تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ویزای توریستی کانادا – سوالات متداول

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت سوالات متداول مهاجرت کانادا ویزای توریستی کانادا – سوالات متداول

پاسخ به سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

ویزا یا روادید یکی از مهم‌ترین ملزومات هر سفر خارجی محسوب می‌شود. در واقع، ویزا سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارت یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود و طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت به تائید رسیده است.

البته ویزا با توجه به هدف سفر و نیز روش صدور بسیار متنوع است؛ در این رابطه، ویزای توریستی (Tourist visa) یکی از رایج‌ترین و پرتقاضاترین انواع ویزا است و همانطور که از نام آن پیدا است برای سفر کوتاه مدت در کشور مقصد صادر می‌شود.

بله امکان دارد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که درخواست شما در نهایت به نتیجه برسد. فقط در صورت داشتن کیس واقعی و دلایل قوی و منطقی این مسیر به نتیجه میرسد.

قبل از هر چیز بایستی بدانید که ممکن است بدون داشتن این موارد باز هم ویزا بگیرید( با احتمال کم) و همچنین ممکن است با داشتن تمام موارد زیر درخواست ویزای شما رد شود(با احتمال کم) در نهایت همه چیز به Security check شما و نظر آفیسر بستگی دارد

  1. داشتن منابع مالی مناسب حدودا حداقل داشتن یک ملک و 150 میلیون موجودی نقدی و هر چه بیشتر بهتر
  2. داشتن وابستگی به ایران مثل کار، تحصیل ، خانواده (یعنی مثلا همسر یا فرزندانتون ایران هستند یا مادر و پدری دارید که نیاز به شما دارند) برای هر کدام از اینها بایستی مدارک لازم ارائه نمایید.
  3. داشتن سفرهای خارجی متعدد به کشورهای مختلف و خصوصا کشورهایی که برای ایران رفتنشون راحت نیست.
  4. داشتن ویزای شینگن و سفر به کشورهای عضو شینگن
  5. داشتن دعوتنامه

خیر، هیچ گزینه ای بابت تبدیل ویزای توریستی وجود ندارد. ولی چون کانادا هستید شانس بهتری برای قبول شدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد هر چند قطعی نیست. و دیگر برنامه ها مثل ویزای کاری و باید در حالت عادی در مرز ورد خروج بزنید
در پست زیر توضیخ جامع داده ایم
تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم

خیر به هیچ عنوان شما هیچ کاری به صورت قانونی نمی توانید انجام دهید. ویزای توریستی فقط و فقط برای گشت و گذار هست و شما هیچ مزایای دیگری در کانادا ندارید.

شما میتوانید حدودا 6 ماه بمانید و اگر میخواهید بیشتر بمانید بایستی 1 ماه قبل از اتمام آن درخواست تمدید کنید و اگر موافقت نشد، بایستی حتما از کانادا خارج شده(به عنوان مثال به یک کشور نزدیک بروید) و مجدد برگردید. در این صورت میتوانید 6 ماه دیگر در کانادا باشید.

همان ویزای توریستی هست که مدت اعتبار آن به اندازه ی اعتبار پاسپورتهای شماست که چون در ایران حداکثر اعتبار 5 ساله است به ویزای 5 ساله معروف است. یادتان باشد اگر ویزای شما اعتبار کمتری داشته باشد مدت اعتبار ویزا به اندازه ی اعتبار پاسپورت شما خواهد بود.

اگر مفهوم اعتبار را از این جهت که آیا امکان شکایت کردن از آنها از طریق کانادا وجود دارد یا خیر در نظر بگیریم، پاسخ خیر است. در صورت به مشکل خوردن، شما تنها زمانی میتوانید شکایت کنید که یک قرار داد با متن حتما انگلیسی (یا دو زبانه انگلیسی و فارسی) داشته باشید و شخصی که آن را امضا و مهر کرده است، مشاور رسمی مهاجرت کانادا بوده باشد. غیر از این هیچ قراردادی از نظر دولت کانادا معتبر نیست.

خیر، شما میتوانید تمامی کارها را خودتان انجام دهید و ویزا بگیرید بدون نیاز به مشاور. تنها کاری که مشاور مهاجرت انجام میدهد و شاید شما نتوانید انجام دهید این است که کاور لتر(cover letter) ی روی کارهای شما میگذارد و برای آفیسر محترمانه توضیح میدهد که شما تمام شرایط لازم را دارید و بنا به بندهای قانوی ارائه شده امکان رد کردن شما را ندارد. البته این به این مفهوم نیست که آفیسر نمی تواند شما را رد کند ولی میتواند یک وزنه ی مناسب باشد. مورد بعدی نیز نوشتن یک invitation letter حرفه ای هست در صورتیکه خودتان نتوانید آن را تهیه کنید. در انتها هیچ تضمینی نیست که اگر کار رو به مشاور مهاجرتی بسپارید حتما ویزا خواهید گرفت و این تصمیم شماست که خودتان اقدام کنید یا کار را به مشاور بسپارید.

برای دوره های 6 ماه و کمتر به شرطی که مجبور نباشید زمان موندتون در کانادا را تمدید کنید و همچنین دوره ای که میخوانید بخشی از یک دوره ی طولانی مدت تر نباشد، میتوانید با ویزای توریستی ثبت نام و تحصیل کنید.

اینجا قدم اول است اگر خوب مطالعه کنید تمام مسیر را پیدا خواهید کرد قدم به قدم
سایت IRCC

با ویزای توریستی کانادا امکان کار کردن در این کشور وجود ندارد ولی امکان ادامه تحصیل در دوره هایی که کمتر از ۶ ماه باشند وجود دارد. برای ویزا کار باید شرایط داشته باشید درخواست دهید

خیر، از ۱۱ دسامبر برخی تابعیت ها از جمله ایرانیان باید انگشت نگاری و عکس پرسنلی را بصورت حضوری در سفارت کانادا انجام دهند.

بله، تمامی اعضای خانواده می توانند بصورت جداگانه فرمهای مربوطه را پر کرده و هزینه قانونی کلی این فایل نیز ۴۰۰ دلار برای هزینه قانونی و ۱۸۰ دلار برای هزینه انگشت نگاری برای کل خانواده می‌باشد.

خیر. باید برای فرزندتان درخواست ویزای تحصیلی بدهید.

ریجکت ویزای کانادا به این دلیل است که یا شما پرونده درخواست ویزا را به درستی انجام نداده اید یا این که آفیسر قانع نشده که شما پس از بازدید کانادا به کشور خود باز خواهید گشت. گاها نیز ویزای توریستی کانادا به دلیل عدم داشتن ساپورت ملی کافی مردود میشود.

بله. در صورتی که در پرونده درخواست ویزای بازدید کانادا اشتباهی بوده، آنرا را رفع کنید و دوباره درخواست بدهید. در صورتی که ایرادی در پرونده نبوده و همه مسایل حقوقی در دریافت ویزا به درستی رعایت شده اند، باید تغییر مشخصی در پرونده ایجاد شده باشد که دوباره درخواست دادن شما منطقی باشد. در غیر اینصورت احتمالا نتیجه مشابه خواهید گرفت.

خیر. ولی سابقه ویزای شما در اخذ ویزای توریستی کانادا کمک شایانی میکند. این موضوع به آفیسر کمک میکند که قبول کند قصد شما ماندن در کانادا نیست.

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا شامل موارد زیر است:

پرداخت هزینه های مربوط به اداره مهاجرت و انگشت نگاری
هزینه سفر مربوط به انجام امور انگشت نگاری در دفتر VAC. این سفر میتواند به هر کدام از کشورهایی که دفتر انجام انگشت نگاری در آنها وجود دارد باشد. در کشورهای اطراف ایران، در دبی و ارمنستان و ترکیه این خدمات وجود دارد.
هزینه مربوط به تهیه بلیط رفت و برگشت به کشور کانادا و داشتن بودجه کافی برای تامین هزینه‌های شما در طول سفر شما در کشور کانادا.

پاسخ خیر است غیر از تعداد محدودی موارد استثنا.


بیشتر بخوایند:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی