تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تحصیل پزشکی در کانادا و ارزیابی مدرک تحصیلی

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات رشته های تحصیل در کانادا تحصیل پزشکی در کانادا و ارزیابی مدرک تحصیلی

تحصیل پزشکی در کانادا

امکان تحصیل پزشکی در کانادا برای متقاضیان بین المللی جود دارد ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا ورود به رشته پزشکی کانادا دشوار میباشد

اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD مینامند. امکان تحصیل پزشکی در کانادا برای متقاضیان بین المللی جود دارد ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا ورود به رشته پزشکی کانادا دشوار میباشد.

برای ورود به دوره پزشکی باید متقاضی دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و در آزمون پزشکی شرکت کند. (لیسانس شیمی، لیسانس زیست و رشته های مرتبط) .

۱۷ دانشگاه در کانادا دوره های پزشکی در کانادا (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارايه میکنند. گذراندن آزمون ام کت (Medical College Admission Test (MCAT یکی از پیش شرط های ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود.

اخیرا بسیاری از متقاضیان کانادایی نیز با توجه به ظرفیت های بسیارمحدود و رقابت بیش از حد برای ورود به دوره ها، تصمیم گرفته اند که در کشورهای دیگر از جمله امریکا یا اروپا رشته های گروه پزشکی را بخوانند

دانشگاه های پزشکی کانادا

لیست دانشگاه های پزشکی در کانادا به شرح زیر است

دانشگاه مموریال، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه شربروک، دانشگاه مگیل، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مکمستر، دانشگاه لیکهد، دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال

چگونگی ارزیابی و ثبت مدارک پزشکی

چنانچه قصد دارید در هر یک از 13 استان یا منطقه کانادا مشغول به فعالیت های پزشکی شوید، ابتدا باید برای ثبت و ارزیابی مدارک پزشکی، یک درخواست تایید صلاحیت برای سازمان ارزیابی و مقررات پزشکی (MRA) ارسال نمایید.

در وب سایت physiciansapply.ca به برخی از این مراجع تایید صلاحیت که می توانید درخواست های خود را برای آنها ارسال کنید اشاره شده است. این وب سایت بستری امن و مبتنی بر وب برای شما فراهم کرده تا بتوانید درخواست خود را برای یک یا چند مرکز تایید مدارک پزشکی ارسال نمایید.

How to become a practising physician in Canada

شرایط ادامه تحصیل دندانپزشکی در کانادا

به طور کلی ، معیارهای ورود به مدارس پزشکی کانادا در چهار دسته اصلی قرار می گیرند


شرایط لازم برای واجد شرایط بودن : اکثر استانها حداقل به دو سال آموزش پس از دوره متوسطه نیاز دارند ، در حالی که ساکنان کبک متقاضی آموزش پزشکی در آن استان باید آموزش CEGEP خود را انجام دهند. همچنین اکثر مدارس درخواست می کنند که متقاضیان قبل از ورود به برنامه خود دوره های خاص علوم پایه را تکمیل کنند تا آنها را برای مطالعه پزشکی آماده کنند. از آنجا که این پیش نیازها در بین مدارس متفاوت است ، برای جزئیات بیشتر باید به وب سایت های دانشکده مشاوره شود.


عملکرد علمی : دانشکده های پزشکی هنگام ارزیابی نامزدها برای ورود احتمالی به برنامه های خود ، عملکرد دانشگاهی را از نزدیک بررسی می کنند. کمیته های انتخاب نمره متوسط درجه (GPA) را در نظر می گیرند که آیا متقاضیان عادت تحصیل و ظرفیت فکری مناسبی برای ادامه مطالعات پزشکی دارند یا خیر. برخی از آنها همچنین از نتایج آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (MCAT) و نتایج آزمایش مهارت پذیرش افراد (CASPer) استفاده می کنند. بار دیگر باید در مورد وب سایت های دانشکده در مورد شرایط خاص مشاوره شود.


طرح / مقاله اتوبیوگرافیک : متقاضیان این فرصت را دارند که با ارائه طرح / مقاله اتوبیوگرافیکی به کمیته انتخاب ، خود را از سایر نامزدها متمایز کنند. این لیست باید شامل مواردی مانند کار داوطلبانه و پولی ، تحقیق ، دوره های اضافی ، سرگرمی ، ورزش ، جوایز ، بورسیه ها و سایر اشکال شناخت باشد.


نامه های مرجع : بیشتر دانشکده های پزشکی کانادا از نامه های مرجع درخواست می کنند که می تواند از افرادی مانند اعضای جامعه ، اعضای هیئت علمی یا کارفرمایان قبلی تهیه شود. این نامه ها به نوع کمتری در مورد نوع دانشجوی پزشکی که متقاضی ممکن است تبدیل شود ، به کمیته های انتخاب می دهد.

پزشکی در کانادا چند سال است

چندین مرحله برای آموزش پزشکی معاصر کانادا وجود دارد. بخش اول مراحل پذیرش در اکثر دانشگاه های کانادا ، گذراندن آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (MCAT) برای ارزیابی مهارت های حل مسئله ، تفکر انتقادی و نوشتن و درک مفاهیم علمی است.

نحوه استفاده از آزمون در بستری توسط دانشکده پزشکی متفاوت است. قبل از پذیرش در اکثر دانشکده های پزشکی کانادا ، مدرک کارشناسی لازم است ، اما برخی از مدارس (مانند دانشگاه ساسکاچوان) فقط به 2 سال تحصیلات لیسانس نیاز دارند. دانش آموزان سپس در دانشکده پزشکی شرکت می کنند که در آن دانش ، مهارت و نگرش اساسی پزشک آموزش داده می شود. پس از اتمام تحصیل در پزشکی ، به دانشجویان درجه پزشک (MD) اعطا می شود.


برای واجد شرایط بودن مجوز برای تمرین ، کلیه پزشکان معالج باید حداقل یک سال کارآموزی را طی کنند که در طی این مدت تحت نظارت در بیمارستان یا کلینیک کار می کنند و تجربه عملی می کنند و مسئولیت مراقبت از بیماران را افزایش می دهند.

بسیاری از فارغ التحصیلان تصمیم می گیرند که حداقل 2 سال برنامه آموزشی داشته باشند که منجر به اعتبار در کالج پزشکان خانواده کانادا شود و یک پزشک خانواده شود.

دیگران وارد برنامه های 4- یا 5 ساله می شوند که منجر به صدور گواهینامه در یکی از 44 تخصص پزشکی که توسط کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا شناخته شده و متخصص شده اند می شوند. برای تبدیل شدن به یک متخصص فرعی ، مانند در جراحی مغز و اعصاب یا پزشکی در بزرگسالان ، 2 سال آموزش اضافی در زیر تخصص لازم است.

آخرین مرحله توسعه یافته ادامه کار حرفه ای (CPD) است. این شامل کلیه برنامه های مطالعه مستقل یا تحت نظارت است که از طریق آن پزشکان متبحر می خواهند از آخرین تحولات پزشکی که موجب نگرانی آنها و بیمارانشان می شود ، خودداری کنند. CPD برای داروهای پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا پزشکان را به روز می کند تا در مورد درمان های جدید و روش های مدیریت بیماری به روز شود.

تخصص پزشکی در کانادا

تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد منحصراً توسط 17 دانشکده پزشکی دانشگاه کانادا ارائه می شود. هشت استان دارای آموزشگاه پزشکی هستند و جزایر نیوبرانزویک و پرنس ادوارد به بودجه مدارس پزشکی در استانهای همجوار کمک می کنند. آموزش مداوم توسط دانشکده های پزشکی ، توسط جوامع مختلف حرفه ای ملی ، منطقه ای یا محلی ، بیمارستان ها یا شرکت های داروسازی و سایر آژانس ها یا گروه ها ارائه می شود

COU_Future_of_Medical_Education


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی