تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ویزای دانشجویی آمریکا صفر تا صد تحصیل کار دانشجویی

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا ویزای دانشجویی آمریکا صفر تا صد تحصیل کار دانشجویی

مهاجرت آمریکا از طریق ویزای دانشجویی آمریکا

ما قصد داریم شما را با انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا اشنا سازیم . ویزای تحصیلی آمریکا تنوع بسیار زیادی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یک پیشنهاد پذیرش از یک موسسۀ تایید شدۀ SEVP دریافت کنید.
  • تای پیوند قوی و محکمی با کشور خود داشته باشید.
  • توانایی‌های مالی خود را اثبات کنید.
  • در زبان انگلیسی مهارت و مدرک داشته باشید.
  • مشکل سربازی در ارگان خاصی نبوده باشید
  • رشته تحصیلی شما جز رشته های حساس نباشد

انواع ویزای دانشجویی آمریکا

  1. ویزای دانشجویی آمریکا و مقدمه ای بر آن
  2. ویزای دانشجویی آمریکا و مراحل آخذ آن
  3. ویزای دانشجویی آمریکاو انواع ویزا
  4. ویزای F1 ویزای تحصیلی آمریکا
  5. ویزای B2 ویزای تحصیلی آمریکا
  6. ویزای M1 ویزای تحصیلی آمریکا
  7. ویزای J1 ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا و آزمون های لازم

  • SAT
  • GER
  • GAMT
  • LAST
  • MCAT

ویزای تحصیلی آمریکا برای مقاطع مختلف

  1. ویزای دانشجویی آمریکا و دانشگاه هالت آمریکا
  2. مدارک ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع کارشناسی
  3. مدارک ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشد
  4. مدارک ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع دکترا

دانشگاه صوری آمریکا

فارمینگتون، که به عنوان دانشگاهی در ایالت میشیگان تبلیغ می شد، در واقع تله ای از سوی ماموران مخفی در وزارت امنیت داخلی آمریکا برای به دام انداختن کلاهبرداری های مهاجرتی – “پول بدهید و در آمریکا بمانید” – بود.

دادستان ها می گویند کسانی که در این “موسسه” صوری ثبت نام کردند می دانستند چنین کاری غیرقانونی است.
با این حال مقام های هندی می گویند که این دانشجوها فریب خورده اند.

روز شنبه “وزارت امور خارجی” هند شکایتی را تسلیم سفارت آمریکا در دهلی کرد که در آن نسبت به این دستگیری ها ابراز نگرانی و خواستار دسترسی کنسولی به بازداشتی ها می شد. bbc

پذیرش تحصیل آمریکا و انواع ویزا

ما قصد داریم شما را با انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا اشنا سازیم .  ویزای تحصیلی آمریکا تنوع بسیار زیادی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای F1
ویزای دانشجویی آمریکا از معروف ترین ویزاهای تحصیلی آمریکا است. این نوع ویزا برای ورود به دانشگاه ها و کالج ها می باشد. اگر دانشجو متاهل و فرزند زیر ۲۱ سال داشته باشد برای انها ویزا F2 میتوان درخواست دهد.

ویزای B2
ویزای دانشجویی آمریکا برای دانشجویانی است که دوره تحصیل انها ۶ ماهه می باشد و همراه نمی تواند با دانشجو مهاجرت کند.

ویزای M1
ویزای دانشجویی آمریکا این نوع ویزا تنها تفاوتش با سایر ویزا های تحصیلی این است که برای رشته هایی فنی و حرفه ای صادر می شود و برای همسر و فرزند زیر ۲۱سال خود ویزای M2 درخواست دهد.

ویزای J1
ویزای تحصیلی آمریکااین نوع ویزا به ویزای فرصت مطالعاتی معروف است و برای دانشجویانی که برای تحقیق و یا تدریس به امریکا می ایندویزای دانشجویی آمریکا استفاده می شود. مدت ویزا بستگی به دوره ای دارد که دانشجو چه مدت در ان دانشگاه برای درس خواندن حضور دارد، اما به طور متوسط دانشجو پس از ۲ سال از امریکا باید خارج شود و دوباره ویزا بگیرد. برای همسر و فرزند زیر ۲۱ سال نیز می توان ویزای j2 را دریافت کرد.نکته حائز اهمیت این است که در تمامی روش های گفته شده باید دانشجو تمکن مالی خودرا به دولت ثابت کند.نکته بسیار مهم دیگر این است که قبل از ورود دانشجویان به دانشگاه باید در ازمون هایی که توسط آموزش و پرورش امریکا تعیین شده است قبول شوند.

ویزای دانشجویی آمریکا و آزمون های لازم

آزمون SAT
این آزمون برای دانشجویانی است که قصد شرکت در مقطغ لیسانس دارند ،که پیش از ورود به مقطع لیسانس باید ان را پاس کنند.این ازمون دانشجویان را در زمینه های انگلیسی ،ریاضی،خواندن، علوم مورد بررسی قرار می دهد.که نمره ان نشان دهنده آمادگی دانشجو برای وارد شدن به کالج و دانشگاه است.

آزمون GRE
دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته های مهندسی را دارند باید بتوانند در این ازمون نمره قبولی بگیرند که برای سنجش مهارتهای زبانی ،تفکر انتقادی ونوشتار تحلیلی و استدلال کمی دانشجویان تهیه شده است.

آزمون GMAT
این آزمون برای رشته های مدیریتی از جمله رشته ام بی ای در مقطع فوق لیسانس تهیه شده است.

آزمون LSAT
این ازمون برای دانشجویان حقوق است و ۴ بار در سال انجام می شود.

آزمون MCAT
این آزمون برای دانشجویان پزشکی می باشد که توسط انجمن کالج ها و دانشگاه های پزشکی امریکا برگزار می شود.

تحصیل در رشته حقوق در آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا و دانشگاه هالت آمریکا

رویکرد دانشگاه هالت HULT UNIVERSITY آمریکا در ارائه آموزش تجاری کاربردی و مفید، رشته های مقطع کارشناسی را در این دانشگاه برای دانشجویانی که به دنبال رشد در محیط تجارت بین الملل هستند، جذاب کرده است.

اقتصاد جهانی امروز بیشتر به سود کسانی است که می توانند از مرزها عبور کنند و فرهنگ های گوناگون را درک کنند و در زمینه ای بین المللی فعالیت کنند. دانشگاه هالت تجربه ای بی رقیب و صمیمانه ارائه می کند و با همکاری اتباع ۱۴۰ کشور دنیا که در مجموع به ۱۰۵ زبان سخن می گویند، از کارشناسان آشنا با بازارهای آمریکایی، اروپایی و کشورهای در حال توسعه بهره می گیرد. دانشجویان دانشگاه هالت آمریکا در حالی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند که می توانند در محیط بین المللی کامیاب شوند و به سرعت با محیط های گوناگون بین المللی هماهنگ شوند.

برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیل آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا دانشگاه برنامه ای دارد با عنوان “پویایی جهانی”، که در قالب آن، شما می توانید در یکی از شعبه های این دانشگاه در یکی از کشورهای جهان ثبت نام کنید و سپس، سه ماه در دو شعبه دیگر این دانشگاه درس بخوانید. برای نمونه، شما متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می توانید در شعبه دانشگاه هالت آمریکا در بوستون ثبت نام کنید، و سپس از شعبه آن در لندن یا سائو پائولو، به شعبه آن در شانگهای سفر کنید. شما همچنین می توانید نخست به شعبه سان فرانسیسکو منتقل شوید و از آنجا به نیویورک بروید. شما می توانید بدون واسطه، پر رونق ترین اقتصادهای جهان را بررسی کنید و از نزدیک، رویه های مختلف بین المللی را مشاهده کنید.

از لحظه ای که شما در دانشگاه هالت آمریکا پذیرش بگیرید تا پایان فارغ التحصیلی، کارکنان این دانشگاه ها در هر قدم همراه شما خواهند بود. گروهی متعهد و با تجربه از افراد حرفه ای در بخش های مختلفی همچون استخدام، پذیرش، مهاجرت، خدمات دانشجویی، و خدمات اشتغال تلاش می کنند که تجربه شما در دانشگاه هالت آمریکا، بدون نگرانی و دغدغه باشد.

در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می توان بیان نمود که دانشگاه هالت آمریکا همچنان به رشد شتابان خود در رتبه بندی دانشگاه های تجارت در جهان ادامه می دهد و هم اکنون، در زمره ی نخست در میان دانشگاه های تجارت جهان است. در رتبه بندی دانشگاه اکونومیست، دانشگاه هالت در آمریکا رتبه ۲۱ و در سراسر جهان رتبه ۳۱ را در اختیار دارد. شما متقاضی اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا لازم است بدانید که این دانشگاه در رتبه بندی روزنامه فایننشال تایمز، رتبه ۵۷ جهانی را در اختیار دارد. این دانشگاه در رتبه بندی روزنامه فایننشال تایمز در زمینه تجارت بین الملل، تجربه بین المللی، پویایی بین المللی، دانشگاه های بین المللی و هیئت علمی بین المللی، جزو ۱۰ دانشگاه نخست دنیا به شمار می آید.

رشته های کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا که به سبک آمریکایی ارائه می شوند، همواره از بالاترین استاندارد در زمینه آموزش تجاری به شمار می روند. دانشگاه هالت آمریکا در اتحادیه دانشگاه های نیوانگلند عضویت دارد و معنای این مسئله این است که اگر شما در هر یک از شعبه های این دانشگاه تحصیل کنید، مدرک شما یک مدرک آمریکایی به شمار می آید.

در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می توان بیان نمود که با توجه به تنوع دانشجویان حاضر در دانشگاه هالت آمریکا، شما با تحصیل در این دانشگاه می توانید شبکه ارتباطات بین المللی خود را توسعه دهید. شما پس از فارغ التحصیلی به شبکه فارغ التحصیلان هالت با بیش از ۹ هزار عضو متصل می شوید. تنوع بی رقیب هالت نه تنها دوستی های بلند مدت و ارتباطات جهانی ایجاد می کند، تجربه ای دست اول برای کار و فعالیت در محیط های بین المللی ارائه می کند.

در اخذ ویزای تحصیلی آمریکا لازم به ذکر است که بر خلاف دیگر دانشگاه های تجاری که مبتنی بر پژوهش هستند، بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه هالت تمرکز خود را بر مسائل عملی گذاشته اند. برخی از این اعضا، در شرکت هایی همچون شرکت مشاوره بازرگانی مک کینزی، شرکت کوکا-کولا، بانک کردیت-سوئیس کار کرده اند و برخی از اعضای دیگر، خود کارآفرین بوده و اختراعاتی به ثبت رسانده اند. اساتید دانشگاه هالت، هم در کشورهای توسعه یافته کار کرده اند و هم در کشورهای در حال توسعه حضور داشته اند که این مسئله، دیدگاه منحصر به فرد درباره تجارت جهانی به شما ارائه می کند.

کسانی که می خواهند اخذ پذیرش تحصیل آمریکا داشته باشند باید بدانند که دانشگاه هالت آمریکا در زمینه های گوناگون آموزش بازرگانی پیشتاز است: بازارهای نوظهور، بازاریابی دیجیتال، کارآفرینی اجتماعی و زمینه های دیگر. شما همزمان با تحصیل در رشته های دیگر، این فرصت را دارید که در رشته مدیرت پروژه ادامه تحصیل دهید. دانشگاه هالت همچنین بزرگترین رقابت دانشجویی جهان را در زمینه آموزش تجارت ارائه می کند. به تازگی، بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، رقابت دانشگاه هالت آمریکا را یکی از بهترین ایده ها برای تحول در جهان نامیده است.

شما متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می توانید در دانشگاه هالت آمریکا درس بخوانید بدون اینکه پیش نیاز های سختی در پیش رو داشته باشید ، چناچه مایلید از چگونگی تحصیل در دانشگاه های آمریکا بدون نیاز به مدرک آیلتس و تافل یا سایر مدارک کسب اطلاعات بیشتری کنید لطفا با مشاورین ما تماس و مشاوره رایگان داشته باشید.

ویزای تحصیلی آمریکا و شرایط اخذ آن

همانطور که می دانید کشور امریکا یکی از قوی ترین سیستمهای اموزشی و دانشگاهی دنیا را داراست.

و به همین دلیل افراد زیادی تمایل به مهاجرت به آمریکا  از طریق ویزای تحصیلی امریکا را دارند. یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی امریکا قبولی در ازمونهای ورودی گفته شده کشور آمریکا برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می باشد که نیاز به گذراندن این ازمونها می باشد.

جستجو برای یافتن دانشگاه ویا کالج هایی در آمریکا که بهتراست با شرایط مالی متقاضی منطبق باشند. متقاضی می تواند برای یافتن این مرکز با توجه به رشته تحصیلی ، و شرایط ورودی مرکز مورد نظر با شرایط متقاضی ، بین حدود ۳۰۰۰ کالج و دانشگاه را بررسی کند.

پذیرش تحصیل آمریکا و قوانین اخذ آن

یکی از قوانین اخذ ویزای تحصیلی آمریکا شواهد مالی می باشد. شواهدی که نشان دهد که شما یا والدینتان از شما حمایت می کنند، سرمایه کافی برای تامین مخارج شهریه و هزینه های زندگی در آمریکا را در طول دوران تحصیلی در نظر گرفته شده رابرای شما دارند. در واقع برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا نیاز به اثبات تمکن مالی حداقل ۱ سال می باشد.

بطور مثال اگر حامی مالی شما کارمند حقوق بگیر است، می تواند اسناد مالیات بر درامد و حساب بانکی اصلی را نیز بگنجانید. اگر حامیتان صاحب کسب و کار هستند، اسناد ثبت کسب و کار،مجوز،اسناد مالیاتی و همچنین حسابهای بانکی اصلی را ضمیمه پرونده خود کنید.

ویزای تحصیلی آمریکا و مدارک اخذ ویزای تحصیلی

ویزای دانشجویی آمریکا یکی از مسایلی است مهمی است که ما در این قسمت به آن می پردازیم و همچنین  مدارک لازم دربرای اخذ ویزا تحصیلی آمریکا در مقاطع مختلف را برای شما عزیزان بازگو می کنیم.

مدارک ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع کارشناسی مدارک مورد نیازمقطع کارشناسی در اخذ ویزای تحصیلی امریکا عبارت اند از:

ترجمه رسمی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی یا ریز نمرات
مدرک زبان ایلتس ۶٫۵ و یا تافل نمره ۷۰
کپی از تمام صفحات پاسپورت
رزومه شخصی به زبان انگلیسی
ارسال پروفایل کاری برای رشته های طراحی ، گرافیک و غیره

مدارک ویزای تحصیلی آمریکا برای مقطع کارشناسی ارشدمدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی ارشد در اخذ ویزای تحصیلی امریکا عبارت اند از:

ترجمه رسمی مدرک لیسانس همراه نیز نمرات
کپی مدارک تافل نمره ۹۰ یا ایلتس ۷٫۵
کپی از تمام صفحات پاسپورت
تاییده مقالات به زبان انگلیسی
ترجمه از صفحه اخر پایان نامه
رزومه به زبان انگلیسی
حداقل ۳ توصیه از اساتید
انگیزه نامه تحصیلی

مدارک پذیرش تحصیل آمریکا برای مقطع دکترامدارک مورد نیازمقطع دکترادر اخذ ویزای تحصیلی امریکا عبارت اند از:

ترجمه رسمی از کلیه مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس به همراه ریز نمرات
کپی از مدارک تافل نمره ۷۰
حداقل ۴ توصیه نامه تحصیلی از اساتید
پروپوزال تحقیقاتی در مورد رشته مورد نظر
ترجمه رسمی از صفحات اخر پایان نامه لیسانس و فوق با ذکر نمره
رزومه و سوابق کاری
تائیدیه مقالات علمی منتشر شده
کپی از صفحات پاسپورت
انگیزه نامه تحصیلی

اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل

برای اخذ اقامت آمریکا پس از تحصیل یا در حین تحصیل روش های بسیاری است؛ مانند روش های خانوادگی ، برنده شدن در لاتاری گرین کارت، NIW و غیره، که مهم ترین و مورد توجه ترین روش NIW است.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی درمورد NIW لطفا به این لینک مراجعه کنید.


نکاتی در رابطه با ویزاهای دانشجویی آمریکا برای ایرانیان

  • با وجود سخت تر شدن چک های امنیتی، معمولا پرونده های ویزاهای دانشجویی تا قبل از شروع ترم تحصیلی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
  • کنسولگری ها در اکثر قریب به اتفاق موارد از صدور ویزا برای یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه ها یا موسسات آموزشی آمریکا و سپس ادامه تحصیل در رشته های دیگر خودداری می کنند لذا متقاضیان ویزاهای دانشجویی نباید تحت تاثیر تبلیغات افراد سودجو و شیاد قرار بگیرند.
  • اخذ ویزا برای مقاطع تحصیلی پایین تر از لیسانس برای ایرانیان مشکل است.
  • افرادی که در مقاطع تحصیلی بالاتر پذیرش دارند و دانشگاه به آن ها بورس یا پیشنهاد کار در پروژه های تحقیقاتی را ارائه کرده، بیشترین شانس را برای دریافت ویزای دانشجویی دارند.
  • ممنوعیت تحصیل ایرانیان در برخی رشته های تحصیلی که در زمان اوباما تصویب شده بود همچنان به قوت خود باقی است و هیچ ویزایی برای تحصیل در رشته های ممنوعه از جمله رشته های مرتبط با صنعت نفت برای ایرانیان صادر نمی شود.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی