تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

کار در هنگام تحصیل در کانادا

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات کار دانشجویی کانادا کار در هنگام تحصیل در کانادا

کار در هنگام تحصیل در کانادا

– محدودیت 20 ساعت کار در هفته برای تمام دانشجویان بین المللی کانادا برداشته شد.
از این پس دانشجویان بین المللی میتوانند فول تایم کار کنند (البته در پریمت دانشجو باید اجازه کار خارج از محیط کار دانشجو قید شده باشد و این قانون از 15 نوامبر 2022 تا 31 دسامبر 2022 اجرا خواهد شد).

دانشجویان بین المللی در کاناد می  توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل در کانادا به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و با کسب مهارت در بازار کار، شانس خود را برای یافتن شغل ایده آل افزایش دهید.

قبل از یافتن شغل دانشجویی، مقاله زیر را بخوانید تا از شرایط کار به عنوان یک دانشجوی بین المللی آگاه شوید.

شایستگی (واجد شرایط بودن)

دانشجویان بین المللی با داشتن اجازه ی تحصیل (study permit) (افرادی که در مرکزهای آموزشی مشخص شده (Designated Learning Institution DLI)، می توانند خارج از کمپس دانشگاه بدون نیاز به ویزای کار، مشغول به کار شوند. این بدین معنی است که شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر موقعیت شغلی و هر منطقه ایی از کانادا فعالیت داشته باشید. دانشجویان بین المللی اجازه ی کار در کمپس دانشگاه را نیز دارند.

کار در خارج کمپس (off-campus) به معنی کار در محیطی است که وابسته به دانشگاه و کالجی که در آن تحصیل می کنید، نباشد.

کار در کمپس (on-campus) به معنی کار برای کارفرمایی است که در کالج یا دانشگاه شما است. به طور مثال کار برای دانشگاه و یا کالج، کار با یک عضو هیئت علمی (دستیار تحقیقات)، برای یک سازمان دانشجویی یا برای کارفرماهای خصوصی در کمپس دانشگاه (باشگاه ورزشی یا رستوران).

نکته ی حائز اهمیت این است که اگر شما تصمیم دارید با اجازه ی کاری که به واسطه تحصیل به شما داده می شود، مشغول به کار شوید، همچنان لازم است مدارک تمکن مالی خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه دهید. به این معنی که باید ثابت کنید می توانید هزینه های زندگی و تحصیل خود را بدون داشتن شغل تامین کنید.  پیش بینی درآمد آینده مدرک کافی برای اخذ ویزای تحصیلی نیست، با بدست آوردن ویزای تحصیلی شما می توانید برای (Social Insurance Number SIN) درخواست دهید، SIN کلید ورود به بازار کار در حین تحصیل است.

اگر در ویزای تحصیلی شما اجازه ی کار درج نشده باشد، ویزای شما به صورت رایگان اصلاح می شود. امکان اصلاح ویزا بعد از ورود به خاک کانادا نیز وجود دارد این کار بعد از ورد به کانادا آسان تر است. وقتی وارد بخش مهاجرت شدید؛ می توانید از افسر این سوال که آیا اجازه ی کار به شما داده شده یا خیر را بپرسید. 

در مواردی خاص شما اجازه ی کار حین تحصیل را ندارید، اگر برنامه ایی که برای تحصیل انتخاب کرده اید کمتر از 6 ماه باشد و یا اگر در برنامه ایی برای آموزش زبان انگلیسی (English as a Second Language ESL) یا آموزش زبان فرانسوی (French as a Second Language FSL) شرکت می کنید. به علاوه دانشجویان انتقالی اجازه کار را ندارند.

به یاد داشته باشد که شما بعد از شروع برنامه ی تحصیلتان اجازه ی کار دارید و قبل از آن نمی توانید مشغول به کار شوید.

یافتن شغل

قبل از جستجو برای کار لازم است که رزومه و  cover letter خود را آماده کنید. داشتن رزومه و cover letter  شانس شما را برای جلب نظر کارفرما بالا می برد. به یاد داشته باشید که رزومه ی خود را به روز کنید و طوری اطلاعات را قرار دهید که انتظارات کارفرمای کانادایی را برآورد کند. Cover letter به شما این فرصت را می دهد که ویژگی های شخصیتی خود را نشان دهید، نوشتن cover letter برای هر موقعیت شغلی که می خواهید،باید به گونه ایی باشد که به طور دقیق مشخص کند ،شما چه ویژگی هایی دارید که برای کاری که درخواست دادید، مناسب هستید. اگر به صورت آنلاین درخواست کار خود را می فرستید cover letter شما می تواند مقدمه ی ایمیل شما باشد و رزومه ی خود را در فرمت پی دف اف به پیوست ارسال نمایید.

برای نوشتن cover letter به کمک نیاز دارید و یا می خواهید رزومه خود را ویرایش کنید، مطالب موجود در وبسایت ما در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید شغل مورد علاقه خود را به دست بیاورید.

برای یافتن شغلی که مناسب شرایط شما باشد می توانید از وب سایت های Indeed، Monster و Craigslist دیدن کنید،  صدها پیشنهاد شغلی در این وبسایت ها وجود دارد. شهری که برای زندگی انتخاب می کنید هم ممکن است پورتال کاریابی اختصاصی داشته باشد از جمله برای مراکز تفریحی و کتابخانه ها.

و یا اینکه در همسایگی خانه تان به دنبال رستوران یا مغازه ایی باشید که آگهی استخدام زده است. اگر تصمیم به امتحان این روش دارید پیشنهاد ما به شما این است که چند کپی از رزومه ی خود به همراه داشته باشید و لباسی به تن کنید که مناسب باشد و توانایی های خود را بشناسید. اگر امکان مصاحبه برای شما پیش آمد، حتما مصاحبه ی رو در رو را  قبول کنید، از این موقعیت استفاده کنید و تاثیر خوبی برروی کارفرما بگذارید به یاد  داشته باشید برخورد اول همیشه به یاد می ماند. بهترین رویکرد در این زمینه تکنیک تلاش و امتحان است. نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

کار در حین تحصیل یک فرهنگ قوی است، از این رو هیچ گاه دانشجو بودن خود را پنهان نکنید. دانشجو بودن و تحصیلات شما اولویت اولتان است، پس هیچ گاه برای درخواست مرخصی در مدت زمان امتحانات خجالت نکشید. دانشجویانی که حین تحصیل مشغول به کار هستند، حقوق قانونی برابر با نیروهای کار دارند و دستمزدی برابر با آنها دریافت می کنند، مطمئن شوید که لیست پرداختی های ماهیانه خود را به درستی دریافت می کنید تا بتوانید فرم مربوط به مالیات را به درستی تکمیل نمایید.

بسیاری از کارفرماها در کانادا حقوق شما را از طریق کارت بانکی به حساب شما واریز می کنند، از این رو مهم است که حساب بانکی مشخصی داشته باشد و اطلاعات حسابتان را نیز داشته باشید تا کارفرما بتواند حقوق شما را واریز کند.

Co-op work permit

در حالی که به طور معمول شما با داشتن اجازه تحصیل نیازی به گرفتن اجازه ی کار ندارید،مورد استثنایی نیز وجود دارد. برخی از برنامه های تحصیلی از شما می خواهند که همراه با دوره ی تحصیلتان دوره ی کارآموزی را بگذرانید. در این شرایط لازم است که دانشجویان بین المللی علاوه بر اجازه تحصیل، اجازه ی کار را هم داشته باشند. برای گرفتن اجازه ی کار لازم است:

  • ویزای تحصیلی شما اعتبار داشته باشد.
  • برنامه ی کار و تحصیل شما در کشور کانادا یکپارچه باشد.
  • شما یک معرفی نامه از دانشگاه مبنی بر لزوم کار در طی دوره ی تحصیل برای دریافت مدرک داشته باشید
  • کارورزی یا کارآموزی شما 50% یا بخش کمتری از کل مدت زمان برنامه شما را شامل می شود.

شما می توانید درخواست خود  برای دریافت ویزای Co-op work permit را بعد از گرفتن اجازه ی تحصیل، به صورت انلاین و یا از طریق روش کاغذی ارسال نمایید. دانشگاه یا کالج شما می تواند شما را در این پروسه کمک کند، چون سالیانه هزاران دانشجوی بین المللی در این برنامه ها شرکت می کنند.

بعد از تحصیل

بعد از اتمام تحصیلاتتان این امکان وجود دارد که مجبور شوید، کارتان را متوقف کنید و اجازه ی کار نخواهید داشت، ولی شرایطی وجود دارد که تحت این شرایط می توانید به فعالیتتان ادامه دهید.

  1. اگر می خواهید بعد از پایان دوره ی تحصیل در کانادا بمانید و مشغول به کار شوید، می توانید برای اجازه ی کار بعد از تحصیل (Post-Graduation Work Permit) در خواست دهید و تا سه سال اجازه ی کار برای هر کارفرمایی به شما داده می شود.
  2. اگر شما تصمیم به ادامه ی تحصیل دارید( دوره ی کارشناسی ارشد را بعد ار کارشناسی شروع کنید)، با توجه به شرایط زیر می توانید در بین دو برنامه ی تحصیلتان؛ مشغول به کار شوید:
  3. در دوره ی تحصیلتان اجازه ی کار خارج از کمپس را داشته اید.
  4. اجازه ی تحصیل شما هنوز اعتبار دارد، یا درخواست تمدید خود را قبل ازمنقضی شدن اجازه ی تحصیل اعلام کرده اید.
  5. نامه ی تاییدیه مبنی بر پایان برنامه ی تحصیل را دریافت کرده اید.
  6. نامه ی پذیرش در برنامه ی تمام وقت DLI را دریافت کرده اید.
  7. برنامه ی تحصیلی جدید را تا 150 روز بعد از دریافت نامه ی تاییدیه اتمام دوره شروع می کنید.
  8. با کار در کانادا علاوه بر بدست آوردن درآمد، تجربه ایی خاص را هدیه می گیرد. فارغ التحصیل شدن از دانشگاه یا کالجی در کانادا به همراه تجربه ی کاری باعث می شود که برای یافتن کار بعد از فارغ التحصیلی شانس بالایی داشته باشید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی