تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چگونگی تعیین وقت مصاحبه و تغییر سفارت برای لاتاری آمریکا


تعیین وقت سفارت برای ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا

در صورت برنده شدن در لاتاری، برحسب شماره پرونده یا کیس نامبر برای شما وقت مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا تعیین می‌گردد. شما باید ضمن انجام مراحل بعد از قبولی در لاتاری در این مصاحبه شرکت کنید.

سیستم وقت دهی لاتاری توسط kcc و nvc و سفارت تنظیم و تعریف می‌شود هیچ عامل انسانی امکان دسترسی یا اعمال نفوذ قانونی و غیر قانونی در امر تعیین وقت مصاحبه برای برندگان لاتاری را ندارد

توجه داشته باشید هیچ وکیلی و یا موسسه حقوقی تحت هیچ نوع مکاتبه یا رابطه قادر به رزو وقت سفارت برای شما نمیباشد.

وقت مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری از روی شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری تعیین می‌شود. در واقع به بیان ساده‌تر شماره پرونده لاتاری برندگان تعیین کننده وقت مصاحبه سفارت آمریکاست.

اعداد مهم در شماره پرونده برندگان لاتاری ، هشت شماره آخر آن می‌باشد و نشان‌دهنده این است که این کیس چندمین درخواستی است که به صورت تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب شده است (مثال؛ این پرونده 1212 امین، مورد انتخاب شده می‌باشد). تمامی کیس‌ها پشت سر هم هستند و هر چه این شماره هشت رقمی پایین‌تر باشد، بهتر است و وقت مصاحبه شما زودتر تعیین می‌شود. در واقع برندگان لاتاری به ترتیب عدد موجود در شماره پرونده خود مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

سفارت های آمریکا به برندگان لاتاری گرین کارت فقط یک بار وقت مصاحبه اعطا می‌دهند و اگر در همان وقت همه مدارک و شرایط ویزای لاتاری کامل باشد، آن برنده، ویزا خواهد شد (ممکن است). اگر این مدارک کامل نباشد، برنده لاتاری مجبور به پیکاپ خواهد شد یا در حالت دیگر مجبور به اضافه کردن طول سفر یا سفر مجدد می‌شود که انجام هر کدام از این راه‌حل‌ها ممکن است از یک تا چند ده میلیون هزینه به دنبال داشته باشد.

کارنتی یا فرا خوان مصاحبه چیست ؟

کارانتی یعنی فراخوان برندگان لاتاری جهت آمادگی انجام مصاحبه در یکی از سفارتخانهای مجاز امریکا برای شهروندان ایرانی
این فراخوان از طریق سیستم ویزا بولتن آمریکا هر ماه صورت می گیرد.

به عنوان مثال در ویزا بولتن ماه اگوست اعلام میشود؛
برندگان لاتاری ۲۰۲۰ قاره آسیا از کیس نامبر شماره ۱ الی ۷۵۰ برای ماه اکتبر۲۰۱۹ فراخوان به مصاحبه شده اند
معمولا ماههای اول حدود ۸۰۰ برنده را فراخوان میدهند ولی بعد از دو تا ۳ ماه این تعداد هر ماه به دو تا ۳ برابر ماه قبل افزایش پیدا میکند.

نحوه انتخاب یا تغییر محل مصاحبه لاتاری گرین کارت

در هنگام اولین ورود به فرم ds260، در پایین صفحه Getting Started، از شما درخواست شده است تا محل مصاحبه مورد نظرتان را تعیین کنید.

محل مصاحبه با توجه به کشور محل سکونت که در فرم ثبت نام وارد کردید، انتخاب می‌شود و در حالت عادی محل مصاحبه متقاضیان ساکن ایران، سفارت آنکارا در ترکیه انتخاب شده است. (زمان دقیق مصاحبه توسط KCC تعیین شده و به اطلاع شما خواهد رسید.)

چنانچه تمایل دارید محل مصاحبه همان محل انتخاب شده (که بصورت درشت نوشته شده است – مثلاً در تصویر زیر آنکارا) باشد، گزینه Yes, schedule my interview there. را انتخاب کنید. در غیر اینصورت برای انتخاب محل دیگر، گزینه No, I want to be interviewed in و از لیست مقابل آن، محل مورد نظر را انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر ساکن آمریکا هستید، برای تغییر وضعیت و دریافت گرین کارت بدون نیاز به خروج از آمریکا، گزینه سوم را انتخاب کنید.

در این حالت کیس شما به جای سفارت، به USCIS ارجاع داده می‌شود.

جزییات پروسه تغییر وضعیت (Adjustment of Status) در تاپیک مربوطه توضیح داده شده است.

پس از کلیک بر روی Continue و ورود به مرحله بعد، گزینه‌های مربوط به محل مصاحبه غیرفعال خواهند شد ولی مجدداً در مرحله پایانی بخش REVIEW محل مصاحبه را می‌توانید تغییر دهید. (صفحه Location)

همچنین برای دسترسی سریع به فرم ds260 می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

بعد از ثبت فرم، در برخی موارد نیز ممکن است بتوانید سفارت و محل انجام مصاحبه را تغییر دهید، حتی در صورت درخواست آنلاک و باز شدن مجدد فرم، محل مصاحبه غیر قابل ویرایش خواهد بود و برای تغییر محل مصاحبه باید درخواست خود را با بیان علت، به ایمیل KCC ارسال کنید، توجه کنید که با دلایل باشد و هردو سفارت باید قانع شوند قبول کنند.

در سال‌های اخیر به علت تعداد زیاد کیس‌های متقاضی مصاحبه در آنکارا و کمبود ظرفیت کافی برای این حجم از مصاحبه در این سفارت، مصاحبه‌های خارج از ظرفیت آنکارا معمولاً به ابوظبی و ایروان منتقل می‌شود.

نامه دوم وقت سفارت برندگان لاتاری

جایگزینی نامه دوم اداره کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا به معنای اعطای وقت سفارت به یک برنده لاتاری است. این نامه دقیقا در همان صفحه ای جایگزین میشود که شما در آنجا برنده شدن لاتاری را دیده اید. منتظر ایمیل یا پیامک و سایر وسایل ارتباطی نباشید. شخصا باید این صفحه را کنترل نمایید.

نحوه چک کردن نامه دوم وقت مصاحبه

  • به آدرس ESC بروید.
  • گزینه Continue را کلیک نمایید.
  • پس از وارد کردن کانفرمیشن نامبر 16 رقمی که بعد از ثبت نام اولیه دریافت نمودید و نام خانوادگی و سال تولد برنده اصلی و کد کپچا گزینه Submit را کلیک نمایید تا صفحه برنده شدنتان باز شود.
  • در صورتی که وقت مصاحبه شما اعلام شده باشد در پایین صفحه روز ، ساعت و محل سفارت شما نمایش داده خواهد شد که بایستی به هنگام مصاحبه پرینت این صفحه را بهمراه مدارک دیگر بهمراه داشته باشید.

زمان چک کردن نامه دوم سفارت

پس از برنده شدن در لاتاری آمریکا باید منتظر به جریان افتادن پرونده تان در اداره کنسولگری وزارت امور خارجه آمریکا باشید. این موضوع بسته به شماره کیس شما ممکن است یک ماه تا یک سال زمان ببرد. پس صبور باشید و اخبار آمار ویزا بولتن که منتشر میشود را دنبال کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی