تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

بدون مدرک زبان از کانادا پذیرش بگیرید

یکی از پرسش‌های رایج در زمینه مهاجرت تحصیلی کانادا، مربوط به زبان و مدارک و نمرات مربوط به آن است و برای خیلی از متقاضیان تحصیل در کشور کانادا این سوال مطرح می‌شود که آیا پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟ در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

اگر برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر در کانادا اقدام کنید حتما از شما خواسته می‌شود که نمرات آزمون مهارت انگلیسی IELTS ، TOEFL ، PTE ، Duolingo و غیره را برای مراحل پذیرش و ویزا ارائه دهید. در بین این امتحانات مهارت زبان، IELTS در سطح جهانی شناخته شده و به طور گسترده توسط کشورهای عمدتا انگلیسی زبان بویژه ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و سایر کشورها پذیرفته شده است.

بویژه برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، طیف وسیعی از موسسات آکادمیک برای پذیرش در برنامه‌های آینده خود به نمرات آیلتس نیاز دارند. اما چندین دانشگاه و کالج در کانادا وجود دارد که با جایگزین‌هایی برای IELTS و دیگر آزمون‌های مهارت انگلیسی پذیرش انجام می‌دهند. این متن یک راهنمای دقیق در مورد نحوه تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس از دانشگاه‌های کانادا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آیا تحصیل در کانادا بدون آیلتس امکان پذیر است؟

دانشگاه‌های کانادا عوامل مختلفی را برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی که متقاضی پذیرش هستند، در نظر می‌گیرند. تحصیل در کانادا بدون آیلتس امکان پذیر است به شرط این که متقاضی واجد شرایط دیگری که دانشگاه انتخابی‌اش برای مشخص نمودن سطح زبان تعیین کرده است باشد.

بسیاری از دانشگاه‌های کانادا همچنین از داوطلبان می‌خواهند که از دانشگاه‌های قبلی یک توصیه‌نامه (LOR) ارائه دهند. علاوه بر این، برخی دانشجویان خارجی با توجه به ملیت‌شان نیز معاف از ارائه نمرات مهارت زبان انگلیسی هستند. ضمنا، بسیاری از دانشگاه‌های کانادا به آسانی آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی غیر از آیلتس را می‌پذیرند.

تحصیل در کانادا بدون آیلتس و بهترین جایگزین‌های آن

گزینه‌های متفاوتی برای کسانی که نمی‌توانند نمرات آیلتس را در حین درخواست برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا ارائه دهند وجود دارد. در اینجا بهترین جایگزین‌هایی که توسط دانشگاه‌ها برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا بدون آیلتس را دارند معرفی شده است:

  • شما می‌توانید نمرات دیگر آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند TOEFL ، Duolingo English Test و PTE را ارائه دهید.
  • شما می‌توانید به عنوان جایگزین نمرات مهارت انگلیسی مدرکی ارائه دهید که نشان دهد حداقل 4 سال در یک مدرسه انگلیسی زبان تحصیل کرده‌اید .
  • داوطلبان یک کشور انگلیسی زبان از ارائه نمرات آیلتس در کانادا معاف هستند.
  • همچنین می‌توانید دوره زبان انگلیسی ارائه شده توسط دانشگاه را برای افرادی که قادر به ارائه نمرات مهارت انگلیسی نیستند انتخاب کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، متقاضیان می‌توانند نمرات مهارت زبان انگلیسی غیر از IELTS را برای درخواست پذیرش تحصیلی در کانادا ارائه دهند. این آزمون‌های جایگزین مهارت انگلیسی برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس به شرح زیر است:

CAEL Assessment (Canadian assessment English language)TOEFL (Test of English as Foreign Language)
Duolingo English Test
PTE (Pearson English Language Test)Can Test (Canadian Test of English for scholars and Trainees)

دانشگاه‌هایی که بدون آیلتس پذیرش می‌دهند

اکنون که با الزامات کلیدی و گزینه‌های جایگزین برای نمرات آیلتس و مهارت انگلیسی آشنا شده‌اید، باید دانشگاه‌های محبوب و معتبر کانادایی را که بدون نمره آیلتس پذیرش می‌دهند، بررسی کنید. در اینجا لیستی از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر که می‌توانید برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس انتخاب کنید ارائه نموده‌ایم که عبارتند از:

University of Winnipeg
Brock University
University of Saskatchewan
Memorial University of Newfoundland and Labrador
Cambrian University
Okanagan College
Concordia University
Seneca College
Carleton University
Algoma University
Brandon University
University of Guelph
McGill University

در ادامه این مطلب به تفصیل در مورد این دانشگاه‌ها و الزامات مهارت انگلیسی آن‌ها توضیح خواهیم داد.

دانشگاه وینیپگ

در میان دانشگاه‌های محبوب کانادا، دانشگاه وینیپگ به داوطلبانی که قادر به ارائه نمرات آیلتس نیستند، پذیرش می‌دهد. این دانشگاه دارای برنامه زبان انگلیسی (ELP) است که متقاضی باید با نمره تعیین شده را کسب کند. این برنامه به دو صورت تمام وقت و پاره وقت در دسترس است تا متقاضیان قبل از پذیرش (یا با پذیرش مشروط) دوره را شروع کنند.

دانشگاه براک

یکی دیگر از موسسات برجسته ای که برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس مورد توجه است، دانشگاه براک جایگزین‌های زیادی برای آیلتس ارائه می‌دهد. این دانشگاه برنامه فشرده زبان انگلیسی (IELP) را برای کسانی که نمی‌توانند نمرات مهارت زبان انگلیسی را ارائه دهند ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اگر دوره دیپلم بین‌المللی یا مدرک کارشناسی را با زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش به پایان رسانده‌اید، از شرایط لازم برای مهارت زبان انگلیسی نیز معاف هستید (هرچند این بر اساس برنامه متفاوت است). به غیر از آیلتس، دانشگاه نمرات TOEFL ، PTE ، CAEL (ارزیابی زبان انگلیسی کانادایی)، MELAB و YELT را می‌پذیرد.

دانشگاه ساسکاچوان

برای دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه ساسکاچوان گزینه‌های جایگزینی را برای آیلتس ارائه کرده است که شامل TOEFL ، Can Test ، Duolingo English Test (DET) ، CAEL Assessment و غیره می‌شود. همچنین، برای کسانی که نمی‌توانند مهارت انگلیسی خود را اثبات کنند، می‌توانند قبل از شروع دوره انتخابی خود، برنامه U-PREP را در مرکز زبان دانشگاه ساسکاچوان (USLC) بگذرانند.

دانشگاه رجینا

برای ادامه تحصیل در کانادا بدون آیلتس، دانشگاه رجینا چندین گزینه جایگزین مانند نمرات TOEFL ، TOEFL iBT ، Duolingo ، CAEL را برای پذیرش در برنامه‌های UG و PG می‌پذیرد. بدین منظور نمره مقاله TOEFL 525 یا نمره TOEFL iBT 70 ، نمره Duolingo 95 – 105 و نمره CAEL 50 مورد قبول خواهد بود.

به غیر ازموارد فوق، در زیر جایگزین‌هایی برای برخی ازدانشگاه‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید برای تحصیل در کانادا بدون آیلتس درنظر بگیرید.

UniversityAlternatives for IELTS Scores
Memorial Universityof Newfoundland and Labrador Duolingo English Test (DET); TOEFL; Canadian Academic English Language (CAEL) Assessment; Cambridge English for Speakers of Other Languages (ESOL); PTE Academic; Canadian Test of English for Scholars and Trainees (Can TEST); Michigan English Language Assessment Battery (MELAB)
Or
Intensive English Programme (IEP) offered by the university.
Cambrian UniversityTOEFL, PTE, Duolingo English Test (DET), etc.
Or
مهارت زبان دانشجویان در بدو ورود ارزیابی می شود و کسانی که شرایط لازم را ندارند ، باید دوره های زبان انگلیسی را قبل از شروع برنامه انتخابی خود بگذرانند
Okanagan College Duolingo English Test (DET)
Concordia UniversityTOEFL, DET, CAEL, CAE, CPE, PTE
Or
داوطلب باید مدرکی را ارائه دهد که نشان می دهد حداقل چهار سال تحصیل به زبان انگلیسی در یک مدرسه متوسطه یا پس از متوسطه گذرانده است
Or
International Baccalaureate in English Literature with specified levels.
Or
Intensive English Language Program (IELP) offered by the university on conditional admission.
Seneca CollegeCAEL CE, Cambridge English Exams, Duolingo, PTE Academic, TOEFL
داوطلب باید یک برنامه فشرده زبان انگلیسی را در موسسه ای مانند English Language Institute. تکمیل کرده باشد
Or
داوطلب باید حداقل دو سال در یک دانشگاه انگلیسی زبان تحصیل کرده باشد
Carleton UniversityCAEL, TOEFL, PTE
Or
داوطلب باید مدرکی ارائه دهد که نشان می دهد سه سال (تمام وقت) تحصیل را در دبیرستان یا دانشگاه در کانادا ، ایالات متحده ، انگلستان یا هر کشور دیگری که زبان اصلی آن انگلیسی است به پایان رسانده است. توجه: دوره های زیادی وجود دارد که فرآیند پذیرش را تسهیل می کنند از جمله دور : ESL همراه با نمرات مهارت انگلیسی.

مهم: لیست فوق شامل دانشگاه های کانادا و گزینه های احتمالی آنها برای جایگزینی نمرات آیلتس است ، اما شرایط واقعی دوره ممکن است بر اساس دوره و دانشگاه متفاوت باشد. به متقاضیان توصیه می شود از وب سایت رسمی دانشگاه دیدن کنند تا در مورد الزامات مهارت زبان به روز و به طورمفصل تحقیق کنند.

ویزای دانشجویی کانادا بدون آیلتس

متقاضیانی که مایل به تحصیل در کانادا بدون آیلتس هستند می‌توانند برای پذیرش دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند. و همانطور که ذکر شد کسانی که برای دانشگاه‌های کانادا بدون آیلتس اقدام می‌کنند می‌توانند با ارائه نمرات آزمون‌هایی مانند آزمون انگلیسی Duolingo یا سایر آزمون‌های انگلیسی جایگزین مانند TOEFL iBT و CAEL ، در کنار دیگر مدارک ویزای دانشجویی دریافت کنند. برای فرایند مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم، داوطلبان باید نمرات IELTS General یا CELPIP را ارائه دهند.

همچنین باید بگیم اخذ پذیرش برای متقاضیان خارج از کانادا به معنی دریافت ویزا نیست در کنار پذیرش برای اخذ ویزا دیگر شرایط را نیز باید داشته باشید. در زیر به چند نمونه اشاره کرده ایم:
دلایل برگشت، انگیزه نامه، تمکن مالی،‌ رشته تحصیلی، گپ تحصیلی، چشم انداز شغلی و غیره باید روی تک تک اینها کار کرد چه بسا هر یک به تنهایی میتواند باعث ریجکتی شود.

برای متقاضیانی که ویزای توریستی دارند و داخل کانادا هستند میخواهند از طریق برنامه inside canada اقدام کنند میتوانید شرایط بهتر باشد.

کار در کانادا بدون آیلتس

برای دانشجویانی که مایل به کار در کانادا بدون مدرک آیلتس هستند، میتوانند در دانشگاهی تحصیل کنند که از شرط لازم برای آزمون آیلتس صرف نظر کند. پس از اتمام تحصیل  180 (صد و هشتاد) روز فرصت دارید تا پس از اتمام دوره، برای مجوز کار در کانادا درخواست دهید. علاوه بر این، تجربه‌ای که هنگام کار به دست می‌آورید می‌تواند به شما در واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کمک کند. در دیگر موارد:

کار خارج از دانشگاه به عنوان دانشجوی بین المللی (بدون مجوز)

تنها زمانی می توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامه تحصیلی شما شروع شده باشد. قبل از شروع تحصیل نمی توانید کار کنید.

  • اگر  همه این شرایط را داشته باشید، می توانید بدون مجوز کار در خارج از دانشگاه کار کنید .
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی