تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چگونگی دریافت تاییدیه حرفه ای و یا گواهی احراز صلاحیت خاص در کانادا

وی والت آمریکا کانادا اطلاعات کاربردی اطلاعات کاربردی کانادا چگونگی دریافت تاییدیه حرفه ای و یا گواهی احراز صلاحیت خاص در کانادا

تایدیه حرفه ای یا Certificate Of Qualification یک گواهی احراز صلاحیت هست که اثبات می کند که یک شخص برای یک مهارت خاص در کانادا واجد شرایط می باشد و این بدین معنی است که متقاضی به احتمال زیاد می بایست در یک آزمون مربوط به صدور گواهی نامه مد نظر شرکت نماید.

در کانادا برای بسیاری از مشاغل نظام مند (و در بعضی مواقع مشاغل غیر نظام مند) نیاز به اخذ یک سری Certificate های خاص می باشد این تاییدیه یا گواهی نامه ممکن است بوسیله سازما های مسئول در استان و یا محدوده خاص و یا توسط یک سازمان مرتبط مرجع فدرال صادر شود.

تاییدیه حرفه ای و یا گواهی احراز صلاحیت خاص در کانادا

اینکه اصلا شما برای شغل مدنظرتان نیاز به این تاییدیه حرفه ای دارید یا خیر به دو فاکتور مهم زیر بستگی دارد:
1. شغل شما
2. کشوری که شما از آن گواهی نامه و یا تاییدیه در زمینه مرتبط با شغلتان دارید.

پروسه بررسی این تاییدیه تشخیص صلاحیت متقاضیان خارجی یا Foreign Qualification Recognition و یا به اختصار FQR نامیده می شود و در این پروسه بررسی می شود که آیا متقاضی صلاحیت های لازم برای دریافت تاییدیه و Certificate لازم را دارد یا خیر.

در کانادا استان ها و یا مناطق شمالی کانادا (territory) مسئول آموزش و تحصیلات و کارآموزی مربوط به مهارت های کاری مخصوص به خود می باشد.معمولا در مورد استانداردها و شرایط مورد نیاز برای ارزیابی معیارها برای یک شغل و مهارت و حرفه خاص هراستان و یا محدوده به طور جداگانه تصمیم می گیرد


سازمان و یا مرجع مسئول تنظیم مقررات و قوانینی که شغل ها و حرفه ها را در یک استان مدیریت می کند :باید مهارت و تجربه و آموزش شما را ارزیابی کند.وتصمیم می گیرند که آیا شما برای شرکت در آزمون مربوط به یک گواهی نامه و یا Certificate خاص مجاز هستید و یا خیر.

جهت بدست آوردن تاییدیه حرفه ای اگر از نظر سازمان مربوطه در استان و یا محدوده خاص یا سازمان مرتبط مرجع فدرال الزام به دادن آزمون باشید به احتمال زیاد باید به صورت حضوری در این آزمون شرکت نمایید.و در صورت الزام به حضور فیزیکی در کانادا برای آزمون , در واقع افرادی می توانند نسبت به گرفتن این تاییدیه اقدام نمایند که با یک Work Permit معتبر در کانادا حضور دارند و یا شهروند و یا مقیم دائم کانادا می باشند.

ممکن است سازمان مربوطه برای ارزیابی صلاحیت متقاضی , در روند بررسی فرآیند اخراز صلاحیت ها نواقص و Gap هایی در پرونده متقاضی مشاهده کند که مانع از اخذ Certificate مد نظر باشد , از این رو ممکن است با ارائه پیش نیازهایی مثل گذراندن یک دوره آموزشی خاص و یا کارآموزی تحت نظارت یک کارفرما در کانادا , به متقاضی این فرصت را بدهد که Gap و ناقصی مد نظر را جبران کند و این دوره ها ی آموزشی و کارآموزی در نهایت به اخذ این تاییدیه حرفه ای کمک خواهند کرد.

ممکن است سازمان و مرجع مربوط به رسیدگی صلاحیت از متقاضی بخواهد که گزارشی از ارزیابی مدارک خود ارائه دهد.که این ارزیابی ممکن است به صورت درون استانی انجام شود و یا توسط سازمان هاو خدمات بین المللی مثل ICES انجام شود.

در نهایت اینکه پروسه دریافت اخذ Certificate چند هفته تا چند ماه طول بکشد.(باتوجه به اینکه آیا متقاضی نیاز گذراندن دوره های آموزشی و یا دوره های کارآموزی و….دارد یا خیر )


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی