تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

وکیل مهاجرت کانادا کیست و انتخاب وکیل مناسب


وکیل مهاجرت کانادا

در اول: بخاطر بسپارید که فقط یک وکیل رسمی مهاجرت کانادا یا یک مشاور دارای مجوز و وضعیت خوب عضو شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت کانادا (ICCRC) هست ، مجاز است که به شما کمک کند و برای شما اقدامی کند. و اگر درخواست شما توسط شخص دیگری به غیر از خود شما یا یک مشاور/وکیل رسمی مهاجرت کانادا به مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال شود ، بلافاصله رد می شود (ممکن است مورد هایی دیده باشید که قبول شدند اما حالت کلی قوانین این است) .

یکی از مهم ترین شاخصه های وکیل مهاجرت کانادا داشتن اطلاعات کامل و دقیق در ارتباط با کلیه امور مهاجرتی و راهکارهای قانونی می باشد، طی سال های اخیر همواره مهاجرت به کشورهای مطرح جهان بسیار رایج است. از این رو در حال حاضر قوانین مربوط به امور مهاجرتی تا حدودی پیچیده و متعدد است. طبیعتاً عدم آگاهی از این قوانین که هر ساله دستخوش تغیرات فراوانی می شوند می توانند برای مهاجران عواقب جبران ناپذیر در پی داشته باشد.

استخدام وکیل مهاجرتی برای موفقیت در اخذ اقامت دائم و تابعیت هر کشوری می تواند شانس افراد را برای دست یابی به نتیجه دلخواه تا حدی افزایش دهد. رسالت اصلی وکلای مهاجرتی پیشبرد اهداف مهاجران در راستای امور مهاجرتی می باشد، برای انجام این امر دانش و تجربه وکلای مهاجرتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادمه با وظایف وکلای مهاجرتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

Duties of an immigration lawyer

  • پیش از شروع پروسه مهاجرت و پیش از سپردن پرونده مهاجرتی خود به موسسه یا اشخاص حتما به نکات زیر توجه لازم را فرمایید!
  • بیشتر افرادی که کار مهاجرت شما را انجام می دهند وکیل نیستند و فقط مشاور مهاجرتی هستند!
  • در کشور کانادا دو گروه می باشند که این ادعا را دارند به طور قانونی کار اقامت متقاضیان را ، انجام می دهند 
  • گروه اول مشاورین مهاجرتی و گروه دوم وکلای پایه یک دادگستری کانادا هستند.
  • ۹۹٪ افرادی که با عنوان وکیل رسمی مهاجرت مشغول فعالیت هستند در اصل وکیل نیستند!
  • این افراد تنها دارای مدرک و پروانه فعالیت CRCIC  از اداره مهاجرت کانادا می باشند (ICCRC) که طی یک دوره ۶ ماهه این مدارک را اخذ کرده اند.
  • پس توجه داشته باشید که افرادی که دارای  مدرک فوق (ICCRC و یا CRCIC) هستند
  • مشاور مهاجرت هستند نه وکیل!
  • حال در ادامه این مطلب به بیان تفاوت میان وکیل مهاجرت و مشاور و سایر مواردی که باید بدانید می پردازیم:

وکیل مهاجرت کانادا کیست؟

•وکیل – برای آنکه کسی در کانادا وکیل بشود باید ابتدا در دوره وکالت تحصیل کند. دوره های وکالت در اصطلاح JD یا Juris Doctor (دکترای حقوق) خوانده می شوند. در گذشته به این دوره ها LLP یا کارشناسی حقوق می گفتند. دقت داشته باشید که JD یک دکترای حرفه ایست.

اکثر کسانی که وارد این دوره می شوند دارای مدرک کارشناسی هستند و سپس این دوره حدودا سه ساله را می گذرانند. داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به دوره JD الزامی نیست. صرف گذراندن دوره کافی نیست. کسانی که وکیل می شوند باید در آزمون ورودی کانون وکلا Bar Association هم قبول شوند و همچنین مدتی تحت نظارت یک وکیل فعالیت کنند.

در کانادا چیزی به نام وکیل مهاجرت وجود ندارد. همه وکلا از نظر قانونی می توانند کار وکالت مهاجرت هم انجام بدهند. به طور معمول کسی که دوره JD را می گذراند یک درس 2 الی 3 واحدی درباره مهاجرت به کانادا می گذراند. همچنین ممکن است بعضی از دروس اختیاری خود را در زمینه مهاجرت انتخاب کند. بعضی دانشگاه ها کارگاه های آموزشی مهاجرت هم ارائه می کنند.

خلاصه آنکه وکلای کانادایی به طور معمول بین 2 الی 10 واحد درسی در زمینه مهاجرت می گذرانند. بعضی از وکلای کانادایی بعد از دریافت مجوز خود به طور تخصصی فقط در زمینه مهاجرت یا شهروندی فعالیت می کنند و بعد از چند سال فعالیت به عنوان متخصص در زمینه مهاجرت شناسایی می شوند.

مشاور مهاجرت کانادا کیست؟

• مشاور مهاجرت (کارشناس مهاجرت) – برای آنکه یک فرد بتواند کارشناس مهاجرت بشود، لازم است دوره 500 ساعته مورد قبول سازمان ICCRC را بگذراند، در آزمون ورودی آن قبول شود و یک سری شرایط دیگر را هم داشته باشد (برای مثال باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کند و نمره قابل قبولی بیاورد). مشاوران مهاجرت عضو سازمان ICCRC هستند و عنوان آنها هم RCIC است که مخفف Regulated Canadian Immigration Consultant است. این افراد برای حفظ مجوز خود باید هر سال 16 ساعت فعالیت CPD داشته باشند (برای مثال در دوره های آموزشی شرکت کنند). نگارنده در گذشته از این دست دوره های آموزشی برای سایر مشاوران مهاجرت برگزار کرده است و در حال حاضر نیز دوره ای در این خصوص برای مشاوران مهاجرت برگزار می کند.

تقاوت های اساسی وکیل با مشاور مهاجرت در چیست ؟

  1. یکی از تفاوت های اصلی وکیل با مشاور مهاجرتی این می باشد ، در صورتی که پرونده متقاضی دچار مشکل و ریجکتی شود مشاورین مهاجرت توانایی و حق هیچگونه اعتراضی را به دادگاه ها فدرال کشور کانادا را ندارند (مشاور مهاجرتی حق اعتراض به پرونده های خاصی که در صلاحیت دادگاه های اداری مهاجرتی کانادا (Immigration Refugee Board ) هست را دارند ، ولی دادگاه های عمومی و فدرال و دادگستری را ندارند چرا که رشته تحصیلی آنها حقوق نبوده و حق ورود به فرآیند های دادگاهی را ندارند)
  2. این یعنی متقاضیان ریجکت شده یا باید از ابتدا فرآیند مهاجرت خود را آغاز نمایند! و یا اینکه به دنبال وکیل باشند که پس از عقد قرارداد بتواند از پرونده افراد در دادگاه های کشور کانادا دفاع کند.
  3. پس به این نکته توجه داشته باشید که مزیت اصلی داشتن وکیل این است که نه تنها ریسک ریجکتی پرونده شما کاهش می یابد بلکه در صورت بروز این مشکل توانایی اعتراض و دفاع از پرونده شما را در دادگاه های عالی دارا خواهند بود.
  4. به عنوان مثال: وکلای رسمی کانون وکلای کانادا (استان آنتاریو) از طریق وب سایت lso.ca قابل استعلام هستند یعنی هر استان انجمن وکلا خود را دارد اما برای مشاورین تنها وبسایت ICCRC است.

دفاتر مهاجرتی کانادا

• دفاتر مهاجرتی
اینها تنها مجوز های لازم را دارند برای کارهای مهاجرتی و هیچ کار دیگر نمیتوانند انجام دهد در صورت بروز مشکل کار خاصی نمیتوانید انجام دهید و از مدارک جعلی استفاده میکنند و کارهای غیرقانونی خیلی از این دفاتر انجام میدهند

موسسات اعزام دانشجو کانادا

• تنها برای اخذ پذیرش به کمک میکند موسسات اعزام دانشجو مدتهاست که به امری رایج تبدیل شده است. بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان را دارند از خدمات این موسسات استفاده میکنند.
استفاده از خدمات این موسسات میتوانند مانند یک تیغ دو لبه باشد. از سویی ممکن است به سهولت در فرآیند گرفتن پذیرش در زمان کمتر کمک کند و از سویی هم میتواند فرد متقاضی را به کلی از مسیر خود منحرف کند. متاسفانه افراد فراوانی نیز وجود دارند که به اسم موسسه اخذ پذیرش در حال سودجویی و اخاذی هستند و از اطلاعات کم فرد متقاضی نهایت سوء استفاده را میبرند.

موارد حقوقی:

علیه وکیل مشاور مهاجرت در صورت بروز هر گونه مشکلی با ارائه مستندات میتوانید شکایت کنید در هر کجا که باشید و حتما رسیدگی خواهد شد

گرفتن وکیل مهاجرت در کانادا چقدر هزینه دارد؟

مشاوره بسته به پیچیدگی وضعیت شما حدود یک ساعت طول می کشد. اندکی پس از مشاوره ، گزارشی جامع دریافت خواهید کرد که به روشنی گزینه های مهاجرت شما را مشخص می کند . هزینه برای مشاوره قانونی $ 400 CAD (علاوه مالیات قابل اجرا است کانادا ساکنان). در اینجا میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

توجه داشته باشید که استخدام وکیل در همه برنامه ها الزامی ندارد اگر با دانش کافی خود اقدام نمایید این هزینه ها را کاهش خواهید داد.

تعهدات وکیل مهاجرتی کانادا

بدون شک امضای هر قراردادی تعهداتی را برای طرفین ایجاد می نماید، قرارداد مهاجرتی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به طور کلی وکلای مهاجرتی در زمینه های گوناگون نظیر مشاوره و اخذ ویزا، اخذ شهروندی و تابعیت، قبول پرونده های مربوط به اخذ ویزای افراد خانواده ، سرمیه گذاری و … فعالیت دارند.

از این رو با توجه به نوع قرارداد تعهدات اصلی اجرای کار بر دوش وکیل مهاجرت کانادا خواهد بود، معمولاً تنها تعهد طرف دوم قرارداد (فرد متقاضی مهاجرت) مربوط به پرداخت مبلغ مورد توافق در قرارداد در زمان مشخص شده است. ( توجه داشته باشید که هر قراردادی را سربعا امضا نکنید ، قرارداد را کاملا مظالعه کنید و اگر در بندی شک و شبه دارید حتما بپرسید و اطلاعات کامل از وکیل دریافت کنید این حق شما است اگر با بندی مخالف باشید نیز میتوانید درخواست تنظیم قراردادی جدید را ارائه بدهید و هیچ شخصی حق سو استفاده از عدم آگاهی افراد را ندارد زیرا که جرم است حتی ارائه اطلاعات نادرست چه توسط وکیل و چه دیگر افراد جرم است و قابل پیگیری ) در واقع تعهد اصلی وکلای مهاجرت برآورده ساختن انتظارات منطقی موکل می باشد، برای انجام این امر دانش و تجربه وکلای مهاجرتی نقش اصلی را ایفا می نماید.

چه تضمین هایی از وکیل مهاجرت به کانادا باید خواست؟

بدون شک برای اخذ هر نوع ویزایی هیچگونه تضمینی وجود نخواهد داشت، زیرا تصمیم گیری نهایی در مورد صدور ویزا از اختیارات آفیسر است.

  • اما تضمین پیشبرد اهداف در امر مهاجرت به عهده وکیل مهاجرتی می باشد،
  • تضمین انجام درست و دقیق پروسه ها و مراحل مربوط به پرونده های مهاجرتی
  • و تضمین ضمانت مالی

از جمله ضمانت های اصلی در قراردادهای مهاجرتی به شمار می آید که مسئولیت این ضمانت ها با وکلای مهاجرتی است.

چرا وکیل برای مهاجرت کانادا بگیرید؟

استخدام وکیل مهاجرت در کانادا الزامی نیست. تابعیت و مهاجرت کانادا روشن می کند که در نتیجه استفاده از نمایندگی ، توجه خاصی به پرونده نمی شود. پس چرا یک وکیل باتجربه مهاجرت کانادایی را به جای درخواست خودتان استخدام می کنید؟

واقعیت این است ، در حالی که برخی از مراحل و فرم های مهاجرت در کانادا ممکن است ساده به نظر برسد ، ملاحظات قانونی و پیامدهای حقوقی مربوط به آن بسیار پیچیده است. خیلی اوقات با شرکت ما تماس گرفته می شود که پس از تشدید وضعیت ، کنترل صدمه را انجام دهد. عواقب عدم صحیح گرفتن آن در اولین بار از تأخیرهای پرهزینه تا تصمیم منفی متغیر است و بیشتر اشتباهاتی که توسط افرادی که خود را نمایندگی می کنند مرتکب شده توسط یک وکیل باتجربه مهاجرت کانادایی اجتناب می شود.

هنگامی که یک وظیفه به شرکت ما واگذار شود ، مشتری از متخصصان با تجربه و با استعدادی که در هر پرونده همکاری می کنند ، استفاده می کنند و به یک اصول اخلاقی دقیق پایبند هستند.

به تعبیر کانون وکلا کانادا ، ” داشتن وکالت با سالها آموزش و تخصص ممکن است به دلیل درج ادعای اقناع آمیز در مورد شایستگی این پرونده ، و جلوگیری از خطا یا حذف اطلاعات منجر به نتیجه سریعتر و مطلوب تری شود. “

انتخاب وکیل مناسب مهاجرت در کانادا

انتخاب وکیل مناسب مهاجرت کانادایی ، تصمیمی است که ارزش آن را دارد که اولین بار به درستی دریافت کنید. کانون های وکلا استان با اطمینان از رعایت استانداردهای مناسب آموزش ، مهارت و حرفه ای وکلا را تنظیم می کنند. با این حال ، وظیفه مشتری است که در هنگام انتخاب وکالت به درستی گزینه های خود را بررسی کند.

به عنوان یک شرکت حقوقی با خدمات کامل ، وکلا ما مجاز به ارائه نمایندگی حقوقی با توجه به کلیه امور مهاجرت کانادا هستند. شرکت ما با دفاع بی امان از دفاع از حقوق مشتری با استفاده از تخصص و دانش حاصل از سالها تجربه ، شهرت ستاره ای خود را بدست آورد. ما به شدت به دنبال نتیجه محور ، صادقانه و در دسترس مشتریان هستیم.

میزان سابقه کار در امور مهاجرت به کانادا

سابقه کار در هر حرفه و زمینه شغلی تا حدی حائز اهمیت است. با توجه به تغیرات پی در پی قوانین مهاجرتی کانادا وکلای مهاجرتی علاوه بر سابقه و تجربه کاری می بایست همواره اطلاعات خود را به روز رسانی نمایند و از طریق مطالعه و تحقیقات گسترده آخرین اطلاعات مهاجرتی را در اختیار داشته باشند.

سابقه کار و تجربه یک وکیل مهاجرت به کانادا به همراه دانش علمی در امور مهاجرتی می تواند شانس موفقیت در پرونده های مهاجرتی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. در واقع یکی از معیارهای اصلی برای پی بردن به سابقه کار درخشان و تجربه بالای یک وکیل مهاجرت به کانادا تعداد پرونده های موفق در کارنامه وی در طول زمان فعالیت می باشد. انتخاب وکیل مهاجرتی با تجربه همراه با سابقه درخشان در امور مهاجرتی تاثیر بسزایی در موفقیت افراد خواهد داشت.

نوع دیگری از مرجع آمریکا و کانادا

ما خوشحالیم که اطلاعات رایگان ، بدون سر و صدا و جامع ارائه کنیم. بیشتر بنگاهها قبل از ارزیابی فرصت ها و گزینه های یک نامزد اصرار دارند که مبلغ نگهدارنده را تأمین کند ، اما ما این کار را نمی کنیم. این بخشی از هدف ما این است که روند کار را تا حد امکان برای شما راحت کنیم ، ضمن اطمینان به کاربران خود مبنی بر اینکه اولویت ما نمایندگی متفکرانه است ، نه کسب درآمد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی