تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمای جامع برای برندگان لاتاری گرین کارت


راهنمای برای برندگان لاتاری آمریکا

برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا رویای بسیاری از مردم جهان است که به شانس زیادی نیاز دارد، به همین دلیل بیشتر افرادی که در این لاتاری ثبت‌نام می‌کنند، فقط به برنده شدن در لاتاری فکر می‌کنند و در مورد مراحل بعد از قبولی لاتاری اطلاعات کمی دارند. وکیل مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری نیاز نیست شما می توانید بدون وکیل هم به آمریکا مهاجرت کنید

ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد برندگان لاتاری و تکلیف برندگان لاتاری صحبت کنیم و بیان کنیم که بعد از برنده شدن لاتاری باید چه کارهایی را انجام داد و مراحل بعد از برنده شدن لاتاری به چه صورت است. چنانچه شما یکی از برندگان خوش شانس لاتاری امسال باشید، حتما به اطلاعات ارائه شده در این مقاله نیاز خواهید داشت.

در این مطلب سعی شده است تا به تمام سوالات متداول و دغدغه‌های برندگان لاتاری که مطرح می‌کنند، پاسخ داده شود و ضمن توضیح کامل مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ، درباره وضعیت حکم سابق ترامپ و تکلیف برندگان لاتاری نیز یک بررسی کامل ارائه می‌شود.در نهایت هدف این مقاله آشنایی شما با مسیر یک برنده لاتاری از زمان برنده شدن در لاتاری تا زمان اخذ ویزای لاتاری است.

بررسی شرایط برندگان لاتاری

برای گرفتن گرین کارت آمریکا و مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، برنده شدن در لاتاری نیمی از مسیر است و نیم دیگر مسیر گذراندن روند ادارای دریافت ویزای تنوع نژادی (یا همان ویزای لاتاری) است. بنابراین قسمت اول مسیر و قبولی در لاتاری گرین کارت آمریکا فقط به شانس بستگی دارد و شما عملا جز ثبت درست و دقیق اطلاعات در هنگام ثبت‌نام لاتاری وظیفه دیگری ندارید. برای اطلاع از چگونگی ثبت نام در لاتاری و نحوه ورود صحیح اطلاعات می‌توانید مقاله راهنمای ثبت نام لاتاری را بخوانید.

اما در نیمه دوم مسیر مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری، دیگر شانس سهم چندانی ندارد و فقط داشتن آگاهی و مهارت استفاده از موقعیت طلایی به دست آمده مهم است و همه چیز به عملکرد صحیح و بی‌نقص برندگان لاتاری بستگی دارد.

پس از اعلام نتایج لاتاری در ماه می، برندگان لاتاری تا سی‌ام سپتامبر سال بعد (یک مهلت تقریبا 1 سال و 4 ماهه) فرصت دارند که فرآیند اداری دریافت ویزای لاتاری را به اتمام رسانند و برای دریافت گرین کارت آمریکا وارد خاک آمریکا شوند. در صورتی که برندگان لاتاری نتوانند تا سی ام سپتامبر سال بعد وارد خاک آمریکا شوند و گرین کارت خود را دریافت کنند، فرصت قبولی آن‌ها در لاتاری از بین می‌رود و به هیچ عنوان امکان فرصت تلاش مجدد نخواهند داشت. در صورتی که با مفاهیمی همچون ویزا و گرین کارت آمریکا آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونگی اخذ اقامت آمریکا را بخوانید.

بنابراین درست است که برنده نشدن در لاتاری کوتاهی به حساب نمی‌آید و کاملا وابسته شانس است، اما برنده شدن در لاتاری و عدم موفقیت در اخذ ویزای لاتاری و گرین کارت آمریکا در اکثر مواقع نتیجه کوتاهی و عدم پیگیری درست روند اداری است.

عموما برندگان لاتاری با گرفتار شدن در سه دسته از اشتباهات فرصت استفاده از شانس بزرگ قبولی در لاتاری را از دست می‌دهند. این سه دسته اشتباهات شامل موارد زیر است :

  1. دسته یکم، اشتباهاتی هستند که موجب ضرر مالی و هدر رفتن پول می‌شود. این دسته شامل انجام کارهای غیر لازمی مانند ارزش گذاری املاک، گرفتن تاییدیه‌های گوناگون و … است که گاها تا میلیون‌ها تومان هزینه به دنبال دارد، اما هیچ نیازی به آن‌ها نیست. برندگان لاتاری با انجام اینگونه هزینه‌های غیرضرور توانایی مالی خود را از دست می‌دهند و قادر به ادامه روند نخواهند بود.
  2. دسته دوم، اشتباهاتی هستند که باعث طولانی شدن پروسه بررسی پرونده برندگان لاتاری خواهد شد که با توجه به تعداد مشخص و محدود ویزای لاتاری و مهلت محدود آن، احتمال از دست رفتن شانس دریافت ویزا افزایش می‌یابد. این اشتباهات شامل کسری مدارک لازم، اشتباه انجام دادن روند اداری و یا عدم انجام کارهایی هستند که برندگان لاتاری فقط یک روز برای انجام آن‌ مهلت دارند.
  3. دسته سوم، اشتباهاتی هستند که موجب رد شما در مصاحبه ویزا می‌شوند. گفتنی است که تصمیم افسر کنسولی آمریکا غیر قابل تجدید نظر است و در صورتی که برندگان لاتاری طی مصاحبه در سفارت آمریکا نتوانند از عهده معرفی صحیح خود برآیند، افسر کنسولی آن‌ها را فاقد صلاحیت لازم تشخیص داده و آن‌ها را رد می‌کند.

نکته قابل توجه در مورد اخذ ویزای لاتاری آمریکا این است که در هر سال موارد جدیدی به وجود می‌آیند و برخی از آن‌ها نیز برای برندگان لاتاری قابل پیش‌بینی نیست و در اینگونه موضوعات صرفا داشتن تجربه قبلی و آگاهی کامل از قوانین مهم است. از طرف دیگر نوع رفتار سفارت‌های گوناگون آمریکا نیز با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان تجربه مراجعه و مصاحبه با یک سفارت را به سفارت دیگر آمریکا تعمیم داد؛ به طور مثال در مورد مرجع صدور مدرک دیپلم، رفتار سفارت آمریکا در ارمنستان با رفتار سفارت آمریکا در امارات متفاوت است و مدرکی که سفارت آمریکا در امارات می‌پذیرد، ممکن است مورد پذیرش سفارت امریکا در ارمنستان نباشد.

با توجه به موارد گفته شده می‌توانید متوجه شوید که برنده شدن در لاتاری به منزله مهاجرت صد در صد  و تضمینی به آمریکا نیست و برندگان لاتاری باید حتما مراحل اداری دریافت ویزای لاتاری و ورود به خاک آمریکا را طی کنند.

بعد از برنده شدن لاتاری

همانطور که در ابتدای متن گفتیم برنده شدن در لاتاری نیمی از مسیر مهاجرت به آمریکا است و نیمه دوم آن بعد از برنده شدن لاتاری آغاز شده و تا دریافت ویزای تنوع نژادی (همان ویزای لاتاری) و ورود به خاک آمریکا ادامه می‌یابد. در این قسمت می‌خواهیم مراحل بعد از قبولی لاتاری را به صورت کامل شرح دهیم.

مرحله اول، تکمیل فرم DS-260 و تعیین وقت مصاحبه سفارت آمریکا

اولین کاری که یک برنده لاتاری انجام می‌دهد تکمیل فرم‌های آنلاین مربوطه است که اولین آن فرم DS-260 است. در همه جا می‌خوانید که هر کسی زودتر این فرم را تکمیل و ارسال کند زودتر مصاحبه می‌شود و شانس بیشتری دارد، اما این جمله اشتباه است. وقت مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری از روی شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری تعیین می‌شود. در واقع به بیان ساده‌تر شماره پرونده لاتاری برندگان تعیین کننده وقت مصاحبه سفارت آمریکاست.

شماره پرونده یا CASE NUMBER لاتاری چیست ؟

شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری شامل یک رشته 14 کاراکتری از اعداد و حروف است که وضعیت پرونده برندگان لاتاری را مشخص می‌کند. به طور مثال کیس نامبر 2019AS00001212 بیانگر این است که این پرونده برای سال 2019 است و از آسیا انتخاب شده است. در واقع چهار رقم اول شماره پرونده مشخص می‌کند که این کیس برنده چه سالی می‌باشد. دو حرف بعدی نشان دهنده مکان جغرافیایی برندگان لاتاری است که در این مورد AS به معنی آسیاست.

اعداد مهم در شماره پرونده برندگان لاتاری ، هشت شماره آخر آن می‌باشد و نشان‌دهنده این است که این کیس چندمین درخواستی است که به صورت تصادفی توسط کامپیوتر انتخاب شده است (در مثال ذکر شده این پرونده 1212 امین، مورد انتخاب شده می‌باشد). تمامی کیس‌ها پشت سر هم هستند و هر چه این شماره هشت رقمی پایین‌تر باشد، بهتر است و وقت مصاحبه شما زودتر تعیین می‌شود. در واقع برندگان لاتاری به ترتیب عدد موجود در شماره پرونده خود مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

شماره پرونده لاتاری مثل شماره کارت بانکی است و تاریخ تولد شما مانند رمز دوم این کارت است. شما می‌توانید کیس نامبر خود را به دیگران بدهید، اگر شخصی فقط شماره پرونده را داشته باشد هیچ کاری با پرونده نمی‌تواند انجام دهد مگر اینکه تاریخ تولد دقیق شما را نیز بداند. در این صورت گویی کارت بانکی و رمز دوم شما در اختیار دارد، پس حتما مراقب اطلاعات خود باشید.

تکمیل فرم DS-260 قبل از کارنت شدن کیس لاتاری

برندگان لاتاری در تکمیل فرم DS-260‌ و سایر فرم‌ها نباید عجله کنند؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنند که قبل از شروع پروسه اداری پرونده لاتاری یا اصطلاحا کارنت شدن کیس باید نسبت به تکمیل و امضای فرم اقدام کرده باشند؛ در غیر این صورت برای ورود به روند اداری مجبور به انجام پروسه‌های غیر ضروری خواهند شد که ممکن است برایشان گران تمام شود. معمولا همه برنده‌های لاتاری تا انتهای ماه می فرم‌هایشان را ارسال کرده‌اند. در صورتی که شخصی فرمش را دیر ارسال کند، حتما باید با مرکز کنتاکی کنسولی ارتباط بگیرد.

مرحله دوم، مراجعه به پزشک معتمد یا مرحله مدیکال

برندگان لاتاری چند روز قبل از آنکه برای مصاحبه ویزای لاتاری به سفارت آمریکا بروند، باید به پزشک معتمد سفارت آمریکا مراجعه کنند و مرحله مدیکال را پشت سر بگذارنند. گفتنی است که پزشک معتمد مورد مراجعه باید در همان کشوری باشد که قرار است برای مصاحبه به سفارت آمریکای آن مراجعه کنید، به طور مثال اگر قرار است در سفارت آمریکا واقع در آنکارا ترکیه مصاحبه شوید، باید به پزشک معتمدی در کشور ترکیه مراجعه نمایید.

هنگام مراجعه به پزشک معتمد، واکسن‌های شما چک می‌شود، در صورتی که واکسنی را تزریق نکرده باشید همانجا به شما تزریق می‌شود؛ اما پیشنهاد ما به برندگان لاتاری این است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها حتما واکسن‌های خود را در ایران کامل کنند.

در مرحله مدیکال لاتاری علاوه بر چک کردن واکسن‌ها تعدادی آزمایش پزشکی نیز از شما گرفته می‌شود. هدف از انجام آزمایش‌ها این است که مشخص کند آیا شما به بیماری‌های خطرناک مسری مبتلا هستید یا خیر. قصد این نیست که سلامت کامل بدن شما تایید شود، بنابراین برندگان لاتاری نباید نگران بیماری‌ها و معلولیت‌های خاص خود باشند. این آزمایش‌های پزشکی صرفا به آن دلیل است که بیماری‌های خطرناک مسری وارد کشور آمریکا نشوند. گفتنی است که در میان این آزمایش‌ها، تست اعتیاد نیز از برندگان لاتاری گرفته می‌شود.

مرحله سوم، مصاحبه برندگان لاتاری در سفارت آمریکا

انتخاب محل سفارت آمریکا به انتخاب برنده لاتاری نیست. برندگان لاتاری فقط می‌توانند به سفارت دلخواه خود اظهار تمایل کنند، اما در نهایت KCC با توجه به ترافیک کاری سفارت‌ها، تصمیم نهایی را می‌گیرد و تعیین می‌کند که برنده لاتاری برای مصاحبه باید به کدام سفارت برود. بنابراین برندگان لاتاری نباید برای یک سفارت خاص برنامه‌ریزی کنند و باید آمادگی مواجهه با هر اتفاق و رفتاری را داشته باشند و تمام مدارک مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز هنگام مصاحبه ویزای لاتاری

برندگان لاتاری هنگام مراجعه برای مصاحبه ویزای لاتاری حتما باید مدارک هویتی و تحصیلی ترجمه شده خود را به همراه داشته باشند. مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت پایان خدمت (برای آقایان) است و حداقل مدرک تحصیلی که با خود به همراه دارید باید دیپلم باشد.

گفتنی است که مدارک عنوان شده در بالا، مدارک عمومی است که برای همه برندگان لاتاری یکسان است، حال آنکه هر شخص با توجه به وضعیت شخصی خود شاید احتیاج به مدارک دیگری نیز داشته باشد.

در مصاحبه لاتاری زیاد بر روی شغل شما حساسیت ندارند، فقط اگر قبلا در شغل‌های دولتی فعالیت داشته‌اید، امکان دارد ویزای لاتاری شما حدود 2 ماه دیرتر صادر شود.

هزینه های یک برنده لاتاری تا ورود به آمریکا

ارقامی که برای هزینه‌ های برندگان لاتاری اعلام می شود برای زمانی است که این مقاله تهیه شده و ممکن است زمانی که شما این مقاله را می خوانید، نرخ ها تغییراتی داشته باشد. به طور کلی هزینه های برندگان لاتاری به دو دسته هزینه‌ های ثابت اداری و هزینه های متغیر تقسیم‌بندی می‌شود.

هزینه اداری برندگان لاتاری

یک برنده لاتاری به ازای خود و هر نفر از اعضای خانواده که با او همراه می‌شوند باید 330 دلار هزینه برای مصاحبه سفارت بپردازد و همچنین بسته به وضعیت واکسیناسیون به ازای هر نفر حدود 270 تا 500 دلار هزینه مدیکال پرداخت خواهد کرد، البته گفتنی است که شاید هزینه مدیکال در کشورهای گوناگون متفاوت باشد.

هزینه های متغیر برندگان لاتاری

همانطور که می‌دانید آمریکا در ایران سفارت ندارد، بنابراین برندگان لاتاری باید برای مصاحبه به یکی از سفارت‌های آمریکا در کشورهایی همچون ترکیه، ارمنستان و یا امارات مراجعه کنند. از آنجا که انتخاب سفارت محل مصاحبه به دلخواه برندگان لاتاری نیست، یک برنده لاتاری باید هزینه مناسبی را برای سفر به یک کشور خارجی دیگر در نظر بگیرد.

برندگان لاتاری برای مصاحبه لاتاری در بهترین شرایط حداقل به 5 روز اقامت در خاک کشور دیگر نیاز دارند و حتی ممکن است بسته به زمان مصاحبه این حضور تا 15 الی 20 روز هم به طول بیانجامد. البته راهکارهایی برای کم کردن این زمان ها وجود دارد که برای هر نفر به صورت اختصاصی است و راهکارهای عمومی برای این مورد وجود ندارد. در صورت دریافت ویزای لاتاری نیز هزینه سفر تا آمریکا و ورود به خاک آمریکا باید در نظر گرفته شود.

همچنین برای اطلاع از میزان تمکن مالی برا لاتاری آمریکا به این لینک مراجعه کنید.

چه خدماتی به برندگان لاتاری ارائه می‌شود؟

برندگان لاتاری باید حتما به این نکته توجه داشته باشند، که برنده شدن آن‌ها در لاتاری به معنای آن است که می‌توانند بدون داشتن شرایط خاص (مانند داشتن مدارج عالی تحصیلی و مهارت‌های فوق‌العاده کاری) ویزای تنوع نژادی آمریکا (لاتاری) را اخذ نموده و پس از ورود به آمریکا اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

بنابراین به جز این امتیاز هیچ خدمات دیگری به برندگان لاتاری ارائه نمی‌شود. برنده لاتاری باید برای استفاده از شانس طلایی خود، تمام هزینه‌های اداری دریافت ویزای لاتاری را پرداخت نماید و به آمریکا سفر نماید.

چالش ها و موانع برندگان لاتاری

همانطور که پیش تر گفتیم برنده شدن در لاتاری به معنای ورود به آمریکا نیست و باید مراحل بعد از قبولی لاتاری نیز گذرانده شود، مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری و هزینه های آن اولین چالش، و در برخی دعوت نکردن به مصاحبه است.

در مورد حکم ترامپ و تکلیف برندگان لاتاری

رئیس جمهور سابق آمریکا ترامپ، در طول دوره ریاست جمهوری خود حکمی مبنی بر عدم صدور ویزا برای ایرانیان صادر کرد که تبدیل به چالش و مانعی بزرگ برای برندگان لاتاری‌های قبلی آمریکا شد. برخی ایالات نسبت به این حکم شکایت کردند؛ شکایت به دیوان عالی که بالاترین مقام حکومتی آمریکا است ارجاع شد و در نهایت حکم نهایی دراین مورد صادر شد.

به دلیل این حکم هرگونه صدور هرگونه ویزای آمریکا به جز ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان ممنوع شد. البته در همان سال‌ها نیز برخی از برندگان لاتاری توانستند در شرایط خاصی همچون دریافت ویزای تحصیلی آمریکا و بونافاید وارد خاک آمریکا شوند و از امتیاز برنده شدن در لاتاری استفاده نمایند.

پس از رفتن ترامپ ، رییس جمهور جدید آمریکا جو بایدن ابلاغ ریاست جمهوری 9645 ترامپ را به صورت کامل لغو کرد و تکلیف برندگان جدید لاتاری مشخص است و دیگر نباید نگران فرمان بن ترامپ باشند. موانعی که ترامپ بر سر راه برندگان لاتاری ایجاد کرده بود، رفع شده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد فرمان سابق ترامپ، می‌توانید مقاله حکم ترامپ و برنده های لاتاری  را بخوانید.

بونافاید چیست؟

ماجرای بونافاید از لاتاری گرین کارت سال 2017 آغاز شد. به طور کلی طبیعی هست که سفارت های آمریکا از متقاضی چیزی را بخواهند که قبلا در هیچ جایی اعلام نشده است. بعد از حکم سابق ترامپ درباره ممنوعیت سفر ایرانیان، دادگاه های آمریکا این حکم را مغایر با قانون ملیت و مهاجرت شناختند و بونافاید را به عنوان معافیت برای این حکم اعلام کردند.

بونافاید همان اثبات رابطه با یک نهاد در آمریکا بود که به پذیرش دانشگاه یا پیشنهاد شغلی و رابطه خانوادگی محدود شد. بعد از مدتی پیشنهاد های شغلی به قرارداد های شغلی تغییر کرد و پذیرش دانشگاه بسته به دانشگاه و مقطع و رشته مورد قبول قرار می‌گرفت. در بازه ای از زمان رابطه خانوادگی محدود به افراد درجه یک بود و در بازه ای از زمان حتی پسر خاله و دختر دایی هم مورد قبول بودند و به طور کلی رفتار سفارت های آمریکا نیز با یکدیگر در این مورد متفاوت بوده است.

در حال حاضر که این مقاله نگاشته می‌شود، دیگر نیازی به بونافاید نیست و همانطور که گفتیم فرمان بن ترامپ درباره مهاجرین ایرانی به صورت کامل لغو شده است.

سوالات متداول برندگان لاتاری آمریکا

در این قسمت سعی شده است برخی از سوالات بسیار متداول برندگان لاتاری درباره مراحل بعد از قبولی لاتاری ، هزینه بعد از برنده شدن در لاتاری پاسخ داده شود.

اگر لاتاری برنده شویم چه می‌شود؟

جواب: در صورت برنده شدن در لاتاری، برحسب شماره پرونده یا کیس نامبر برای شما وقت مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا تعیین می‌گردد. شما باید ضمن انجام مراحل بعد از قبولی در لاتاری در این مصاحبه شرکت کنید، در صورتی که در مصاحبه لاتاری قبول شوید، برای شما ویزای تنوع نژاد (لاتاری) صادر می‌شود و می‌توانید پس از ورود به خاک آمریکا، اقامت دائم این کشور یا همان گرین کارت آمریکا را دریافت نمایید.

برندگان لاتاری چکار باید بکنند؟

جواب : هر شخص ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد ، می‌تواند فرم‌ DS-260 و سایر فرم‌ها را با جواب‌های درست تکمیل نماید و سایر مراحل اداری را نیز با آگاهی و هزینه کمتر به اتمام رساند.

مراحل بعد از برنده شدن لاتاری چیست؟

جواب: ابتدا باید منتظر تعیین وقت سفارت آمریکا به منظور مصاحبه ویزای لاتاری باشید. سپس باید قبل از مراجعه به سفارت اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه همچون DS-260 کنید و مرحله مدیکال را نیز انجام دهید. توضیح کامل مراحل بعد از برنده شدن لاتاری را می‌توانید در متن همین مقاله بخوانید.

شرایط برنده شدن لاتاری چیست؟

جواب : برای برنده شدن در لاتاری آمریکا فقط به ثبت نام در لاتاری و شانس نیاز دارید. البته محل تولد شما باید در کشورهای مجاز در ثبت نام لاتاری باشد که ایران نیز در لیست این کشورها وجود دارد، یک شرط دیگر نیز داشتن حداقل مدرک دیپلم است. برای آشنایی با نحوه ثبت نام در لاتاری، می‌توانید مقاله راهنمای ثبت نام لاتاری را بخوانید.

شرایط زندگی بعد از برنده شدن در لاتاری چگونه است ؟

جواب : در صورتی که بتوانید پس از برنده شدن در لاتاری مراحل اداری دریافت ویزای لاتاری را به اتمام برسانید و وارد خاک آمریکا شوید، به شما اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت آمریکا اعطا می‌شود. بعد از آن زندگی در آمریکا برای شما همانند یک شهروند عادی آمریکا مجاز است و می‌توانید در آمریکا خانه اجاره کنید و به کار و تحصیل بپردازید.

مصاحبه لاتاری به چه صورت است؟

جواب : مصاحبه ویزای لاتاری فقط یکبار انجام می‌شود و در آن سوالاتی پرسیده می‌شود که صلاحیت شما برای ورود به آمریکا تشخیص داده شود. شما باید قبل مراجعه به مصاحبه با آگاهی وارد آن شوید و از ارائه جواب‌هایی که می‌تواند مورد دردسر شود، خودداری نمایید. با توجه به اینکه شرایط هر شخص با دیگر متفاوت است، حتما قبل از مراجعه به سفارت، اطلاعات کاملی درمورد شرایط خود کسب کنید.

هزینه های بعد از قبولی لاتاری چقدر است؟

جواب : یک برنده لاتاری باید به ازای هر نفر 330 دلار هزینه مصاحبه ویزای لاتاری پرداخت نماید و هزینه تست‌های پزشکی نیز از 220 تا 500 دلار است. برای آشنایی با تمام هزینه ‌های بعد از قبولی لاتاری می‌توانید متن همین مقاله را بخوانید.

بهترین سفارت برای مصاحبه لاتاری کدام است؟

جواب : سفارت‌های گوناگون آمریکا می‌توانند سیاست‌های مختلفی برای مصاحبه لاتاری و صدور ویزای لاتاری داشته باشند. برندگان لاتاری نمی‌توانند سفارت مورد نظرشان را انتخاب کنند و باید برای مراجعه به هر سفارتی آماده باشند؛ اما به صورت کلی سفارت آمریکا در آنکارا ترکیه یکی از سفارت‌های بسیار بزرگ آمریکا در منطقه است. برای آشنایی با این سفارت می‌توانید مقاله سفارت آمریکا در آنکارا را بخوانید.

تکلیف برندگان لاتاری در برابر فرمان ترامپ چیست ؟

فرمان ترامپ درباره ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان، توسط رییس جمهور جدید آمریکا لغو شده است و برندگان جدید لاتاری مشکلی از بابت فرمان سابق ترامپ نخواهند داشت.

مهم‌ترین دلایل رد شدن پرونده های لاتاری چیست ؟

مهم‌ترین دلایل رد شدن پرونده های لاتاری، اشتباه در تکمیل فرم اولیه ثبت نام لاتاری و اظهارات دروغ در مورد مدرک تحصیلی، کشور تولد و وضعیت تاهل و فرزندان است. باید بدانید اگر آخرین مدرک تحصیلی شما زیر دیپلم یا دیپلم بزرگسالان است و یا کمتر از دوازده سال تحصیل کرده و یا فقط دیپلم فنی حرفه ای داشته باشید، در مصاحبه لاتاری رد خواهید شد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی