تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا


آیا واجد شرایط هستید؟

برای اطلاع از اینکه واجد شرایط اجازه تحصیل در کانادا هستید ، فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید.

بیشتر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل نیاز دارند.

تحصیل در کانادا بدون ویزای تحصیلی

افراد برای پیگیری برنامه تحصیل به مدت شش ماه یا کمتر به مجوز تحصیل احتیاج ندارند. دوره ها ممکن است از هر موضوع (بازدید کنندگان) تشکیل شده و ممکن است به صورت پاره وقت یا تمام وقت انجام شود. برای این که از شرط اجازه تحصیل معاف شود ، دوره تحصیل باید طی مدت شش ماه انجام شود. تمدید ویزا تنها با هدف تکمیل یک برنامه کوتاه مدت اعطا نمی شود.

اتباع خارجی در کانادا بدون مجوز تحصیل که مایل به ثبت نام در یک برنامه آموزشی هستند باید برای اجازه تحصیل از خارج از کانادا اقدام کنند. اگر دوره کوتاه مدت باشد و در دوره اصلی اقامت مشخص شده با ورود آنها به کانادا تکمیل شود ، ممکن است استثنا ایجاد شود.

تابعیت و مهاجرت کانادا توصیه می کند اتباع خارجی اگر قصد کار در دانشگاه را دارند یا تحصیلات خود را بعد از اتمام برنامه اولیه در کانادا ادامه دهند ، به دنبال اجازه تحصیل برای برنامه شش ماه یا کمتر باشند.

معیارهای واجد شرایط بودن تحصل در کانادا

برای اینکه واجد شرایط ارسال درخواست برای اجازه تحصیل در کانادا شوید ، یک دانشجوی آینده باید: 

  • اخذ نامه قبولی از مؤسسه یادگیری تعیین شده جهت ارائه درخواست جواز مطالعه. 
  • ثابت كنید كه وی برای تأمین سال اول شهریه و همچنین هزینه های زندگی و بازگشت حمل و نقل به كشور وطن خود از حمایت مالی كافی برخوردار است.
  • در  صورت تمایل به تحصیل در مونترال یا جاهای دیگر استان کبک ، یک مدرک گواهینامه du Quebec (گواهی پذیرش کبک یا CAQ) بدست آورید .
  • سابقه پاک داشته باشید. متقاضیانی که سوء پیشینه جنایی دارند یا خطراتی را برای امنیت کانادا ایجاد می کنند ، ممکن است امتناع ورزند. IRCC ممکن است از متقاضی برای تهیه گواهی عدم سو پیشینه پلیس درخواست کند . 
  • از سلامتی برخوردار باشید. IRCC ممکن است متقاضی را برای تکمیل معاینه پزشکی درخواست کند . و ،
  • از افسر مهاجرت راضی باشید که او در پایان مدت اقامت مجاز به اجازه تحصیل ، کانادا را ترک خواهد کرد.

متقاضی همچنین ممکن است ملزم به ارائه اسناد زیر باشد: 

  • گذرنامه برای متقاضی و هر یک از اعضای خانواده که در برنامه قرار دارند.
  • دو عکس گذرنامه برای متقاضی و هر یک از اعضای خانواده در برنامه ذکر شده ، با نام و تاریخ تولد کامل که در پشت نوشته شده است.
  • در صورت وجود فتوکپی گواهی ازدواج؛ و ،
  • هرگونه اسناد دیگری که توسط دفاتر ویزای خاص لازم است.

اعضای خانواده را همراهی می کنند

متقاضی اجازه تحصیل در کانادا می تواند اعضای خانواده خود را در این برنامه قرار دهد ، به طوری که آنها می توانند متقاضی را به کانادا همراهی کنند. همسر همراه ممکن است بتواند اجازه کار آزاد را بدست آورد و فرزندان خردسال ممکن است بتوانند در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا تحصیل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر،  اینجا کلیک کنید .

درخواست مجوز تحصیل

هنگامی که یک دانشجوی آینده دار معیارهای صلاحیت را رعایت کند و مدارک صحیحی را در اختیار داشته باشد ، ممکن است برای اجازه تحصیل اقدام کند. این کار می تواند بصورت آنلاین یا کاغذی انجام شود. درخواست مقاله باید در خارج از کانادا به یک اداره پردازش ویزا ارائه شود. 

مهم است که بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش ، برای اجازه تحصیل اقدام کنید. زمان پردازش مجوز تحصیل متفاوت است و متقاضیان ممکن است تأخیرها را در اوقات شلوغ – خصوصاً در ماه های تابستان مشاهده کنند.

پشتیبانی مالی

متقاضیان اجازه تحصیل در کانادا باید اثبات کنند که پول کافی برای پوشش سال اول شهریه دارند. آنها همچنین باید هر سال منابع مالی برای حمایت از خود و اعضای خانواده همراه خود داشته باشند. در جدول زیر مبلغ مورد نیاز یک دانش آموز (کلیه مبالغ به دلار کانادا) نشان داده شده است:

تعداد همه استانها به جز کبک
دانش آموز مجردشهریه به علاوه 10،000 دلار برای یک دوره 12 ماهه (یا 833 دلار در ماه)
برای یکی از اعضای خانواده همراه اضافه کنید:4000 دلار برای یک دوره 12 ماهه (یا 333 دلار در هر ماه)
برای هر یک از اعضای خانواده اضافی ، اضافه کنید:3000 دلار برای یک دوره 12 ماهه برای هر کودک وابسته در هر سنی (یا 255 دلار در ماه)

در کبک ، الزامات مالی دانشجویان آینده نگر متفاوت است. علاوه بر شهریه ، یک دانشجوی بین المللی آینده باید ملزم به نشان دادن اینکه وی وجوه زیر را نیز دارد ، بستگی به وضعیت او داشته باشد.

تعدادمقدار کل مورد نیاز
یک نفر زیر 18 سال6377 دلار
یک نفر در سن 18 سال یا بالاتر12،750 دلار 
دو نفر از 18 سال یا بالاتر18،702 دلار
یک نفر بالای 18 سال و یک نفر زیر 18 سال17،137 دلار
دو نفر بالای 18 سال و یک نفر زیر 18 سال20،950 دلار
دو نفر بالای 18 سال و دو نفر زیر 18 سال22،611 دلار

منابع مالی با ترکیبی از موارد زیر قابل اثبات است: 

  • در صورت انتقال پول به کانادا ، صورتهای حساب بانکی کانادا به نام متقاضی.
  • اثبات وام دانشجویی یا تحصیلی از موسسه مالی؛
  • صورتهای بانکی متقاضی از چهار ماه گذشته؛
  • پیش نویس بانکی به ارز قابل تبدیل
  • اثبات پرداخت شهریه و هزینه های اقامت؛
  • نامه ای از طرف شخص یا موسسه ای که به شما پول می دهد؛ و / یا ،
  • اثبات بورس تحصیلی یا بودجه ای که از طریق کانادا پرداخت می شود.

خانواده یا دوستان متقاضی می توانند نامه هایی را تأیید کنند که در طول تحصیل وی از متقاضی حمایت کنند. 

در صورت تأیید برنامه

در صورت تأیید برنامه ، دانشجوی آینده دریافت می کند:

  • نامه مقدماتی تأییدیه. این نامه است نه مجوز تحصیل است. دانشجوی آینده هنگام ورود به کانادا باید نامه معرفی را به مقام مهاجرت ارائه دهد. مقام رسمی مهاجرت ممکن است مجوز تحصیل را برای دانشجو صادر کند.
  • الکترونیکی مجوز سفر (ETA)  اگر او از یک کشور که شهروندان نیاز به یک زمان رسیدن به مقصد است. در چنین مواردی ، eTA در Letter of Introduction مشخص شده است.
    • از آنجا که ETA با گذرنامه متقاضی مرتبط است ، متقاضی باید با گذرنامه مورد استفاده در برنامه اجازه تحصیل سفر کند.
  • ویزای اقامت موقت (TRV) ، اگر او از یک کشور که شهروندان نیاز به یک TRV است.
    • TRV در گذرنامه خواهد بود. دارنده باید قبل از تاریخ انقضا در TRV وارد کانادا شود.
    • TRV همچنین نشان می دهد که آیا دارنده فقط یک بار می تواند وارد کانادا (ویزا تک ورود) یا چندین بار (ویزای چند ورود) شود. از سال 2014 ، تمام متقاضیان به طور خودکار برای TRV های چند ورودی در نظر گرفته می شوند.
    • شخصی که متقاضی دریافت مجوز تحصیل است ، نیازی به ارائه درخواست جداگانه برای TRV نیست. در صورت تأیید برنامه ، TRV به همراه نامه معرفی معرفی می شود.

تمدید مجوز مطالعه

دانشجویان پس از اخذ مجوز تحصیل ممکن است در طول دوره تحصیل در کانادا نیاز به تمدید یا تغییر مجوز تحصیل داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمدید ، تمدید یا تغییر شرایط اجازه تحصیل ، اینجا را کلیک کنید .

اگر دانشجویی در یک مؤسسه پس از دبیرستان مایل به تغییر نهاد ، برنامه تحصیلی یا سطح تحصیلات باشد ، نیازی به درخواست مجوز تحصیل جدید ندارد. با این حال ، وی و یا او موظف هستند IRCC را پس از تغییر مؤسسات به روز کنند. به عنوان مثال ، دانشجویی ممکن است از سطح لیسانس به مقطع کارشناسی ارشد ، یا از جغرافیا به فلسفه ، یا از کالج به دانشگاه ، بدون درخواست مجوز تحصیل جدید حرکت کند. وی نیازی به درخواست تغییر وضعیت شرط اجازه مطالعه ندارد. دانشجو ممکن است در کانادا تحصیل کند تا زمانی که اجازه تحصیل معتبر باشد.

با این حال ، دانش آموز بین المللی که از دبستان به دبیرستان یا از دبیرستان به یک موسسه پس از دوره متوسطه در حال انتقال است ، موظف است برای تغییر در شرایط اجازه تحصیل اقدام کند. درخواست باید به مرکز پردازش پرونده IRCC در وگورویل ، آلبرتا ارسال شود.

پس از فارغ التحصیلی ، بسیاری از دانشجویان برای زندگی و کار در کانادا اقامت خود را انتخاب می کنند

فارغ از تاریخ چاپ شده در خود مجوز تحصیل ، اجازه تحصیل 90 روز پس از فارغ التحصیلی منقضی می شود. این بسیار مهم است که فارغ التحصیلان بین المللی ظرف 90 روز از فارغ التحصیلی وضعیت خود را با IRCC به روز کنند یا اینکه خطر از دست دادن وضعیت در کانادا را داشته باشند.

بسیاری از فارغ التحصیلان واجد شرایط درخواست  اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی  (PGWP) هستند. این به دارنده این امکان را می دهد تا بعد از فارغ التحصیلی برای هر کارفرمای در هر نقطه از کانادا کار کند. تجربه کاری به دست آمده در PGWP ممکن است به تسهیل درخواست برای اقامت دائم کانادا کمک کند ، به خصوص از طریق برنامه هایی مانند کلاس تجربه کانادا  و برخی از برنامه های نامزد استان (PNP).

اگر یک فارغ التحصیل بین المللی متقاضی PGWP نباشد ، می تواند برای حفظ وضعیت حقوقی در کانادا موارد زیر را انجام دهد:

  1. درخواست تغییر وضعیت بازدید کننده کنید.
  2. برای ادامه یک برنامه مطالعاتی دیگر ، برای اجازه تحصیل دیگری درخواست کنید. به عنوان مثال ، یک فارغ التحصیل ممکن است بخواهد بعد از فارغ التحصیلی با لیسانس ، به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ادامه دهد. یا،
  3. کانادا را ترک کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی