تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا بدون مدرک زبان

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا بدون مدرک زبان

چگونگی گرفتن پذیرش از دانشگاه های آمریکا بدون مدرک زبان

در زمان گرفتن پذیرش از دانشگاههای خارجی اولین مساله‌ی مورد توجه دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی نیست، مدرک زبان انگلیسی است. در این میان معمول ترین مدرکهای زبان که دارای پذیرش جهانی هستند آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) می‌باشد. با این حال هستند دانشجویان و فارغ التحصیلانی که به هر علتی امکان اخذ این مدرک برای آنها وجود ندارد اما میل به ادامه تحصیل در خارج از کشور در آنها هست.

گر چه توانایی صحبت و ایجاد ارتباط برای یک دانشجو در محیط آکادمیک یک اصل محسوب می‌شود اما با این حال در سراسر جهان دانشگاههایی هستند که در شرایط اولیه اعلام شده از طرف آنها برای اخذ پذیرش، داشتن مدرک زبان به عنوان یک موضوع الزامی لحاظ نشده است و یا این که راههای جایگزینی برای افراد فاقد مدرک زبان ارایه داده‌اند.

به صورت قابل توجهی تعدادی از کالجهای و موسسات آموزش عالی موجود در ایالات متحده به نداشتن اجبار برای ارایه مدرک زبان انگلیسی (آیلتس/تافل) شناخته می‌شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. به این نوع ثبت نام پذیرش مشروط (Conditional Admission) اطلاق می‌گردد.

 مشروط به این معنا که قبل از شروع دوره تحصیل آمریکا بایستی یک دوره زبان انگلیسی در دانشگاه مقصد گذرانده شود و سپس چنانچه صلاحیت دانشجو اثبات گردید (که این کار معمولا با انجام یک آزمون پایانی صورت می‌پذیرد)، دانشجو امکان شروع دوره‌ی تحصیلی خود را دارا خواهد بود.  در ادامه برخی از دانشگاههای معتبر آمریکایی اشاره خواهیم نمود که امکان پذیرش مشروط را برای متقاضیان فراهم آورده ‌اند:

لیست دانشگاه های آمریکا برای پذیرش بدون مدرک زبان

1- دانشگاه کلرادو (University of Colorado)

دانشگاه کلرادو برای دانشجویایی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند در دو صورت داشتن مدرک زبان انگلیسی را اجباری نمی‌داند.
الف) دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی است.
ب) دانشجویانی که حداقل یک سال از دوران تحصیل خود را در موسسات و دانشگاههای آمریکایی طی کرده باشند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان
 

2- دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)

دانشجویانی در دانشگاه یا کالجی حضور داشته و یا ازآن فارغ التحصیل شده‌اند که زبان انگلیسی زبان مورد استفاده در محیط آن بوده است.

شرایط ثبت نام در دوره زبان

3- دانشگاه درکسل (Drexel University)

این دانشگاه خصوصی با ارایه‌ی دو برنامه آموزشی برای دانشجویان ورودی عملا شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی را برای بسیاری از دانشجویان کنار زده است برنامه آمادگی تابستانی دانشگاه (UPREP=University Preparation Summer Program) و برنامه‌ی پل (Bridge Program) مختص دانشجویانی که مدرک زبان لازم را ندارند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان

4– دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی (State University of New York)

دانشگاه ایالتی نیویورک واقع در منطقه‌ی آلبانی در نیویورک به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که متعهد گردند در برنامه جامع زبان انگلیسی دانشگاه (IELP=Intensive English Language Program) شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان  

5- دانشگاه آرکانزاس (University of Arkansas)

دانشگاه آرکانزاس به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که متعهد گردند در برنامه‌ی زبان انگلیسی و مطالعات فرهنگی  (ELAC=English Language and Cultural Studies Program) شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان 

6- دانشگاه دایتون (University of Dayton)

دانشگاه دایتون به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که متعهد گردند در برنامه جامع زبان انگلیسی دانشگاه (IELP) شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان 

7- دانشگاه نیواورلئان (University of New Orleans)

دانشگاه نیواورلئان به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که متعهد گردند در برنامه جامع زبان انگلیسی دانشگاه (IELP) شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان

8- دانشگاه دلاور ( University of Delaware)

دانشگاه دلاور به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که متعهد گردند در برنامه جامع زبان انگلیسی دانشگاه (ELI=English Language Institute) شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام در دوره زبان

9- دانشگاه میسوری (University of Missouri–Kansas City)

دانشگاه دلاور به دانشجویان بین المللی فاقد مدرک زبان انگلیسی پذیرش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مسئول امور پذیرش تماس بگیرید.

isao@umkc.edu

10- دانشگاه تگزاس شمالی (University of North Texas)

دانشگاه تگزاس شمالی به دانشجویان بین المللی در صورتی پذیرش می‌دهد که بتواند ۶ سطح از برنامه جامع زبان انگلیسی دانشگاه (IELI) را به پایان برسانند.

شرایط ثبت نام در دوره‌ زبان

نکات مهم درمورد پذیرش بدون مدرک زبان:

مورد اول: اخذ پذیرش شاید آسان باشد اما دریافت ویزا شرایط خاص خود را دارد و پذیرش مشروط علاوه بر اینکه هزینه شما را زیاد میکند درصد دریافت ویزا را نیز در حالت عادی کاهش میدهد .
مورد دوم: حتی ویزا دریافت کنید و نتوانید در آمریکا خود را به سطح قابل قبول در مدت زمان تعیین شده برسانید ممکن است واجد شرایط برای ادامه تحصیل شناخته نشوید و مجبور به ترک کشور شوید . پس توصیه میشود در کشور خود اول مدرک زبان بگیرید و بعد اقدام کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی