تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

پیدا کردن کار در کانادا و مشاغل

وی والت آمریکا کانادا کار کاریابی در کانادا پیدا کردن کار در کانادا و مشاغل

راهنمای شما در مورد شغل و پیدا کردن کار در کانادا

پیدا کردن شغل در کانادا و کار کردن برای بسیاری از مهاجران یک رویا است ، اما با این وجود ، درک روند و یادگیری نحوه حرکت در بازار کار کانادا می تواند به خصوص برای یک خارجی پیچیده باشد. خبر خوب این است که این بخش اولین قدم برای بدست آوردن بینش است که مطمئناً در جستجوی شغلی شما درکانادا به شما کمک می کند.

در حالی که در ماه اول سال 2019 شاهد افزایش ناچیزی در نرخ بیکاری (2/0٪ برای آمار کل جدید 5.8٪) بودیم ، بدون شک بازار کار کانادا در کل روند صعودی دارد. از ژانویه سال 2018 ، اشتغال 1.8٪ افزایش یافته است. این بیشتر ناشی از رشد شغل در بخش خصوصی است در حالی که کاهش متخصصان خود اشتغالی وجود دارد. مشاغل بخش دولتی ثابت ماند. در ژانویه سال 2019 ، اکثر استانهای آتلانتیک و از جمله کبک (-1٪) کاهش در نرخ بیکاری خود را تجربه کردند. از طرف دیگر ، آلبرتا و بریتیش کلمبیا شاهد افزایش اندک در نرخ های خود بودند (به ترتیب 4/4 و 3/3 درصد).

در این بخش نحوه یافتن شغل در کانادا ، کار به عنوان یک فرد خود اشتغالی ، تأمین اجتماعی و موارد دیگر ، از جمله اطلاعات مربوط به روزهای کاری و متوسط ​​حقوق بررسی خواهد شد.

در این صفحه:

  • چگونه در کانادا به عنوان یک خارجی شغل پیدا کنیم
  • حداقل دستمزد و حقوق متوسط
  • خوداشتغالی
  • فرهنگ تجارت
  • تأمین اجتماعی و مزایا
  • مرخصی زایمان و زایمان

چگونه در کانادا به عنوان یک خارجی شغل پیدا کنیم

پیدا کردن شغل در کانادا

اگر سوال دارید که چگونه می توانید در کانادا به عنوان یک خارجی شغل پیدا کنید ، فرایند منطقی و ساده است با فرض اینکه کلیه شرایط لازم برای کار در کانادا را به طور قانونی برآورده کنید. به عنوان یک فرد خارجی که در کانادا مشغول به کار است ، به شما اجازه کار می دهد تا به طور قانونی کار کنید صلاحیت کار در کانادا در بخش ویزا ها و مجوزهای کار پوشش داده می شود . از طریق آن بخوانید تا بتوانید در کانادا کار کنید.

نحوه درخواست کار در کانادا

هنگامی که اطمینان حاصل کردید که کلیه مدارک شما به ترتیب درست است ، اکنون برای شروع جستجوی کار آماده هستید. بهترین راه برای به دست آوردن شغل در کانادا به عنوان یک خارجی ، صرفاً با شروع جستجو به صورت آنلاین است. با این کار نگاهی سریع و جامع به انواع مشاغل موجود در آنجا صورت می گیرد. وب سایتهای جستجوی کار شامل موارد زیر است:

  • لینکدین – LinkedIn
  • در واقع – Indeed
  • مهاجر کانادایی – Canadian Immigrant
  • دهکده خیریه – Charity Village
  • کاروپولیس – Workopolis

همچنین می توانید در نمایشگاه های محلی شغلی شرکت کنید.

YMCA کانادا همچنین برای افراد تازه وارد کانادا خدمات اشتغال رایگان ارائه می دهد. یک مربی اشتغال به شما برای ارزیابی اهداف شغلی ، بررسی و / یا کمک به شما در نوشتن رزومه و نامه ، تکنیک های مصاحبه تمرین ، و حتی به شما در جهت هدایت شغلی احتمالی و افتتاح حساب های مربوط کمک خواهد کرد. آنها همچنین بسیاری از برنامه های شغلی و همچنین اطلاعات مربوط به کارآموزی ، کارگاه های آموزشی ، پشتیبانی از کارآفرینی ، فرصت های اسکان و موارد دیگر را ارائه می دهند.

فرصت های شغلی در کانادا برای خارجی ها

پیدا کردن کار در کانادا

اگر یک کارگر ماهر باشید ، می فهمید که فرصت های شغلی زیادی برای شما در کانادا وجود دارد. چه شما یک توسعه دهنده نرم افزار باشید و چه مهندس مکانیک ، به احتمال زیاد می توانید یک محل کار را که دوست دارید در کانادا پیدا کنید. صنایعی که می خواهید به آنها بپردازید: تولید ، خدمات ، املاک و مستغلات و ارتباطات است که همگی بخش های مهمی در کانادا هستند و طی سالهای متمادی در حال رشد هستند.

موقعیتهای موقتی زیادی برای مهاجران درکانادا در دسترس است. این مشاغل می تواند شامل موقعیت های یک جفت ، اداره اداری ، میهمان نوازی (هتل ها ، بارها ، رستوران ها) یا کارهای کشاورزی فصلی باشد.

CV به سبک کانادایی

در کانادا معمولاً CV به رزومه گفته می شود و سبک آنها ممکن است کمی متفاوت از آنچه در کشور خود استفاده می کنید باشد. بنابراین ، برای شما مفید خواهد بود که قبل از شروع جستجوی شغل خود ، رزومه خود را به طور کامل تجدید نظر کنید. اطمینان از اینكه رزومه شما متناسب با فرمت مورد استفاده كانادایی ها باشد ، مطمئناً شانس شما برای فرود آمدن در كاری رویایی را بهتر می كند.

کانادا از دو نوع رزومه استفاده می کند: زمانی و عملکردی | chronological and functional . یک رزومه زمانی به ترتیب زمان توسط موقعیتهای مختلفی که در طول سالها برگزار کرده اید ، سازماندهی می شود ، معمولاً جدیدترین یا کار فعلی را در بالا قرار می دهید و به تریبت چیده میشود. این نوع رزومه برای افرادی که تجربه زیادی دارند بهتر است. رزومه عملکردی یک رزومه مبتنی بر مهارت است که توسط مهارتهایی که در کار و تجربه قبلی خود به دست آورده اید ، سازماندهی شده است. این نوع رزومه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ( اخیر) و یا افرادی که به دنبال تغییر شغلی هستند بهترین گزینه است.

هر کدام را که از سر گرفته اید انتخاب کنید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار آمده است:

  • رزومه آن را کوتاه نگه دارید. رزومه کاری در کانادا نباید بیش از یک صفحه یا دو صفحه باشد.
  • رزومه یکسانی را برای هر کار ارسال نکنید. مطمئن شوید که آن را تنظیم کرده اید تا به بهترین وجهی که می توانید در موقعیتی که برای آن استفاده می کنید متناسب باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که قالب بندی شما مرتب است. این به معنای قلم واضح ، سازگار و خوانا در سراسر رزومه است. ویرگول و نوشتن نقطه ها اشکالی ندارد.
  • از عناوین استفاده کنید. اینها می توانند صلاحیت ، تجربه حرفه ای و تحصیلات شما باشند.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید این موارد گاهی اوقات می توانید درست از سمت کار ارسال شود ، بنابراین حتما آن را مرور کنید.
  • برخلاف برخی از کشورها ، عکسهای هدست شامل رزومه کاری کانادا نمی شود.

نکات مربوط به نامه کاری کانادا

حتی اگر شغلی که برای آن درخواست می کنید نیازی به نامه ای ندارد ، بهتر است به هر حال یک مورد را بنویسید. مانند رزومه کاری ، نامه شما باید کوتاه باشد؛ بیش از یک صفحه نیست. همچنین مانند رزومه کاری خود ، همان نامه پوشش را به هر سازمان ارسال نکنید – متناسب با آن باشد. نامه جلد شما خلاصه ای از رزومه شما نیست. در حقیقت ، فرصت شما این است که کمی از کارفرمای بالقوه خود در مورد خود ، تجربه خود و اینکه چرا شما مناسب برای شغل و سازمان هستید بگویید. اشکالی ندارد که بگذارید شخصیت شما در متن جلد شما بدرخشد – اما به یاد داشته باشید: آن را حرفه ای نگه دارید.

فقط در یک نامه تحت عنوانی در مورد خود صحبت نکنید. تحقیق خود را انجام داده و در مورد پروژه ای که به آن علاقه مند هستید ، بنویسید و تیمی که ممکن است در آن کار کند. این نشان می دهد که شما تکالیف خود را انجام داده اید و زمان لازم را برای آشنایی کمی با سازمان در نظر گرفته اید.

نکات مصاحبه کانادایی

اگر به مصاحبه دعوت شده اید ، تبریک می گویم! در حالی که بدون شک این خبری است که ارزش تجلیل دارد ، روند مصاحبه نیز می تواند یک گام بسیار استرس زا در روند درخواست کار باشد. نگران نباشید – نکات مصاحبه موجود در این بخش کمک خواهد کرد که مصاحبه خود را خوشایند کنید.

در کانادا می توانید در مرحله مصاحبه از سه نوع سؤال انتظار داشته باشید:
مهارت های محوری ، رفتاری و موقعیتی.

سوالات مبتنی بر مهارت کانادا

برای درک مهارتهای فنی از سوالات مبتنی بر مهارتها خواسته می شود. هنگام پاسخ دادن به این نوع سؤالات ، اطمینان حاصل کنید که نمونه های خاصی از پروژه هایی که در آن کار کرده اید ، چالش هایی که با آنها روبرو شده اید و چگونگی حل آنها را ارائه داده اید.

سوالات مبتنی بر رفتار کانادا

سوالات رفتاری از شما پرسیده می شود زیرا مصاحبه کننده شما می خواهد ارزیابی کند که چگونه با بعضی از موقعیت های خاص برخورد می کنید که ممکن است در موقعیت جدید خود با آنها روبرو شوید. آنها می خواهند درک کنند که چگونه شما واکنش نشان می دهید و به بعضی اوقات شرایط سخت پاسخ می دهید. هنگام پاسخ دادن به این نوع سؤالات ، از روش STAR: موقعیت ، کار ، اقدام و نتیجه استفاده کنید. وضعیت را تشریح کنید ، وظیفه یا هدف را تشریح کنید ، روی عملکرد (های) عملی که انجام داده اید توضیحاترا گسترش دهید و در آخر ، توضیح دهید که نتیجه یا نتیجه های به دست آمده چه بوده است.

سوالات مبتنی بر موقعیت کانادا

سؤالات موقعیتی سؤالات فرضی مبتنی بر موقعیتهای فرضی است. مشابه سؤالات رفتاری ، می توانید از روش STAR برای پاسخ دادن به این سؤال استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که به سؤالات خود پاسخ کامل دهید. هر نمونه ای که می دهید باید یک آغاز ، میانه و پایان داشته باشد. وقت خود را برای پاسخ دادن به سؤالات بگذرانید. درست است که قبل از صحبت کردن ، نفس بکشید زیرا می تواند شما نشان دهد که قبل از جواب دادن فکر می کنید.

در صورت امکان مهارت های مصاحبه خود را از قبل با یک دوست یا مربی شغلی خود تمرین کنید. قبل از مراجعه به مصاحبه خود ، حتماً در مورد شرکت و هرگونه اخبار و یا پروژه های اخیر پیش از موعد تحقیق کنید.

پس از مصاحبه خود ، اطمینان حاصل کنید که یک ایمیل پیگیری ارسال کرده اید یا بهتر است یک یادداشت یا کارت نوشته شده با تشکر از مصاحبه کننده (بازدید کنندگان) خود برای وقت و توجه آنها بگذارید.

نکات مربوط به شبکه کانادا

اگر در کانادا تازه وارد هستید ، شبکه سازی راهی عالی برای آشنایی با سایر افراد حرفه ای و همکاران است و ممکن است به شما در سریع تر کار کردن یک شغل کمک کند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار آمده است.

  • به یک انجمن حرفه ای بپیوندید.
  • در نمایشگاه ها ، نمایشگاه ها و همایش های صنعت شرکت کنید.
  • برای دیدار با سایر مهاجران و شرکت در رویدادهای جامعه محلی در InterNations ثبت نام کنید .
  • داوطلب در سازمان های محلی اطراف محله.

قبل از شرکت در هر رویداد شبکه ای ، اطمینان حاصل کنید که ” زمینه بالا بردن ” خود را دارید. این یک سخنرانی کوتاه است که خود ، پیشینه و تجربه شما را برجسته می کند. زمینه بالا بردن خود را با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده امتحان کنید. همیشه کارت های ویزیت حرفه ای را با خود به رویدادهای شبکه بیاورید و لباس متناسبی را برای تحت تأثیر قراردادن بپوشید.

منابع و مدارک لازم کانادا

به خاطر داشته باشید که ممکن است کارفرمای بالقوه شما به عنوان بخشی از مراحل درخواست به مراجع مراجعه کند. اینها باید منابع حرفه ای باشند که می توانند اخلاق کاری ، حرفه ای بودن و شایستگی شما را تضمین کنند. مراجع می توانند مدیران فعلی ، سرپرستان ، همکاران ، مشتریان یا استادان فعلی باشند.

اگر در کانادا تازه وارد هستید و در منابع محلی کوتاهی دارید ، داوطلبانه ، کارآموزی ، تحصیل یا حتی شبکه سازی را در نظر بگیرید (برای برخی از نکات مربوط به شبکه ، به بالا مراجعه کنید). اینها می توانند روشهای خارق العاده ای برای آشنایی با مردم باشند.

مدارک تحصیلی برای کار در کانادا شامل اخذ گواهینامه ها و مجوزهای حرفه ای خارجی است و این می تواند مدتی طول بکشد. مقامات ممکن است آموزش بین المللی ، مهارت های زبانی و تجربه کاری شما را مرور کنند. ارزیابی مدارک تحصیلی  و هزینه های به رسمیت شناختن پول بنابراین مطمئن شوید که تیک بزنید  با یک مرجع نظارتی برای اطمینان از شما در واقع نیاز به یک قبل از شما پول خرج کند.

خدمات جهانی آموزش و پرورش کانادا (WES) همچنین ارزیابی جدیدی از هم ارزی اولیه مقدماتی را به افراد تازه وارد ارائه می دهد.

نمونه هایی از مشاغلی که باید اعتبار لازم را بدست آورند عبارتند از نجار ، حسابداران ، معماران ، پزشکان ، برق و کارهای جوشکار. اینها مشاغل تنظیم شده ای محسوب می شوند و 20٪ مشاغل کانادایی را به خود اختصاص می دهند. مشاغل دیگری که ممکن است تنظیم شوند شامل موقعیت هایی در صنعت بهداشت ، دارایی و حقوقی است.

شماره بیمه اجتماعی (SIN) کانادا

برای کار در کانادا ، به شماره بیمه اجتماعی (SIN) نیز احتیاج خواهید داشت که می توانید در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید. تسلط به زبان فرانسه یا انگلیسی ممکن است یکی دیگر از مدارک تحصیلی برای اکثر مشاغل در کانادا باشد و بیشتر کارفرمایان از شما درخواست می کنند که حداقل مدرک دیپلم خود را (یا معادل آن) داشته باشید. سایر مدارک تحصیلی ممکن است شامل سازگاری باشد. سازماندهی ، حل مسئله ، کار گروهی و مهارت های ارتباطی؛ نگرش و رفتار مثبت؛ دفاع از خود؛ توانمندی؛ قابلیت اطمینان؛ و استقلال

دستمزد

حداقل دستمزد و حقوق متوسط کانادا

متوسط ​​حقوق در کل کانادا بسته به بخشی که در آن کار می کنید و حتی منطقه ای که در آن زندگی می کنید متفاوت است. در اینجا مروری بر متوسط ​​حقوق در کل کانادا بر اساس صنعت و استان ارائه شده است.

شغل در کانادا

بخشمتوسط ​​حقوق سالانه (CAD)متوسط ​​حقوق سالانه (USD)
حسابداری ، مدیریت و منابع انسانی45،65034،030
هنر و طراحی44،64033،275
مراقبت از کودک و آموزش47،04035،065
ساخت و ساز و نگهداری51،16038،130
مهندسی73،41054،710
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری63،64047،430
خدمات غذایی32،15023،960
خدمات بهداشتی و درمانی58،84043،850
مهمان نوازی30،23522،530
فناوری اطلاعات77،41057،690
مجاز87،28065،050
سرویس پاره وقت ، خرده فروشی و خدمات به مشتریان3182023،715
فروش و بازاریابی61،36545،740
حمل و نقل و ساخت30،64022،840
حمل و نقل39،11029150
منطقهمتوسط ​​حقوق سالانه (CAD)متوسط ​​حقوق سالانه (USD)
نوناووت60،64545200
یوکان55،66041،485
بریتیش کلمبیا43،76532،620
سرزمینهای شمال غربی42.86032،630
آلبرتا41،05030،590
مانیتوبا3900029،060
ساسکاتچوان38،28028،520
انتاریو37،55027،980
کبک33،15024،700
نیوفاندلند و لابرادور32،17023،970
نوا اسکوشیا29،25021،795
نیوبرانزویک28،34521،120
جزیره پرنس ادوارد25،66019،120

حداقل دستمزد نیز بسته به استان متفاوت است. آنها در حال حاضر از اول ژانویه 2019 به شرح زیر تنظیم شده اند:

استانحداقل دستمزد ساعتی (CAD)حداقل دستمزد ساعتی (USD)
آلبرتا1511
بریتیش کلمبیا1410
مانیتوبا118
نیوبرانزویک129
نیوفاندلند و لابرادور118
سرزمینهای شمال غربی1310
نوا اسکوشیا129
نوناووت1310
انتاریو1410
جزیره پرنس ادوارد129
کبک1310
ساسکاتچوان118
یوکان1310

بیشترین مشاغل درخواستی کانادا و مبلغ پرداختی آنها

طبق گفته رندستاد ، 15 شغل برتر تقاضا در کانادا برای سال 2020 موارد زیر است:

موقعیتمتوسط ​​حقوق سالانه (CAD)متوسط ​​حقوق سالانه (USD)
1. همکار فروش 31,330 38,948
2. راننده 43,911 62,400
3. مسئول پذیرش33,150 33,860
4. جوشکار 42,900 35,100
5. توسعه دهنده 100,000 107,251
6. مدیر توسعه تجارت 85,000 87,698
7. کارگر ماهر عمومی 31,830 29,250
8. مدیر پروژه 90,754 95,001
9. مکانیک ماشین آلات سنگین 70,200 58,500
10. بازرگان 32,663 27,300
11. مهندس برق 76,513 90,000
12. حسابدار 58,458 58,183
13. مدیر منابع انسانی 78,125 70,000
14. مشاور مالی 78,416 90,530
15. پرستار ریجستر شده 80,020 79,950

در اینجا برخی از حقوق های شغلی دیگر برای مشاغل محبوب در کانادا 2019 ذکر شده است:

موقعیتمتوسط ​​حقوق سالانه (CAD)متوسط ​​حقوق سالانه (USD)
معلم3900029130
مهندس نرم افزار90،00067،210
معمار82،03061،260
مدیر بازاریابی7000052،275
مدیر تولید7901559،010
توسعه دهنده وب62،50046،680
طراح UX7800058،250

خویش اشتغال

خوداشتغالی کانادا

اگر می دانید که چگونه می توانید در کانادا خود اشتغال باشید، لطفاً توجه داشته باشید که شرایط لازم برای واجد شرایط بودن را باید در صورت برنامه ریزی برای عزیمت به کانادا و شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا ، برآورده کنید. شما باید بتوانید ثابت کنید که شما تجربه هنری یا ورزشی مربوطه ای دارید که به شما امکان اشتغالزایی را می دهد. همچنین باید بتوانید در زندگی فرهنگی و ورزشی در کانادا نقش بسزایی داشته باشید. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد درخواست ویزای کار و مجوز کار خود و مدارک تحصیلی مربوط به آن را در بخش ویزا و مجوزهای کار ما بخوانید .

هنگامی که اطمینان حاصل کردید که تمام شرایط مورد نیاز را برآورده می کنید ، در اینجا بالاترین مشاغل خود اشتغالی در کانادا هستند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

  • گرافیک و طراح وب
  • نویسنده یا مترجم آزاد
  • میکاپ آرتیست
  • عکاس / فیلمبردار
  • متخصص رسانه های اجتماعی
  • برنامه ریز رویداد
  • آرایشگر
  • دکوراتور / طراح داخلی
  • مشاور بازاریابی
  • مراقب
  • مربی شخصی
  • معلم خصوصی
  • خانه داری
  • کار تعمیر

مزایای خود اشتغال در کانادا

مزایای زیادی برای خود اشتغالی در کانادا وجود دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • استقلال و کنترل ساعت کاری خود.
  • مالیات (پیوند به بخش بانکها و مالیاتها) برای افرادی که مشاغل خود را اداره می کنند معافیت می گیرند.
  • کنترل بیشتر بر درآمد شما.
  • پس انداز – شخص خود اشتغالی می تواند در مواردی مانند رفت و آمد به یک شغل 9-5 ، ناهار و لباس های اداری به علاوه هزینه های دیگر پس انداز کند.

افراد خود اشتغالی در کانادا همچنین می توانند با عقد قرارداد یا ثبت نام در کمیسیون بیمه اشتغال کانادا (CEIC) به مزایای ویژه بیمه اشتغال (EI) دسترسی پیدا کنند . پس از انجام این کار ، متخصصان خود اشتغالی حق چندین مزیت را دارند:

  • مزایای زایمان و والدین
  • مزایای بیماری
  • مزایای مراقبت دلسوزانه
  • سرپرست خانواده از كودكان و بزرگسالان سود می برد

اگر یک شخص خود اشتغالی در کبک هستید ، می توانید از طریق برنامه بیمه والدین کبک به مزایای زایمان ، پدر و مادر و والدین دسترسی پیدا کنید .

شما واجد شرایط مزایای ویژه EI هستید و در صورت ثبت نام در CEIC می توانید:

  • تجارت خود را اداره کنید.
  • شهروند کانادایی یا اقامت دائم هستند.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از کارگران خود اشتغالی واجد شرایط مزایای ویژه EI نیستند زیرا در عوض آنها برای مزایای منظم EI واجد شرایط هستند . این شامل کارگرانی مانند آرایشگاه ، راننده تاکسی و ماهیگیرانی است که طبق آیین نامه ماهیگیری EI بیمه می شوند .

برای ثبت نام به عنوان متخصص خود اشتغالی در CEIC ، باید یک حساب کاربری My Service Canada خود ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری خود ، طی ده روز کد دسترسی شخصی خود را از طریق نامه دریافت خواهید کرد.

پس از انجام این کار ، می توانید وارد شوید و گزینه “بیمه اشتغال برای خود اشتغالی” را در صفحه اصلی انتخاب کنید تا مراحل ثبت نام آغاز شود. مشارکت شما در این برنامه تا زمانی که خود اشتغالی داشته باشید ادامه خواهد داشت. همچنین اگر هیچ گونه مزایای ویژه EI را دریافت نکردید ، می توانید ثبت نام خود را نیز لغو کنید.

قبل از درخواست هر یک از مزایا باید حداقل یک سال از تاریخ ثبت نام خود صبر کنید.

برنامه بازنشستگی کانادا برای خود اشتغالی

در کانادا ، تأمین اجتماعی به عنوان برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) شناخته می شود. برای کمک به کانادایی ها درآمد بازنشستگی یا در صورت ناتوانی فراهم شده است. اگر شما یک شخص خود اشتغالی هستید و درآمد شغلی با درآمد خالص و مستمری بیش از 3500 کانادا (2،612 دلار) در سال دارید ، نیاز به مشارکت دارید (ساکنان کبک به جای آن به یک برنامه استانی کمک می کنند ، برنامه بازنشستگی کبک (QPP ) کمک به CPP از 18 سالگی شروع می شود و در سن 70 سالگی متوقف می شود ، حتی اگر بعد از این کار به کار خود ادامه دهید.

از ابتدای سال 2019 ، نرخ سهم به 10.2٪ از درآمد بازنشستگی CPP شما افزایش یافته است. این سالانه براساس هزینه زندگی تنظیم می شود. انتظار می رود شخص خود اشتغالی به طور كامل سهم خود را بپردازد ، هم به سهم كارفرمایان و هم كارمندان را بپردازد (یك كارگر شاغل نیمی از آن را پرداخت می كند و كارفرمای خود از بقیه مراقبت می كند). این محاسبه می شود که هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را انجام دهید و بر اساس درآمد خالص کسب و کار شما (پس از هزینه ها) باشد. برای متخصصان خود اشتغالی ، حداکثر سهم
5،497.80 CAD 4،103.64) USD) است. این همچنین سالانه تطبیق می یابد. اگر بیش از پرداختهای CPP خود را پرداخت کنید ، در بازپرداخت مالیات شما به شما بازپرداخت می شود.

افراد خود اشتغالی علاوه بر CPP ، در صورت تمایل می توانند سرمایه گذاری های دیگر درآمدهای بازنشستگی را نیز تنظیم کنند.

بیزینس

فرهنگ تجارت / بیزینس کانادا

فرهنگ تجارت کانادا در واقع ترکیبی از تمایلات و شیوه های انگلیسی ، آمریکایی و فرانسه است. فرهنگ کار و محیط تجاری کانادا برای احترام به عقاید ، برابری ، تنوع و عدالت ارزش قائل است.

درباره فرهنگ تجارت در کانادا چه باید دانست ؟

  • وقت شناسی مهم است ، بنابراین بهتر است پنج تا ده دقیقه زودتر از هر جلسه کاری یا مصاحبه برسید / آنجا حضور پیدا کنید.
  • توصیه می شود کارت های ویزیت حرفه ای را با خود همراه داشته باشید.
  • هنگام خوش آمدگویی یا معرفی به شخصی ، تکان دادن دست مرسوم است. یک کانادایی فرانسوی از جنس مخالف ممکن است بدون در نظر گرفتن اینکه آنها شما را به خوبی می شناسند ، با شما یک بوسه دوقطبی خوش آمد می گوید. خطاب به افراد توسط “آقای” ، خانم ، “خانم” یا “Monsieur”.
  • ارائه یا دریافت هدایا در بین همکاران تجاری در کانادا مرسوم نیست.
  • کد لباس فرهنگ کار در کانادا رسمی است ، مردان با لباس و زنان در لباس و شلوار.

روزهای کاری در کانادا از دوشنبه تا جمعه و شرکتها معمولاً در تمام طول سال باز هستند. خرده فروشی ها هفت روز در هفته باز هستند. کانادا چندین تعطیلات عمومی دارد که کارگران معمولاً تعطیل می شوند (کارگران خرده فروشی اگر در این روزها کار کنند ، حق دریافت تعطیلات اضافه کاری دارند ). اگر تعطیلات عمومی در تعطیلات آخر هفته باشد ، روز جمعه یا دوشنبه کارگران در عوض این روز را تعطیل می کنند.

تامین اجتماعی

تأمین اجتماعی کانادا و مزایا

شماره بیمه اجتماعی کانادا یک عدد نه رقمی است که قبل از شروع هر نوع کار ، باید برای آن درخواست کنید. 
شماره بیمه اجتماعی در کانادا چیست؟ 
جدا از اینکه به شما امکان کار می دهد ، این برنامه به برنامه ها و مزایای دولتی دسترسی میدهد.

آیا یک فرد خارجی می تواند شماره بیمه اجتماعی کانادا را دریافت کند؟

یک خارجی می تواند در صورت داشتن اقامت دائم یا اقامت موقت ، شماره بیمه اجتماعی را دریافت کند.

نحوه دریافت شماره بیمه اجتماعی در کانادا

درخواست شماره بیمه اجتماعی در کانادا باید بصورت حضوری در مرکز خدمات کانادا انجام شود. اسنادی که با خود می برید باید هویت و جایگاه شما را در کانادا ثابت کنند. آنها باید اصلی باشند زیرا فتوکپی ها پذیرفته نمی شوند.

مدارک لازم جهت درخواست شماره بیمه اجتماعی کانادا

ساکنان دائمی باید یکی از موارد زیر را با خود همراه کنند:

  • کارت اقامت دائم
  • تأیید اقامت دائم صادر شده توسط مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ، همراه با یک سند مسافرتی (مانند گذرنامه) یا گواهینامه رانندگی.
  • تأیید صحت لندینگ (فقط در صورت تأیید اقامت دائم (برای مثال گمشده) موجود نیست) صادر شده توسط IRCC یا تابعیت و مهاجرت کانادا (CIC).
  • تأیید وضعیت صادر شده توسط IRCC یا CIC.

ساکنان موقت باید یکی از موارد زیر را اعمال کنند:

  • مجوز کار صادر شده توسط IRCC یا CIC.
  • مجوز تحصیل صادر شده توسط IRCC یا CIC.
  • سوابق بازدید کننده صادر شده توسط IRCC یا CIC که نشان می دهد شما مجاز به کار در کانادا هستید.
  • شناسنامه دیپلماتیک و یادداشت اجازه اشتغال صادر شده توسط امور جهانی كانادا یا امور خارجه ، تجارت و توسعه كانادا.

هیچ هزینه ای برای درخواست SIN وجود ندارد. اگر مدارک شما به ترتیب درست است ، باید یک SIN در محل تعیین شده تهیه کنید.

کارت بیمه اجتماعی کانادا

کارت SIN پلاستیکی توسط سرویس کانادا متوقف نشده است و در عوض اکنون به صورت کاغذی صادر می شود که شما باید در یک مکان امن از آن نگهداری کنید.

مزایای بیمه اجتماعی کانادا

مزایا در کانادا شامل بیمه اشتغال ، حقوق بازنشستگی و مزایا برای مسکن ، تحصیلات، آموزش ، خانواده و افراد دارای معلولیت می شود.

بیمه اشتغال (EI) کانادا

در صورت از دست دادن شغل ، تحت بیمه اشتغال ، مزایایی خواهید داشت. اگر بیمار یا زخمی هستید و قادر به کار نیستید. مزایای زایمان و والدین؛ اگر از کسی که به شدت بیمار یا مجروح است حمایت می کنید ، از مزایای مراقبت استفاده کنید و آنها را ترک کنید. مزایای خود اشتغالی؛ و اگر از ماهیگیران خود اشتغالی هستید که به طور فعال به دنبال کار هستید ، مزایای ماهیگیری را نیز خواهید داشت

مزایای بیمه کانادا برای خانواده
  • کانادا برای خانواده های واجد شرایط که فرزندان زیر 18 سال دارند ،
  • فرزند نیز همراه خانواده باشد ،
  • در صورت بزرگ کردن فرزند معلول ، مزایایی نیز وجود دارد و و حتی فایده ای برای والدین قربانیان جوان یک جرم. 
  • اگر مجبور به ترک کار برای مقابله با مرگ یا ناپدید شدن فرزند خود در نتیجه یک عمل جریمه احتمالی قانون کیفری شوید ، درآمد دریافت خواهید کرد. 
  • همچنین مستمری بازمانده CPP وجود دارد که به همسر حقوقی یا شریک متعهد شخص متوفی پرداخت می شود. 
  • اعتبار مالیات کالاها و خدمات (GST) / هارمونیزه مالیات بر فروش (HST) یک پرداخت سه ماهه بدون مالیات برای خانواده های کم درآمد است که جبران هر GST یا HST آنها را پرداخت می کند.
حقوق بازنشستگی عمومی کانادا

CPP مستمری بازنشستگی کانادا است. همچنین حقوق بازنشستگی قوانین قدیمی وجود دارد که 65 ساله شوید و حداقل ده سال در کانادا زندگی کنید می توانید دریافت کنید.

مزایای تحصیلات و آموزش کانادا

اینها برای دانشجویان است که برای تأمین اعتبار آموزش خود کمک کنند این شامل کمک های مالی و بورس های تحصیلی برای دانشجویان در تمام سطوح.

مزایای بیمه مسکن کانادا

برخی از افراد ممکن است واجد شرایط تخفیف GST / HST برای خرید یا ساخت خانه جدید باشند. همچنین برنامه هایی برای کمک به خانواده ها در خرید ، نوسازی یا سازگاری یک خانه وجود دارد. حتی سالمندانی که می خواهند با خانه یا آپارتمان خود سازگار شوند ، کمک ویژه ای نیز دارند.

مزایای بیمه ناتوانی کانادا

در کنار برخی از مزایای معلولیت که قبلاً گفته شد ، برخی دیگر مواردی مانند بودجه تحصیل و بازپرداخت مالیات بنزین برای افراد دارای نقص تحرک را شامل می شوند که به آنها امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نمی دهد. همچنین یک جایزه نقدی بدون مالیات برای اعضای آسیب دیده نیروهای کانادا یا جانبازان با جراحات یا بیماری به دست آمده در طی خدمت نظامی دریافت می شود.

مزایای مستعمین audience

کانادا به همراه سایر گروههایی که قبلاً به آنها اشاره شد برای افراد بومی مزایایی دارد: افراد دارای معلولیت ، پرسنل نظامی ، جانبازان ، بازنشستگان و حتی برای کانادایی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند.

زایمان

مرخصی زایمان و زایمان کانادا

مرخصی زایمان در کانادا به مادران جدید اعم از مادران جانشین ، که به دلیل بارداری بودن یا به تازگی زایمان قادر به کار نیستند ، ارائه می شود. مرخصی زایمان تحت عنوان مزایای والدین EI تحت پوشش قرار می گیرد.

توجه به این نکته مهم است که مادران و پدران جدید در کبک تحت برنامه دیگری تحت عنوان برنامه بیمه والدین کبک تحت پوشش قرار می گیرند.

مدت مرخصی زایمان در کانادا چقدر است؟

حداکثر 15 هفته مرخصی زایمان در کانادا برای مادران جدید در نظر گرفته شده است.

مزایای زایمان کانادا

مزایا را می توان تا دوازده هفته قبل از زایمان پرداخت کرد و می تواند تا 17 هفته پس از تولد متوقف شود. سود هفتگی 55٪ میانگین درآمد هفتگی بیمه شده مادر مادر تا حداکثر مبلغ (562 CAD (419 USD) در هفته) است.

مرخصی پدران کانادا و مزایا

پدران جدید تحت عنوان مزایای والدین EI در کانادا تحت پوشش قرار می گیرند. والدین می توانند در مجموع 35 هفته مرخصی با حقوق مشترک را به اشتراک بگذارند. سود هفتگی 55٪ میانگین درآمد هفتگی بیمه شده مدعیان تا حداکثر مبلغ (562 CAD) یا (419 USD) در هفته است.

والدین جدید همچنین می توانند از مزایای والدین تمدید شده حداکثر 61 هفته استفاده کنند. نرخ سود این کار 33٪ از میانگین درآمدهای بیمه شده هفتگی مدعیان تا حداکثر مبلغ (337 CAD) یا (251 USD) در هفته است.

برای مزایای دولتی کانادا درخواست کنید

می توانید برای مزایای خود به صورت آنلاین درخواست کنید و برای تکمیل آن حدود یک ساعت زمان لازم است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات زیر را دارید:

  1. SIN
  2. نام مادر – Mother’s maiden name
  3. آدرس های پستی و مسکونی
  4. اطلاعات بانکی کامل
  5. تاریخ مورد انتظار یا واقعی تولد کودک
  6. اطلاعات استخدامی

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی