تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

کار دانشجویی تمام وقت و نیمه وقت در هلند

وی والت اروپا هلند کار کار دانشجویی تمام وقت و نیمه وقت در هلند

کار دانشجویی در هلند

دانشجویانی که اهل اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس نیستند، اگر می خواهند در کنار تحصیل کار کنند با یک سری محدودیت هایی روبه رو هستند. به دلیل که شهروندان سایر کشور ها، برای کار کردن در هلند باید مجوز های لازم را دریافت کنند. گرفتن مجوز های کار به عهده ی کار فرما می باشد و باید از 5 هفته قبل از شروع به کار کردن، مجوز ها صادر شده باشد.

دانشجویان بین المللی دارای اجازه اقامت برای تحصیل در طول اقامت، بدون اجازه کار ویژه، مجاز به کار در هلند نیستند مگر اینکه شهروند اتحادیه اروپا باشند. بنابراین دانشجویان بین المللی می توانند پس از گرفتن مجوزهای اقامت خود، به عنوان شهروندان هلندی، به طور مستقیم برای “شماره BSN” (شماره خدمات شهروندی) درخواست دهند. اجازه کار دانشجو در تمام ماه های سال 16 ساعت در هفته است به جز ماه های ژوئن، جولای و آگوست که دانشجو اجازه کار تمام وقت را دارد.


مشاغل دانشجویی در هلند

به عنوان دانشجو در هلند، می توان هم بصورت کارآموزی و هم مشاغل پاره وقت وجود مشغول به کار شد.

دوره های کارآموزی دوره های کوتاهی از یک دوره اجباری هستند که به طور کلی در طول دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. دانشجویان، کمک هزینه بدون مالیاتی را دریافت می کنند. برای این دوره نیازی به اجازه کار نیست. دستمزد آن هم بسته به نوع کار، شرکت و سایر عوامل بین 500 تا 800 یورو در ماه متغیر است.

میزان درآمد و دستمزد دانشجویان شاغل در کار های نیمه وقت در هلند بستگی به نوع شغل و میزان ساعات کار در هفته دارد. درآمد ها برای یک شغل پاره وقت بین 11 تا 14 یورو در ساعت متغیر است و کارفرما مسئولیت درخواست ویزای کار برای دانشجویی را بر عهده دارد. به صورت تقریبی درآمد دانشجویان در ماه می تواند در حدود 570 یورو در باشد. اگر درآمد از 6,475 یورو در سال تجاوز نکند، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد نیست. درصورتی که درآمد بیشتر از این مبلغ باشد، مالیات شامل خواهد شد.

از قبیل مشاغل خارج از دانشگاه (Off-campus) در هلند می توان پیشخدمت های رستوران، مشاغل تحویل، سرورها، آشپزها ،خانه داری، تدریس خصوصی در منزل، کارمندان اداری، مشاغل فناوری اطلاعات در شرکت های فناوری یا استارتاپ‌ها ، مشاغل تفریحی و سرگرمی و مدیریت یا شبکه های اجتماعی نام برد.

مشاغل داخل دانشگاه (On-campus) در هلند شامل دوره های طراحی یا دوره های وب، دستیاری تدریس، استادیار پژوهشی، استادیار دانشجویی است که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال دوم تحصیل خود اختصاص داده شده است. یک نکته مفید برای به دست آوردن مشاغل دانشگاه این است که دانشجویان باید فعال باقی بمانند و درخواست خود را از دپارتمان مربوطه پیگیری کنند.


کار دانشجویی در هلند بدون کسب مجوز کار

کارفرمای شما باید حداقل 5 هفته قبل از شروع کار شما درخواست اجازه کار شما (TWV) را ارائه دهد. TWV منحصراً برای نوع کار و کارفرمای ذکر شده در خود سند صادر می شود.

مجوز کار برای دانشجویان یا TWV برای کار دانشجویی صادر می شود و کارفرمای دانشجو باید در اسناد مربوطه این موضوع را ذکر کند. در صورتی دانشجو بدون کسب TWV مشغول به کار دانشجویی شود و یا بیشتر از ساعات مشخص شده در هفته کار کند، اشتغال وی غیر قانونی محسوب خواهد شد.

بازرس SZW بازرسی ها را بررسی می کند که آیا اجازه کار برای دانشجو صادر شده است یا خیر. در صورتی که مجوز کار برای دانشجو صادر نشده باشد، این به معنای اشتغال وی غیرقانونی است که این نقض قانون استخدام اتباع خارجی (WAV) می باشد و دانشجو و کارفرمای وی طبق قانون جریمه می شوند.


سایت های کاریابی در هلند

سایتهای کاریابی در هلند عبارتند از:

Glassdoor
Monster
Indeed
Together Abroad
Graduateland
Jobs in Amsterdam
Takeda
Amazon jobs
Klaverwerk

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی