تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آیا واقعا کشور کانادا برای مهاجرت و زندگی مناسب است؟


تقریبا می‌توان این طور گفت که کانادا یکی از مرفه‌ترین، آرام‌ترین، امن‌ترین و آزادترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.امید به زندگی در این کشور ۸۱ سال است و بیش از ۶۷ درصد مردم این کشور به دولتشان اعتماد دارند. هر کانادایی به طور متوسط ۶/۲ اتاق در اختیار دارد، در طول سال تنها ۱۷۰۲ ساعت کار می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور اذعان دارند لحظات خوب و مثبت زندگی ‌شان در روز بیش از لحظات منفی است.

آیا واقعا کشور کانادا برای زندگی ایرانیان مناسب است؟

اما این تنها آمار جالب مربوط به دومین کشور پهناور دنیا نیست، بلکه بنابر آخرین اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت EPOCH TIMES تعداد زیادی از شهروندان کانادایی به کشور خود افتخار می‌کنند، این بدین معنی است که قریب به ۷۳ درصد از کانادایی‌ها بخاطر دریافت خدمات درمانی رایگان (health care)، ۷۰ درصد بخاطر اعتبار بالای پاسپورت کانادایی، ۶۵ درصد بخاطر منشور حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی و ۵۰ درصد بخاطر سیستم آموزشی کانادا به این کشور افتخار می‌کنند.

شاید باور این موضوع سخت باشد، اما براساس همین آمار، ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها به دلیل یکی از موارد زیر قصد نقل مکان به کانادا را دارند:

◾️ امنیت (۳۸ درصد)
◾️ حقوق برابر (۳۵ درصد)
◾️ فرصت‌های کاری (۳۳ درصد) 
◾️ ثبات سیاسی بیشتر (۳۸ درصد)
◾️ سیستم آموزشی مناسب و مقرون به صرفه (۳۶ درصد)
◾️ خدمات درمانی منطقی و مقرون به صرفه ( ۶۳ درصد)

زندگی در کانادا همچون بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته دنیا برای ما ایرانیان با دشواری‌هایی همراه است. ریشه بسیاری از این مشکلات زندگی در کانادا البته به نوع فرهنگ نهادینه در کشور ما و عادات اجتماعی موجود باز می‌گردد. برای مثال اگر فردی هستید که به زندگی قانون‌مند و احترام به قوانین عادت ندارید، حتما در کانادا با مشکل مواجه خواهید شد.

و یا اگر احترام به حقوق دیگران برایتان از اصول غیر قابل تخطی نیست، بی‌تردید با دشواری‌های بسیاری در کانادا دست به گریبان می‌شوید. بنابراین بجز مواردی همچون آب و هوا و زبان، عمده مشکلات زندگی در کانادا به سبک زندگی ما یا اصطلاحا Life Style ایرانی باز می‌گردد.

مهمترین مشکلات زندگی در کانادا:

◾️ مالیات نسبتا بالا
◾️ یافتن شغل مناسب
◾️ هزینه زندگی در کانادا
◾️ نداشتن تخصص لازم کاری
◾️ بروکراسی پیچیده و دشواری اخذ ویزای کانادا
◾️ عدم تسلط کافی به یکی از زبان‌های انگلیسی و یا فرانسه
◾️ مسافت طولانی بین ایران و کانادا و مشکلات مربوط به غربت


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی