تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمای صفر تا صد برنده های لاتاری آمریکا


راهنمای برندگان لاتاری گرین کارت

ضمن عرض تبریک به شما برنده گرامی از شما دعوت میکنیم مقاله راهنمای برندگان لاتاری را که مشخصاً برای برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا تهیه شده است با دقت مطالعه نموده و مناسب با شرایط خودتان اقدام کنید.

 طبق روال هر ساله لاتاری آمریکا، بالغ بر ۱۰۰ هزار فرم برنده لاتاری اعلام میشوند، که از این تعداد در نهایت تنها ۵۰,۰۰۰ فرم موفق به دریافت ویزا خواهند شد. یقیناً برندگان ایرانی نیز تابع این قاعده بوده و تنها ۷% مجموع فرم های برنده شده از هر کشور امکان دریافت ویزا را خواهند داشت که در عمل مجموعاً ۳,۵۰۰ فرم میباشد. بنابراین اولویت با افرادیست که فرم ها را با دقت تکمیل نموده و مدارک را بموقع تهیه و ارسال کنند. به خاطر داشته باشید دقت و زمان بندی مناسب در تهیه مدارک و ارسال آنها و حضور به موقع در سفارت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما در دریافت ویزا دارد.

مراحل برندگان لاتاری

پس از بررسی نتیجه لاتاری و مشاهده نامه قبولی در لاتاری از طریق وب سایت https://dvprogram.state.gov و اطلاع از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه (در آنکارا، ارمنستان یا ابوظبی برای ایرانیان داخل کشور، و نزدیکترین سفارت به محل اقامت شما در خارج از کشور)، اکنون زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکاست.

تکمیل فرم DS-260 برندگان لاتاری

برندگان لاتاری گرین کارت پس از مشاهده نامه قبولی، بایستی در اسرع وقت اقدام به تکمیل فرم DS-260 نمایند. این فرم حاوی اطلاعات کاملی از شرایط فعلی افراد و سوابق تحصیلی و شغلی گذشته شان میباشد.

عدم تکمیل آن به معنای عدم تمایل به ادامه مراحل و تعیین وقت سفارت و متعاقباً عدم دریافت گرین کارت میباشد.

تهیه و ترجمه مدارک برای سفارت

برندگان لاتاری باید مدارک Civil Document ها را تهیه و ترجمه کرده و در زمان مصاحبه در سفارت ارائه شوند. تهیه این مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد و هر گونه نقصی در پرونده منجر به به تعویق افتادن پروسه در سفارت میشود و ممکن است بعلت عدم وجود زمان کافی جهت تهیه مجدد آنها از دریافت ویزا باز بمانید.

گواهی تمکن مالی و اسپانسر

از مهمترین مدارکی که برندگان لاتاری بایستی به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند، گواهی تمکن مالی است. اثبات تمکن مالی میتواند از طریق حساب بانکی، ارزش گذاری ملک، پیشنهاد شغلی و یا گرفتن اسپانسر باشد. هدف از این کار اثبات توان مالی متقاضی جهت زندگی در آمریکا میباشد تا از سربار دولت شدن جلوگیری شود.

مصاحبه سفارت برندگان لاتاری

پس از اینکه پرونده شما وارد مرحله روال اداری یا به اصطلاح کارنت شد، از محل و تاریخ دقیق مصاحبه در سفارت مطلع خواهید شد. به خاطر داشته باشید حضور به موقع در سفارت حائز اهمیت بسیار بالاییست.

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل سفارت حاضر شوید.

دریافت ویزای آمریکا

برندگان لاتاری گرین کارت یه خاطر داشته باشند که مدت اعتبار ویزای آمریکا معمولاً ۶ ماهه است اما به نسبت اعتبار مدیکال و معاینات پزشکی متقاضی ممکن است کمتر از ۶ ماه نیز باشد. تا قبل از اتمام اعتبار ویزا بایستی وارد آمریکا شوید. هزینه صدور گرین کارت در حال حاضر ۲۲۰ دلار  میباشد که میتوانید قبل از سفر به آمریکا و یا بعد از ورود هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

این کاملاً طبیعی است که برندگان لاتاری گرین کارت در روزهای اول بعد از اطلاع از قبولیشان بسیار هیجان زده و مضطرب با ما تماس میگیرند و به هر نحوی که شده میخواهند در اسرع وقت کارشان انجام شود. موارد بسیاری را دیده ایم که هیجان قبولی اجازه ارزیابی دقیق شرایط کنونی شان را نداده و اصرار به تکمیل فرم های DS-260 در همان روزهای اول را داشته اند و نگران اتمام زمان و یا عقب ماندن از سایرین بودند و گاهاً این موضوع منجر به بروز نواقصی در فرمهایشان شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که کیس نامبر شما حکم سیستم نوبت دهی را دارد و تکمیل فرم در روزهای اول هیچ تاثیری در زمان اعلام مصاحبه در سفارت ندارد. بنابرین سعی کنید آرامش تان را حفظ کرده و فریب تبلیغات هیجانی سود جویان را نخورید و در کمال آرامش تصمیم بگیرید.

✅ در صورتیکه از نحوه تکمیل فرم ها و ادامه روند مربوط به برندگان لاتاری گرین کارت اطلاع کافی ندارید، میتوانید از مشاوره کارشناسان و مشاوران یا وکلا بهره مند شوید. این مرکز با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در همراهی برندگان لاتاری از ابتدای اطلاع از برنده شدنشان تا دریافت ویزا، مشاوری مناسب جهت کاهش استرس های شما در تهیه مدارک و حضور در سفارت میباشد. سالانه تعداد محدودی از برندگان ایرانی لاتاری توسط خدمات تخصصی این مرکز پذیرفته و موفق به دریافت ویزا و ورود به کشور آمریکا میشوند.

شرح مواردی که برندگان لاتاری باید در نظر داشته باشند:

  • تکمیل فرم های DS-260 برندگان
  • تشکیل پرونده برای برندگان لاتاری جهت پیگیری امور مربوط به تهیه مدارک
  • اطلاع رسانی نسبت به کیس های کارنت شده هر ماه و ارائه راهنمایی های لازم بواسطه ویزا بولتن ها منتشر شده
  • تهیه چک لیست مدارک سفارت و ارائه زمانبندی جهت تهیه به موقع آنها
  • پیگیری های لازم جهت مشخص شدن وقت مصاحبه سفارت و رفع اشکالات احتمالی
  • حل مشکلات منطبق با شرایط برندگان (تغییر زمان یا مکان مصاحبه، ازدواج / طلاق پس از قبولی، بچه دار شدن و…)
  • کارهای مربوط با تهیه مستندات مالی و تهیه فرم های مربوط به اسپانسر مالی در ایالات متحده
  • لیست واکسن ها و معاینات پزشکی مورد تایید انستیتو پاستور ایران
  • رزرو وقت پزشک معتمد سفارت در خارج از ایران جهت انجام معاینات پزشکی
  • مکاتبه با سفارت، کلینیک و پزشک معتمد سفارت جهت دریافت راهنمایی های احتمالی در خصوص پرونده متقاضی
  • بررسی شرایط و وضعیت پرونده متقاضی
  • بررسی موارد لازم جهت آشنایی با سفارت و نحوه برگزاری مصاحبه
  • پیگیری وضعیت پرونده پس از انجام مصاحبه و مراحل بعدی تا اعلام نتیجه Administrative Processing
  • پرداخت هزینه صدور گرین کارت
  • دریافت اطلاعات کافی جهت ورود به آمریکا و دریافت گرین کارت
راهنمای برندگان لاتاری

محتویات این مطلب:

[پنهان]

تکمیل فرم DS-260

فرم DS-260 برندگان لاتاری:

برندگان لاتاری گرین کارت پس از مشاهده نامه قبولی در سایت، بایستی در اسرع وقت اقدام به تکمیل فرم DS-260 به صورت آنلاین نمایند. این فرم حاوی اطلاعات کاملی از شرایط فعلی افراد و سوابق تحصیلی و شغلی گذشته شان را شامل میشود. با تکمیل این فرم شما آمادگی خود را جهت ادامه مراحل قبولی لاتاری، تهیه مدارک و حضور در سفارت اعلام میکنید و عدم تکمیل آن به معنای عدم تمایل به ادامه مراحل و تعیین وقت سفارت و متعاقباً عدم دریافت گرین کارت میباشد.

این فرم باید برای تمامی اعضای خانواده که همراه فرد برنده در فرم اولیه ثبت نام کرده اند تکمیل گردد.

تکمیل این فرم نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و حتماً در تکمیل آن حوصله لازم را به خرج دهید.

نکات مهم تکمیل فرم DS-260:

دقت داشته باشید که اگر در زمان ثبت نام متاهل یا دارای فرزند بوده اید، اما اطلاعات همسر یا فرزندانتان را در فرم های اولیه لاتاری وارد نکرده اید، بهتر است فرم DS-260 را تکمیل نکنید، چون ویزایی به شما تعلق نخواهد گرفت و کیس شما مردود اعلام خواهد شد.

اما اگر شرایط شما به نسبت زمان ثبت نام در لاتاری تغییر پیدا کرده است، برای مثال ازدواج کرده اید، یا طلاق گرفته اید و یا دارای فرزندی شده اید، میتوانید پس از قبولی در فرم DS-260 اطلاعات همسر و فرزندانتان را درج کنید. در صورت قبولی در مصاحبه همراهان جدید شما نیز به همراه شما ویزای آمریکا را دریافت خواهند کرد.

مهلت تکمیل و ارسال فرم DS-260:

معمولاً بلافاصله بعد از اطلاع از قبولی میتوانید اقدام به تکمیل فرم DS-260 نمایید. اما به خاطر داشته باشید هیچ ضرب الاجل یا مهلت خاصی برای تکمیل این فرم وجود ندارد. توصیه ما این است که فرم ها را با دقت بررسی کنید و با حوصله تکمیل کنید. اگر گذرنامه ندارید، سریعاً اقدام به تهیه گذرنامه کنید و بعد از آن فرم ها را تکمیل کنید. میتوانید فرم ها را طی 10 روز یا یک ماه بعد از اعلام نتایج اولیه تکمیل کنید و مشکلی متوجه کیس شما نخواهد شد. معمولاً دعوتنامه های مصاحبه برندگان لاتاری از اواخر مرداد ارسال شده و اولین دوره مصاحبه از اواخر مهر شروع میشود. بنابراین تمامی کیس ها، چه کیس نامبرهای پایین و چه کیس نامبرهای با رقم بالا میتوانند فرم ها را در زمان مناسب تکمیل کنند.

مدارک مورد نیاز جهت باز کردن فرم DS-260:

جهت باز کردن فرم DS-260 باید کیس نامبر داشته باشید. کیس نامبر شما در نامه قبولی تان درج شده است.

  • دسترسی به اینترنت
  • کیس نامبر فرد قبول شده
  • تاریخ تولد برنده اصلی لاتاری

زبان فرم DS-260:

این فرم بایستی به صورت انگلیسی و با استفاده از کاراکترهای زبان انگلیسی تکمیل شود. تنها یک قسمت وجود دارد که باید به زبان فارسی آنرا تکمیل کنید و آن هم قسمت “نام شما به زبان خودتان” میباشد. مابقی قسمت ها حتماً باید به انگلیسی تکمیل شود. در صورت عدم رعایت این موضوع و موضوعات مشابه، فرم شما ریجکت خواهد شد.

آیا فرم DS-260 قابل ذخیره است؟

بله. فرم ها به صورت موضوعی و صفحه به صفحه طراحی شده اند و در هر مرحله امکان ذخیره فرم به صورت آنلاین وجود دارد.

اطلاعات مورد نیاز جهت تکمیل فرم DS-260:

  • مشخصات شخصی و هویتی
  • پاسپورت همه اعضای خانواده
  • محل سکونت فعلی و گذشته
  • آدرس در آمریکا
  • مشخصات اعضای خانواده (شامل پدر و مادر، همسر و فرزندان)
  • اطلاعات سفرهای پیشین به ایالات متحده
  •  داده های شغلی، تحصیلی و تخصصی و آموزشی فعلی و گذشته
  • اطلاعات مربوط به سوابق سو پیشینه، پزشکی و سلامت
  • و غیره

اسناد برندگان لاتاری جهت ارائه در زمان مصاحبه سفارت

مدارک برندگان لاتاری

اسناد و مدارک برندگان لاتاری همان مدارک Civil Document ها و یا به نوعی اطلاعات هویتی، پزشکی، مالی و سوابق تحصیلی و شغلی هستند که باید تهیه و ترجمه شده و در زمان مصاحبه در سفارت ارائه شوند. تهیه این مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد و هر گونه نقصی در پرونده منجر به به تعویق افتادن پروسه در سفارت میشود و ممکن است بعلت عدم وجود زمان کافی جهت تهیه مجدد آنها از دریافت ویزا باز بمانید.

 
پاسپورت

هر فرد زیر مجموعه کیس شما چه نوزاد و چه بزرگسال باید حتماً پاسپورت جداگانه داشته باشد و در روز مصاحبه تحویل آفیسر در سفارت دهد. هر پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

شناسنامه

اصل، کپی و ترجمه تمامی صفحات شناسنامه های اعضای کیس بایستی تهیه و تحویل سفارت شود.

سند ازدواج و یا گواهی طلاق

اصل، کپی و ترجمه تمامی صفحات سند ازدواج افراد متاهل و یا گواهی طلاق افراد مطلقه

مدارک تحصیلی یا گواهی شغلی

برنده اصلی لاتاری بایستی مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا به بالا را در سفارت ارائه دهد. در صورت عدم داشتن تحصیلات کافی، بایستی دو سال سابقه کار طی 5 سال گذشته که نیاز به حداقل دو سال آموزش و یا تجربه دارد ارائه دهید. تنها مرجع تصمیم گیری در رابطه با مشاغل مورد تایید برندگان لاتاری که جایگزین مدرک تحصیلی میباشد، وب سایت اداره کار ایالات متحده به نشانی onetonline.org میباشد که در آن متقاضی باید اثبات کند شغل او در Zone چهار و دارای SVP بالاتر از هفت است.

کارت پایان خدمت سربازی

سربازی در ایران شرایط خاص خود را دارد و برای ارائه آن ملاحظات مهمی وجود دارد.

نتایج آزمایشات پزشکی

سفارت برای تمامی افراد حاضر جهت انجام مصاحبه، نیاز به تایید مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت (Panel Physician) دارد. مدارک پزشکی یا مدیکال لاتاری طبق شرایط ذکر شده در صفحه مربوط به مدیکال برندگان لاتاری بایستی تهیه و ارائه شوند.

واکسیناسیون و معاینات پزشکی

مدیکال برندگان لاتاری و واکسیناسیون:

سفارت برای تمامی افراد حاضر در سفارت جهت انجام مصاحبه، نیاز به تایید مدارک پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت (Panel Physician) دارد. مدارک پزشکی یا مدیکال لاتاری طبق شرایط زیر برای هر فرد بایستی تهیه گردد:

1.ابتدا به واحد واکسیناسیون انستیتو پاستور ایران در تهران و یا مراکز هلال احمر در شهرستان ها مراجعه کرده و اقدام به تزریق واکسنهای مربوط به هر فرد نمایید. در زمان مراجعه به انستیتو پاستور به مسئول واکسیناسیون بگویید که واکسن ها را برای سفارت آمریکا میخواهید. بسته به شرایط شما زمانبندی جهت انجام واکسیناسیون به شما ارائه خواهد شد. پس از اتمام تزریق تمامی واکسن ها، اصل گذرنامه را ببرید تا کارت واکسیناسیون بین المللی به نام هر فرد صادر شود. این کارت را پزشک سفارت از شما درخواست خواهد کرد.

2.مدارک پزشکی شما تنها در صورتی کامل خواهد شد که پزشک سفارت معاینات تکمیلی را انجام داده و کارت واکسیناسیون ایران را تایید نماید. بهتر است وقت پزشک از شهر محل سفارت (آنکارا، ابوظبی و یا ایروان)، یک ماه مانده به زمان مصاحبه تان برای شما دریافت شود. وقت ویزیت پزشک معمولاً 2 الی 4 روز کاری قبل از روز مصاحبه خواهد بود. حضور به موقع در مطب پزشک سفارت ضروریست.

گواهی تمکن مالی یا فرم اسپانسر

از مهمترین مدارکی که برندگان لاتاری بایستی به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند،گواهی تمکن مالی است. اثبات تمکن یا توان مالی به روش های زیر ممکن است:

  • موجودی حساب شخصی برنده لاتاری
  • سند ملکی به نام یا همراه برنده لاتاری
  • پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرما در ایالات متحده
  • اسپانسر

هدف از این کار اثبات توان مالی متقاضی جهت زندگی در آمریکا میباشد تا از Public Charge یا اصطلاحاً وابسته به دولت شدن جلوگیری شود.

جهت کسب اطلاعات کاملتر به صفحه مخصوص شرایط تهیه تمکن مالی و تکمیل فرم اسپانسر مراجعه نمایید.

توجه:
در صورتی که هر دو شریک زندگی قصد تحصیل در کانادا داشته باشند، نمی توانند برای ویزای همسر دانشجوی کانادا درخواست دهند و یا از همراهی همسر در زمان تحصیل در این کشور (در یک درخواست) بهره مند باشند؛ زیرا باید به صورت جداگانه برای اخذ مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنند.

تکمیل فرم اسپانسر لاتاری

تمکن مالی و اسپانسر برندگان لاتاری:

از مهمترین مدارکی که برندگان لاتاری بایستی به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند، گواهی تمکن مالی است. اثبات تمکن یا توان مالی به روش های زیر ممکن است:

  • موجودی حساب شخصی برنده لاتاری
  • سند ملکی به نام یا همراه برنده لاتاری
  • پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرما در ایالات متحده
  • اسپانسر

هدف از این کار اثبات توان مالی متقاضی جهت زندگی در آمریکا میباشد تا از Public Charge یا اصطلاحاً وابسته به دولت شدن جلوگیری شود.

تمکن مالی از طریق موجودی حساب شخصی:

بسته به تعداد اعضای کیس برنده لاتاری، میزان رقم موجودی حساب شخصی شما متفاوت است که نیاز به بررسی دارد. دریافت تمکن مالی از هر بانکی در ایران یا خارج از ایران ممکن است، اما حتماً باید این گواهی به زبان انگلیسی و معادل دلاری موجودی حساب در آن قید شود. معمولاً در ایران شعب بین الملل یا حتی شعب معمولی بانکها به درخواست شما گواهی تمکن مالی از حساب متقاضی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند.

ارائه تمکن مالی از طریق سند ملکی:

در این روش، شما بایستی از طریق یک کارشناس دادگستری اقدام به قیمت گذاری ملکتان که به نام فرد برنده شده یا همسر ایشان باشد نمایید. این گواهی نیز بایستی به زبان انگلیسی باشد.

تمکن مالی لاتاری از طریق پیشنهاد شغلی:

در صورتی که تخصص و مهارت شما بتواند نظر یک موسسه یا شرکت تجاری در ایالات متحده را جلب نماید و برای جذب شما درخواست دهد و حقوق ماهیانه به شما پرداخت کند، میتوانید از این درخواست به عنوان یک گواهی تمکن مالی برای اثبات توان مالی تان در زمان زندگی در آمریکا استفاده نمایید.

مشخص کردن تمکن مالی از طریق اسپانسر:

برای برندگان لاتاری، اسپانسر یا Petitioner فردیست که در ایالات متحده زندگی میکند. شهروند دائم آمریکاست و پاسپورت آمریکایی دارد. اسپانسر باید آنقدر درآمد و توان مالی در آمریکا داشته باشد تا بتواند فرم Affidavit of Support را جهت حمایت مالی از متقاضی امضا کند. صدور و امضای این فرم هزینه ای ندارد و باید اصل فرم به همراه امضای اسپانسرتان برای شما ارسال شود تا در زمان مصاحبه تحویل سفارت دهید.


مدارک مورد نیاز اسپانسر:
  • کپی پاسپورت یا گرین کارت دائم
  • فرم تکمیل و امضا شده فرم I-134
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد سال اخیر (فرم 1040)
  • فرم W-2 برای سال مالی اخیر

اسپانسر شما حتماً باید اظهارنامه مالیات بردرآمد سال اخیر را پرداخت کرده باشد. دقت داشته باشید که در صورت عدم ارائه هر یک از مدارک بالا به همراه فرم اسپانسر به سفارت، باعث مردودی اسپانسرتان خواهد شد و عواقب آن متوجه کیس برنده لاتاری میشود. نکته آخری که گاهاً در میان متقاضیان با آن برخورد کرده ایم، ارسال فرم I-134 بدون امضای اسپانسر است که موجب مشکلات متعددی شده است. حتماً قبل از ارسال فرم از آمریکا، مجدداً از اسپانسرتان بخواهید که امضای فرم را چک کند.

✅ اسپانسر به عنوان یکی از موارد مورد نیاز جهت اثبات توان مالی شما میباشد و الزاماً اجباری برای داشتن اسپانسر وجود ندارد. چنانچه بتوانید با استفاده از توان مالی شخصی تان مانند ارائه گواهی بانکی و یا سند ملکی به سفارت تمکن مالی تان را اثبات کنید، به هیچ وجه نیاز به داشتن اسپانسر در آمریکا ندارید. در صورتی که در هر مرحله از تهیه مدارک و همچنین در تکمیل فرم های مربوط به اسپانسر لاتاری نیاز به مشاوره دارید، میتوانید از کارشناسان ما کمک بگیرید. دانش و تجربه سال های گذشته ما یقیناً راه گشای بسیاری از مسائل شما در مسیر دریافت گرین کارت خواهد بود.

مصاحبه سفارت آمریکا

زمان اعلام مصاحبه برندگان لاتاری:

پس از اینکه پرونده شما وارد مرحله روال اداری یا به اصطلاح کارنت شد، از محل و تاریخ دقیق مصاحبه در سفارت مطلع خواهید شد. به خاطر داشته باشید حضور به موقع در سفارت حائز اهمیت بسیار بالاییست. سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل سفارت حاضر شوید.

نحوه انجام مصاحبه برندگان لاتاری:

مصاحبه معمولاً در حالت عادی 5 تا 10 دقیقه به طول می انجامد و در واقع در صورتی که افسر پرونده شما در رابطه با بخشی از مدارک تان نیاز به اطلاعات بیشتری داشته باشد از شما سوال میکند. ممکن است این سوال ها در رابطه با گذشته یا آینده شما باشد.

در محل مصاحبه (آنکارا، ابوظبی و یا ایروان برای افرادی که ساکن ایران یا هر یک از این کشورها هستند) افسر مصاحبه معمولاً با ایرانی ها فارسی صحبت میکند. در واقع از شما سوال میپرسند که آیا میخواهید فارسی صحبت کنید یا انگلیسی که به انتخاب شما با آن زبان با شما مصاحبه انجام میگردد. بنابراین نیازی به حضور مترجم یا وکیل در روز مصاحبه نیست.

هزینه صدور ویزای لاتاری:

هزینه صدور ویزای لاتاری برای هر فرد 330 دلار آمریکا میباشد که قبل از مصاحبه در محل سفارت از شما دریافت میشود.

چه ویزا صادر شود و چه نشود، این مبلغ غیر قابل برگشت میباشد.

دریافت ویزای آمریکا

صدور ویزای آمریکا:

در صورتیکه با صدور ویزا برای شما موافقت شود، مدارک زیر به شما تحویل داده میشود و شما باید به همراه سایر مدارک آنها را با خود به آمریکا ببرید:

پاسپورت به همراه ویزا:

ویزای آمریکا روی یکی از صفحات گذرنامه شما چسبانده میشود. بلافاصله پس از دریافت پاسپورت، صفحه ویزا را با دقت مطالعه نمایید و در صورتی که ایرادی در اطلاعات داشت با سفارت تماس بگیرید.

پاکت مهاجرتی مهر و موم شده:

یک پاکت مهر و موم شده حاوی اسنادی را دریافت میکنید که باید در مبادی ورودی آمریکا (معمولاً فرودگاه) تحویل اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) بدهید. دقت داشته باشید که به هیچ وجه پاکت را باز نکنید.

مهلت سفر به آمریکا: 

مدت اعتبار ویزای آمریکا معمولاً 6 ماهه است اما به نسبت اعتبار مدیکال و معاینات پزشکی متقاضی ممکن است کمتر از 6 ماه نیز باشد. تا قبل از اتمام اعتبار ویزا بایستی وارد آمریکا شوید.

پرداخت هزینه صدور گرین کارت:

هزینه صدور گرین کارت در حال حاضر 220 دلار میباشد که میتوانید قبل از سفر به آمریکا و یا بعد از ورود هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که در صورت عدم پرداخت این هزینه، گرین کارت شما صادر نخواهد شد.

سوابق واکسیناسیون:

کودکان قبل از رفتن به مدرسه باید لیستی از واکسن ها را بزنند. بنابراین قبل از سفر به آمریکا حتماً واکسن ها را به صورت کامل تزریق کرده باشید و مدارک آن را به همراه خود ببرید.

عکس X-ray:

به خاطر داشته باشید که این عکس را داخل چمدان نگذارید.

✅ «دقت داشته باشید که دارندگان گرین کارت مجاز به خروج از آمریکا به مدت دلخواه نیستند. در صورتیکه افسر مهاجرت در فرودگاه تشخیص دهد که شما نیازی به گرین کارت و اقامت در آمریکا ندارید، ممکن است نسبت به لغو آن اقدام نماید. بنابراین در صورتیکه قصد اقامت در آمریکا را ندارید یا میخواهید برای مثال بمدت بیش از 12 ماه از خاک آمریکا خارج شوید، بایستی مدارک Travel Document تهیه کنید و به نوعی اجازه خروج بلند مدت را از آمریکا دریافت کنید تا پس از بازگشتتان با مشکل مواجه نشوید.»

اطلاعات تکمیلی برای برندگان لاتاری

ویزا بولتن چیست ؟

ویزا بولتن اواسط هر ماه میلادی توسط وزارت امور خارجه (اداره مهاجرت) به عنوان اطلاعیه منتشر می شود. در این ویزا شرایط و اطلاعات مربوط به پرونده های در دست بررسی و یا کارنت شده هر دوره اعلام می گردد. معمولاً پس از کارنت شدن کیس، طی ۱۰ الی ۱۵ روز ایمیل تاریخ حضور در سفارت از سوی KCC ( مرکز کنسولی کنتاکی) ارسال می شود. بنابراین شما باید راس ساعت تعیین شده در سفارت حضور پیدا کنید.

منظور از کارنت شدن چیست؟

کارنت شدن کیس، یعنی تعیین زمان رسیدگی به پرونده و حضور افراد ذینفع آن در سفارت جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه. هر ماه تعداد افرادی که از هر نوع ویزا کارنت میشوند، در ویزا بولتن های وزارت امور خارجه منتشر میشود.

کلیرنس چیست ؟

در مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ، کلیرنس یا همان Administrative Processing به مرحله ای گفته می شود که پس از انجام مصاحبه، بایستی در انتظار بررسی سوابق و یا تایید صلاحیت جهت دریافت ویزای مهاجرتی آمریکا باشید.

این پروسه توسط وزارت امور خارجه آمریکا صورت می گیرد و تصمیمات به فرد مصاحبه کننده در سفارت بستگی دارد. این فرد اگر نسبت به موضوعی در درخواست شما تردید داشته باشد آن را برای بررسی بیشتر وارد پروسه کلیرنس می کند. در بیشتر موارد این اتفاق برای ایرانی ها رخ می دهد.

در این پروسه شرایط لازم برای رد یا قبول برخی از متقاضیان به مقر وزارت امور خارجه در واشنگتن جهت تحقیق در مورد احتمال اتهام به جاسوسی، تروریسم و صادرات غیرقانونی فناوری به خارج از ایالات متحده آمریکا است و…ارسال میشود.

مدت این دوره معمولاً از ۶ هفته یا بیشتر می باشد. پس از آن در صورت تایید صلاحیت، مشاوران ما شما را از نتیجه آن مطلع خواهند کرد.

کیس نامبر (CASE NUMBER) چیست ؟

برندگان گرین کارت آمریکا، یک کد با عنوان کیس نامبر به عنوان شماره پرونده دریافت می کنند. این شماره تا پایان مراحل دریافت ویزا و گرین کارت استفاده خواهد شد.

کیس نامبر به معنای نوبت رسیدگی به پرونده شما در سیستم کنسولگری اداره مهاجرت امریکا می باشد و کلیه مراحل بعد از قبولی شما بر اساس این شماره انجام خواهد شد. چهار رقم اول مربوط به سالی است که در آن پذیرفته شده اید، دو رقم بعدی مخفف اسم قاره محل تولد شماست (برای قاره آسیا AS قرار می گیرد)، ارقام بعدی نوبت شما و کیس نامبر اصلی شماست که بر طبق آن، پس از تکمیل پر کردن فرم DS – 260 باید منتظر بمانید که پرونده شما به جریان بیفتد و اصطلاحا کارنت شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی