تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

کانادا دارای بیش از 100 برنامه مهاجرت است

وی والت اخبار اخبار آمریکا اخبار کانادا اخبار سراسری کانادا کانادا دارای بیش از 100 برنامه مهاجرت است

راه های مهاجرت به کانادا

CIC News از ژانویه تجزیه و تحلیل جدیدی را انجام داده است و اکنون 104 مسیر مهاجرت اقتصادی در کانادا وجود دارد.

دولت فدرال و هر استان و قلمرو کانادا طی سه دهه گذشته با معرفی بسیاری از مسیرهای مهاجرت اقتصادی گامهای بلندی برداشته است.

هدف: ارائه انواع مسیرهای مهاجرت این است که کانادا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران را برطرف سازد که به نوبه خود می توانند مهارت های مختلفی را به ارمغان آورند و در رشد اقتصادی این کشور نقش داشته باشند.

سیستم مهاجرت کانادا از طریق سه راه اصلی ازمهاجرین جهت اخذ اقامت دائم استقبال می کند:

طبقه اقتصادی بیشترین سهم مهاجرت کانادا را به خود اختصاص داده است و حدودا از هر 10 مهاجر 6 مورد برای تاثیر براقتصاد انتخاب شده اند. بیشتر مهاجران اقتصادی متخصصانی با مهارت هستند که از خارج از کانادا درخواست خود را ارائه میکنند ، همچنین شامل متخصصان بسیار ماهر و دانشجویان بین المللی که در کانادا با ویزا موقت زندگی می کنند نیز میشود.

علاقه مندان برای دریافت اقامت دائم در کانادا می توانند مشخصات خود را از طریق سیستم اکسپرس اینتری ارسال کنند ، برنامه ای که توسط سه زیر مجموعه اصلی اجرا میشود:

داوطلبانی که واجد شرایط ورود به استخر سیستم اکسپرس اینتری هستند ، براساس امتیازی که تحت عنوان سیستم جامع رتبه بندی یا CRS شناخته می شود ،  رتبه بندی می شوند.

CRS یا امتیاز بندی بر اساس :
سن ، تحصیلات ، تجربه کاری و نمره مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ، که زبانهای رسمی کانادا هستند و دیگر موارد انجام میشود.

علاوه بر این ، دولت فدرال دارای تعداد زیادی برنامه آزمایشی است که در رده اقتصادی قرار می گیرند مانند :
برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک ، 
پایلوت مهاجرت کشاورزی / مواد غذایی 
و پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی .

تعداد فزاینده ای از مهاجران از طریق PNP ها پذیرش می شوند

برنامه استانی کانادا (PNP) از زمان معرفی آن در دهه 1990 بطور قابل ملاحظه ای رشد کرده است و پس از سیستم اکسپرس اینتری ، اکنون به دومین مسیر مهم متخصصان ماهر خارجی جهت اخذ اقامت دائم در کانادا تبدیل شده است. در سال 1996 ، فقط 233 نفر از طریق این برنامه در کانادا پذیرفته شده اند. امروز ، اهداف پذیرش برای این برنامه بیش از 60،000 تعیین شده است.

PNP ها به استانها و قلمروهای کانادایی شرکت کننده اجازه می دهند هر سال تعداد مشخصی از متقاضیان مهاجرت را برای اقامت دائم معرفی کنند.

این برنامه ها برای استان های کوچکتر کانادا در تلاش برای جذب بیشتر مهاجران با توانایی بالا برای رشد اقتصاد و تامین نیازهای خاص بازار کار تدوین شده است.

استانها و قلمروهای کانادایی با PNP حداقل دارای یک جریان نامزد “پیشرفته” هستند که به  سیستم اکسپرس اینتری مرتبط است .

به کاندیداهای اکسپرس اینتری که نامزد استانی دریافت می کنند 600 امتیاز اضافی نسبت به نمره CRS خود اعطا می شود ، که به طور موثر برای دعوت به درخواست اقامت دائم کانادا تاثیر گذار است .

هفته های اخیر جریان های PNP در بریتیش کلمبیا ، آلبرتا ، مانیتوبا ، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو بیش از 2500 دعوتنامه برای متخصصانی با طیف وسیعی از مهارت ها و تجربه حرفه ای برای درخواست اقامت داثم کانادا صادر شده است.

امسال ، کانادا قصد دارد از طریق بیش از 100 جریان مهاجرتی خود ، از نزدیک به 200،000 مهاجر  استقبال کند ، از این تعداد پیش بینی می شود که حدود 90،000 از طریق سه برنامه اکسپرس اینتری و 65،000 از طریق برنامه های نامزد استانی به کانادا مهاجرت کنند.

در اوایل این هفته نیز ، کانادا دو قرعه کشی اکسپرس اینتری انجام داد .


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی