تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

دانشگاه های کانادایی نمره ۶.۵ آیلتس در آزمون ها را برای ورود به دوره های خود نیاز دارند اما روش‌هایی برای ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد

دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان با وجود اینکه همه دانشگاه های کانادایی نمره زبان ۶.۵ آکادمیک آیلتس یا معادل آن در آزمون های CAEL, CELPIP, TOEFL iBT را برای ورود مستقیم به دوره های خود نیاز دارند اما روش‌هایی برای ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان یا با مدرک زبان پایین تر از نمره مورد نظر که بتوانند به صورت مشروط پذیرفته شود وجود دارد. منظور از مشروط این است که دانشجو در دوره آکادمیک دانشگاه یا کالج پذیرفته شده ولی شرط ورود به آن دوره ها، داشتن سطح یا نمره زبان مورد نظر دانشگاه است.


بررسی:


برخی از دانشگاه ها یا کالج ها دوره های زبان پیش نیاز را درهمان مرکز ارائه میکنند و برخی دیگر با موسسات زبان همکارشان کار میکنند و دانشجو با ارائه کارنامه از موسسه زبان معرفی شده میتواند وارد دوره آکادمیک شود. دانشگاه های یا کالج هایی که پذیرش مشروط صادر میکنند در پایان دوره زبان و تکمیل شدن پیش نیاز زبانی، معمولا نیازی دیگر به کارنامه آیلتس یا تافل برای ورود به دوره آکادمیک ندارند.

برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا معمولا هیچ نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته مدارس کانادا تست تعیین سطح زبان دارند و پیش از ثبت نام شما این تست را برگزار میکنند. در صورت کامل نبودن زبان انگلیسی یا فرانسوی شما، دوره های پیش نیاز به شما تعلق خواهد گرفت.


تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان


1. *(مقطع کارشناسی بدون مدرک زبان)

دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به مقطع کارشناسی بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد.. برخی از دانشگاه ها که معمولا رنک بهتری دارند نمره زبان حداقلی قطعی برای ورود مشخص کرده اند. اما بیشتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان نامه پذیرش مشروط را ارائه میکنند و دانشجو پیش از ورود به دوره آکادمیک در دوره زبان دانشگاه شرکت میکند.

2.(مقطع ارشد (دوره محور) بدون زبان)

در مقطع ارشد تقریبا بیشتر دانشگاه های کانادا پذیرش مشروط به زبان ارائه نمی‌کنند. اما خوشبختانه اخیرا برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی اقدام به صدور پذیرش های از این قبیل کرده اند و این موضوع برای بسیاری از مخاطبین خبر خوبی است. البته نکات پراهمیت زیادی وجود دارد که باید دانشجویان از آن ها آگاه باشند تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوند.

3.(مقطع دکتری بدون مدرک زبان)

در اخذ پذیرش های دکتری نیز، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را در مقطع دکتری کانادا نخواهید داشت.

4. *(مقطع ارشد (تز محور) بدون زبان)

در اخذ پذیرش های تز محور، باید مدرک زبان حداقل دانشگاه را داشته باشید و بدون دانشگاه مدرک زبان مورد نظر دانشگاه امکان اخذ پذیرش تحصیلی را نخواهید داشت.


تحصیل در کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان

برای ورود به اکثر کالج های کانادا نمره آیلتس ۶ یا ۶.۵ نیاز است. در صورتی که این نمره را ندارید کالج پذیرش مشروط را به شما خواهد داد. بیشتر کالج ها این دوره پیش نیاز را خودشان ارائه میکنند ولی برخی با موسسات زبان قرارداد همکاری داشته و دوره آنها را قبول دارند.

یکی از دانشگاه هایی که شما میتونید پذیرش conditional بگیرید دانشگاه windsor هست که به شما 6 ماه فرصت میده بعد از رسیدن به کانادا آیلتس بگیرید و دانشگاه رو شروع کنید و یا اگر نتونستید آیلتس بگیرید، یکسال دوره ی زبان این دانشگاه را بگذرونید و بعد درس را شروع کنید.

آدرس وب سایت دانشگاه

در قدم بعدی بایستی یک اکانت در Ontario University Application Centre از طریق این لینک بسازید و application fee را که حدود 105 دلار هست پرداخت کیند.

بعد از ان بایستی منتظر ایمیل دانشگاه باشید تا مراحل بعدی را به شما از طریق ایمیل ارسال کند. فراموش نکنید که Deadline ها را برای ثبت نام چک کنید. معمولا 8 تا 10 ماه فبل از شروع کلاسها بایستی درخواست خودتون رو ارسال کرده باشید.


تحصیل در کانادا بدون مدرک ایلتس


بررسی: زبان انگلیسی سیستم تست آیلتس یا بین المللی 

تست بین المللی که با استفاده از چهار آزمون متمایز است ماژول یعنی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت برای ارزیابی توانایی زبانی متقاضی. نمرات آیلتس یک بخش ضروری از شرایط پذیرش در مقاصد تحصیلی محبوب در خارج از کشور مانند ایالات متحده ، انگلستان ، استرالیا و غیره است. کانادا ، یک کشور انگلیسی/فرانسوی زبان ، همچنین به نمرات آیلتس نیاز دارد. با این وجود ، مقررات خاصی وجود دارد که به دانشجویان آینده امکان پذیرش در مؤسسات آموزش عالی کانادا را بدون نیاز به امتحان IELTS می دهد. 

برخی از دلایلی که دانشجویان در قبال عدم شرکت در آزمون IELTS در نظر می گیرند عبارتند از:

  • قیمت درخواست آزمون آیلتس است که می تواند برای بعضی از داوطلبان دلهره آور باشد.
    البته آزمون دولینگو نیز با مبلغ بسیار کمتری در دسترس است
  • ساختار امتحان آیلتس شامل نوشتن مقاله های کوتاه و طولانی است ، که باعث می شود دانش آموزانی که به توانایی نوشتن خود اطمینان ندارند ، دشوار کند. 
  • IELTS ممکن است بیش از یک روز طول بکشد زیرا بخش صحبت کردن با مربی جدا از سایر قسمت های امتحان است. 
  • امتحان بخش صحبت کردن آیلتس به صورت چهره به چهره انجام می شود که ممکن است برخی از کاندیداها را که ممکن است به صورت سؤال در پاسخگویی عصبی باشند ، مرعوب کند. 

به همین ترتیب ، بسیاری از دانشجویان مایل به قبولی در آزمون آیلتس نیستند زیرا احساس می کنند این امر مانع از احتمال ثبت نام در دانشگاه کانادا می شود. مقاله زیر درصدد ارائه اطلاعات مورد نیاز دانشجویان جهت تحصیل در کانادا بدون نمرات آیلتس در دانش آموزان است.


گزینه های دیگر:


تحصیل در کانادا بدون آیلتس

در مورد الزامات آیلتس برای پذیرش ، استثناهای خاصی از این قاعده وجود دارد. لیست زیر شامل همه معافیت ها و گزینه های در دسترس دانشجویانی است که مایل به شرکت در آزمون آیلتس نیستند: 

  1. سایر آزمون های مهارت انگلیسی مانند TOEFL و PTE
  2. اثبات تحصیل در یک مدرسه انگلیسی متوسط ​​به مدت 4 سال
  3. اثبات اینکه زبان رسمی کشور شما انگلیسی است
  4. حضور در یک مدرسه زبان انگلیسی کانادا برای یک ترم یا یک سال

اگر هر یک یا چندین معیار فوق را رعایت کنید ، می توانید بدون آیلتس تحصیل در کانادا تحصیل کنید ، مشروط بر اینکه دانشگاه کانادایی منتخب خود برای انجام این کار انعطاف پذیر باشد. 

علاوه بر امتحان آیلتس ، بسیاری از انستیتوهای آموزش عالی کانادا نتایج آزمون را از هر یک از آزمون های زیر برای مهارت های انگلیسی قبول می کنند – 

  • TOEFL (تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) 
  • ارزیابی CAEL (زبان انگلیسی دانشگاهی کانادا)
  • PTE (آزمون زبان انگلیسی پیرسون)
  • CanTEST (آزمون زبان انگلیسی کانادا برای محققان و کارآموزان)

توجه : معافیت ها توسط هر مدرسه به صورت جداگانه تعیین می شود ، بنابراین قبل از درخواست حتماً الزامات موجود در وب سایت های رسمی مؤسسات را بررسی کنید. 


تحصیل در کانادا بدون آیلتس – دانشگاه های کانادا بدون نیاز به آیلتس

دانشگاه ها در کانادا شرایط پذیرش متفاوتی دارند و هیچ استانداردی برای پذیرش وجود ندارد که همه آنها را دنبال کنند. در زیر لیستی از برخی از دانشگاه ها وجود دارد که به شما اجازه می دهد بدون نیاز به نمره IELTS برای دوره شرکت کنید: 

1. دانشگاه وینیپگ : مدارک تحصیلی مجوز آیلتس برای دانشگاه وینیپگ ضروری نیست. اما اثبات تسلط به زبان انگلیسی الزامی اجباری است. آنها برنامه اختصاصی ELP یا برنامه زبان انگلیسی خود را ارائه می دهند ، که می توانید قبل از درخواست یا شروع دوره خود در آن شرکت کنید. می توانید جزئیات کامل معافیت ها و الزامات برنامه زبان را در دفترچه رسمی دانشگاه وینیپگ پیدا کنید. این امر به شما امکان می دهد تا در طی مراحل درخواست ، الزامات آیلتس را رد کنید.

2. دانشگاه بروک : آیلتس به شما کمک می کند تا در این انستیتو پذیرش شوید اما اجباری نیست. دانشگاه بروک نمرات تافل ( 88 iBT با حداقل 21 در گفتگو و نوشتن 237 CBT (TSE 4.5) 580 PBT (TWE 4.5 )) را پذیرفته و آنها همچنین یک برنامه زبان انگلیسی فشرده Brock را ارائه می دهند ، به طور خاص طراحی شده برای کمک به دانشجویان بین المللی در افزایش مهارت خود در اگر شما یک مدرک بین المللی Baccalaureate یا معادل آن با انگلیسی را به عنوان وسیله ای برای آموزش به پایان رسانده باشید ، واجد شرایط هستید که برای پذیرش در هر یک از دوره های UG و PG که ارائه می دهند ، درخواست دهید.

3. دانشگاه ساسکاچوان : دانشگاه ساسکاچوان پذیرای تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی است.  آنها TOEFL ( نمره کلی 86 با حداقل نمرات 19 در هر منطقه ) را به عنوان جایگزینی برای آزمون آیلتس می پذیرند .

آنها همچنین به داوطلبان اجازه می دهند CanTEST را که همان تست کانادایی انگلیسی برای محققان و کارآموزان است ، شرکت کنند و در صورت تمایل می توانید در برنامه آموزش زبان انگلیسی خود دانشگاه نیز شرکت کنید. CanTEST شبیه آیلتس است ، زیرا 4 مهارت زیر مهارت (گوش دادن ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن) را تست می کند ، یک تست رایانه ای نیست ، امتحان سخنرانی چهره به چهره نیز دارد. به این معنا ، بسیار متفاوت از TOEFL یا CELPIP است. با این وجود تفاوت قابل توجهی با آیلتس وجود دارد که بخش گوش دادن طولانی تر است ، در حالی که بخش نوشتن کوتاه تر است.

4- دانشگاه یادبود نیوفاندلند و لابرادور: دانشگاه یادبود شهرت خود را برای ارائه دوره های مهندسی ، تجارت و پزشکی حفظ کرده است ، که این امر آن را به مکانی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. 

این دانشگاه گزینه های دیگری برای نمرات IELTS به دانشجویان ارائه می دهد:

  • نمرات تافل – حداقل نمره 90 ، حداقل 20 در هر خواندن و گوش دادن و حداقل 25 در گفتار و نوشتن ، در تافل لازم است.
  • نمرات CanTEST – حداقل امتیازات باند 4/5 در آزمون شنیدن درک مطلب و خواندن مطالب درک مطلب و نمره 4 در نوشتن در CanTEST لازم است.
  • نمرات CAEL (زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی) – حداقل نمره کلی 70 ، حداقل 60 در هر گروه و حداقل 70 در نوشتن و صحبت در CAEL مورد نیاز است. 
  • همچنین اگر بتوانید با نشان دادن نمرات خود در 4 سال اخیر تحصیلات خود ، مدرک معافیت شما را به دانشگاه ارائه دهید. با این حال ، این نادر است و دانشجویان باید معافیت ها را از طریق تماس مستقیم با دانشگاه بررسی کنند. 

5-  کالج کامبریان: این مؤسسه بر تحقیقات متمرکز است و خود را به ارائه فرصتهای عالی برای کار پس از مدرک برای دانشجویان افتخار می کند. طبق اطلاعات ذکر شده در وب سایت خود ، دانشجویان بین المللی در مورد مهارت زبان انگلیسی ارزیابی می شوند که شامل مهارت خواندن ، نوشتن و صحبت کردن پس از ورود به دانشگاه خواهد بود.

در زیر لیستی از برخی دانشگاه های دیگر که برای دانشجویان بین المللی الزامی منحصر به فرد برای شرکت در آزمون IELTS ندارند:

توجه: لطفاً به وب سایتهای دانشگاه های مربوطه مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی و سایر شرایط لازم دیگر را برای ثبت نام در موسسه منتخب خود داشته باشید.  

برای لیست کامل کالج های کانادا ، به این صفحه مراجعه کنید .


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی