تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

منظور از CEC در پذیرش اکسپرس اینتری چیست؟


برنامه تجربه کانادایی (CEC)

برنامه تجربه کانادایی (CEC) یک برنامه مهاجرتی است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند، اجازه می دهد که برای همیشه به این کشور اقامت کنند. CEC بخشی از سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری کاناداست.

دولت کانادا، از تعداد زیاد نیروی کار متخصص که هم اکنون در کانادا مشغول به کار هستند، مطلع بوده و می خواهد این افراد به طور دائم در کانادا مقیم شوند. اینها افراد و خانواده هایی هستند که در کانادا ریشه دوانده و برای آینده زندگی خود در کانادا برنامه ریزی کرده اند.

برای نامزدهای برنامه تجربه کانادایی، مزایای منحصر به فرد در سیستم اکسپرس اِنتری وجود دارد:

نامزدهای برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی، حداقل دارای یک سال تجربه کار در کانادا هستند. این نکته در سیستم امتیازدهی CRS دارای ارزش بسیار است و امتیاز خوبی در سیستم CRS اکسپرس اینتری کانادا به این دسته از متقاضیان مهاجرت تعلق می گیرد.

در ادامه نمونه‌ای از پرونده های در برنامه مهاجرتی CEC را مشاهده می کنید.

1
3
2
4

به دلیل حداقل بودنِ اسناد و مدارک مورد نیاز، تقاضانامه های برنامه تجربه کانادایی به سرعت و اغلب طی سه تا چهار ماه بررسی می شوند.

متقاضیان برنامه تجربه کانادایی، ملزم نیستند که مانند متقاضیان برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص فدرال (FSWC) یا نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC)، اسنادی مبنی بر دارا بودنِ توانایی مالی سکونت در کانادا را ارائه دهند.

لازم به ذکر است حتی اگر شما واجد شرایط لازم برای تقاضای مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که دعوت نامه دریافت کنید. اگر امتیاز CRS شما پایین تر از امتیاز لازم برای دریافت دعوت نامه است، با کارشناسان ما درباره نحوه افزایش امتیاز CRS مشاوره کنید.

متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه تجربه کانادایی باید:

حداقل ۱۲ ماه تجربه کار تمام وقت (یا کار پاره وقت معادل این مدت) در کانادا را در طی سه سال گذشته داشته باشند. این تجربه کاری باید بر اساس یک مجوز کار (Work Permit) معتبر کسب شده باشد و باید در یکی از حوزه های کاری دسته بندی شده در رده های مهارتی TEER 1 & 2 & 3، TEER 0 در نظام ملی دسته بندی مهارتی (NOC) باشد. این یک سال تجربه کاری می تواند در دو شاخه مختلف از NOC کسب شده باشد، اما باید این موقعیت شغلی فنی و تجربه کاری از طریق قانونی به دست آمده باشد؛

نکته قابل توجه آنکه تجربه کاری کسب شده از طریق خود اشتغالی و تجربه کاری حین دوران دانشجویی تمام وقت، برای تقاضای مهاجرت از طریق برنامه CEC قابل استناد نیستند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی