تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چه کسانی نیاز به مدرک آزمون GRE دارند؟

وی والت مشترک کشورها تحصیلات چه کسانی نیاز به مدرک آزمون GRE دارند؟

اکثر دانشگاه های آمریکا، برای مقطع های مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری، از متقاضیان اپلای، مدرک GRE را درخواست می کنند.

 چه افرادی نیاز به مدرک آزمون GRE دارند؟

البته دانشگاه هایی هم وجود دارد که بر اساس قواعد admission’s requirements های خود، از متقاضیان تحصیل، مدرک جی آر ای را درخواست نمی کنند که البته این کالج ها و دانشگاه ها پرشمار نیستند.

 ضمنا در کانادا، دانشگاه های بیشتری از ایالات متحده وجود دارند که برای اپلای، نیازی به ارائه GRE برای آنها وجود ندارد.

برای اپلای در مقاطع مختلف تحصیلی در قاره سبز نیز، اصولا مدرک جی آر ای نیاز نیست و حتی برای بورسیه تحصیلی نیز داشتن این مدرک معمولا ذکر نمی شود.

 اما به هر حال افرادی که این مدرک را در اختیارداشته باشند و نمره بالایی هم در آن کسب کرده باشند، شانس پذیرش با بورسیه برای آنها افزایش خواهد یافت. چراکه پذیرش و بورس در مقطع دکتری، بسیار رقابتی است و short list ها با برررسی دقیق رزومه داوطلبان صورت می گیرد.

 برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در  نیوزلند و استرالیا  نیز معمولا داشتن این مدرک از داوطلبان درخواست نمی شود، اما به هر حال داشتن آن شاید به عنوان امتیاز رقابتی (competitive advantage) برایapplication  شما در فرآیند پذیرش و بورسیه (scholarship) تلقی شود، گر چه نه شرط لازم است و نه شرط کافی.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی