبل از مصاحبه به مقامات مربوطه اطلاع دهید. در غیر این، مقامات مهاجرت ایالات متحده روند گرین کارت شما را متوقف خواهند کرد.

  • اگر فرم DS-260 ارسال نکردید در فرم اطلاعات جدید را وارد کنید.
  • اگر فرم DS-260 را ارسال کردید و زمان کافی دارید به KCC اطلاع دهید و فرم را ویرایش کنید یا در روز مصاحبه اعلام کنید.

8. مشکلات پرداخت

در فرآیند گرین کارت از شما خواسته می شود هزینه های پردازش و مهاجرت را پرداخت کنید. نوع و میزان هزینه ها به نوع درخواست و مرحله پردازشی که در حال حاضر در آن هستید بستگی دارد. پرداخت ناقص یا تاخیر می تواند منجر به رد درخواست گرین کارت شما شود.

9. اشتباهات اسپانسر

فرض کنید در حال گذراندن مراحل درخواست گرین کارت هستید و نیاز به اسپانسر یا همان حامی مالی دارید. در این صورت، شما برای ثبت درخواست مهاجرت به یک اسپانسر وابسته هستید.

بسته به پرونده، این حامی ممکن است همسر، والدین، کارفرما یا دوست و آشنای شما در ایالات متحده باشد و آنها مسئولیت زیادی را در فرآیند پیچیده و اغلب طولانی گرین کارت بر عهده دارند. متأسفانه، اشتباهات حامی مالی یک دلیل رایج برای رد درخواست گرین کارت است.

رایج ترین خطاهای اسپانسر ها عبارتند از:

  • اظهارات متناقض یا نادرست به ممتحنین (مثلاً در مورد گرین کارت ازدواج).
  • عدم ارائه اظهارات یا مدارک مهم
  • رعایت نکردن دستورالعمل ها
  • فراموش کردن امضای یک برنامه
  • پرداخت نادرست هزینه ها
  • نداشتن شرایط اسپانسر و از دست رفتن زمان

منابع مالی ناکافی اسپانسر شما نیز ممکن است یکی از دلایل باشد.

از اشتباهات دوری کنید: در طول فرآیند گرین کارت با اسپانسر خود در تماس نزدیک باشید و تمام فرم های مورد نیاز را با هم مرور کنید. در موارد پیچیده، از یک وکیل مهاجرت کمک بگیرید.

10. اشتباهات USCIS

گاهی اوقات حتی مقامات مهاجرت ایالات متحده نیز اشتباه می کنند. به عنوان مثال، ممکن است هزینه بایگانی گم شود، ممکن است یک سند اشتباه ثبت شود، یا اشتباه املایی در نام، آدرس (ایمیل) یا تاریخ تولد شما رخ دهد.

چنین اشکالاتی می تواند منجر به نتیجه گیری نادرست، و در بدترین حالت، رد درخواست گرین کارت شما شود. اگر احساس می کنید دلیل رد گرین کارت شما به دلیل خطای USCIS است، می توانید به این تصمیم اعتراض کنید.

اعتراض به ریجکتی درخواست گرین کارت

برای درخواست تجدیدنظر در مورد ریجکتی تقاضای، فرم I-290B یا  فرم I-601 (بسه به شرایط شما) را میتوانید ارسال کنید. در لینک زیر در این مورد میتوانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

چگونه گرین کارت بگیرم؟

مسیرهای دستیابی به گرین کارت از طریق استخدام، ازدواج یا اقوام در ایالات متحده پر از موانع و مشکلات است و فقط برای افراد معدودی مناسب است. با این حال، ثبت نام قرعه کشی سالانه لاتاری گرین کارت آسان، کم هزینه و در بسیاری از موارد بسیار سریعتر از برنامه های دیگر است (با حذف دوره های انتظار) و در حالت عادی کمترین مدارک والزامات را نسبت به سایر روش ها نیاز دارد.

اگر رویای ایالات متحده را دارید، در لاتاری گرین کارت ثبت نام کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی