تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

شرایط کار تمام وقت حین تحصیل برای دانشجویان کانادا

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات کار دانشجویی کانادا شرایط کار تمام وقت حین تحصیل برای دانشجویان کانادا

کار دانشجویی در طول تحصیل

در حالت عادی 20 ساعت در هفته خارج از محیط دانشگاه و تمام وقت در محیط دانشگاه دانشجویان میتوانند کار کنند که البته شرایطی دارد.


کار دانشجویی هنگاهم تحصیل در کانادا

یکی از مسائل حائز اهمیت در طول تحصیل، فراهم بودن موقعیت شغلی و اشتغال دانشجو می باشد. بنا بر قانونی که از سوی دولت کشور کانادا بنا نهاده شده است،‌ تمامی دانشجویان بین المللی که به وسیله ویزای دانشجویی وارد کانادا شده اند، تنها اجازه هفته ای 20 ساعت کار پاره وقت خارج از دانشگاه را دارند اما در کالج ها و دانشگاه های مختف امکان کار دانشجویی داخل محل تحصیل یا به اصطلاح on-campus فراهم شده است که مجموعا اجازه هفته ای 40 ساعت کار در دانشگاه یا کالج را به دانشجو داده اند.

در مجموع دانشجو در هفته اجازه 60 ساعت کار را دارد اما با این حال، مسائلی چون سنگین بودن درس های دانشگاهی و مشغله های زندگی، امکان اشتغال را برای دانشجو بسیار محدود کرده است. در نتیجه کار دانشجویی در طول تحصیل را نمیتوان به عنوان یک منبع درامد یا پشتوانه مالی جهت تامین مخارج تحصیل در نظر گرفت و دانشجو نیاز به پشتیبانی مالی توسط یک حامی مالی خواهد داشت.

حقوق کار دانشجویی پایه در کانادا ساعتی 14 دلار کانادا می باشد که با احتساب مالیات آن، حدود 10% مالیات‌،‌ حدود ساعتی 12.5 دلار می شود. اما با این حال شغل های مختلف مقدار حقوق متفاوتی دارند اما حداقل حقوق معین شده 14 دلار کانادا می باشد بدون احتساب مالیات.

وبسایت های بسیار کاربردی در زمینه یافتن کار دانشجویی وجود دارند مانند سایت kijiji.ca و jobkin.ca و لینکدین و سایت های دیگر که در کانال معرفی شده است در آنها شرکت ها،‌ کارفرما ها و فروشگاه های مختلف کارهای دانشجویی مختلفی برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده اند و طبیعتا داشتن توانایی های مختلف می تواند کمک باالقوه ای به یافتن کار دانشجویی کند.


شرایط Work Permit به چه صورت است؟

  1. اولا دوره ای که در کانادا میگذرانید باید حداقل 8 ماه ( 900 ساعت) باشد: اگر دوره ای که در کانادا میگذرانید کمتر از 8 ماه باشد ( مثلا 7 ماه) باشد، این ویزا شامل شما نمیشود. اما به افرادی که بالای 8 ماه تا 3 سال در کانادا تحصیل میکنند، به همان میزان دوره تحصیل، ویزای کار یا Work Permitداده میشود. مثلا برای فردی که دو سال در کانادا تحصیل کرده ویزای کار 2 تا 3 ساله صادر میشود. اما اگر فردی بالای 3 سال تحصیلات در کانادا داشته باشد، مدت زمان این ویزا حداکثر 3 ساله خواهد بود. یعنی این اجاره کار، مینیمم 8 ماه و ماکسیمم 3 سال است. حال مقدار دقیق این اجازه کار بستگی به دوره ای دارد که شما در کانادا ميگذارنيد
  2. دوما دوره تحصیلی شما در کانادا فول تایم باشد. این ویزای کار شامل دوره های پارت تایم نمیشود.
  3. تحصیل شما در کانادا در مراکز مورد تایید دولت کانادا باشد.

این مراکز شامل:

1.تمامی مراکز آموزشی Post-secondary دولتی در کانادا (مراکز تحصیلات تکمیلی که Public هستند): مانند تمامی کالج های دولتی، دانشگاههای کانادا و…

2.مراکز خصوصی در کانادا که تمامی قوانین تحصیلی لازم دولت کانادا را مانند مراکز دولتی رعایت و اجرا کنند.

  1. مدارس خصوصی که دوره Secondary و Post-secondary را کاور کنند (در مورد کبک).
  2. تمامی انیستیتوهای خصوصی (ASP) که مورد تایید کانادا بوده و به شرط گرفتن مدرکی که مورد قبول دولت كانادا باشد
  3. دوره خود را به اتمام برسانید و تمامی واحدهای و دورس لازمه دوره خود را گذرانده باشید. بعد اتمام دوره خود باید از دانشگاه یا کالج خود نامه ای دال بر اینکه دوره خود را تمام کرده اید و فارغ التحصیل به حساب میایید بگیرید. در این نامه باید کد رشته ای که گذراندید و فول تایم بودن رشته شما قید بشود.
  4. ویزای دانشجویی شما اعتبار خود را از دست نداده باشد.
  5. بعد اتمام تحصیل، در مدت زمان کمتر از 180 برای گرفتن ویزای کار اقدام کنید.
  6. همچنین فرد متقاضی باید در هنگام اپلای برای ویزای کار بالای 18 سال باشد.


شرایط کار تمام وقت برای دانشجویان کانادا

این شرایط شامل موارد دلایل بشردوستانه برای اجرای برنامه بین‌المللی اشتغال حین تحصیل می‌باشد.

• استثناء قانون ارزیابی اثرات بازار نیروی کار (LMIA) کد: H81

این استثناء در مورد دانشجویان خارجی صادق است که به دلیل شرایط خاص خارج از کنترل قادر به تامین هزینه‌های تحصیل خود در کانادا، چه نیازهای روزانه و چه هزینه‌های آموزشی نیستند.

در حین اینکه موسسات علمی راهکارهایی برای تامین هزینه‌های ضروری از قبیل آموزش و اقامت فراهم می‌کنند اما کار تمام وقت دانشجویی ممکن است تنها راه‌حل برای دانشجویان جهت امرار معاش در چنین شرایطی باشد.

بخش ۲۰۸ قانون حمایت از حقوق مهاجرین که فرصت‌های لازم را برای دانشجویان جهت پوشش و تامین هزینه‌های خود در تنگناهای مالی فراهم می‌کند باید بر اساس بند R186(f) امکان اشتغال حین تحصیل را نیز برای این قشر فراهم کند که نشان‌دهنده عدم کفایت این قانون است.


• صلاحیت قانونی برای کسب مجوز کار تمام وقت دانشجویی

هر کدام از این موارد باید به اندازه اهمیتی که دارند در نظر گرفته شوند. برخی موارد مانند جنگ‌زدگی، انقلاب در کشور مبدا، سقوط سیستم بانکی و غیره کاملا بدیهی هستند در حالی که در سایر موارد شخص متقاضی باید در مصاحبه با یک مقام رسمی امور مهاجرتی توضیحات جامعی ارائه کند.
مجوز آزاد اشتغال به کار ممکن است تنها به منظور تامین کوتاه‌ مدت هزینه‌های مالی صادر شود و در نتیجه لازم است منطبق با دوره جاری تحصیل دانشجو باشد (نه برای کل برنامه تحصیلی و آموزش یا مدت قانونی مجوز تحصیل).


• دارندگان مجوز اقامت موقت:

شرایط استثنائی قانون LMIA کد: H82

این استثناء در مورد اشخاصی صادق است که دارای یک مجوز رسمی برای اقامت موقت (TRP) هستند که به آن‌ها اجازه اقامت در کانادا را می‌دهد. اگر دارنده TRP قرار است مدت طولانی ساکن کانادا باشد (۶ ماه یا بیشتر) و هیچ وسیله‌ای هم برای تامین مالی خود نداشته باشد ( یعنی نه خانواده و نه ابزار دیگر برای تامین نیازهای خودش) ممکن است برایش یک مجوز کار صادر شود.
در شرایطی که تقاضای اقامت دارندگان مجوز رد شود و برای آن‌ دسته از اشخاصی که منتظر کسب صلاحیت‌های قانونی جهت اقامت دائمی هستند مقامات رسمی باید در تعیین اینکه آیا متقاضیان نیاز به اشتغال به کار دارند، زیرا هیچ وسیله دیگری برای تامین مالی خود ندارند بسیار دقیق عمل کنند.

  • فرایند اعطای مجوز اقامت دائمی با برقراری امکان اشتغال به کار این اشخاص هموارتر خواهد شد.
  • مجوز آزاد اشتغال صادر شده از طرف مقامات رسمی ممکن است منطبق با دوره اعتبار TRP باشد.

TRP:
Temporary Resident Permit
Holders

TMIA:
Labour Market Impact Assessment

R186(f):

Section 208:

For further information,
see Assessing medical requirements.


آیا امکان دارد که بعد از ورود با ویزای تحصیلی و در حین تحصیل، ویزا را به ویزای کار open work permit تبدیل کرد؟

بله امکان درخواست تغییر وضعیت همیشه وجود دارد و بستگی به این دارد که شما جاب آفر داشته باشید و درخواست شما مورد موافقیت آفیسر قرار گیرد یا خیر.
برای اطلاع از جزییات شرایط و نحوه درخواست وضعیت و یا درخواست تمدید ویزا میتوانید از این لینک استفاده نمایید.


وام دانشجویی کانادا

طبق این مستند افرادی که ویزای تحصیلی دارند امکان دریافت وام بانکی یا دولتی را در کانادا ندارند. فقط برخی از کالجها یا دانشگاهها ممکن است در شرایطی خاص با درخواست شما موافقت کنید و فقط یک بار یک وام ضروری به شما بدهند. لینک قرار داده شده برای استان انتاریو است هر استان شرایط خود را دارا است.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی