تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بولتن ویزا آمریکا


ویزا بولتن آمریکا

یکی از بزرگترین بخش های دریافت کارت سبز در ایالات متحده در انتظار تاریخ اولویت شما است.
در مورد کسانی که زمان ، تلاش و پول را در ویزای مهاجرت سرمایه گذاری کرده اند ، سؤالاتی از قبیل “چقدر طول می کشد که تاریخ من جاری باشد؟” و “آیا می توانم این روند را سرعت ببخشم؟” برای کمک به پاسخ به این سؤالات ، این پست به روزرسانی منظم ماهانه در جدیدترین بولتن ویزا، تحلیلی در مورد تاریخ حرکت و پیش بینی های مربوط به ماه های آینده ارائه می دهد.


تاریخچه مهم ویزا بولتن

برای آنهایی که تازه وارد روند کارت سبز هستند ، چند اصطلاح وجود دارد که باید آنها را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. اگر سؤال دیگری درباره روند یا هر چیز دیگری درباره کارت سبز خود دارید ، باید با وکیل مهاجرت خود مشورت کنید.


تاریخ های اولویت دار

اولین باری که می شنوید در اینجا پرتاب شده است و ” تاریخ اولویت ” وجود دارد. هر شخصی که دادخواست خود را با USCIS ثبت می کند ، تاریخ اولویت را دریافت می کند ، یعنی روزی که دولت درخواست شما را دریافت کرد. این تاریخ را مفید نگه دارید ، زیرا برای مقایسه با تاریخ های موجود در این خبرنامه ، به آن نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید که تاریخ اولویت شما تغییر نمی کند و نمی توانید آن را تغییر دهید مگر در شرایط خاصی.


تاریخ عمل نهایی

“تاریخ اقدام نهایی” است. این تاریخ ها براساس سطح اولویت کارت سبز (نوع گرین کارت) و منطقه شارژ (کشور مبدا شما) است. تاریخ عمل نهایی بر اساس تعداد افراد مختلف در هر منطقه شارژ درخواست برای آن کارت سبز خاص دائماً در حال تغییر است.

اگر به محدودیت آن کارت سبز نرسیده باشد ، احتمالاً تاریخ اقدام نهایی ، به تاریخ اولویت شما نزدیکتر خواهد شد. اگر به حد مجاز رسیده باشد ، از آن تاریخ عمل نهایی هیچ حرکتی نخواهید دید. اگر حد مجاز به تصویب رسیده است ، شما شاهد بازگشت تاریخ هستید یا از تاریخ اولویت خود به عقب برگردید.

هنگامی که تاریخ عمل نهایی در سطح ترجیحی کارت سبز و منطقه شارژ شما به تاریخ اولویت شما برسد ، تاریخ اولویت شما “فعلی” در نظر گرفته می شود و شما قادر خواهید بود وضعیت خود را تنظیم کرده و یا برای دستیابی به کارت سبز خود اقدام به پردازش کنسولی کنید. برخی از تاریخ ها از قبل موجود هستند ،به این معنی که می توانید کارت سبز خود را به محض تأیید دادخواست خود دریافت کنید بدون اینکه منتظر تاریخ اولویت خود باشید.


کارتهای سبز مبتنی بر خانواده

دسته بندی مهاجرت مبتنی بر خانواده از چهار سطح ترجیحی تشکیل شده است که مبتنی بر این است که چه کسی عضو خانواده حمایت کننده شما با شما ارتباط دارد. برای این دسته از پنج منطقه مسئولیت پذیری وجود دارد: چین ، هند ، مکزیک ، فیلیپین و سایر کشورها (دسته بندی کلی).

کارتهای سبز مبتنی بر ازدواج نیز وجود دارد ، اما با ازدواج با یک شهروند آمریکایی ، شما یک خویشاوند فوری محسوب می شوید و تمام تاریخ های اولویت برای بستگان فوری به طور خودکار جریان دارند.

اولویت اول

این سطح اولویت اول ، کارت سبز F1 ، برای کودکان و افراد وابسته به بیشاز 21 سال شهروندان آمریکایی ایجاد شد.

  • دسته بندی کلی ، چین و هند همه از 8 اکتبر 2013 تا اول ژانویه 2014 دو ماه و سه هفته به جلو حرکت کردند.
  • تاریخ مکزیک یک هفته از 15 سپتامبر 1997 تا 22 سپتامبر 1997 حرکت کرده است.
  • تاریخ فیلیپین از اول سپتامبر 2009 تا اول مارس 2010 شش ماه به جلو حرکت کرده است.

اولویت دوم

برای زیر F2 دو زیر مجموعه وجود دارد:

F2A برای کودکان بی سرپرست زیر 21 سال و همسران ساکنین دائم قانونی (دارندگان کارت سبز) در نظر گرفته شده است.

  • تاریخ برای همه مناطق شارژ همچنان جاری است. 

F2B برای کودکانی است که 21 سال از آنها ساکن دائم قانونی هستند.

  • تاریخ های گروه بندی کلی ، چین و هند همه از دو هفته از 15 سپتامبر 2014 تا اول نوامبر 2014 حرکت کرده اند.
  • تاریخ مکزیک از 15 اکتبر 1998 تا اول دسامبر 1998 شش هفته به جلو حرکت کرده است.
  • تاریخ فیلیپین از اول اکتبر 2009 تا اول فوریه 2010 چهار ماه به جلو حرکت کرده است.

اولویت سوم

این ترجیح سوم یا کارت سبز F3 برای فرزندان متاهل شهروندان آمریکایی در نظر گرفته شده است.

  • تاریخ های گروه بندی کلی ، چین و هند همه از شش دسامبر از 15 دسامبر 2007 تا اول فوریه 2008 حرکت کرده اند.
  • تاریخ مکزیک یک ماه از 8 آوریل 1996 تا 8 مه 1996 حرکت کرده است.
  • تاریخ فیلیپین از اول اکتبر 1999 تا 15 مه 2000 ، هفت ماه و دو هفته به جلو حرکت کرده است.

اولویت چهارم

در این آخرین سطح ، F4 برای خواهران و برادران (خواهران و برادران) شهروندان ایالات متحده ایجاد شد.

  • تاریخ های مقوله عمومی و چین شاهد هیچ حرکتی نبوده و در اول ژوئیه 2006 باقی مانده است.
  • تاریخ هند دو هفته از 8 دسامبر 2004 تا 22 دسامبر 2004 پیش رفته است.
  • تاریخ مکزیک یک ماه از 15 فوریه 1998 تا 15 مارس 1998 حرکت کرده است.
  • تاریخ فیلیپین از اول دسامبر 1999 تا اول ماه مه 2000 پنج ماه به جلو حرکت کرده است.


کارتهای سبز مبتنی بر اشتغال

با داشتن پنج سطح مختلف ترجیحی و هفت حوزه مسئولیت پذیری ، دسته اشتغال محور از طریق شغل یا شغل شما صادر می شود. در اینجا هم اسپانسر شما و هم شرایط شخصی شما در نظر گرفته می شود. در بعضی موارد ، حتی می توانید از خود حمایت مالی کنید. مناطق شارژ شامل چین ، هند ، مکزیک ، فیلیپین ، آمریکای مرکزی (گواتمالا ، هندوراس و السالوادور) ، ویتنام و دسته کلی هستند.

اولویت اول

EB-1 برای بیگانگان با دستاورد خارق العاده ، محققان و اساتید برجسته و مدیران و مدیران شرکتهای چند ملیتی ایجاد شده است ، EB-1 به دارندگان اجازه می دهد بدون گواهینامه کار PERM درخواست کنند.

  • تاریخ های دسته بندی عمومی ، آمریکای مرکزی ، مکزیک ، فیلیپین و ویتنام همگی از اول مارس 2019 تا اول ژوئن 2019 سه ماه به جلو حرکت کرده اند.
  • تاریخ چین یک هفته از اول ژوئن 2017 تا 8 ژوئن 2017 حرکت کرده است.
  • تاریخ هند دو ماه از اول مارس 2015 تا اول ماه مه 2015 حرکت کرده است.

اولویت دوم

EB-2 برای دارندگان مدرک تحصیلی، کسانی که توانایی استثنایی، و کسانی که واجد شرایط برای چشم پوشی منافع ملی، که اجازه می دهد تا دارندگان به خود درخواست پذیر است.

  • تاریخ های دسته بندی عمومی ، آمریکای مرکزی ، مکزیک ، فیلیپین ، و ویتنام همگی در جریان هستند.
  • تاریخ چین دو هفته از 15 آگوست 2015 تا اول سپتامبر 2015 حرکت کرده است.
  • تاریخ هندوستان از 22 مه 2009 تا 25 مه 2009 سه روز به جلو حرکت کرده است.

اولویت سوم

در این سطح سوم EB-3 است که برای کارگران حرفه ای (یا دارندگان مدرک لیسانس) ، کارگران ماهر (افرادی که بیش از 2 سال تجربه مربوطه دارند) و «سایر کارگران» (افرادی که سابقه کار آنها کمتر از 2 سال است )

  • تاریخ های دسته بندی عمومی ، آمریکای مرکزی ، مکزیک ، فیلیپین و ویتنام همگی هیچ حرکتی ندیده اند و در اول ژانویه 2017 باقی می مانند.
  • تاریخ چین از 22 مارس 2016 تا 15 آوریل 2016 سه هفته به جلو حرکت کرده است.
  • تاریخ هند یک هفته از 15 ژانویه 2009 تا 22 ژانویه 2009 پیش رفته است.
  • تاریخ “سایر کارگران” برای چین یک ماه از اول ژوئن 2008 تا اول ژوئیه 2008 حرکت کرده است.

اولویت چهارم

متقاضیان EB-4 مشاغل ویژه دارند که از لیست محدودی تهیه شده توسط USCIS تهیه می شوند.

  • تاریخ های دسته بندی کلی ، چین ، هند ، فیلیپین و ویتنام همگی همچنان هستند.
  • تاریخ برای آمریکای مرکزی هیچ حرکتی ندیده است و در 15 ژوئیه 2016 باقی مانده است. 
  • تاریخ مکزیک از 15 نوامبر 2017 تا 22 ژانویه 2018 دو ماه و یک هفته به جلو حرکت کرده است.

اولویت پنجم

EB-5 به جای اینکه بر اساس اشتغال شما باشد ، مبتنی بر ایجاد یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه در یک شرکت آمریکایی است.

  • تاریخ های مربوط به دسته بندی کلی ، آمریکای مرکزی ، مکزیک و فیلیپین همگی در جریان است.
  • تاریخ چین هیچ حرکتی را مشاهده نکرده و در تاریخ 15 مه 2015 باقی مانده است.
  • تاریخ هندوستان از 22 اکتبر 2018 تا اول ژانویه 2019 دو ماه و یک هفته به جلو حرکت کرده است.
  • تاریخ ویتنام از 15 ژانویه 2017 تا 8 فوریه 2017 سه هفته به جلو حرکت کرده است.


نمای کلی و پیش بینی های ویزا در این سالها

در این ماه ، به خصوص در گروههای خانوادگی ، میزان قابل توجهی از حرکت رو به جلو دیده شده است. با این حال ، کارتهای سبز مبتنی بر اشتغال هنوز در حال عقب افتادگی و تاریخ هایی هستند که جابجا نشده اند. خوشبختانه هیچ خرمی در این ماه گذشته است. این وضعیت فعلی با کارتهای سبز اشتغال به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت تا زمانی که این دسته ها به طور منظم از این اشتراک ها بازپرداخت شوند. 

همانطور که وزارت امور خارجه در آخرین بولتن ویزا پیش بینی کرده است ، تاریخ اول ژانویه ، برای کارت سبز EB-3 همچنان یکسان است و حداقل به احتمال زیاد حداقل در آینده نزدیک شاهد تغییر نیستیم. سال مالی که از ماه اکتبر شروع می شود. 


آیا می توانید زمان انتظار خود را کوتاه کنید؟

پاسخ کوتاه این است: احتمالاً اینطور نیست. دو مورد اصلی وجود دارد که شما در ماه قادر خواهید بود زمان پردازش کارت سبز خود را کوتاه کنید که در اینجا توضیح خواهیم داد.

راه اول اگر می خواهید برای کارت سبز و منطقه شارژ که دارای تاریخ اولویت فعلی است ، I-140 را ثبت کنید. در این حالت ، به جای اینکه برای شش ماه معمول صبر کنید تا دادخواست شما پردازش شود ، می توانید مبلغ اضافی را برای پردازش حق بیمه پرداخت کنید ، که این امر زمان پردازش را به 15 روز تقویم کوتاه می کند. با این حال ، این فقط برای کارتهای سبز خاصی که از I-140 استفاده می کنند ، موجود است. این برای مهاجرت مبتنی بر خانواده یا سرمایه گذاری در دسترس نیست و همچنین برای EB-1C یا EB-2 NIW در دسترس نیست.

وضعیت دوم شامل “انتقال” کارت سبز یا انتقال برنامه شما از سطح اولویت پایین به سطح بالاتر است تا از زمان انتظار کوتاهتر استفاده کنید. این کمی گمراه کننده است زیرا شما در واقع کارت سبز خود را منتقل نمی کنید. در واقعیت ، شما باید با یک دادخواست جدید (و در صورت لزوم یک PERM جدید) کار را شروع کنید. جنبه “انتقال” فقط زمانی ایجاد می شود که شما می خواهید تاریخ اولویت اصلی خود را حفظ کنید.

هرچه جذاب به نظر برسد “حمل و نقل” ، یک فرایند بسیار ظریف با الزامات خاص است. همیشه ایده های خوبی است که تصمیماتی مانند این را از طریق وکیل مهاجرت خود اجرا کنید.

به روز بودن

در دنیای قانون مهاجرت ، همیشه برای اطلاع رسانی می پردازد. هرچه بیشتر درباره کارت سبز خود اطلاع داشته باشید ، تصمیم گیری آگاهانه درباره پرونده شما آسانتر خواهد بود. برای آگاهی بیشتر درباره مواردی مانند بولتن ویزا در 2020 ، می توانید با ارسال نامه به ” لیست اعضاء ویزا” در خبرنامه وزارت امور خارجه عضو شوید .


چگونه وکلای برای گرین کارت ما می توانند کمک کنند

روند طولانی ، پیچیده و غالباً دشوار دریافت کارت سبز پر از فرصت هایی است تا بتوانید اشتباهات ساده ای را انجام دهید که می تواند برای شما وقت ، تلاش و پول به همراه آورد. با طولانی بودن زمان انتظار تاریخ انتظار ، از دست دادن زمان می تواند ویران کننده باشد. به همین دلیل باید اطمینان داشته باشید که اولین تلاش شما به روشی درست انجام شده است. وكیلای معتبر مهاجرت می تواند به شما كمك كند كه هر دو از خطرات معمول قانون مهاجرت اجتناب كنید اما همچنین به شما در تصمیم گیری بهتر برای پیشبرد پرونده خود كمك می كند.

در اینجا در Immi-USA ، وکلای مهاجرت ما تجربیات گسترده ای در زمینه کمک به افراد برای بدست آوردن کارتهای سبز از طریق خانواده های خود و از طریق اشتغال آنها و همچنین تفسیر اعلامیه ویزا دارند. ما همه چیز را برای شما انجام می دهیم و می توانیم به بهترین روش و شفاف بهترین گزینه ها را برای پرونده خود ارائه دهیم

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی