تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سوالات متداول ثبت نام لاتاری آمریکا


پاسخ به سوالات متدول برای ثبت نام لاتاری گرین کارت

طبق دستورالعمل رسمی لاتاری 2024 آمریکا الزام پاسپورت برای ثبت نام از لاتاری 2024 به بعد لغو شد.

لطفا قبل از پرداختن به سوالات متداول حتما مطلب زیر را مطالعه کنید.

1. لاتاری چیست؟

  • دولت آمریکا برای حفظ تنوع نژادی در این کشور، هر ساله از کشور هایی که کمتر به آمریکا مهاجرت می کنند به صورت تصادفی افرادی رو انتخاب و به اون ها گرین کارت رایگان میده. این افراد که در قرعه کشی لاتاری برنده میشن می تونن از اقامت دائم در این کشور و مزایای شهروندی بهره مند بشن.

2. شرایط شرکت در لاتاری چیست؟

  • افرادی که قصد دارند در لاتاری ثبت نام کنند باید بالای ۱۸ سال باشند و حداقل مدرک دیپلم داشته باشند و از کشور هایی مجاز برای شرکت در لاتاری باشند. اگه هم شخصی دیپلم نداشت ارائه دو سال سابقه کار در ۵ سال اخیر و در رشته های مشخص شده ضروریه.

3. آیا ایرانیان می توانند در لاتاری شرکت کنند؟

  • بله، کشور ایران در لیست کشور های مجاز به شرکت در لاتاری قرار گرفته و میتواند در قرعه کشی گرین کارت آمریکا شرکت کند.

 4. ثبت نام در لاتاری چگونه است؟

  • همه مراحل ثبت نام به صورت آنلاین و از طریق وب سایت dvlottery.state.gov صورت می گیره و هر فرد تنها یک بار میتونه در هر دوره ثبت نام کنه و اگر فرم ثبت نام مشکلی داشته باشه یا اطلاعات صحیح نباشد از دوره حذف میشود (بعضا مواردی بودند که قبول شدند اما در سفارت بخاطر عدم مشابه نبودن اطلاعات فرد با فرم لاتاری در سفارت رد شدند) .

5. اگر محل تولد فردی در لیست کشور های مجاز نباشد، چطور در لاتاری شرکت کند؟

  • بهترین راه برای چنین افرادی اینه که اگر همسرش متولد یکی از کشور های مجاز به شرکت در لاتاریه از اون طریق اقدام کنند.

6. چرا بعضی از کشور ها اجازه شرکت در لاتاری را ندارند؟

  • در 5 سال اخیر اگر بالای 5 هزار از متولدین یک کشور به آمریکا مهاجرت کرده باشند آن کشور واجد شرایط نم ی باشد.

7. آیا مدرک تحصیلی بالاتر نقشی روی برنده شدن در لاتاری دارد؟

  • خیر، انتخاب برنده ها در لاتاری فقط به صورت رندم و شانسی اتفاق میفته و همه با هر مردکی شانس برابر با هم دارند (ثبت نام صحیح برای قرعه کشی مهم است).

8. منظور از کلمه native در فرم چیست؟

  • Native  یعنی کشوری که فرد در اونجا متولد شده، حتی اگه الان ملیت کشور دیگه ای رو داشته باشه.

9. هزینه ثبت نام در لاتاری چقدر است؟

  • ثبت نام در لاتاری گرین کارت کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد.

10. آیا برای ثبت نام لاتاری امضا و عکس همه اعضای خانواده نیاز است؟

  • خیر، نیازی به امضا نیست اما همسر و تمام فرزندان شما باید عکس های جدید (طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا متقاضیان ثبت نام در لاتاری امسال نباید از عکسی استفاده کنند که در پرونده سال گذشته آن‌ها استفاده شده است. در صورت یکسان بودن هر دو عکس فرد از قرعه کشی حذف خواهد شد) و مجزایی داشته باشند.

11. آیا یک زن و شوهر می توانند به طور جداگانه فرم ثبت نام لاتاری پر کنند؟

  • بله هم زن و شوهر و هم فرزندان خانواده که سن بالای ۱۸ سال داشته باشند میتونند فرم جدایی برای ثبت نام لاتاری ارسال کنند .

12. به نام کدام یک از اعضای خانواده باید در فرم ثبت نام لاتاری اشاره کنیم؟

  • نام همسر و تمام فرزندان ازدواج نکرده ای که زیر ۲۱ سال هستند را باید در فرم ذکر کنید. فقط در صورتی که از همسرتان به طور قانونی جدا شده اید، نیازی به اشاره اسم همسر نیست. حتی باید نام فرزندتان را که به فرزند خواندگی قبول کرده اید یا اینکه جدا از شما زندگی می کند و یا فرزند همسرتان است را هم در فرم قید کنید.

13. آیا هر فرد باید فرم ثبت نام لاتاری را شخصا پر کند؟

  • فرم ثبت نام شامل یک سرس اطلاعات شخصی و جزئی است که یا می توانید شخصا پر کنید یا با دادن اطلاعات درست و صحیح به شخصی که مورد قبولتان است، فرم را پر کنید.

14. افرادی که در لاتاری ثبت نام کرده اند، چگونه انتخاب می شوند؟

  • همه فرم های ثبت نامی، در مرکز کنسولگری کنتاکی کد بندی می شوند و  بعد از پایان ثبت نام، به صورت کامپیوتری و کاملا تصادفی برنده ها مشخص می شوند.

15. آیا پاسخ برنده شدن و قبول نشدگان لاتاری به همه افراد اطلاع داده می شود؟

  • خیر، افراد هیچ ایمیل و اطلاعیه ای دریافت نمی کنند.

16. آیا برای ثبت نام در لاتاری، سن خاصی مد نظر است؟

  • حداقل سن برای درخواست وجود ندارد ، اما نیاز به تحصیل در دبیرستان ( حداقل دیپلم 12 ساله) یا تجربه کار ( 2سال مطابق الزامات O-NET) برای هر متقاضی اصلی در زمان درخواست نیاز است ، به طور موثر بیشتر افراد زیر 18 سال را رد صلاحیت می کند و هیچ حداکثری نیز تعیین نشده و اعلامی بر رد صلاحیت نکردند.

17. آیا افرادی که از روش های دگر مهاجرت به آمریکا استقاده کرده اند، می توانند در لاتاری شرکت کنند؟

  • در سایت آمریکا ذکر شده است که هیچ تداخلی ایجاد نمیکند ، اما پاسخ به این سوال در حالت کلی بستگی به مواردی دارد.

18. اگر فردی که در لاتاری انتخاب شده، فوت کند ویزای اقامت او چه می شود؟

  • در چنین شرایطی ویزای گرین کارت فرد هم باطل می شه و همسر و فرزندان او هم اجازه استفاده از شانس برنده شدن متقاضی را برای مصاحبه و غیره ندارند.

19. آیا امکان ذخیره آنلاین فرم و تکمیل بعضی از قسمت های آن در تایم دیگر وجود دارد؟

  • خیر، این فرم به صورتی طراحی شده که باید در یک مرحله تکمیل و ارسال شود.

20. آیا فردی که در لاتاری برنده شده باید حتما همراه خانواده اش مهاجرت کند؟

  • خیر این به انتخاب خود فرد بستگی داره و میتونه هم با خانواده و هم به تنهایی برای مهاجرت به آمریکا اقدام کند اما در مواردی بهتر است یا باید( منظور از باید درخواست افیسر است) دلایل قانع کننده ارائه شود.

21. آیا برنده شدن من در لاتاری به معنی دریافت گرین کارت آمریکاست؟

  • خیر، متاسفانه این چنین نیست. بعد از  برنده شدن باید روند تازه ای را شروع کنید، فرم آنلاین پر می کنید و بعد از یک یا دو مصاحبه حضوری در سفارت و مسافرت به آمریکا گرین کارت خود را دریافت کنید. که اگر دانش کافی ندارید مطالعه کردن سایت دولت آمریکا ، سایت های معتبر دیگر ، مشاوره و راهنما گرفتن از افراد معتبر/حقوقی که بتواند به شما کمک کند در این مسیر واقعا ضروری ست.

22. هزینه ثبت نام لاتاری چقدر است؟

  • ثبت نام لاتاری فاقد هزینه است (رایگان است)، اما اگر از طریق ما تقاضای ثبت نام صحیح لاتاری را دارید قطعا این خدمات کارگزاری مشمول هزینه خواهد بود.

23. فرزندان تا چه سنی زیر مجموعه سرپرست خانواده خواهند بود؟

  • طبق قانون ملیت و مهاجرت آمریکا فقط فرزندان زیر ۲۱ سال که ازدواج نکرده باشند زیر مجموعه سرپرست خواهند بود.

24. آیا پاسخ برنده شدن و قبول نشدگان لاتاری به همه افراد اطلاع داده می شود؟

  • خیر، هیچ ایمیل یا تلفن یا نامه ای برای برندگان لاتاری ارسال نخواهد شد و پیگیری وضعیت لاتاری بر عهده متقاضی است. اما اطلاع رسانی برای مشتریان ما به رایگان در زمان صحیح انجام خواهد شد.

25. اگر اطلاعات فرم را اشتباه وارد کنیم آیا امکان اصلاح وجود دارد؟

  • بعد از ارسال اطلاعات دیگر امکان اصلاح خطاها وجود ندارد

26. آیا میتوان بیش از یک ثبت نام لاتاری کرد؟

  • در صورت ثبت نام لاتاری بیش از یک بار برای یک نفر، شانس آن شخص برای آن سال از بین خواهد رفت ، هر سال تنها یک بار می توانید ثبت نام و فرم را ارسال کنید.

27. آیا ثبت نام متناوب در سالهای متوالی امکان پذیر است؟

بله، حتی برنده های لاتاری 2021 نیز میتوانند در دوره 2022 ثبت نام کنند و هیچ منعی برای آنها وجود ندارد

28. برای شرکت در لاتاری چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت نام در لاتاری تنها کافیه فرم های مربوط به اطلاعات شخصی رو به صورت آنلاین پر کنید و یک عکس مناسب تهیه کنید وبه عنوان متقاضی اصلی حداقل تحصیلات دیپلم 12 ساله را داشته باشید یا 2 سال سابقه کار مطابق الزامات o-net.

29. آیا مدرک تحصیلی بالاتر نقشی روی برنده شدن در لاتاری دارد؟

  • خیر، انتخاب برنده ها در لاتاری فقط به صورت رندم و شانسی اتفاق میفته و همه با هر مدرکی شانس برابر با هم دارند تنها باید ثبت نام را صحیح انجام دهید.

30. میتوان شانس لاتاری را بالا برد؟

  • فقط متاهلین شانس دو برابر دارند، به این ترتیب یک یک ثبت نام توسط آقا و یک ثبت نام توسط خانم انجام میشود و زیر کیس یکدیگر میشوند. در صورت برنده شدن هر یک از این افراد، کل خانواده شرایط مهاجرت را دارا هستند.

31. گرین کارت چیست و دولت آمریکا چه هدفی از برگزاری لاتاری دارد؟

  • گرین کارت ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت میتواند تحت شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد.
  • دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا میکند. هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند. کشور ما ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی میتوانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. برای مثال اتباع کشورهای چین، کانادا، هندوستان، فیلیپین، برزیل و چند کشور دیگر اجازه شرکت در این قرعه کشی را ندارند، چرا که با توجه به اینکه آمریکا یک کشور مهاجر پذیر است، تعداد بسیار زیادی از اتباع این کشورها هر ساله از طرق دیگر به آمریکا مهاجرت میکنند یعنی بیش از 5 هزار نفر در پنج سال اخیر متولدین این کشور ها به آمریکا مهاجرت کرده اند. به واقع این لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری (کمتر از 5 هزار نفر از متولدین) به این کشور گسیل میدارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی یا تنوع نژادی) نام گرفته است.
  • طبق آمار منتشر شده، در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی ساکن ایالات متحده میباشند که این رقم نسبت به مثلاً کشور چین با حدود چهار میلیون مهاجر خیلی کمتر است.

32. شرایط شرکت در لاتاری برای علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا چیست؟

  • افرادی که میخواهند در این لاتاری شرکت کنند باید حداقل دو شرط زیر را داشته باشند:
  • سن ۱۸ سال به بالا داشته باشند.
  • مدرک دیپلم 12 ساله یا بالاتر داشته باشند.
  • در صورتیکه زیر دیپلم هستند، 2سال مطابق الزامات O-NET در 5 سال گذشته داشته باشند. عنوان شغلی تخصصی شما بایستی منطبق با شرایط اداره کار ایالات متحده باشد. این شغل ها در شبکه اطلاعات شغلی آمریکا در Zone های مختلف دسته بندی شده اند و تخصص شما بایستی در Zone 4-5 باشد.

 33. ثبت نام چه زمانی انجام میشود؟

ثبت نام رسمی هر ساله ازطریق http://www.dvlottery.state.gov اعلام میشود.

 34. پروسه ثبت نام به چه نحوی صورت میگیرد؟

  • تمامی پروسه ثبت نام به صورت آنلاین میباشد و هر فرد فقط یکبار در سال مجاز به ثبت نام در لاتاری میباشد. در صورتیکه هر فرد بعنوان متقاضی اصلی بیش از یکبار ثبت نام کند، تقلب محسوب شده و از شرکت در لاتاری آن سال محروم خواهد شد. همچنین تنها فرم هایی در لاتاری شرکت داده میشوند که بدون نقص باشند.

 35. برای شرکت در لاتاری چه مدارکی لازم است؟

  • برای ثبت نام در لاتاری بایستی فرم های مربوط به شرایط خودتان (مجرد، متاهل، مطلقه و بیوه) را تکمیل کنید. این فرمها حاوی اطلاعات فردی و تحصیلی شما میباشد. همچنین به همراه این فرم بایستی یک قطعه عکس نیز ارسال نمایید.

 36. شرایط تصویر جهت شرکت در لاتاری چگونه باید باشد؟

  • یک قطعه عکس ۵ در ۵ (۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل)، با زمینه سفید که در آن فرد کاملاً رو به دوربین باشد.
  • برای بانوان ایرانی، تصاویر با حجاب قابل قبول میباشد.
  • در تصویر از هیچگونه کلاه، عینک آفتابی، و هر چیز غیر متعارفی که باعث پوشاندن سر و صورت باشد استفاده نشود.
  • برای تهیه این عکس، بهترین راه مراجعه به عکاسی و تهیه یک عکس جدید میباشد. از عکاس بخواهید فایل عکس شما را روی CD یا فلش مموری بزند و به شما بدهد.

 37. چه افرادی از اعضای خانواده مجاز به شرکت در قرعه کشی هستند؟

  • افراد مجرد بالای ۱۸ سال میتوانند به تنهایی در لاتاری شرکت کنند.
  • افراد متاهل میتوانند با همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سالشان در لاتاری شرکت کنند.
  • افراد متاهل، میتوانند دو بار در لاتاری شرکت کنند. یک بار یک فرم برای آقا پر شود و اطلاعات خانم در آن گنجانده شود. و یک بار خانم فرم را پر کند و اطلاعات آقا را در فرم خود بگنجاند. این کار قانونیست و میتواند شانس افراد متاهل را دو برابر کند.
  • افراد مجرد بین ۱۸ تا ۲۱ سال میتوانند هم به صورت انفرادی ثبت نام کنند و هم به همراه والدینشان. بدین ترتیب ۳ بار در لاتاری شرکت کرده اند و این شانس برنده شدنشان را بیشتر میکنند. اگر هر یک از والدین برنده شوند، میتوانند به همراه آنها مهاجرت کنند.
  • یک فرد در صورت برنده شدن، فقط میتواند همراهان مجاز خود را که در زمان ثبت نام در لاتاری نامشان را در فرم آورده با خود ببرد.

 38. علت دریافت هزینه از طریق شما جهت ثبت نام در لاتاری چیست؟

  • همانطور که پیشتر گفته شد، ثبت نام در لاتاری رایگان میباشد. اما در عین حال هیچ بررسی اولیه ای روی اطلاعات ثبت شده شما در آن سایت انجام نمی شود، و در صورتی که کوچکترین اشکالی در اطلاعات ثبت شده وجود داشته باشد، در لاتاری شرکت داده نخواهید شد. امکان ویرایش اطلاعات نیز در سایت اداره مهاجرت وجود ندارد. همچنین این سایت فقط برای ثبت نام متقاضیان در بازه زمانی یک ماه باز است و دیگر پاسخگوی کاربران نیست. در عین حالیکه ثبت نام در لاتاری کار خیلی پیچیده ای نیست، اما دقت به جزئیات، شانس شما را برای مردود اعلام نشدن، بیشتر میکند. افراد زیادی در دنیا ثبت نام خود را به موسساتی نظیر مرکز ما میسپارند تا با استفاده از تخصصشان، ثبت نام صحیح را برایشان انجام دهند ، و در نهایت ما برای این کار وقت نیز می گذاریم.

 39. برخی سایت ها بسته های ثبت نامی ۲ ساله، ۳ ساله، ۴ ساله و… با تخفیف های مشخص دارند. چرا مرکز شما از این نوع بسته ها ارائه نمیدهد ؟

  • با توجه به اینکه هر ساله اتباع کشورهای مجاز جهت ثبت نام در لاتاری گرین کارت از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند، ممکن است نام اتباع ایران در سالهای آتی در این لیست نباشد و ایرانی ها دیگر اجازه شرکت در لاتاری را نداشته باشند. بنابراین دریافت هزینه های ثبت نام برای سالهای بعد که تکلیف شان هنوز مشخص نشده است، کاری منطقی به نظر نمیرسد. ضمن اینکه ما در قبال هزینه های واریزی کاربران جهت ثبت نام در لاتاری مسئولیت داریم و به راحتی نمیتوانیم بابت چیزی که هنوز اتفاق نیافته و معلوم نیست اتفاق بیافتد، هزینه ای دریافت کنیم. ایرانیان برای سال 2022 مجاز به ثبت نام میباشند.

 40. پس از ثبت نام چه مدرکی برای ما مبنی بر انجام ثبت نام قطعی ارسال میشود؟

  • بلافاصله بعد از اینکه ثبت نام در سایت اداره مهاجرت با موفقیت انجام شد، یک صفحه با اطلاعات فرد ثبت نام شده ظاهر میشود که اطلاعات زیر در آن درج شده است:
  • ساعت و تاریخ دقیق ثبت نام در لاتاری
  • نام و نام خانوادگی فرد ثبت نام شده
  • سال تولد فرد متقاضی
  • شماره تاییده ثبت نام (کانفرمیشن نامبر)
  • امضای دیجیتالی ۴۰ رقمی منحصر به فرد
  • نمونه ای از رسید دیجیتالی ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا

 41. نتایج لاتاری در چه تاریخی اعلام میشود؟

  • نتایج لاتاری هر ساله در حالت عادی اگر مشکلی نباشد تغییر کند معمولا در تاریخ ۱ می (۱۳ اردبیهشت) از طریق سایت اداره مهاجرت اعلام میشود. تا چند سال اخیر روال بر این بود که نتایج لاتاری به آدرس پستی فرد قبول شده ارسال میشد، اما اکنون اینکار تنها از طریق سایت اداره مهاجرت به صورت آنلاین و با ارائه کد رهگیری (Confirmation Number) منحصر به فرد صورت میگیرد.

 42. از کجا بفهمیم برنده شده ایم؟

  • در تاریخ ذکر شده با مراجعه به سایت اداره مهاجرت، با وارد کردن کانفرمیشن نامبر صفحه ای باز خواهد شد که نتیجه را مشخص میکند. در صورت قبولی اطلاعات شما به همراه یک بارکد و کیس نامبر (Case Number) نمایش داده میشود. این کیس نامبر، شماره پرونده شما میباشد که توسط آن تا دریافت گرین کارت به پرونده شما رسیدگی میشود.

 43. من ایمیلی دریافت کرده ام مبنی بر اینکه در لاتاری برنده شده ام. آیا این میتواند صحت داشته باشد؟

  • خیر! به هیچ وجه به ایمیل هایی که در زمان های خاص مبنی بر اینکه در لاتاری برنده شده اید اطمینان نکنید، حتی اگر تمامی اطلاعات شما را در آن ایمیل ذکر کرده باشند. تنها مرجع اعلام نتایج لاتاری همان سایت اداره مهاجرت میباشد. ایمیل هایی که برای شما ارسال میشود، تقلبی بوده و درخواست مبالغی هنگفت را میکنند که مثلاً به حسابی در انگلستان یا هر کشور دیگر واریز شود. در صورت واریز چنین مبالغی دیگر نه به آنها دسترسی خواهید داشت، نه میتوانید پولتان را پس بگیرید.

 44. اکنون برای ثبت نام از طریق مرکز شما آماده هستم. چکار باید بکنم؟

  • شرایط دقیق تهیه تصویر مناسب جهت ثبت نام در لاتاری را اینجا مطالعه نمایید.
  • پس از تهیه تصویر، به قسمت «ثبت نام» مراجعه نمایید و فرم های مربوط به شرایط خود را تکمیل نمایید.
  • پس از تکمیل فرم ها و ارسال موفق آنها، منتظر باشید تا نتیجه بررسی اطلاعاتتان به آدرس ایمیل شما ارسال شود.
  • در صورت عدم تایید مدارک، ایمیل رفع نقص را دریافت خواهید کرد.
  • پس از تایید مدارک و ثبت نام نهایی، فرمهای شما در نوبت ثبت نام قرار گرفته و در روز های تعیین شده در سایت اداره مهاجرت ثبت نام خواهید شد.

 45. آیا برای قبول شدگان در لاتاری نامه ای به آدرس پستی شان ارسال میشود؟

  • خیر! طی چند سال گذشته دیگر اطلاع رسانی مکاتبه ای از طریق نامه انجام نمیگیرد و تا زمان دریافت ویزا، هیچگونه نامه ای به آدرس تان ارسال نمیشود. تنها مرجع جهت اطلاع از نتایج لاتاری سایت اداره مهاجرت و قسمت اعلام نتایج به نشانی www.dvlottery.state.gov/ESC میباشد.

 46. پس از قبولی چه مدت طول میکشد تا ویزای مهاجرت بگیریم؟

  • پس از قبولی در لاتاری، و رویت نامه قبولی و کیس نامبر، شما بایستی در اسرع وقت نسبت به تکمیل فرم های مهاجرت برندگان و اعضای خانواده اقدام نموده و پس از تکمیل و امضا به مرکز کنسولگری ایالات متحده در کنتاکی (KCC) ارسال نمایید. این فرم ها دربردارنده هویت فرد شرکت کننده و همراهان قانونی ایشان در لاتاری میباشد. پس از ارسال فرم ها به KCC، بایستی منتظر اعلام زمان مصاحبه از طریق ایمیل که به آدرس ایمیلتان ارسال میشود باشید.
  • در این حین بایستی مدارک خودتان را آماده کرده و ترجمه رسمی کنید. این مدارک شامل ترجمه شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، گواهی سابقه شغلی، مستندات مالی و… میباشد.
  • همچنین بایستی مدارک پزشکی و واکسیناسیون های خواسته شده را تهیه کرده در زمان مقتضی ارسال نمایید.
  • معمولاً زمان دعوت به مصاحبه بین ۶ تا ۱۲ ماه بعد از اعلام نتایج میباشد. مصاحبه ها در نزدیکترین سفارت ایالات متحده به محل اقامتتان انجام میشود. دریافت ویزا پس از مصاحبه به شرایط مختلف، بستگی دارد که در ادامه به این موارد اشاره میکنیم. در صورت تایید مدارکتان، یک ویزای ۶ ماهه به شما داده میشود که طی آن میتوانید به آمریکا سفر کنید. معمولاً ۱۵ روز بعد از اولین ورودتان به آمریکا و طی یک سری مراحل قانونی، گرین کارت دائمی به نام شما و اعضای خانواده تان صادر می شود.

 47. چه امکاناتی در اختیار افرادی که در لاتاری برنده میشوند و مهاجرت میکنند قرار داده میشود؟ (کار، تحصیل، مسکن و …)؟

  • دولت ایالات متحده هیچ تضمین و تعهدی بابت دادن کار، مسکن و سایر تسهیلات ویژه به مهاجرین نمیدهد. این شما هستید که میخواهید مهاجرت کنید و دولت آمریکا این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد که از طریق لاتاری به آسانترین نحو ممکن (آسان تنها در شرایط عادی) به این کشور مهاجرت کنید . باقی دیگر انتخاب شماست. یقیناً زندگی در آمریکا آرزوی خیلی هاست. اما آیا توانایی زندگی در آمریکا را دارید؟ آیا فکر میکنید میتوانید در اینجا کار پیدا کنید؟ آیا برای ماه های اول که هنوز کاری پیدا نکرده اید، میتوانید پشتوانه مالی جور کنید؟ پاسخ این سوالات نزد شماست. اما با اخذ گرین کارت از اول ورود از مزایای شهروندی برخوردار می شوید و اجازه کار ، تحصیل و غیره به حق رای دادن خواهید داشت.
  • هدف ما منصرف کردن شما از فکر کردن به مهاجرت به آمریکا نیست، اما بهر حال مهاجرت مشکلاتی دارد که هر شخص بایستی با فکر و منطق با آن روبرو شود. دولت آمریکا همانند سایر شهروندان با شما برخورد خواهد کرد و هیچ گونه امتیاز ویژه ای در حالت عادی برای مهاجران قائل نیست.

48. چه تعداد متقاضی انتخاب خواهند شد؟

  • بیش از 55 هزار نفر از متقاضیان در سراسر جهان انتخاب می شوند. این یعنی آماده سازی 55 هزار ویزا برای افراد جهت مهاجرت به ایالات متحده. پیشتر 50 هزار نفر انتخاب می‌شدند اما حال این تعداد به 55 هزار نفر رسید. انتظار می رود در سال های آینده با تعداد بیشتری از متقاضیان انتخابی رو به رو شویم و ایالات متحده نیز آنها را براساس قوانینی در لاتاری گرین کارت انتخاب می کند. انتخاب به شکل تصادفی توسط سیستم کامپیوتری کنسول وزارت امورخارجه ایالات متحده در کنتاکی انجام می گیرد.

49. چه تعداد مدرک باید ارسال کرد؟

  • براساس قانون در هر لاتاری تنها یک بار می تواند ثبت نام داشت و سهم هر فرد یک بار است. افرادی که بیش از یک بار شرکت کرده یا ثبت نام می کنند، رد خواهند شد و صلاحیت ندارند. وزارت امورخارجه با استفاده از فناوری های پیشرفته افرادی که چندین بار به ثبت نام می پردازند را شناسایی کرده و آنها را رد صلاحیت می کند. با این حال یک زوج می تواند دو بار ثبت نامی داشته زیرا سهم هر فرد یک ثبت نام است و مشکلی وجود نخواهد داشت.
  • تنها برنده شدن بسته به شانس افراد یا زوج موردنظر دارد.

50. آیا روشی برای افزایش شانس وجود دارد؟

  •  بله و خیر. تمام متقاضیان توسط سیستم کامپیوتری به شکل تصادفی انتخاب می شوند. اگر شما ازدواج کرده اید می توانید با همسرتان در دو نوبت ثبت نام کنید و این یعنی شانس شما دو برابر می شود. به صورت معمول از آنجایی که تنها یک بار قابلیت ثبت نام در هر دوره وجود دارد، به شانس افراد بستگی داشته اما در صورت ازدواج این شانس به دلیل افزایش تعداد ثبت نامی ها می تواند بیشتر شود. در غیر این صورت روش دیگری جهت افزایش شانس برنده شدن در لاتاری گرین کارت ایالات متحده وجود ندارد تا به آن اشاره کرد. زیرا همه چیز براساس قانون انجام می گیرد و این روش ها همگی غیرقانونی هستند فقط ثبت نام را صحیح انجام دهید.

51. چند ویزا به هر کشور تعلق می گیرد؟

  • ویزا در میان شش منطقه جغرافیایی توزیع می شود. تعداد بیشتر به مناطقی تعلق می گیرد که از میزان تقاضا کمتری برخوردار هستند. هیچ کشوری نمی توانند هر سال بیش از 7 درصد ویزا را به خود اختصاص دهند، بنابراین به طور عادلانه ای هر کشور می تواند متقاضی داشته که ویزا گرین کارت ایالات متحده به آن تعلق می گیرد.

52. آیا شهروندان ایالات متحده می توانند شرکت کنند؟

افرادی که شهروند ایالات متحده هستند اما متولد یکی از کشور های واجد شرایط هستند و در کشور دیگری ساکن هستند نیز می توانند در لاتاری گرین کارت ایالات متحده شرکت داشته باشند (شاید بگوید این چه سوالی بود … اما پرسده شده است و ما نیز فقط پاسخ داده ایم…) .

53. آیا همسر و شوهر می توانند هر یک فرم جداگانه ای داشته باشند؟

  • بلکه هر یک از همسر یا شوهر می توانند در فرم جداگانه ای ثبت نام کنند. همچنین هر یک از آنها می توانند با شرکت در لاتاری شانس خود را محک زده و در صورت برنده شدند قادرند همسر یا شوهر خود را در مهاجرت به همراه داشته باشند. بنابراین اگر شما ازدواج کردید می توانید از همسر یا شوهر خود بخواهید با ثبت نام در لاتاری شانس مهاجرت به ایالات متحده را افزایش دهد، بدون شک نتیجه بخش خواهد بود.

54. اگر من برنده شوم، می توانم با هرکس مهاجرت کنم؟

  • نه، شما می توانید با همسر یا شوهر خود به ایالات متحده مهاجرت کنید اما اینکه بخواهید با تمامی خانواده مهاجرت داشته باشید بسته به سپری کردن مراحل قانونی دارد. اگر شرایط لازم مهیا باشد و مشکلی در فرم ها پیش نیاید، می توانید در کنار خانواده مهاجرت کنید. گفتنی ست در صورت وجود اشکالاتی بدون شک شما در برنده شدن رد/اخذ ویزا صلاحیت می شوید.

55. هنگامی که برنده شوم چگونه مطلع خواهم شد؟

  • در کنسولگری کنتاکی در ویلیامزبرگ تمامی متقاضیان متناسب با هر منطقه شماره گذاری می شوند. پس از پایان فرآیند ثبت نام تمامی متقاضیان، یک رایانه به صورت تصادفی متقاضی را از میان تمام فرم‌های دریافت شده متناسب با هر منطقه جغرافیایی انتخاب می کند. در هر منطقه چند متقاضی انتخاب می شوند و به لیست برندگان منتقل خواهند شد. فردی که برنده می شود یک نامه اعلان توسط مرکز کنسولی کنتاکی در ویلیامزبورگ برای آن ارسال می شود که باید دستورالعمل درخواست ویزا را پر نماید. مرکز کنسولی کنتاکی در ویلیامزبورگ پس از دریافت فرم تکمیل شده، ادامه فرآیند صدور ویزا را سپری می کند و در نهایت افراد ویزا خود را می توانند دریافت کنند.
  • در نهایت اگر کشور شما واجد شرایط برای شرکت در لاتاری نیست می توانید به عنوان کشور والدین خود ثبت نام کنید. بنابراین اگر متولد کشوری هستید که در لیست خاص قرار دارد نمی توانید در لاتاری ثبت نام کنید. بنابراین بایستی باتوجه به مکان تولد والدین شرکتی در لاتاری داشته باشید. ایالات متحده هرازگاهی قوانین جدیدی صادر می کند که پیرامون شرایط ثبت نام افراد برای شرکت در لاتاریست. ممکن است در آینده شاهد قوانین جدید دیگری باشیم که راه را برای افراد متولد شده در کشور خاص باز می کند.
  • متاسفانه در حال حاضر چنین چیزی ممکن نیست و باید تابع قوانین ایالات متحده بود.

56. چند نفر از متقاضیان انتخاب می شوند؟

  • 55 هزار ویزا صادر می شود اما بیش از این تعداد نیز انتخاب می شوند. از آنجایی که در ابتدا 50 هزار نفر انتخاب می شوند اما برخی پیگیری برای دریافت ویزا ندارند و در این بین چندین هزار قرعه بیشتری صورت می گیرد تا حداقل 50000 نفری به دریافت ویزا بپردازند. بنابراین اگر برنده شدید سعی کنید به دریافت ویزا خود بپردازید و اگر برنامه ای برای شرکت ندارید از همان ابتدا تصمیم نهایی گرفته شود. سیستم کامپیوتر کنسولی کنتاکی تضمین نمی کند شما در میان برندگان خواهید بود.

57. چندبار می توان ثبت نام کرد؟

  • قانون تنها یک بار ثبت نام برای هر فرد را سالیانه می پذیرد و این یعنی ارسال یک مدرک. اگر فردی بیش از یک بار ثبت نام کند، شناسایی شده و رد صلاحیت می شود. وزارت امور خارجه از فناوری های پیشرفته ای در جهت شناسایی این افراد به کار می گیرد. فرد خاصی نه تنها رد صلاحیت می شود بلکه ممکن است سابقه منفی در ثبت نام آن ثبت شود و برای چند باری نتواند به ثبت نام بپردازد (ثبت نام انجام میشود اما رد صلاحیت شوید ممکن است بدون آنکه متوجه بشوید ، اگر مکرر این کار را تکرار کنید زیرا تقلب محسوب میشود).

58. سوال شده که آیا برندگان لاتاری 2021 هم باید برای لاتاری 2022 ثبت نام کنند؟

  • بایدی وجود نداره. اما همه مجاز به ثبت نام هستند.

59. آیا برای مصاحبه لاتاری باید زبان انگلیسی را فول باشیم؟

  • مصاحبه در سفارت های آمریکا در ایروان ابوظبی و آنکارا فارسی انجام میشود.

60. مدارک لازم و هزینه ثبت نام در لاتاری چقدر هست؟ باید حضوری برای ثبت نام مراجعه کنیم؟

  • فقط عکس ، دیپلم 12 ساله یا معادل آن دوسال سابقه کار مطابق با الزامات o-net نیاز دارید ، ثبت نام آنلاین انجام میشود

61. من دیپلمم کامل نیس اگه لاتاری ثبت نام کنم وبرنده بشم بعدا به مشکل میخورم؟

  • اگر دیپلم ندارید میتوانید از دو سال سابقه کار به عنوان جایگزین دیپلم استفاده کنید.

62. اگر همسرمم ثبت نام کنم و اگ برنده شدم واز شوهرم جداشده بودم امکان داره بجای شوهرم کسیو جایگزین کنم؟

  • گر پس از ثبت نام از همسرتان جدا شدید و بعدا با شخص دیگری ازدواج کردید، شخص جدید را به پرونده تان اضافه خواهیم کرد و همسر فعلی تان نیاز به حضور در سفارت ندارد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید: قوانین ازدواج و طلاق برای ویزای لاتاری آمریکا DV

63. برای ثبت نام لاتاری آیا نمیتونم عکس سال گذشته رو استفاده کنم ؟ آیا اگر استفاده کنم reject میشه ؟

  • دستورالعمل امسال میگه شما باید عکس جدید داشته باشید اختبار با شما (طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا متقاضیان ثبت نام در لاتاری امسال نباید از عکسی استفاده کنند که در پرونده سال گذشته آن‌ها استفاده شده است. در صورت یکسان بودن هر دو عکس فرد از قرعه کشی حذف خواهد شد).

64. بعد از قبولي در لاتاري، مي بايست براي گرفتن ويزا اسپانسر معرفي كرد، و اگر اسپانسر نداشته باشيم راه ديگري هم هست،؟

  • خیر، نیاز به اسپانسر نیست. شما برنده شوید، تمکن مالی میتوانید ارائه دهید به جای اسپانسر.

65. اگر لاتاری برنده بشم چه مدت باید در آمریکا بمونم تا بتونم برگردم ایران؟

  • برنده لاتاری که وارد آمریکا میشود گرین کارت دریافت میکند، البته برای خروج بیش از شش ماه باید اجازه بگیرید که مشکلی برای تمدید گرین کارت پیش نیاید. محدودیت زمانی برای ماندن در آمریکا نیست و میتواند بعد از یک روز خاک آمریکا را ترک کنید اما به طور کلی اگر قصد اقامت آمریکا ندارید چرا ثبت نام میکنید؟!

66. جدا شدم. حضانت پسرم با زن سابقمه. توی ثبت نام لاتاری باید مشخصات فرزند و عکس داده بشه؟

  • فرض کنید شما از ازدواج قبلی فرزند دارید و از ازدواج فعلی هم فرزند دارید، همسر فعلی شما هم از ازدواج قبلی فرزند دارد. تمام این فرزندهایی که اینجا اعلام شد باید در فرم شما ثبت شوند اگر زیر 21 سال هستند و تاکنون ازدواج نکرده اند

67. به امیدخدا شانس واس ما افتادبرنده شدیم.میتونیم امتیازش رو بفروشیم؟؟

  • خیر! لطفا اگر قصد مهاجرت ندارید ثبت نام نکنید. در صورتی که برنده شوید نمیتوانید امتیاز لاتاری را بفروشید.

68. من دوسال ثبت نام کردم ولی نرفتم جوابشو ببینم از کجا بفهمم لاتاری قبول شدم یا نه. جواب های لاتاری چه زمانی میاد؟؟

  • نتایج لاتاری از طریق رسمی، از هیچ طریقی اطلاع رسانی نمیشود. باید شخصا به سایت KCC مراجعه کنید و وضعیت پرونده تان را بررسی کنید.

69. سلام و خسته نباشید آیا امکان داره زیر ۱۸ سال از لاتاری در بیاد و ویزا بگیره یا نه!

  • ثبت نام لاتاری شرط سنی ندارد، اما برای دریافت ویزا باید حداقل تحصیلات دیپلم 12 ساله یا بجای آن 2 سال سابقه در پنج سال گذشته مطابق الزامت o-net ارائه کنید.

70. اگه من قبول شدم و رفتم ، خانوادم رو میتونم از طریق خودم ببرم؟!

  • بله. اعضای خانواده یعنی فرزند زیر 21 سال که ازدواج نکرده باشد و همسرتون. برای بردن پدر و مادر و برادر و خواهر و یا فرزندی که واجد شرایط زیر کیس نیست، پس از مهاجرت به آمریکا باید اقدام کنید.

71. دولت امریکا از افرادی که در لاتاری قبول میشوند و به این کشور مهاجرت میکنند چه حمایت ها و تسهیلاتی را برایشان فراهم میکند؟
آیا برای مهاجرین حقوقی از قبیل حقوق بیکاری یا تامین شغل یا هر نوع حمایتی که منجر به یک شروع خوب برای مهاجرت شود را دارد؟

  • برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت یعنی اقامت دائم آمریکا ، میتوانید از پس از ورود به آمریکا از تمامی خدوات شهروندی استفاده کنید به جز حق رای دادن تا زمانی که گرین کارتی هستید.

72. من مجردم هستم و تنهایی ثبت نام کردم اگه قبول بشم بخوام ازدواج کنم میتونم قبل از ورود به خاک امریکا اسم خانمم رو اضافه کنم؟

  • بله. اگر بعد از برنده شدن در لاتاری ازدواج کنید یا فرزند بیاورید امکان اضافه کردن ایشان به اپلیکیشن شما وجود دارد و همه با هم مهاجرت میکنید اما در همه حالت ، جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا اینجا را کلیک کنید.

73. آیا افزایش شانس برای برنده شدن در لاتاری به صورت قانونی راهکاری دارد؟می خواستم بدونم این موضوع صحت دارد یا خیر؟

  • بله امکان پذیر می باشد. متاهلین دو شانس و افراد مجرد زیر 21 سال ، سه شانس می توانند داشته باشند ( جهت کسب اطلاعات بیشتردر بالا پاسخ کامل ترین به نوعی دیگر از این سوال داده ایم).

74. مدرک تحصیلی رو در ثبت نام باید ارائه بدیم یا بعد از برنده شدن ؟

  • ارایه مدرک به بعد از برنده شدن مربوط می شود.

75. من دیروز با شرایط لاتاری عکس گرفتم چطور میتوانم عکس را برای شما ارسال کنم تا این عکس من را تایید یا رد کنید تا بعدا با مشکل روبرو نشم ؟

  • لطفا بخش مربوط به عکس را در اینجا مطالعه کنید توضیحات تکمیلی ارائه داده ایم.

76. لاتاری ظرفیت خاصی دارد ؟ مثلا یه تعدادی ثبت نام کنن بعد بسته بشه سایت یا تموم بشه ؟؟؟

  • خیر ظرفیتی برای تعداد ثبت نام کنندگان وجود ندارد. در کل از تمامی ثبت نام کنندگان ایرانی حدودا 4500 نفر برنده و از این تعدادی موفق به دریافت ویزا می شوند.

77. عکس حتماً باید برای امسال باشه؟ عکسی که پارسال باهاش ثبت نام کردیم مورد قبول هست یا خیر؟

  • عکس لاتاری باید جدید باشد (طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا متقاضیان ثبت نام در لاتاری امسال نباید از عکسی استفاده کنند که در پرونده سال گذشته آن‌ها استفاده شده است. در صورت یکسان بودن هر دو عکس فرد از قرعه کشی حذف خواهد شد) و کسانی که سال های قبل ثبت نام کرده اند نمی توانند از آن عکس ها مجدد برای ثبت نام استفاده نمایند. دیگر تصمیم با خود شما خواهد بود.

78. من ناشنوا هستم دارای همسر و 2 فرزند میتونم خودم تنهایی ثبت نام کنم؟

  • شما باید در هنگام تکمیل فرم اطلاعات فرزند و همسر خود را وارد کنید و بعدا در صورت برنده شدن اختیار با خودتون هست که برای آن ها اقدام کنید یا خیر.

79. من دیپلم هنرستان دارم ک بخاطر شرایط سختم دربزرگسالان دیپلم هنرستانم گرفتم و هیچ کاری نتونستم انجام بدم ک سابقه کار داشته باشم کارم آزاد بوده راهی هست ک هدیپلم هنرستانم قبول بشه؟

  • اگر ثبت نام میکنید پس در هنگام ثبت نام گزینه ی دیپلم دارم را بزنید. اما دیپلم بزرگسال مورد پذیرش نیست به جای آن باید 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته ارائه دهید

80. داشتن ریش داخل عکس لاتاری مشکلی ایجاد میکنه یا حتما باید ریشها کوتاه باشه یا اصلا ریش نداشت؟

باید ریش ها متعارف با عرق جامعه باشد و صورت را نپوشاند برای مطالعه بیشتر در مورد شرایط عکس لاتاری مقاله اینجا را مطالعه کنید

81. ازهمون عکسی که برای پاسپورت میگیریم میتونیم برای ثبت نام اینترنتی لاتاری هم استفاده کنیم یا باید دو بار هزینه عکاسی بدیم؟

  • عکس پاسپورت 46 می باشد در صورتی که عکس لاتاری 55 است.

82. همسر من نظامی هست و من دو تا فرزند زیر ۵ سال دارم آیا میتوانم به عنوان سرپرست ثبت نام کنم؟

  • بله شما می توانید به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام نمایید و همسر و فرزندانتان را به عنوان همراه ثبت کنید.

83. من 2 سال بیست و یک ساله میشم، میتونم به عنوان همراه با پدر و مادرم ثبت نام کنم؟

  • سن شما در هنگام ثبت نام محاسبه می شود. در هنگام ثبت نام اگر مجرد و زیر 21 سال باشید می توانید به عنوان همراه در فرم والدین ثبت نام نمایید

84. شما شرایط عکس را قبل از بارگذاری بررسی میکنید که خدایی نکرده بدلیل عکس بد رد بشیم؟

در این مطلب توضیحات تکمیلی ارائه داده ایم لطفا اینجا را کلیک کنید.

85. اگر الان هنگام ثبت نام لاتاری مجرد باشیم و بعد از اعلام نتایج لاتاری متأهل شویم آیا در صورت برنده شدن می توانیم همسر را به عنوان همراه با خود ببریم؟

  • بله این مورد در صورت برنده شدن ممکن است امکانپذیر باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا اینجا را مطالعه کنید.

86. در ایران حدود چند نفر برای لاتاری ثبت نام میکنند؟

  • محدودیتی در تعداد ثبت نام کنندگان وجود ندارد و در کل 7 % یعنی حدود 4500 نفر برنده می شوند.

87. اگه پدر و مادري جدا بشن و يكي از والدين برنده بشه تكليفه بچه ها چيه؟

  • هر کدام از والدین برنده شوند می تواند برای فرزندان مجرد زیر 21 سال اقدام کند.

88. هزینه ثبت نام لاتاری چقد میشه؟

خود از طریق سایت رسمی ثبت نام کنید رایگان است ، جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

89. در صورت قبول شدن در لاتاری و اقامت در آمریکا امکان برگشت به ایران وجود داره؟

  • بله در حالت عادی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

90. کسانی که خانوادگی ثبت نام می‌کنند و بچه ندارند ولی تا جواب قبولی بگیرند بچه دار شده باشند، تکلیف این بچه به چه صورت خواهد بود؟

  • این مشکل بعدا در صورت برنده شدن قابل حل خواهد بود و جای نگرانی ندارد. فرم را با توجه به شرایط فعلی خود باید تکمیل نمایید و اطلاعات باید از صحت کامل برخوردار باشند.

91. برای ثبت نام لاتاری زن و شوهر جدا ثبت نام کنیم یا یکی کافیه؟

  • برای افزایش شانس ، هر یک از زوجین می تواند به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کند و همسر خود را به عنوان همراه در فرم ثبت نماید.

92. اگر کسی برنده شه لاتاری ولی استفاده نکنه،برای دوره های بعد می‌تونه باز شرکت کنه؟

  • بله هیچ محدودیتی در ثبت نام لاتاری وجود ندارد و هر سال می توانید شرکت نمایید.

93. من امسال سومین ساله از طریق شما ثبت نام کردم ، دوسال قبل اسمم درنیومد. ایا ثبت نام های متوالی در اتخاب شدن توی سیستم تاثیری داره یاخیر ؟

  • انتخاب برندگان لاتاری کاملا تصادفی و توسط کامپیوتر صورت می گیرد و هیچ عاملی بر روی آن تاثیر نخواهد داشت تنها ثبت نام را صحیح انجام دهید.

94. یا داشتن تخصص و مدرک تخصصی تاثیری داخل برنده شدن لاتاری دارد؟

  • سلام داشتن هر گونه مدرک تحصیلی و آموزشی و تخصصی ، هیچ گونه تاثیری در برنده شدن لاتاری ندارد و برندگان توسط کامپیوتر و به صورت تصادفی انتخاب می شوند.

95. پسر من کلاس 11 رشته تجربی است آیا میتواند در لاتاری ثبت نام کند یا میتواند زیر مجموعه برادرش که بزرگتر است ثبت نام نماید ؟

  • خیر فقط می تواند به عنوان همراه در فرم والدین و یا به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام نماید.

96. آیا این امکان هست که ثبت نام در لاتاری را ویرایش کرد؟

  • خیر امکان ویرایش وجود ندارد و باید در هنگام ثبت نام نهایت دقت را به خرج داد

97. من از همسرم طلاق گرفتم و حضانت بچه با من هست. فرزندم 19 سالش هست می توانم آن را ثبت نام کنم؟

  • فرزند زیر 21 سال مجرد به عنوان همراه در فرم شما بله میتواند.

98. من موفق به اخذ دیپلم نشدم و دیپلم ردی هستم . آیا می توانم ثبت نام کنم؟

  • باید بررسی کرد ممکن است بشود ، اما با این حال بجای مدرک تحصیلی حداقل 2 سال سابقه کار در پنج سال گذشته مطابق با الزامات o-net می توانید ارائه دهید.

99. من می خواستم بدونم مگه برای رفتن آمریکا پاسپورت نیازه . پس برنده شدن لاتاری به چه درد می خوره ؟

  • پاسپورت مجوز خروج از کشور می باشد و هر فردی برای خروج از کشور به آن نیاز دارد. لاتاری امتیاز دریافت گرین کارت آمریکا است. این دو جدا از هم هستند.

100. در مورد ثبت نام های تک ثبت و دو ثبت میشه کمی توضیح بدید. این کار باعث مردود شدن ثبت نام نمی شود.

  • افراد متاهل و افراد مجرد زیر 21 سال می توانند به صورت قانونی شانس خود را افزایش دهند.برای اطلاع بیشتر ، این مقاله را بخوانید.

101. با سلام بعد از قبولی در لاتاری برای گرفتن ویزا باید تمکن مالی ارائه کرد؟؟؟

  • بله تمکن مالی 25 درصد بالای خط فقز آمریکا و یا اسپانسر مالی و یا در موارد قرارداد شغلی از کارفرمای آمریکایی داشته باشید ممکن است قبول کنند.

102. من نيمه آبان 18 سالم كامل ميشه و سال اخر تحصيل هستم و خرداد ديپلم میگیرم برای ثبت نام نمیشه بزنم دیپلم دارم؟

  • موارد مشابه مشاهده شده است ، که زیر دیپلم بوده اند اما هنگام مراجعه به سفارت دیپلم ارائه کرده اند و سفارت پذیرفته است

103. در صورت برنده شدن در لاتاری آمریکا به چه مقدار سرمایه حداقلی برای شروع یه زندگی و کسب و کار در آنجا نیازه؟

  • به خیلی موارد و شرایط شما بستگی دارد ، اما با شروع کار به صورت هفتگی ، هر دو هفته ، یا ماهانه به شما حقوق پرداخت میشود.

104. اگه لاتاری برنده بشیم میتونیم به کسه دیگه ای واگذار کنیم ؟

  • خیر امکان پذیر نمی باشد

105. چنانچه لاتاری قبول بشیم ایا برای روزمصاحبه توان مالی ما رو سفارت امریکا مورد سنجش قرارمیده؟ بالفرص پیرینت حساب بانکی ازمون می خواهند یا تمکن مالی فرد براشون مهم نیست؟

  • بله تمکن مالی 25 درصد بالای خط فقر آمریکا باید ارائه کنید یا اپانسر مالی در آمریکا داشته باشید یا قرارداد شغلی معتبر از آمریکا.

106. من بازنشسته وزارت نیرو هستم . دارای مدرک لیسانس مهندسی برق آیا میتونم در لاتاری شرکت کنم و مهاجرت کنم به امریکا؟

  • محدودیت خاصی ندارد و هر کسی که دیپلم 12 ساله یا بجای تحصیلات 2 سال سابقه کار در پنج سال گذشته مطابق با الزامات o-net به علاوه عکس معتبر داشته باشد ثبت نام کند.

107. من عقد كردم و از همسرم جدا شدم و دادگاه تشخيص داد كه مى توانم اسم همسر سابق و مهر طلاق را از شناسنامه ام پاك كنم، الان شناسنامه ام بدون نام همسر و مهر طلاق و مثل شناسنامه ى يك شخص مجرد هست، آيا در ثبت نام تالارى بايد گزينه مجرد رو بزنم یا متاركه كرده ام؟!

  • اسناد شما می گوید که مجرد هستید . پس در ثبت نام گزینه مجرد هستم را بزنید.

108. من در حال جدایی هستم اما فعلا اسم همسرم تو شناسنامه منه الان فرم ثبت نام باید کدام گزینه را بزنم؟

  • شما باید گزینه متاهل هستم را انتخاب کنید.

109. کسانی که لاتاری برنده می شوند همه خانواده اشونو(خود طرف و همسر و فرزندان) برا مصاحبه دعوت میکنن سفارت یا فقط کسی که برنده شده؟

  • تمام کسانی که قصد مهاجرت دارند به مصاحبه دعوت می شوند.

110. می خواستم بدونم اگر من در فرم والدین ثبت نام کنم بعد اگر برنده شیم و پدر نخواد اقدام کنه برای دریافت گرین کارت من می تونم کاری کنم ؟

  • خیر اخذ ویزای خانواده منوط به اخذ ویزای سرپرست خانواده می باشد.

111. من مجردم و برای خروج از کشور اجازه ی پدر لازمه.اگه پدر در قید حیات نباشند چکار باید کرد؟

  • به پلیس 10+ مراجعه نمایید.

112. من متاهلم ولی می خوام به صورت مجردی ثبت نام کنه آیا امکانش هست؟

  • شما متاهل ثبت نام کنید بعد از برنده شدن به صورت تنها مهاجرت کنید (اما ممکن است از شما دلایل قانع کننده بخواهند که چرا همسرتان با شما مهاجرت نمی کند) .

113. عکس با کراوات و یا بدون پوشش حجاب تاثیری در موضوع دارد؟

  • پوشش در لاتاری بی تاثیر هست اما باید الزامات عکس را رعایت کنید ، حهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

114. اونایی که خدمت سربازیشون تو س پاه بودن، اگر لاتاری برنده بشن مشکلی برای گرفتن ویزا پیش نمیاد؟

  • تمامی کسانی که خدمت سربازی داشته اند یا برای دولت کار کرده اند نسبت به متقاضیان عادی چند ماهی دیر تر ویزا دریافت می کنند، جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

115. من اگر لاتاری ثبت نام کنم و برنده بشم می تونم از این امتیاز چند ساله دیگه استفاده کنم ؟

  • خیر امکان پذیر نمی باشد.

116. این ثبت نام سه شانسه که چند جا ذکر شده یعنی چطوری دقیقا؟

  • برخی افراد مجرد زیر 21 سال و دارای دیپلم حداقل 12 ساله یا 2 سال سابقه کار در پنج سال گذشته مطابق با الزامات o-net سه شانس برای ثبت نام دارند. دوشانس در فرم والدین و یکبار هم خود فرد به عنوان متقاضی اصلی می تواند ثبت نام نماید.

117. فرم ds-260 چیست ؟ مربوط به لاتاری می باشد؟

  • این فرم حاوی سوالات درخواست اطلاعات شخصی و سوابق کاری و تحصیلی و زندگی شما تا ۱۶ سالگی می باشد و برای مراحل بعد از برنده شدن لاتاری می باشد.

118. لاتاری کانادا یا استرالیا کی شروع میشه؟

  • لاتاری فقط برای آمریکا می باشد و لاتاری کانادا و اروپا و …. نداریم و کذب است.

119. اینکه مگر قبولی هر فردی از طریق ایمیل که در ثبت نام وارد کرده بهش اطلاع داده نمیشه؟ پس چطور موسسه میگه قبولی رو خودش اطلاع میده؟ ایا شما ایمیل موسسه را وارد میکنید زمان ثبت نام؟

  • نتیجه از سمت مرکز کنسولی کنتاکی ایمیل یا پیامک نمیشه، باید به سایت رسمی لاتاری مراجعه کنید و نتیجه رو کنترل کنید که ما این کار رو برای مشتریان خود انجام میدهیم.
  • ضمنا ما مشخصات خودمون رو برای ثبت نام لاتاری نمیدیم. ایمیل و تلفن شما درج میشه.

120. آیا عکس گذرنامه با عکس لاتاری باید یکی باشه؟ آیا در صورت قبولی مشکلی برای کسایی که عکس گذرنامشون با ثبت نام لاتاریشون فرق داره پیش میاد؟

  • خیر نیاز نیست عکس برای درخواست تمامی انواع ویزای تمامی کشورها با عکس پاسپورت یکی باشد.

121. اگه برنده شدم چقدر هزینه باید بکنم تا برسم آمریکا؟

  • برای موارد مالی باید یا تمکن ارائه دهید یا ساپورتر داشته باشید یا قرارداد شغلی از آمریکا ممکن است مورد قبول باشد جهت کسب اطلاعات تکمیلی لطفا اینجا را کلیک کنید.

122. وقتی به امریکارسیدیم مشکل زبان انگلیسیمون چجوری باید حل کنیم؟

  • قطعا زبان انگلیسی رو باید بدونید قبل مهاجرت نه اینکه اول برید آمریکا بعد زبان یاد بگیرید در این صورت برای کاریابی و بسیاری موارد دیگه دچار مشکل می شوید.
  • مصاحبه در سفارت به زبان فارسی امکان پذیره. تشریف بردید آمریکا هم میتونید در فرودگاه از مترجم استفاده کنید. داخل خاک آمریکا مدارس زبان هست که ماهانه بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار و عموما ۵۰۰ دلار ماهانه هزینه میگیرن و زبان انگلیسی یاد میدن. پاسخ دادم اما معتقدم قبل از مهاجرت زبان کشور مقصد رو یاد بگیرید. نه تنها زبان بلکه فرهنگ و قوانین رو هم بیاموزید.

123. چقدر زمان می‌بره پاسپورت آمریکا را از طریق لاتاری بگیرم؟

  • سن فرد متقاضی سیتیزنی باید بالای 18 سال باشد.
  • از تاریخی که گرین کارت فرد صادر شده است حداقل 4 سال و 9 ماه گذشته باشد.
  • به مدت ۵ سال بدون وقفه در آمریکا اقامت داشته باشند. این دوره زمانی برای افرادی که از طریق ازدواج با یک فرد آمریکایی گرین کارت دریافت کرده، سه سال در نظر گرفته شده است. 10 تا 12 هفته زمان میبرد تا دولت ایالات متحده به درخواست شما رسیدگی کند.
  • در صورتی که در طول 60 ماه، فرد متقاضی بیشتر از 6 ماه را در خارج از کشور آمریکا گذرانده باشد اجازه شهروندی برای او صادر نخواهد شد.
  • فرد باید در آزمون مربوط به تاریخ دولت آمریکا شرکت نماید.
  • فرد توانایی صحبت به زبان انگلیسی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی