تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

انتخاب کشور آمریکا تحصیل و مهاجرت

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا انتخاب کشور آمریکا تحصیل و مهاجرت

هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده افزایش می یابد و دانشجویان بیشتر و بیشتری آمریکا را به عنوان مکانی برای گسترش تجربه‌ و ادامه‌ی تحصیل خود انتخاب می‌کنند. در واقع، ایالات متحده اکنون محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است. چرا بسیاری از دانشجویان بین المللی، کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده را انتخاب می‌کنند؟

تحصیل در آمریکا

قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید، خوب است بدانید که ایالات متحده چه چیزهایی برای ارائه به شما دارد: 

  • بالاترین سطح اموزشی
  • انواع فرصت های آموزشی
  •  تکنولوژی پیشرفته
  •  فرصت تحقیق
  •  انعطاف پذیری
  •  خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی
  •  آموزش جهانی و چشم اندازهای شغلی بلند مدت
  • تجربه زندگی در پردیس دانشگاهی

بالاترین سطح آموزشی آمریکا

ایالات متحده یکی از بهترین سیستم های دانشگاهی جهان را داراست و تقریباً برای همه‌ی رشته های تحصیلی برنامه های برجسته‌ای دارد. در مقطع کارشناسی، برنامه هایی عالی در رشته های سنتی، و همچنین در رشته ‌های حرفه ای وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان می‌توانند به طور مستقیم با برخی از نخبه‌ترین افراد‌ در رشته تحصیلی خود کار کنند، و در عین حال فرصت انجام تحقیقات جامع و استفاده از فرصت های آموزشی را داشته باشند. مدارک دانشگاهی ایالات متحده در کل جهان بسیار معتبر شناخته می شوند.

انواع فرصت های آموزشی در آمریکا

ایالات متحده آمریکا دارای چندین هزار دانشکده و دانشگاه است و مفتخر به داشتن فضایی حداقل ده برابر بیشتر از فضاهای دانشگاهی در هر کشور دیگریست. پس در نتیجه، سیستم آموزش عالی در ایالات متحده برای همهی افراد چیزی در چنته دارد. برخی کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده بر اصول گسترده آموزشی تاکید دارند، برخی بر مهارتهای عملی و مرتبط با اشتغال تأکید می کنند و با این حال برخی دیگر در زمینه های هنری ، علوم اجتماعی یا فنی تخصص دارند. این بدان معناست که شما در هر رشته ای که بخواهید تحصیل کنید، برنامه های متنوعی در رشته ی مورد نظر خود خواهید داشت که می توانید از میان آنها انتخاب کنید.

تکنولوژی پیشرفته آمریکا

دانشگاه ها در آمریكا به بودن در خط مقدم تکنولوژی، تحقیق و تکنیک افتخار می كنند و بهترین تجهیزات و منابع ممكن را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. حتی اگر رشته شما مستقیماً مرتبط به علوم یا مهندسی نباشد، می توانید در استفاده از بروزترین فن آوری برای انجام تحقیقات و همچنین به دست آوردن و پردازش اطلاعات مهارت پیدا کنید. شما می توانید راه هایی پیدا کنید تا با محققان ، اساتید و متخصصان حوزه خود در سراسر جهان در ارتباط باشید.

فرصتی برای تحقیق، تدریس و آموزش در آمریکا

ممکن است شما بتوانید از طریق تدریس و / یا تحقیق تجربیات ارزشمندی بدست آورید و در عین حال کمک هزینه ی تحصیلات خود را در ایالات متحده تأمین کنید، به ویژه اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشید. بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی فرصت هایی برای آموزش و تدریس فراهم می کنند تا دانشجویان بتوانند به عنوان دستیار تدریس، به دانشجویان کارشناسی و یا دستیارهای تحقیقاتی در پروژه های ویژه که جنبه های مختلف رشته تحصیلی آن ها را کاوش می کند ، مشغول شوند.

دانشجویان بین المللی برخی از ارزشمندترین معلمان و محققان در دانشگاه های ایالات متحده هستند، زیرا آنها مهارت ها و ایده های جدیدی را به کلاس و کتابخانه یا آزمایشگاه می آورند. این مؤلفه ی عملی از تحصیلات شما در آینده حرفه ای شما مفید خواهد بود و ممکن است  بینشی را در رشته ی تحصیلیتان به شما ارائه دهد که تنها با مطالعه دروس امکان پذیر نیست.

انعطاف پذیری آمریکا

اگرچه بسیاری از برنامه ها دارای چهارچوب خاص بوده و بسیار ساختار یافته اند، به این صورت که الزامات خاصی برای دروس ترم باید برآورده شود، اما شما به طور کلی قادر خواهید بود تا از بین طیف گسترده ای از دروس برای برآورده کردن این شرایط انتخاب کنید. به عنوان مثال، رشته ی هنرهای لیبرال برای یک برنامه کارشناسی شامل کلاس های زبان و ریاضیات خواهد بود، اما کلاس های متنوعی که متناسب با آن الزامات باشد به شما ارائه می شود و شما میتوانید تصمیم بگیرید که کدام کلاس ها به بهترین وجه با علایق شما مطابقت دارند.

در مراحل پیشرفته ی یک دوره، یا اگر به دنبال یک مدرک دانشگاهی هستید، می توانید متناسب با اهداف، نیازها و علایق آکادمیک خود، دوره ی تحصیلی خود را بسازید. هنگامی که مباحثی را برای مطالعه مستقل برای پایان نامه یا رساله ی دکتری انتخاب می کنید ، می توانید بر ایده هایی که برای شما ، رشته و کشور شما مهم است تأکید کنید.

خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین المللی در آمریکا

تحصیل در آمریکا تجربه ای ارزشمند است ، اما پیدا کردن مسیر در میان مسائل روزانه می تواند یک چالش باشد. برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، دفاتر دانشجویی بین المللی که در دانشکده ها و دانشگاه ها مستقر هستند می توانند یک منبع عالی یرای سازگاری با محیط فرهنگی و دانشگاهیِ متفاوت باشند. مأموریت دفاتر دانشجویی بین المللی کمک به دانشجویانی مانند شماست، و غالباً طیف گسترده ای از خدمات دانشجویی ارائه می شود.

به محض ورود شما، برای شروع، یک برنامه آشناسازی با محیط  از طرف دفتر دانشجویی بین المللی دانشگاه به شما ارایه می شود و این تنها یکی از چندین برنامه و مزایای دفتر دانشجویی بین المللی دانشگاه است که در تمام مدت زمان حضورتان در ایالات متحده به شما ارایه می شود. آنها می توانند به سؤالات شما در مورد وضعیت ویزا ، وضعیت مالی ، مسکن ، امکان اشتغال ، سلامت جسمانی و موارد دیگر پاسخ دهند. اگر تصمیم بگیرید که مدرک خود را در ایالات متحده تکمیل کنید، این دفتر اغلب در زمان فارغ التحصیلی به شما در رابطه با رزومه و اشتغالتان کمکهایی را ارائه می دهد. اگر تصمیم به زندگی و تحصیل دانشگاهی در آمریکا دارید، دفتر دانشجویی بین المللی منبع مهمی از اطلاعات و کمک به شما خواهد بود.

آموزش جهانی و چشم انداز شغلی بلند مدت در آمریکا

تجربه در زمینه بین المللی کالایی قابل ارایه است. بسیاری از کارفرمایان به دنبال طیف گسترده ای از دانش ، سازگاری و تجربه ای هستند که دانشجویان بین المللی با تحصیل در ایالات متحده به دست می آورند. شرکت هایی در ایالات متحده به طور فزاینده ای به دنبال حضور جدی در بازار جهانی هستند. آنها غالباً به دنبال استخدام کارمندانی هستند که نه تنها مهارت های زبانی چند فرهنگی دارند، بلکه می توانند در ارتباطات ، مذاکرات و انجام کار با فرهنگ های مختلف نیز کمک کنند.

آمریکا تنها کشوری نیست که در هنگام استخدام به دنبال گزینه های قدرتمند می باشد؛ دانشجویان بین المللی در جاهای دیگر دنیا نیز متقاضیان زیادی دارند. در سالهای اخیر ، شرکت های بین المللی در جذب نیرو از میان دانشجویان فارغ التحصیل شده ی بین المللی بسیار فعال تر عمل می کنند. چشم انداز شغلی بلند مدت شما می تواند توسط تجربیاتی که از پیشرفت اعتماد به نفس ، استقلال و مهارتهای متقابل فرهنگی به دست آورده اید، تقویت شود – ویژگی هایی که مورد توجه کارفرمایان در سراسر جهان است.

تجربه زندگی در پردیس دانشگاهی در آمریکا

هنگامی که شما تصمیم می گیرید که تحصیلات خود را در ایالات متحده ادامه دهید ، نه تنها فرصت های آموزشی ، بلکه تجربه فرهنگی خود را نیز گسترش می دهید. شما چه در یک کالج کوچک و خصوصی در یک شهر کوچک شرکت کنید و چه در دانشگاهی که در وسط یک منطقه بزرگ شهری قرار دارد، بیشتر دانشگاه ها انواعی از باشگاه ها و سازمان های دانشجویی را ارائه می دهند تا با طیف گسترده ی علایق دانشجویی مطابقت داشته باشد. شما می توانید از طریق سازمانها و انجمنهای مختلف ، خود را با فرهنگ آمریکایی کاملا وفق دهید ، با افراد جدید ملاقات کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

دانشجویان بین المللی غالباً می دانند که دفاتر دانشجویی بین المللی، در کنار مراکز دانشجویی پردیس دانشگاهی، نقطه شروع خوبی برای ارائه خدمات دانشگاهی هستند. زمان و وقت شما هنگام تحصیل در خارج از کشور، می تواند با شرکت در عرصه های اجتماعی و فرهنگی پیرامونتان غنی شود و به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که پردیس های دانشگاهی در ایالات متحده انواع متنوعی از فعالیت های دانشگاهی ، فرهنگی و ورزشی را به شما ارائه می دهند که ابعاد جدیدی به زندگی شما می بخشند.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی