تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

واژه نامه جامع مهاجرت کانادا-صفر تا صد

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت اطلاعات ویزا و مهاجرت کانادا واژه نامه جامع مهاجرت کانادا-صفر تا صد

واژه نامه کامل مهاجرت کانادا

تأیید دریافت (AOR)

تأییدیه دریافت (AOR) پس از گذراندن درخواست آنها برای اقامت دائم ، بررسی کامل بودن را به متقاضی (یا نماینده آنها ، در صورت لزوم) صادر می کنید.
نامه توسط دفتر مصرف متمرکز صادر شده است. اگر برنامه بصورت الکترونیکی ارسال شود ، این نامه از طریق حساب MyCIC آنها به متقاضی ارسال می شود. 
در غیر این صورت ، نامه از طریق پست ارسال می شود. در صورت برآورده شدن سایر شرایط ، این نامه ممکن است برای پشتیبانی از پروانه کار باز استفاده شود.

بیشتر بخوانید:  دعوت به درخواست

تطبیق پذیری

حداکثر 10 امتیاز را می توان برای سازگاری با معیارهای انتخاب مهارت کارگر اعطا کرد. امتیاز در این گروه بر اساس توانایی متقاضی برای تطبیق با زندگی در کانادا اهدا می شود و عواملی مانند موارد زیر را شامل می شود:

  • تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا
  • ترتیب کار در کانادا
  • روابط خانوادگی در کانادا

اگر متقاضی همسر یا شریک عرفی داشته باشد که قصد مهاجرت با وی به کانادا را داشته باشد ، می توانید امتیازات اضافی برای وی کسب کنید:

  • سطح زبان
  • تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا

بیشتر بخوانید: سازگاری

سن

 حداکثر 12 امتیاز را می توان با معیارهای انتخاب مهارت کارگر برای سن کسب کرد.  حداکثر 12 امتیاز برای افراد بین 18 تا 35 سال اعطا خواهد شد ، با کاهش یک امتیاز برای هر سال سن بالای 35 سال. هیچ امتیاز به افراد زیر 18 سال یا بالای 46 سال اهدا نمی شود. امتیازات بر اساس سن متقاضی در زمانی که اداره دریافت متقاضی درخواست دریافت می کند ، داده می شود.

بیشتر بخوانید: سن

لغو

ابطال ، بر خلاف طلاق ، به معنای مؤثر این است که یک ازدواج هرگز وجود نداشته است. تخلف در کانادا به دلایل هر یک از عوامل زیر قابل توجیه است ، از جمله:

  • چند همسری
  • ممنوعیت روابط خانوادگی
  • ناتوانی
  • عدم رعایت تشریفات مقرر قانونی
  • خطاها در هویت
  • زحمت

بیشتر بخوانید: مهاجرت در خانواده

درخواست

هنگامی که یک شخص استیناف می کند ، از دادگاه بالاتر درخواست می کند که تشخیص دهد دادگاه بدوی یا دیوان در هنگام تصمیم گیری اولیه مرتکب اشتباه شده اند. دادگاه عالی ممکن است تصمیم اصلی را تأیید ، متفاوت یا معکوس کند.

بیشتر بخوانید:  امتناع برنامه

سازمان های آزمایش تایید شده

برای تحقق الزامات زبان برای مهاجرت ماهر و کارگر ، از سازمانهای مورد تأیید آزمایشات لازم است که زبان انجام شود.

موارد زیر مورد تأیید سازمانهای آزمایش هستند:

بیشتر بخوانید: مهارتهای زبانی

ترتیب کار

اگر متقاضی کار ماهر باشد ، می تواند حداکثر 10 امتیاز نسبت به درخواست خود دریافت کند ، در صورتی که اشتغال ترتیب داده است. برای دریافت امتیاز از این دسته ، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشد که برای کار تمام وقت دائمی باشد و به عنوان مهارت نوع 0 یا مهارت سطح A یا B طبقه بندی ملی شغلی (NOC) ذکر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اشتغال مرتب

ازدواج مرتب

ازدواج های ترتیب یافته ازدواج هایی است که ممکن است همسران قبل از ازدواج ملاقات نداشته باشند. آنها معمولاً از طریق خانواده های همسران ترتیب داده می شوند. این نوع ازدواج ها تا زمانی که واقعی هستند ، همچنان می توانند برای اهداف حمایت مالی خانواده معتبر باشند و به اهداف مهاجرتی وارد نشوند. هنگام ارزیابی اینکه آیا یک ازدواج تنظیم شده معتبر است ، یک افسر مهاجرت ، از جمله موارد دیگر ، سنهای نسبی شرکاء ، سابقه قبلی آنها در حمایت از همسران و سیر روابط آنها را از نحوه ملاقات با وضعیت روابط فعلی خود در نظر خواهد گرفت. .

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی همسر

مجوز بازگشت به کانادا (ARC)

مجوز بازگشت به کانادا (ARC) در موارد خاص پس از آنکه شخص تحت دستور حذف قرار گرفت، لازم است و این شخص را مجبور به ترک کانادا می کند.

سه نوع سفارش حذف وجود دارد. بسته به وضعیت فرد ، ممکن است نیاز به ARC باشد تا پس از دریافت دستور حذف به کانادا بازگردد. در شرایط زیر ، ARC مورد نیاز است: 

  • سفارش عزیمت – اگر شخصی دستور عزیمت را دریافت کرده و بیش از 30 روز پس از صدور دستور عزیمت از کشور خارج شود ، سفارش عزیمت به طور خودکار به یک دستور اعزام تبدیل می شود. اگر فرد هنگام خروج از کشور پس از دریافت دستور عزیمت ، عزیمت خود را تأیید نکند ، همین امر صدق میکند. در هر یک از این شرایط ، فرد در صورت تمایل به ورود مجدد به کانادا ، باید درخواست ARC کند.
  • دستورالعمل طرد – اگر شخصی طی 12 ماه گذشته دستور تحریم را دریافت کرده باشد ، در صورت تمایل به ورود به کانادا ، باید درخواست ARC کند. اگر فرد بیش از 12 ماه قبل دستور تحریم را دریافت کرده باشد ، اما گواهی عزیمت را نداشته باشد تا ثابت کند که تاریخ عزیمت وی ​​به کانادا بیش از 12 ماه قبل بوده است ، وی نیز نیاز به درخواست ARC دارد.
  • دستور اعزام – یک ARC موظف است پس از دریافت دستور اعزام ، دوباره وارد کانادا شود.

یک افسر مهاجرت کانادایی باید تعیین کند که آیا ARC صادر می کند ، و عوامل مختلفی در تصمیم گیری وجود دارد:

  • چرا به این فرد دستور اخراج صادر شده است.
  • این احتمال وجود دارد که شخص شرایط و ضوابط اقامت خود در کانادا را رعایت کند. و / یا
  • وضعیت اشتغال فرد و غیره

اگر دولت کانادا برای بیرون آوردن شخص از کشور پول خرج کند، وی قبل از اعطای ARC مجبور به بازپرداخت این هزینه ها است.

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

بررسی سابقه

یک افسر مهاجرت کانادایی برای تأیید تاریخ شخصی ، اعتبارنامه ها و تحصیلات از جمله موارد دیگر ، یک پیش زمینه بررسی را انجام می دهد. هدف این است که تأیید کنیم که اطلاعات موجود در برنامه صحیح است. ممکن است چندین هفته تا چند ماه به طول انجامد.

مجوز کار برای باز کردن (BOWP)

مجوز کار باز Bridging برای متقاضیانی که تصمیمات صلاحیت مثبت دریافت کرده اند و مجوزهای کارشان نزدیک به انقضا شده است ، انعطاف پذیری بیشتری برای حفظ وضعیت با توجه به تصمیم قریب الوقوع در مورد درخواست اقامت دائم خود در آینده ارائه می دهد.

واجد شرایط بودن شرایط را ملزم می سازد:

  • تبعه خارجی در حال حاضر در كانادا است.
  • آنها دارای اجازه معتبر در مجوز کار هستند که قرار است ظرف چهار ماه منقضی شود.
  • آنها متقاضی اصلی درخواست متقاضی اقامت دائم تحت FSWP ، CEC ، FSTP یا PNP هستند.
  • آنها در یکی از برنامه های کلاس اقتصادی فوق ، ارزیابی صلاحیت مثبت در مورد
    درخواست اقامت دائم خود را دریافت کرده اند. و
  • آنها درخواست اجازه کار آزاد داده اند.

بیشتر بخوانید:  Bridging اجازه کار آزاد (BOWP)

کلاس تجاری


اقامت دائم در این کلاس براساس توانایی متقاضی برای تأسیس اقتصادی در کانادا اعطا می شود. متقاضیان می توانند در زیر یکی از سه کلاس کارآفرینان ، سرمایه گذاران و افرادی که خود اشتغالی دارند درخواست کنند. هر کلاس دارای معیارهای خاصی است که برای واجد شرایط بودن باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت در تجارت

تجربه کسب و کار

یک مهاجر آینده نگر که متقاضی اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرت تجاری است می تواند حداکثر 35 امتیاز را برای تجربه کسب کسب کند. امتیازات کسب و کار بر اساس میزان تجربه تجارتی انباشته شده در پنج سال قبل از تاریخ درخواست اعطا می شود.

شهروند کانادایی

شهروند کانادایی یا شخصی است که در کانادا متولد شده است ، یا تابعیت و مهاجرت کانادا به وی تابعیت داده است.

بیشتر بخوانید:  تابعیت کانادا

برنامه شاخص زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)

برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) یک آزمون استاندارد کانادایی است که مهارت انگلیسی را به منظور مهاجرت و اهداف شهروندی ارزیابی می کند.
 در حالی که از دو تست مختلف تشکیل شده است ، فقط “آزمون عمومی CELPIP” به عنوان بخشی از برنامه مهاجرت پذیرفته می شود. این چهار مؤلفه تست ، گوش دادن ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن دارد و نمره M (مهارت حداقلی یا اطلاعات کافی برای ارزیابی) یا از 3-12 داده نشده است. آزمون عمومی CELPIP با ارائه رایانه انجام می شود.

کلاس تجربه کانادا (CEC)

این کلاس برای کارگران موقت است که حداقل یک سال تجربه در کانادا دارند و یا فارغ التحصیل یک مدرسه پس از دبیرستان کانادا هستند که حداقل یک سال سابقه کار در کانادا دارند و می خواهند درخواست اقامت دائم کنند. متقاضیانی که در این کلاس متقاضی می شوند نیز باید مهارت های انگلیسی یا فرانسوی خوبی داشته باشند و برای جامعه کانادا استفاده شوند.

بیشتر بخوانید:  برنامه مهاجرت کلاس تجربه کانادا

معیار زبان کانادایی (CLB)

کانادا برای توصیف مهارت زبان با توجه به استانداردهای کانادا سیستم خاص خود را دارد. مهارت زبان با توجه به معیارهای زبان کانادایی یا CLBs رتبه بندی می شود. 12 CLB وجود دارد که محدوده اصلی ترین توانایی (CLB 1) برای تکمیل تسلط (CLB 12) را پوشش می دهد. 

داوطلبان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال موظفند مهارت خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی از طریق آزمون استاندارد شده ای که توسط مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) به رسمیت شناخته شده نشان دهند. نتایج آزمون ها دارای یک CLB مربوطه برای هر یک از چهار مؤلفه زبانی است که ارزیابی می شوند: صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ، گوش دادن.

بیشتر بخوانید:  مبدل زبان مهاجرت کانادا

کپی برابر با اصل

این یک کپی یا فتوکپی از یک سند اصلی است که به طور رسمی توسط صادرکننده سند یا مقام کشور یا قلمرو صادر کننده این سند به اثبات رسیده است. تأییدکننده باید مهر و امضای اصلی خود را در اختیار داشته باشد تا نسخه معتبر معتبر از یک سند معتبر باشد.

شهروندی

برخلاف تابعیت ، تابعیت یک وضعیت قانونی است که توسط یک دولت به رسمیت شناخته شده است. عموماً با وظایف ، حقوق و امتیازاتی مانند حق رأی یا زمین شخصی همراه است.

بیشتر بخوانید:  تابعیت کانادا

مراسم شهروندی

مراسم شهروندی آخرین مرحله برای تبدیل شدن به شهروند کانادایی است.  در این مراسم نامزدهای تابعیت 14 سال به بالا سوگند شهروندی را گرفته و پس از آن همه شهروندان جدید گواهی تابعیت خود را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید:  مراسم شهروندی کانادا

افسر تابعیت

یک افسر تابعیت درخواست های شهروندی را بررسی می کند ، مصاحبه ها را انجام می دهد ، مراسم شهروندی را برگزار می کند و به متقاضیان اعطای یا امتناع از شهروندی می دهد. 

بیشتر بخوانید:  تابعیت کانادا

ابطال شهروندی

دولت کانادا این قدرت را دارد که تابعیت شخص کانادایی را باطل کند. اگر شخصی از طریق کلاهبرداری ، نمایندگی دروغین یا آگاهی از پنهان کردن شرایط مادی ، تابعیت خود را به دست آورد ، می تواند شهروندی خود را باطل کند. مورد دوم می تواند شامل پنهان کردن آگاهانه اطلاعاتی باشد که می تواند بر صلاحیت شهروندی یا اقامت دائم تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید:  تابعیت کانادا

ارتکاب “عمل”

عدم پذیرش کیفری در مورد افرادی که در خارج از کانادا مرتکب یک جنایت شده اند ، اعمال می شود. ارتکاب یک عمل مجرمانه از محکومیت برای یک عمل مجرمانه متمایز است و در مورد افرادی که مظنون به انجام فعالیت مجرمانه در خارج از کانادا هستند ، اما هنوز در دادگاه قانونی محاکمه نشده اند ، اعمال می شود.

با این حال ، کسانی که در نتیجه دادگاه محکوم نشده اند که آنها را به گناه ارتکاب ارتکاب جرم مرتکب نشده ، هنوز در کانادا قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: جرم و توانبخشی

شریک حقوق عادی

شرکای متعهد عرف کسانی هستند که در یک رابطه زناشویی قرار دارند و به مدت یک سال مداوم با یک شریک جنسی در رابطه جنسی مشابه یا متضاد زندگی می کنند. یک رابطه زناشویی به معنای چیزی بیش از یک رابطه جسمی است که شرکا به یکدیگر وابسته هستند ، در واقع دائمی است ، و یک سطح از تعهد مشابه ازدواج وجود دارد (برای اطلاعات بیشتر به توضیحات Conjugal Partner در زیر مراجعه کنید). غیبتهای کوتاه مدت دوره یک ساله مجاز است ، اما فقط به دلایل شغلی یا خانوادگی. سرانجام ، متقاضی نیاز به اثبات اینكه او و یا او امور خود را با شریک زندگی خود درآمیخته و اینكه آنها یك خانواده را در كنار هم قرار داده اند ، نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی و شریک زندگی همسر و قانون مشترک

سیستم جامع رتبه بندی (CRS)

CRS به منظور تعیین موقعیت داوطلب در استخر ورود ورود به سیستم در بین سایر متقاضیان استفاده می شود. رتبه استخر برای متقاضیان ماهر آینده نگر با تعیین وزن عوامل مختلف مانند تجربه کار ، توانایی زبان ، سطح تحصیلات ، سن و سایر عواملی که در پتانسیل نامزد در کانادا تأسیس می شود تعیین می شود.

بیشتر بخوانید:  سامانه جامع رتبه بندی

سیستم پردازش مهاجرت به کمک رایانه (CAIPS)

تابعیت و مهاجرت کانادا از این سیستم رایانه ای برای پردازش درخواست ویزا در خارج از کانادا استفاده میکند. در حالی که این سیستم توسط سیستم جدید GCMS جدیدتر موفق می شود ، از هر دو پرونده CAIPS و GCMS خواسته می شود تا از دریافت کلیه پرونده های لازم در یک برنامه اطمینان حاصل کنند. از طریق سیستم ، شخص می تواند یک نسخه از پرونده مهاجرت خود را بدست آورد تا بفهمد چه برنامه هایی با برنامه رخ داده و چه خواهد شد و نشان می دهد که چه موقع ممکن است در پردازش آن تحولاتی رخ دهد.

شریک همجوشی

اگر یک فرد حمایت مالی به عنوان شریک زندگی زناشویی تعریف شود ، در صورتی که:

  • شرایط استثنایی فراتر از کنترل آنها ، مانع از واگذاری آنها به عنوان شریک زندگی مشترک یا همسران ، مانند موانع مهاجرت یا محدودیت های قانونی محدود کردن طلاق یا روابط همجنس گرا شده است. و
  • آنها حداقل به مدت یک سال با همان میزان تعهد ازدواج و یا اتحادیه قانون مشترک ، وابسته به هم بوده اند. این امر می تواند به نمایشی از این موارد نیاز داشته باشد:
    • پیوندهای عاطفی و صمیمیت
    • نزدیکی مالی ، مانند مالکیت مشترک دارایی ها یا حمایت مالی متقابل
    • تلاش برای گذراندن وقت در کنار هم و اتحاد مجدد

شرکای زن همجنسگرا می توانند از جنس مخالف یا هم جنس باشند.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی و شریک زندگی همسر و قانون مشترک

کنوانسیون حفاظت بشر دوستانه

کنوانسیون حفاظت بشر دوستانه شخصی است که خارج از کشور و کشور خود زندگی می کند و در آنجا زندگی می کند و فرد از بازگشت به آن کشور می ترسد. ترس از آزار و اذیت باید ناشی از دلایل نژاد ، مذهب ، ملیت ، عضویت در یک گروه خاص اجتماعی یا عقاید سیاسی باشد.

بیشتر بخوانید:  وضعیت حفاظت بشر دوستانه

شرکت امضا کننده

تحت رده حمایت مالی خانواده ، یک حامی مالی یک شهروند یا ساکن دائم کانادا است که بیش از 18 سال دارد و دارای شرایط مالی می باشدبرای حمایت مالی دیگر اما ، اگر درآمد حامی مالی کافی نباشد ، یک عضو مشترک می تواند برنامه حمایت مالی را به امضا برساند. مشترکین باید حداقل 18 سال سن داشته باشند ، همسر حامی یا شریک زندگی مشترک باشند ، شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند ، به زندگی خود در کانادا ادامه دهند و سایر موارد مورد نیاز یک حامی را برآورده می کنند.

بیشتر بخوانید: توانایی مالی

هزینه بازپرداخت هزینه

همچنین به عنوان: هزینه های پردازش دولت شناخته می شود

هر شخصی که متقاضی ویزای مهاجرتی در کانادا است باید این هزینه پردازش را بپردازد ، از جمله:

  • متقاضی اصلی
  • همسر همراه ، متعهد عرف یا همسر مشترک. و
  • بچه های وابسته

هنگامی که دفتر ویزای مهاجرت کانادا غربالگری یک برنامه را آغاز کرد ، هزینه آن قابل استرداد نیست ، اگرچه قبل از آن زمان بازپرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: سؤالات متقاضی مربوط به هزینه های دولت و هزینه های دولت کانادا

کشور ملیت

کشور ملیت شخص کشوری است که در آن متولد شده است. اگر شخصی در کانادا متولد شود ، تابعیت کانادا خواهد بود ، اما تابعیت با تابعیت یکسان نیست. یک شخص می تواند شهروند کانادا باشد بدون اینکه در آنجا به دنیا بیاید. کشور تابعیت نیز باید از کشور محل اقامت متمایز شود زیرا جایی که فرد متولد می شود لزوماً جایی نیست که آن شخص در حال حاضر زندگی می کند.

کشور محل اقامت

کشور محل اقامت شخص کشوری است که در آن وی اجازه قانونی برای زندگی دارد. این فرد همچنین باید به طور قانونی وارد کشور شود و در حال حاضر در آنجا ساکن است.

جنایت

جرم انگاری ، مانند “جنایت جدی” ، می تواند به عدم پذیرش کیفری منجر شود و به عنوان مبنای محرومیت از ورود به کانادا باشد. اما برخلاف جرم و جنایات جدی ، جرم و جنایات زمینه ای برای عدم پذیرش در کانادا است که یک اتباع خارجی در داخل کانادا به جرم جرمی قابل مجازات محکوم شود که مجازات آن با مجازات کمتر از 10 سال باشد ، یا مرتکب جرمی معادل خارج از کانادا شده باشد که مجازات آن در 10 مجازات باشد. سالها یا بیشتر اگر این عمل در کانادا انجام شده باشد.

بیشتر بخوانید: جرم و جنایت

معادل کیفری

در تعیین اینکه آیا فرد از نظر کیفری غیرقابل قبول است ، مهاجرت و شهروندی (IRCC) سوابق کیفری فرد را با توجه به قانون کیفری کانادا ارزیابی می کند. یک عمل جنایی مرتکب شده در خارج از کانادا ابتدا با یک عمل معادل در قانون جزایی کانادا مقایسه می شود. این عمل در خارج از کانادا انجام خواهد شد و در نظر گرفته می شود مجازات دریافت می شود اگر در کانادا مرتکب شده باشد ، صرف نظر از مجازات واقعی صادر شده در کشوری که این عمل انجام شده است.

بیشتر بخوانید:  جرم و جنایت

عدم پذیرش کیفری

اشخاصی که مایلند به طور دائم یا موقت به عنوان بازدید کننده وارد کانادا شوند ، در صورت ارتکاب جرم یا مجازات مجاز به ورود به کانادا نیستند.

ممکن است فرد به دلیل جرم و جنایت یا جرم و جنایت جدی غیرقابل قبول تلقی شود ، که هر دو در این واژه نامه تعریف شده اند. سرقت ، رانندگی خطرناک ، ضرب و شتم ، قتل عمد و قتل نمونه هایی از جنایاتی است که ممکن است فرد را به صورت غیرقانونی قابل قبول کند.

بیشتر بخوانید: جرم و توانبخشی

توانبخشی جنایی

افرادی که سابقه کیفری دارند و آنها را غیرقابل قبول می دانند ، ممکن است بسته به اینکه چه جرمی مرتکب شده اند ، وارد کانادا شوند ، از چند سال قبل متعهد شده است و فرد از آن زمان چگونه رفتار کرده است. مأمور مهاجرت همچنین باید اطمینان داشته باشد كه فرد به عنوان توانبخشی شناخته می شود ، برای توانبخشی فردی تأیید شد ، تعلیق سوابق به وی داده شد ، یا دارای مجوز اقامت موقت است. برای اطلاعات بیشتر به تعاریف مربوط به توانبخشی در نظر گرفته شده و توانبخشی فردی مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: جرم و توانبخشی

خطر برای سلامت عمومی یا ایمنی

افرادی که مایلند به طور دائم یا موقت وارد کانادا شوند ، در صورت داشتن شرایط پزشکی که می تواند سلامت یا امنیت عمومی را به خطر اندازد ، اجازه بازدید از کانادا را ندارند. یک افسر پزشکی که در حال ارزیابی وضعیت سلامتی یک فرد خارجی است ، باید در نظر بگیرد که آیا اتباع خارجی دارای یک بیماری مسری و تأثیر آن بر دیگران ساکن کانادا است یا خیر. با توجه به امنیت عمومی ، یک افسر باید خطر اینكه یک اتباع خارجی با خشونت یا غیرقابل پیش بینی رفتار خواهد كرد را ارزیابی كند و این رفتارها ممكن است خطری برای سلامتی یا ایمنی افراد ساكن در كانادا ایجاد كند.

بیشتر بخوانید:  عدم پذیرش پزشکی

توانبخشی تلقی می شود

افرادی که به دلیل جرم و جنایت در کانادا غیرقابل قبول هستند ، ممکن است در صورت واجد شرایط بودن برای توانبخشی در نظر گرفته شده ، وارد کشور کانادا شوند.

بسته به ماهیت جرم ، فرد بستن به زمان کافی یا نه از زمان اتمام حکم برای جرم ، یا اینکه فرد بیش از یک جرم مرتکب شده باشد ، می توان فردی را توانبخشی تلقی کرد. در مورد جرائم قابل اثبات ، باید ده سال پس از اتمام حكم از بین رفته باشد. برای دو یا چند جرم خلاصه ، پنج سال باید سپری شده باشد. در صورت عدم انجام جرم در خارج از کانادا حداقل 10 سال می تواند مجازات شود اگر در کانادا مرتکب شده باشد ، به هیچ عنوان فرد توانبخشی تلقی نشود.

بیشتر بخوانید: توانبخشی به نظر می رسد

سفارش عزیمت

دستور عزیمت نیاز به این دارد که شخص ظرف 30 روز کانادا را ترک کند و عزیمت خود را با یک افسر مهاجرت تأیید کند. اگر شخصیصدور دستور عزیمت ، مرخصی خود را با مأمور مهاجرت تأیید نمی کند یا بیش از 30 روز پس از دریافت سفارش ، مرخص می شود ، این دستور به یک دستور اعزام تبدیل می شود و لازم است وی برای صدور مجوز برای بازگشت به کانادا (ARC) اقدام کند. .

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

کودک وابسته

فرزند وابسته ، در رابطه با والدینی که متقاضی اقامت در کانادا است ، یا فرزند بیولوژیکی یا فرزندپروری پدر و مادر است که زیر 22 سال سن دارد و نه متاهل است و نه در یک رابطه عرفی. کودکانی که 22 سال و بالاتر دارند اما قادر به حمایت از خود نیستند زیرا از یک وضعیت روحی یا جسمی رنج می برند نیز وابسته به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی کودک وابسته

دستور اخراج

هر کسی که شهروند کانادایی نباشد می تواند اخراج شود. این شامل ساکنان دائمی است. اگر به کسی دستور اخراج صادر شده باشد ، وی به کشور خود بازگردانده می شود و به بازگشت به کانادا (ARC) احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

Designated Medical Practitioner 

اکنون: پزشکان پانل

پزشکان پانل ، که قبلاً به عنوان پزشکان معین شناخته می شدند ، معاینات پزشکی را انجام می دهند تا مشخص کنند آیا مهاجران آینده نگر برای سلامتی کانادایی ها خطری دارند. همه مهاجران آینده نگر باید قبل از آمدن به کانادا ، معاینه پزشکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سؤالات متداول در مورد معاینات پزشکی

قرعه کشی

نامزدها از طریق نامزدی از نامزدهای احتمالی برای مهاجرت به کانادا از طریق فرآیند موسوم به “قرعه کشی” انتخاب می شوند. انتخاب نامزدها از این استخر براساس امتیاز منتسب به سیستم جامع رتبه بندی است. از داوطلبان دارای بالاترین CRS دعوت می شود تا برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. دو نوع قرعه کشی وجود دارد ، زیرا متقاضیان بالقوه می توانند از استخر عمومی کاندیداها یا از یک برنامه خاص خارج شوند. این قرعه کشی حاوی اطلاعات مربوط به دستورالعمل (تاریخ) مانند تاریخ / زمان قرعه کشی ، تعداد داوطلبان دریافت ITA و در صورت کاربرد ، اطلاعات مربوط به برنامه خاص این قرعه کشی خاص را شامل می شود.

بیشتر بخوانید:  دعوت نامه برای درخواست صادر شده

قصد دوگانه

قصد دوگانه در شرایطی صورت می گیرد که یک اتباع خارجی ، که متقاضی اقامت دائم در کانادا شده است ، همچنین برای ورود به کانادا برای یک دوره موقت به عنوان بازدید کننده ، کارگر یا دانشجو درخواست می کند. بنابراین ، قصد دوگانه از طرف متقاضی دلیل اصلی برای امتناع از وضعیت اقامت موقت نیست.

بیشتر بخوانید:  Intent Intent

تحصیلات

حداکثر 25 امتیاز را می توان با معیارهای انتخاب فدرال ماهر کارگر فدرال برای تحصیلات دریافت کرد. امتیاز در این گروه بر اساس نوع مدرک تحصیلی و مدت زمان تحصیل اهدا می شود. دیپلم ها و گواهینامه های کانادا یا تحصیلات خارجی معادل آن می توانند در این گروه امتیاز کسب کنند.

بیشتر بخوانید:  آموزش

اعتبار آموزشی

اعتبار آموزشی هر مدرک ، دیپلم ، کارآموزی یا اعتبار تجاری است که پس از اتمام برنامه در یک موسسه آموزشی یا آموزشی صادر می شود. برای مهاجرت به عنوان کارگر ماهر فدرال ، کار در مشاغل خاص در کانادا یا تجارت و تحصیل در کانادا ، اتباع خارجی باید اعتبار خود را ارزیابی کنند. ارزشیابی اعتبار تحصیلی (ECA) برای تأیید اعتبار مدارک خارجی ، دیپلم ها ، گواهینامه ها یا سایر مدارک معتبر و اینکه آیا آنها برابر با مدرک تحصیلی در کانادا هستند ، طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش

ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA)

ارزیابی اعتبار تحصیلی ، یا ECA ، گزارشی است که توسط سازمانی تعیین شده توسط وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا تعیین شده است که صحت یک دیپلم ، گواهی یا اعتبار خارجی را تأیید می کند ، و معادل آن را با یک اعتبار آموزشی کانادایی ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش

بستگان واجد شرایط

برای حمایت از یک بستگان ، حامی مالی باید حداقل 18 سال داشته باشد ، اقامت دائم یا شهروند کانادا باشد ، دستورالعمل درآمد را رعایت کند و کتباً برای حمایت از بستگان تا 10 سال موافقت کند.

حامی مالی باید از طرف حامی مالی باشد:

  • همسر ، شریک زندگی عادی یا شریک زندگی زناشویی. یا
  • والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ؛ یا
  • فرزند وابسته؛ یا
  • برادر ، خواهر ، خواهرزاده ، خواهرزاده یا نوه ای که یتیم شده اند ، زیر 18 سال دارند و مجرد هستند و در یک رابطه عرفی قرار دارند. یا
  • اگر یک حامی مالی از خویشاوندانی نداشته باشد می تواند بعنوان عضو کلاس خانواده حمایت مالی کند

بیشتر بخوانید: مهاجرت در خانواده

نیازهای اساسی

نیازهای اساسی به شرح زیر است:

  • غذا ، پوشاک ، پناهگاه و سایر نیازهای اساسی زندگی روزمره
  • مراقبت از دندان و چشم و سایر نیازهای بهداشتی که توسط خدمات بهداشت عمومی در دسترس همه شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی قرار نگیرد ، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار نمی گیرد

بیشتر بخوانید:  شرایط لازم برای حمایت مالی

تقاضای بیش از حد

اگر اعتقاد بر این باشد که فرد تقاضای بیش از حد را به خدمات بهداشتی یا خدمات اجتماعی می دهد ، یک افسر مهاجرت ممکن است ورود فردی به کانادا را انکار کند. تقاضای بیش از حد مورد نیاز است که پیش بینی می شود هزینه های درمانی بیش از میانگین هزینه های خدمات درمانی و اجتماعی برای هر فرد در کانادا باشد. آستانه هزینه ، که هر ساله به روز می شود ، با ضرب هزینه سرانه خدمات بهداشتی و درمانی کانادا با مدت پیش بینی مدت اقامت فرد متقاضی محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید:  عدم پذیرش پزشکی

دستور محرومیت

حکم محرومیت از شخص مستلزم این است که ظرف یک سال کانادا را ترک کند و یک گواهی عزیمت را دریافت کند که تاریخ عزیمت را نشان می دهد. با این حال ، شخص باید برای بازگشت به کانادا (ARC) درخواست کند تا در طی سال به کانادا برگردد یا اینکه گواهی عزیمت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

ورود سریع

Express Entry سیستم جدید مدیریت الکترونیکی مدیریت برای مهاجرت به کانادا است. این یک برنامه جدید مهاجرت نیست. در عوض ، این امر انتخاب و پردازش برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا را تسهیل می کند: طبقه کارگر ماهر فدرال ، کلاس معاملات ماهر فدرال ، کلاس تجربه کانادا و بخشی از برنامه های انتخاباتی استان. متقاضیان برای مهاجرت به کانادا “ابراز علاقه” (EOI) ایجاد می کنند و در صورت واجد شرایط بودن حداقل یکی از برنامه های فوق ، آنها سپس وارد استخر اکسپرس ورود می شوند. دولت فدرال و دولتهای استانی و همچنین کارفرمایان کانادایی قادر به انتخاب نامزدهایی از این مجموعه هستند که پس از آن یکی از برنامه ها دعوت به درخواست (ITA) را برای مهاجرت به کانادا دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید:  ورود سریع

استخر ورودی اکسپرس

استخر ورودی Express شامل نامزدهایی است که واجد شرایط حداقل یکی از برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا باشند: کلاس کارگر ماهر فدرال (FSW) ، کلاس معاملات ماهر فدرال (FSTC) ، کلاس تجربه کانادا (CEC) ، و برنامه های انتخاباتی استان را انتخاب کنید. (PNP) قرار گرفتن در استخر ورودی اکسپرس بر اساس صلاحیت دریافت شده از نمای ورودی اکسپرس است.

بیشتر بخوانید:  استخر ورودی اکسپرس

نمایه ورود اکسپرس

نامزدهای بالقوه با ایجاد یک نمایه ورود ورود و ارائه اطلاعات ، علاقه خود را برای ورود به کانادا ابراز می کننددر مورد مهارت های آنها ، تجربه کار ، توانایی زبان ، آموزش و سایر اطلاعات شخصی. این نمایه خود اعلام شده است. این بدان معناست که مطالب تهیه شده توسط نامزد بالقوه براساس ارزیابی شخصی وی از اطلاعات شخصی وی است.

بیشتر بخوانید:  نمایه اکسپرس اینتری

کلاس خانواده

تحت کلاس خانواده ، شهروندان یا ساکنان دائم کانادا که حداقل 18 سال سن دارند می توانند از همسر ، همسر یا همسران متاهل یا متقاضی مشترک ، فرزند وابسته یا سایر اقوام واجد شرایط حمایت مالی کنند تا به کانادا بیایند. البته برای حمایت از یک خویشاوند ، اسپانسر باید الزامات حمایت مالی را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت در خانواده

اعضای خانواده

برای اهداف مهاجرت ، عضو خانواده یک شخص به معنای:

  • همسر یا شریک زندگی؛
  • فرزند وابسته؛
  • فرزند وابسته همسر یا همسر مشترک قانون؛ و
  • فرزند وابسته یک کودک وابسته

بیشتر بخوانید: سؤالات مربوط به واجد شرایط بودن و واجد شرایط بودن

کلاس معاملات تجاری ماهر (FSTC)

قبلاً: برنامه معاملات ماهر فدرال

این دسته به مهاجران اجازه می دهد تا با توجه به پتانسیل های خود برای ایجاد اقتصادی در کانادا ، از نظر اقتصادی انتخاب شوند. FSTC به افراد دارای پیشنهادهای شغلی یا مجوزهای مناسب اجازه می دهد تا در برخی مشاغل کار کنند تا اقامت دائم کانادا را در هر استان یا قلمرو دیگری به جز کبک دریافت کنند. نامزدهای واجد شرایط باید از طریق سیستم انتخاب ورود Express ، به مهاجرت به کانادا ابراز علاقه کنند.

بیشتر بخوانید:  معاملات ماهر فدرال

طبقه کارگر ماهر فدرال

این دسته به مهاجران اجازه می دهد تا با توجه به توانایی شرکت در بازار کار در کانادا ، به عنوان اقامتگاه دائم انتخاب شوند. آنها براساس تحصیلات ، تجربه کار ، مهارتهای انگلیسی و / یا فرانسوی و سایر عواملی که نشان می دهد در کانادا شکوفا می شوند ، انتخاب می شوند. امتیازات بر اساس چنین عواملی به متقاضیان اعطا می شود. 67 امتیاز از 100 مورد قبول است.

بیشتر بخوانید: کارگر ماهر فدرال

جرم

به جرم قابل اثبات مراجعه کنید

سیستم پشتیبانی عملیات میدانی (FOSS)

مانند CAIPS ، سیستم پشتیبانی عملیات میدانی (FOSS) یک سیستم رایانه ای است که کلیه اطلاعات مربوط به مهاجرت را ردیابی می کند. این پرونده سابقه ثبت درخواست ویزا در کانادا را که در کانادا در بندر ورودی انجام می شود ، ثبت می کند. همچنین مانند CAIP ، توسط GCMS جایگزین می شود.

توانایی مالی

حامیان مالی باید نشان دهند که توانایی مالی برای تأمین نیازهای اساسی فرد حمایت شده و وابستگان آنها را دارند. برای برآورده کردن شرایط توانایی مالی ، حامی مالی باید حداقل الزامات درآمد را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: توانایی مالی

تبعه خارجی

تبعه خارجی کسی است که تابعیت کانادا یا اقامت دائم آن نیست. اتباع خارجی شامل افراد بی تاب نیز می شوند. قبل از ورود به كانادا ، یك اتباع خارجی باید برای دریافت ویزا یا هر سندی دیگر كه آیین نامه مورد نیاز دارد ، به یك مسئول مهاجرت كانادا مراجعه كند. اگر افسر راضی باشد كه اتباع خارجی الزامات قانون مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه را رعایت كنند و غیرقابل قبول نیست ، افسر می تواند ویزا یا سند را صادر كند.

دانش آموز تمام وقت

برای اینکه یک دانشجوی تمام وقت به منظور داشتن فرزند وابسته در زیر گروه حمایت مالی خانواده در نظر گرفته شود ، ممکن است دانش آموز نیاز داشته باشد این را اثبات کند:

  • آنها در یک موسسه معتبر پس از دوره متوسطه ثبت نام می کنند. و
  • حضور در این موسسه فعالیت غالب در زندگی دانش آموز است

بیشتر بخوانید: آموزش

مطالعه تمام وقت

یک برنامه آموزشی با حداقل 15 ساعت آموزش در هفته در طول سال تحصیلی ، از جمله هر دوره آموزش در محل کار که بخشی از مطالعات دانشجویی باشد. الزامات تمام وقت نیز بسته به موسسه می تواند متفاوت باشد. بنابراین ، دانش آموزان باید در مورد هرگونه الزام اضافی تمام وقت با مدرسه خود تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: آموزش

معادل تمام وقت

مطالعات پاره وقت یا شتاب معادل مطالعات تمام وقت در نظر گرفته خواهد شد اگر آنها برابر با کل زمان لازم برای انجام این مطالعات به صورت تمام وقت باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش

کار تمام وقت

“کار تمام وقت” به معنای کار حداقل 30 ساعت در طول یک هفته است ، جایی که کار به فعالیتی مربوط می شود که در آن دستمزد پرداخت می شود یا کمیسیون درآمده است.

برای برنامه های کاربردی در طبقه کارگر ماهر فدرال ، کار معادل زمان معادل تجربه کار با حقوق پاره وقت تا زمانی که بیش از یک کار نیمه وقت به طور همزمان برگزار شود یا یک یا چند شغل پاره وقت با معادل حداقل یک سال کار تمام وقت برگزار شود ، نیاز به تجربه کار را برآورده کنید. کار یا مشاغل پاره وقت باید در یک دوره مداوم برگزار شود.

بیشتر بخوانید:  کار کنید

ترسیم عمومی

هر قرعه کشی شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها خواهد بود. در صورتی که قرعه کشی مربوط به برنامه خاصی نباشد ، که در دستورالعمل بیان شده باشد ، قرعه کشی برای کلیه داوطلبانی که مطابق CRS دارای رتبه مشخص شده هستند ، اعمال می شود.

بیشتر بخوانید:  دعوت نامه برای درخواست صادر شده

سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS)

سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) یک سیستم رایانه ای است که سیستم یادداشت های FOSS و CAIPS را با هم ادغام کرده است. یادداشتهای CAIP اطلاعات برنامه را برای متقاضیان مهاجرت کانادایی از خارج از کانادا ثبت می کند ، در حالی که یادداشت های FOSS برای متقاضیان مهاجرت کانادایی در بندر ورودی کانادا گرفته می شود. GCMS برای پردازش برنامه های مربوط به خدمات شهروندی و مهاجرت استفاده می شود و اطلاعات شخصی را برای این منظور ذخیره می کند. به عنوان مثال ، اطلاعات مربوط به شناسایی مشتری را جمع آوری می کند، اطلاعات تماس با تاریخ ، و اطلاعات آموزشی و اشتغال.

هزینه های پردازش دولت

به هزینه بازپرداخت هزینه مراجعه کنید

زمینه های انسان دوستانه و دلسوزانه

زمینه های بشردوستانه و دلسوزانه گزینه ای است برای آخرین درخواست برای متقاضیانی که در غیر این صورت واجد شرایط اقامت دائم در کانادا نیستند (و فقط در صورت درخواست فرد برای اقامت دائم می توان درخواست کرد). فقط در شرایط استثنایی قابل استدلال است و هر پرونده براساس مبنای فردی بررسی می شود. عواملی که از جمله آنها در نظر گرفته می شوند ، بهترین منافع کودکان درگیر ، خانواده در کانادا و چگونگی اسکان فرد در کانادا است.

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

توهین ترکیبی

جرم ترکیبی جرمی است که ممکن است از طریق کیفرخواست یا محکومیت مختصر در کانادا تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. دادستان تصمیم می گیرد که چگونه این جرم تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

محکومیت برای یک عمل در خارج از کانادا که معادل جرم ترکیبی در کانادا است ، یک جرم قابل اثبات برای مهاجرت محسوب می شود اهداف حتی اگر این محکومیت محکومیت مختصر در محلی که در آن اتفاق افتاده است ، بازهم یک جرم قابل اثبات توسط مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) تلقی می شود ، مادامی که این جرم معادل یک جرم ترکیبی در کانادا باشد.

بیشتر بخوانید: جرم غیرمجاز بودن

هیئت مهاجرت و حمایت بشر دوستانه کانادا

این یک دادگاه اداری است که از بخش مهاجرت ، بخش استیناف مهاجرت ، بخش حمایت از موارد بشر دوستانه و بخش تجدیدنظر در مورد حفاظت بشر دوستانه تشکیل شده است. این تصمیمات مهم در مورد امور مهاجرت و حفاظت بشر دوستانه گرفته می شود ، اعم از حمایت مالی تا دستورات حذف.

معاینه پزشکی مهاجرت

برای برآورده کردن شرایط پزشکی برای اقامت دائم ، متقاضیان و افراد وابسته به آنها باید از یک پزشک معالج پزشکی معاینه پزشکی را انجام دهند. معاینه پزشکی باید در زمان اعطای اقامت دائم از نظر پزشکی معتبر باشد.

بیشتر بخوانید: سؤالات مربوط به معاینه پزشکی

مأمور مهاجرت

یک افسر مهاجرت کانادایی مدارک مهاجرت را بررسی می کند و مصاحبه ها را انجام می دهد تا از صحت برنامه های مهاجرت اطمینان حاصل کند. مأمورین مهاجرت وظیفه دارند تصمیم بگیرند چه کسی می تواند و نمی تواند وارد کشور شود و بماند.

بیشتر بخوانید:  مصاحبه شخصی

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)

قبلاً: تابعیت و مهاجرت کانادا (CIC)

IRCC سیاست ها ، برنامه ها و خدماتی را ایجاد می کند که ورود مردم و ادغام آنها به کانادا را تسهیل می کند ، از حفاظت بشر دوستانه و افراد نیازمند حمایت محافظت می کند و حقوق و مسئولیت های شهروندی کانادا را ارتقا می بخشد. همچنین به شهروندی اعطا می کند ، اسناد مسافرتی صادر می کند (مانند گذرنامه ها) ، ترویج چندفرهنگی و پیشبرد سیاست های مهاجرت به روشی که از مهاجرت و اهداف انسان دوستانه کانادا حمایت کند ، از جمله موارد دیگر.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC)

نماینده مهاجرت

نماینده مهاجرت فردی است که مجوز یک مهاجر یا شهروند بالقوه کانادایی را برای انجام کار با مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) از طرف آنها مجاز می داند. وقتی فردی نماینده تعیین می کند ، می تواند به IRCC اجازه دهد تا اطلاعات مربوط به پرونده پرونده خود را با نماینده به اشتراک بگذارد. استفاده از خدمات نماینده مهاجرت می تواند به روند پیچیده مهاجرت یکپارچه تر و بدون درد کمک کند. اعتبار ، دانشو تجربه نماینده از اهمیت اساسی برخوردار است. متقاضیان نباید فرض كنند كه اشخاصی كه ادعای تخصص می كنند ، طبق قوانین كانادا ، صلاحیت یا حتی مجاز به انجام امور مهم در رابطه با برنامه های مهاجرت كانادایی هستند.

بیشتر بخوانید:  مدارک حرفه ای

وضعیت ضمنی

اگر بازدید کننده ، دانشجویی یا کارگر خارجی متقاضی تمدید وضعیت خود باشد ، قبل از پایان این وضعیت ، آنها می توانند تا زمان تصمیم گیری در مورد برنامه ، به طور قانونی در کانادا بمانند. در این شرایط ، شخص بر وضعیت دلالت دارد.

بیشتر بخوانید:  وضعیت ضمنی

عدم پذیرش

غیرقابل قبول بودن در کانادا بدان معنی است که فرد اجازه ورود به این کشور را ندارد. اما اگر فرد دلیل موجهی داشته باشدبرای آمدن به کانادا ، به او اجازه اقامت موقت (TRP) داده می شود. دلایل غیرقابل قبول بودن شامل خطر امنیتی ، داشتن یک مشکل جدی برای سلامتی یا سلامت ، دروغ گفتن در برنامه یا مصاحبه ، و محکوم شدن به جرم در میان دیگران است.

بیشتر بخوانید:  عدم پذیرش

جرم قابل تعقیب

همچنین به عنوان: Felony شناخته می شود

جرائم قابل مجازات ، در مقایسه با جرائم خلاصه ، جرایم جدی تری هستند و به جرم در ایالات متحده شباهت دارند. این افراد شامل سرقت بیش از 5000 دلار ، شکستن و ورود ، تشدید تجاوز جنسی و قتل در میان دیگران است. مجازات حداکثر برای جرائم قابل مجازات بیشتر است و شامل حبس ابد است.

بیشتر بخوانید: جرم و توانبخشی

توانبخشی فردی

افرادی که به دلیل جرم و جنایات جدی در کانادا غیرقابل قبول هستند و هرکسی دیگر که واجد شرایط توانبخشی تلقی نشده باشد ، ممکن است در صورت واجد شرایط بودن برای توانبخشی فردی ، وارد کانادا شوند.

شخص باید برای توانبخشی فردی به وزیر مهاجرت ، که صلاحیت اعطای آن را دارد یا خیر ، درخواست کند. برای اعمال ، شخص باید معیارها را رعایت کند ، توانبخشی شود و احتمالاً مرتکب جرایم بعدی نشود. علاوه بر این ، حداقل باید پنج سال از پایان دوره مجازات (از جمله مشروط) یا روزی که این عمل انجام شده است گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: توانبخشی فردی

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS)

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون بین المللی استاندارد است که مهارت زبان انگلیسی را برای افراد انگلیسی غیر بومی ارزیابی می کند. از این آزمون می توان برای اثبات توانایی انگلیسی در اهداف مهاجرت و شهروندی استفاده کرد. دو نسخه از آزمون وجود دارد ، اما تنها گزینه “آموزش عمومی” برای برنامه های مهاجرتی قابل قبول تلقی می شود. آیلتس چهار مؤلفه زبان را تست می کند: گوش دادن ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن. داوطلبان برای هر مؤلفه نمره 1-9 دریافت می کنند و میانگین این چهار نمره نمره کلی گروه را ارائه می دهد. 

بیشتر بخوانید:  اثبات توانایی زبان انگلیسی – IELTS

دعوت به درخواست (ITA)

دعوت نامه برای درخواست (ITA) به متقاضیان Express Entry که بالاترین امتیازات سیستم جامع رتبه بندی (CRS) را دارند در زمان قرعه کشی اعطا می شود. ITA مدت زمان 60 روز به این معنی است که داوطلب باید ظرف 60 روز پس از دریافت آن ، درخواست کاملی را به IRCC ارسال کند.

بیشتر بخوانید:  دعوت به درخواست اقامت دائم

بانک کار

بانک کار یک بانک اطلاعاتی الکترونیکی برای ارسال شغل توسط کارفرمایان در سراسر کانادا است. ثبت نام در بانک کار برای آن دسته از داوطلبانی که پیشنهاد کار ندارند به منظور ارائه مشخصات Express Entry خود لازم است. مهارت ، دانش ، نامزدهای ثبت نام شده و تخصص می تواند با کارفرمایان بالقوه کانادایی مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید:  یافتن کار در کانادا

ارزیابی اثرات بازار کار (LMIA)

سابقا: نظر بازار کار (LMO)

ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) روندی است که در آن اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) پیشنهاد شغلی را تأیید و ارزیابی می کند تا اطمینان حاصل کند که اشتغال کارگر خارجی تأثیر منفی بر بازار کار کانادا نخواهد گذاشت. توصیف موقعیتی که به دنبال استخدام یک کارگر خارجی هستند ، کارفرمای کارفرما است. ESDC هنگام تصمیم گیری در صدور LMIA عوامل زیادی را در نظر می گیرد از جمله اینکه آیا حقوق کارگر خارجی با میانگین آن شغل سازگار خواهد بود یا خیر ، آیا استخدام کارگر خارجی به ایجاد شغل برای کانادایی ها کمک می کند یا به کانادایی ها اجازه می دهد شغل خود را حفظ کنند. در حال حاضر

بیشتر بخوانید:  ارزیابی تأثیر بازار کار

بیشتر بخوانید:  ارزیابی تأثیر بازار کار برای ورود اکسپرس

توانایی های زبانی

حداکثر 28 امتیاز را می توان با توجه به معیارهای انتخاب کارگر ماهر فدرال برای مهارت های زبان دریافت کرد. امتیاز در این گروه بر اساس مهارت نوشتن ، صحبت کردن ، خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی یا فرانسوی اعطا می شود. برای به دست آوردن امتیاز ، متقاضی باید نتایج خود را از یک آزمون زبانی که برای هر زبان توسط مهاجرت و شهروندی کانادا تأیید شده است ، تهیه کند (به سازمان های آزمایش تایید شده مراجعه کنید ) و هر دو زبان در صورت تمایل متقاضی می توانند همزمان ارائه شوند. برای هر دو امتیاز بدست آورید

بیشتر بخوانید: مهارتهای زبانی

قفل سن

“سن قفل شدن” به زمانی اشاره دارد که سن فرزندان وابسته گنجانده شده در برنامه به منظور سن قفل شده است الزامات. سن کودک وابسته در لحظه ای که درخواست حمایت مالی و هزینه های آن توسط دفتر ویزای مهاجرت کانادا دریافت شده است ، قفل شده است. کودک وابسته باید در روز دریافت درخواست و هزینه های خود زیر 19 سال سن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی کودک وابسته

عدم پذیرش پزشکی

افرادی که مایل به ورود به کانادا هستند ، بطور دائم یا موقت به عنوان بازدید کننده ، کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی ، ممکن است در صورت عدم پذیرش پزشکان یا وابستگانشان از ورود به آنها محروم شوند.

اگر شخص ممکن است غیرقابل قبول تلقی شود:

  • خطری برای سلامتی یا ایمنی عمومی است. یا
  • باعث تقاضای بیش از حد به خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا می شود

بیشتر بخوانید:  عدم پذیرش پزشکی

اعتبار پزشکی

معاینات پزشکی که برای برآورده کردن شرایط لازم برای پذیرش پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، فقط از مدت زمان معاینه می تواند به مدت 12 ماه استفاده شود. اگر متقاضی اقامت دائم در این مدت به عنوان اقامت دائم در کانادا پذیرفته نشود ، لازم است معاینه پزشکی دیگری را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سؤالات متداول در مورد معاینات پزشکی

حداقل نیاز درآمد

برای تعیین اینکه کل درآمد یک اسپانسر برای مورد نیاز توانایی مالی کافی است یک جدول پیدا شده است وجود دارد در اینجا است که نشان می دهد مورد نیاز درآمد پایه یک اسپانسر باید برای پاسخگویی به نیازهای خانواده خود. درآمد مورد نیاز با هر یک از اعضای خانواده اضافی افزایش می یابد و در طی یک دوره 12 ماهه محاسبه می شود. الزامات جداگانه ای برای کبک و بقیه کانادا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:  حداقل درآمد ضروری (MNI) برای حمایت از خانواده

حداقل نیاز به تجربه کار

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک کارگر ماهر ، شخص باید حداقل یک سال سابقه کار مداوم ، تمام وقت (1560 ساعت) در 10 سال گذشته در همان شغل و یا معادل آن در کار مداوم پاره وقت داشته باشد. این کار باید در یک حرفه ماهر ذکر شده در مهارت های نوع 0 ، A یا B طبقه بندی ملی حرفه ای کانادا (NOC) باشد ، که کلیه وظایف اساسی و اکثر وظایف اصلی ذکر شده را انجام داده است.

بیشتر بخوانید:  تجربه کار

وزیر مهاجرت و شهروندی

وزیر مهاجرت و شهروندی مسئولیت اجرای قانون مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه و نظارت بر اداره دولت فدرال ، مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) است که مسئولیت امور شهروندی و مهاجرت را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت و شهروندی کانادا

عدم پذیرش کیفری جزئی

اگر شخصی مرتکب جرمی جزئی شده باشد ، ممکن است آن شخص واجد شرایط دریافت مجوز ورود مجدد به کانادا باشد. اگر جرم جزایی باشد جزئی است:

  • این شامل خسارت به دارایی نمی شود.
  • این مواد مخدر را شامل نمی شد (به جز داشتن ساده ماری جوانا / حشیش).
  • این شامل آسیب جسمی / خشونت نمی شود.
  • این حکم به حالت تعلیق یا مشروط منجر شده است (مگر اینکه این نتیجه معامله دعوی باشد).
  • در دوره مشروط ، فرد شرایط خود را برآورده كرده است. و
  • بیش از دو محکومیت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:  مشکلات عدم پذیرش کیفری

ارائه اطلاعات نادرست

اظهارات دروغین ، ارسال اطلاعات نادرست یا اسناد دروغین / تغییر یافته یا داشتن اطلاعات مربوط به درخواست مربوط به مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) به عنوان سوء رفتار شناخته شده است و بسته به ماهیت و شدت ادعای کاذب مجازات خواهد شد. . متقاضی مسئولیت اطمینان از صحت این درخواست و صحت اسناد پشتیبان را بر عهده دارد ، و ممکن است به نظر برسد که وی آیا وی را نادرست معرفی کرده است که آیا این تصور نادرست بوده است یا نه. نامزد احتمالی که مشخص شده است اطلاعات نادرست را وارد استخر اکسپرس ورود کرده است ، می تواند 5 سال دیگر از ورود دوباره به استخر ممنوع شود.

دروغ گفتن به درخواست یا مصاحبه با یک افسر IRCC نیز تحت عنوان جرم تحت حمایت مهاجرت و حفاظت بشر دوستانه محسوب می شود.قانون و  قانون شهروندی . عمل نادرست نمایندگی ، شخص را به مدت پنج سال از تابعیت کانادا منع می کند و اگر تشخیص داده شود که پس از شهروندی شدن ، شهروندی رخ داده است ، تابعیت آنها باطل می شود و باید قبل از اعطای تابعیت دوباره ده سال صبر کنند.

بیشتر بخوانید:  دعوت به درخواست اقامت دائم

طبقه بندی ملی شغلی (NOC)

طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) سیستم طبقه بندی رسمی مشاغل دولت کانادا است. مشاغل گروه های NOC در اقتصاد کانادا بر اساس نوع مهارت و سطح مبتنی بر وظایف ، وظایف و مسئولیت های لازم و هر شغل یک کد NOC در قالب یک عدد چهار رقمی داده می شود. از تاریخ 4 مه 2013 ، برنامه های دریافت شده در طبقه کارگر ماهر فدرال با استفاده از نسخه 2011 NOC ارزیابی می شوند.

بیشتر بخوانید:  طبقه بندی سطح مهارت شغلی

اعضای خانواده غیر همراه

شرایط مهاجرت کانادا بدون توجه به اینکه اعضای خانواده وابسته آنها را همراهی می کنند ، متقاضیان و وابستگان آنها اعمال می شود. اعضای خانواده بدون همراه باید هنوز:

  • امتحانات قبولی را نشان می دهد که در کانادا از نظر پزشکی قابل قبول هستند. و
  • از نظر کیفری برای کانادا غیرقابل قبول نیست. و
  • حامی مالی داشته باشید که توانایی مالی خود را برای اعضای خانواده همراه و غیر همراه داشته باشد

بیشتر بخوانید: سؤالات متداول در مورد صلاحیت بودن

مجوز کار باز کنید

اجازه کار آزاد مجوزی است که به شغل وابسته نیست و برای دریافت مجوز نیاز به پیشنهاد شغلی نیست. بازار کارارزیابی تأثیر (LMIA) لازم نیست زیرا مجوز کار آزاد نیازی به پیشنهاد شغلی ندارد. همسران / شرکای عادی حقوق کارگران موقت خارجی یا دانشجویان خارجی و دانشجویان بین المللی که از یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شده اند ، می توانند از اجازه کار آزاد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  مجوز کار باز کنید

پزشک پانل

سابق: پزشک معالج تعیین شده

پزشکان پانل ، که قبلاً به عنوان پزشکان معین شناخته می شدند ، معاینات پزشکی را انجام می دهند تا مشخص کنند آیا مهاجران آینده نگر برای سلامتی کانادایی ها خطری دارند. همه مهاجران آینده نگر باید قبل از آمدن به کانادا ، معاینه پزشکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: سؤالات متداول در مورد معاینات پزشکی

عبور مارک

برای واجد شرایط بودن به عنوان یک کارگر ماهر ، متقاضی باید براساس شش عامل انتخاب (آموزش ، مهارت های زبانی ، سابقه کار ، سن ، اشتغال منظم و سازگاری) 67 امتیاز دریافت کند. در حالی که به طور کلی واجد شرایط بودن به عنوان یک کارگر ماهر با نمره زیر 67 دشوار است ، افسران ویزا مهاجرت به کانادا مجاز به استفاده از ارزیابی های جایگزین هستند اگر معتقد باشند که این امتیاز نشانگر توانایی متقاضی برای ایجاد اقتصادی در کانادا نیست.

بیشتر بخوانید: کارگر ماهر

اقامت دائم

اقامت دائم کسی است که با مهاجرت به کانادا وضعیت اقامت دائم را بدست آورده است. این همان شهروندی کانادایی نیست. ساکنان دائم حق زندگی ، کار و تحصیل در کانادا را دارند ، بیشترین مزایای اجتماعی مانند مراقبت های بهداشتی را دریافت می کنند ، طبق قانون کانادا و منشور حقوق و آزادی کانادا محافظت می شوند و درخواست تابعیت کانادا می دهند. با این حال ، یک مقیم دائم نمی تواند رأی بدهد ، برای اداره سیاسی یا مشاغلی که نیاز به ترخیص از سطح عالی امنیتی داشته باشد ، رأی دهد. اگر اقامت دائم دو یا پنج سال در کانادا زندگی نکند ، اقامت دائم را می توان از بین برد ، به جرم جرم جدی محکوم شد و به او دستور داده می شود کانادا را ترک کند ، یا شهروند کانادایی شود.

بیشتر بخوانید:  اقامت دائم کانادا

اقامت فیزیکی

اقامت فیزیکی در کانادا از کلیه حامیان مالی در دسته حمایت مالی خانواده لازم است.

تنها استثناء این شرط برای شهروندان كانادایی است كه در صورت عدم داشتن فرزندان وابسته به خود و در نتیجه ارتكاب جرمی كه باعث صدمه جسمی شده باشد ، از همسر ، شریك متداول ، شریک ازدواج یا فرزند وابسته حمایت مالی می كنند.

تحت هیچ شرایطی ساکن دائمی که در خارج از کشور زندگی می کند نمی تواند از اعضای خانواده خارج از کانادا حمایت مالی کند.

بیشتر بخوانید: الزامات حمایت مالی

گواهی عدم سو پیشینه

همچنین نامیده می شود: گواهی فعالیت غیر کیفری

متقاضیان اقامت دائم موظفند گواهینامه های پلیس را از کشور محل اقامت فعلی خود و از هر کشوری که متقاضی بیش از شش ماه از تولد 18 سالگی در آن اقامت داشته باشد ، تهیه کنند. این گواهینامه ها را می توان به طور کلی از سازمان های اجرای قانون بدست آورد و برای تهیه سابقه مهاجرت متقاضی ، از مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: مجوزهای امنیتی

ازدواج چند همسری

ازدواج چند همسری هنگامی اتفاق می افتد که هریک از همسران قبلاً همسر داشته باشند و بدون طلاق یک مراسم ازدواج بعدی را پشت سر گذاشته اند. برای اهداف مهاجرت به کانادا ، ازدواج اول تنها کسی است که به رسمیت شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی و شریک زندگی همسر و قانون مشترک

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی یک مجوز کار است که می تواند برای مدت زمان تحصیل دانش آموخته دانشجویی حداکثر تا سه سال به دانشجو اعطا شود. همچنین این برنامه باید حداقل هشت ماه باشد. دانشجو باید برای دریافت مدرک تحصیلی از یک مؤسسه شرکت کننده در دوره تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شود. فارغ التحصیلان می توانند از تجربه کاری که از طریق برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به دست آورده اند (PGWPP) استفاده کنند تا از طریق کلاس تجربه کانادا (CEC) برای اقامت دائم در کانادا واجد شرایط شوند.

بیشتر بخوانید:  اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اولویت های پردازش

دسته بندی خاصی از برنامه های کاربردی برای حمایت از خانواده سریعتر از سایرین پردازش می شوند. در حالی که زمان پردازش بسیار متفاوت است ، برنامه های مربوط به کودکان فرزندخوانده سریعتر از همسران ، شرکای عادی و فرزندان وابسته ، سریعتر پردازش می شوند که به نوبه خود سریعتر از برنامه های والدین و مادربزرگ و مادربزرگ ها پردازش می شوند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت در خانواده

بار پردازش

زمان پردازش به زمان موردنیاز برای پردازش درخواست برای مهاجرت به کار ، کار در محل تحصیل ، یا بازدید از کانادا مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: ابزار پردازش مهاجرت کانادا بار

صداقت برنامه

به منظور اطمینان از یکپارچگی برنامه ، یک دفتر ویزای مهاجرت کانادا می تواند پرونده ای را به یکی دیگر از دفترهای ویزای مهاجرت کانادا منتقل کند. این کار را انجام می دهد ، به عنوان مثال ، اگر معتقد باشد که دفتر ویزا دیگر برای ارزیابی مؤثر اسناد مناسب تر است. آگاهی از محیط های محلی و امنیت جرم و جنایت و یا آشنایی با رویه ها و رویه های تجارت دلایلی است که باعث می شود یک دفتر ویزا برای ارزیابی اسناد مناسب تر باشد.

برنامه-طراحی ویژه

هر قرعه کشی شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها خواهد بود. قرعه کشی ویژه برنامه فقط در مورد داوطلبانی که دارای رتبه مشخص هستند و همچنین افرادی که براساس شرایط لازم برای برنامه مشخص شده صلاحیت دارند اعمال می شود.

بیشتر بخوانید:  دعوت نامه برای درخواست صادر شده

نامگذاری استان

برنامه نامزدهای استانی (PNP) به استانها اجازه می دهد مهاجرانی را که معتقدند به نشاط اقتصادی استانشان کمک می کند ، معرفی کند. در بسیاری از استانها جریان PNP با سیستم انتخاب فدرال ورود ورود به سیستم منطبق است. معیارهای انتخاب برای جریانهای خاص PNP توسط استانهای خاص تعیین می شوند ، اما در بسیاری موارد آنها مشابه معیارهای انتخابی برای کارگران ماهر فدرال هستند. برای واجد شرایط بودن برای یکی از جریان های ورود PNP Express Entry ، داوطلبان باید یک پروفایل ورود ورود آنلاین را بصورت آنلاین ایجاد کنندو باید وارد استخر ورودی فدرال اکسپرس شوید. با دریافت نامزدی استانی ، به یک داوطلب 600 امتیاز رتبه بندی جامع سیستم رتبه بندی (CRS) اعطا می شود ، که شانس وی را برای دعوت به درخواست اقامت دائم بهبود می بخشد. 

بیشتر بخوانید: برنامه نامزدهای استانی (PNP)

گواهی نامزدی استانی

گواهی نامزدی استان ، سندی است که توسط مقامات استانی صادر می شود و نشان می دهد فرد تعیین شده در این گواهی برای اقامت در قلمرو آن استان انتخاب شده است. این گواهینامه ویزای مهاجرت به کانادا (اقامت دائم) نیست و برای ورود به کانادا قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید:  برنامه نامزدهای استانی (PNP)

کسب و کار واجد شرایط

متقاضیان کارآفرین و سرمایه گذار باید شرایط خاصی را برای تجربه کسب و کار برآورده کنند که یکی از آنها مدیریت و داشتن عدالت در یک کسب و کار واجد شرایط است. کسب و کار واجد شرایط کاری است که در آن درصد مشاغل کنترل شده توسط متقاضی حداقل در دو سال آستانه زیر را داشته باشد:

  • درصد حقوق صاحبان سهام برابر با تعداد معادل های شغلی تمام وقت برابر یا بیشتر از دو معادل شغلی تمام وقت در سال است.
  • درصد عدالت ضرب شده با کل فروش سالانه برابر یا بیشتر از 500000 دلار است.
  • درصد سهام عددی ضمیمه درآمد خالص در سال برابر یا بیشتر از 50،000 دلار است. و
  • درصد سهام عددی ضرب شده توسط داراییهای خالص در پایان سال برابر یا بیشتر از 125000 دلار است.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت تجاری در کانادا

صلاحیت کسب و کار کانادایی

مشاغلی که در کانادا توسط یک کارآفرین اداره می شود (غیر از شغلی که در درجه اول به منظور به دست آوردن درآمد سرمایه گذاری مانند بهره ، سود سهام یا سود سرمایه) اداره می شود که در آن در هر سال وجود دارد ، در مدت سه سال از روز کارآفرین به اقامت دائم تبدیل می شود ، مدارکی مستند از هر دو مورد زیر:

  • درصد حقوق صاحبان سهام برابر با تعداد معادل های شغلی تمام وقت برابر یا بیشتر از دو معادل شغلی تمام وقت در سال است.
  • درصد سهام عددی که در کل فروش سالانه ضرب می شود برابر یا بیشتر از 250،000 دلار است.
  • درصد سهام عددی ضمیمه درآمد خالص در سال برابر یا بیشتر از 25000 دلار است. و
  • درصد سهام عددی ضرب شده توسط داراییهای خالص در پایان سال برابر یا بیشتر از 125000 دلار است.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت تجاری در کانادا

پیشنهاد صلاحیت اشتغال مرتب

پیشنهاد واجد شرایط اشتغال مرتب شده ، در سیستم انتخاب مهاجرت ورود به سیستم ، به این معنی است که داوطلب یک پیشنهاد شغلی با ارزیابی معتبر تأثیر بازار کار (LMIA) از یک کارفرمای کانادایی پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:  اشتغال مرتب

حداقل نیاز درآمد کبک

برای حامیان مالی ساکن کبک ، حامی مالی باید درآمد ثابت را ثابت کند که در طول 12 ماه گذشته به طور مداوم از کاهش کم درآمد پیشی گرفته است.به منظور دیدار با معیارهای توانایی مالی حامیان مالی همچنین ممکن است در هنگام قضاوت در مورد اینکه آیا درآمد کافی برای تأمین نیازهای اصلی واحد خانوادگی حامی وجود دارد ، مشترکاً امضا کنند.

بیشتر بخوانید:  حداقل درآمد ضروری (MNI) برای حمایت از خانواده

گواهی انتخاب کبک (CSQ)

گواهینامه انتخاب کبک (CSQ) سندی است که توسط مقامات مهاجرت کبک صادر شده است (مهاجرت و ارتباطات فرهنگی) که نشان می دهد فرد تعیین شده در گواهینامه برای اقامت در قلمرو استان استان کبک انتخاب شده است. CSQ یک ویزای مهاجرت به کانادا (اقامت دائم) نیست و برای ورود به کانادا قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید:  گواهی انتخاب کبک

کارگر ماهر در کبک

کسانی که به عنوان کارگر ماهر به کبک مهاجرت می کنند باید مستقیماً به کبک مراجعه کنند. کارگران ماهر کبک در یک شبکه انتخاب ارزیابی می شوندکمی متفاوت از آنچه برای کارگران ماهر فدرال استفاده می شود. آنها باید مستقر شوند و قصد یافتن شغل در كبك را داشته باشند ، حداقل یك دیپلم معادل دیپلم مدرسه متوسطه یا دیپلم تحصیلات حرفه ای در كبك را در اختیار داشته باشند و از مهارت های قابل استفاده برای تسهیل ادغام در بازار كار برخوردار باشند. مهارت های زبان فرانسه نیز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: برنامه کارگر ماهر کبک

عوامل توانبخشی

عوامل توانبخشی خصوصیاتی است که در مورد تصمیم گیری در مورد صلاحیت شخصی برای توانبخشی فردی در اثر فعالیتهای مجرمانه بررسی شده است. هنگامی که پنج سال از اجرای این عمل جنایی گذشته و تمام احکام کیفری به اتمام رسیده باشد ، فرد می تواند برای توانبخشی اقدام کند. باید مورد قضاوت قرار گیرد كه دیگر خطر جرم انگاری وجود نداشته باشد. عواملی که در نظر گرفته شده عبارتند از:

  • یک سبک زندگی پایدار
  • پیوندهای جامعه
  • مهارت های اجتماعی و حرفه ای
  • اینکه این جنایت یک واقعه منزوی بوده است

بیشتر بخوانید: توانبخشی فردی

روابط راحتی

رابطه راحتی می تواند هر نوع ازدواج ، روابط عادی و یا روابط زناشویی باشد که مأمورین مهاجرت کانادایی معتقدند صرفاً به منظور مهاجرت به کانادا انجام شده است. مأمورین اختیار دارند که اگر معتقدند این برنامه بر مبنای چنین رابطه ای بوده ، اقامت دائم در هر برنامه حمایت از خانواده را نفی کند. در کلیه برنامه های حمایت مالی ، اصالت رابطه مورد نظر باید به مسئول ویزای مهاجرت کانادا نشان داده شود.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی و شریک زندگی همسر و قانون مشترک

دستور حذف

هنگامی که یک افسر مهاجرت کانادایی به شخصی دستور می دهد کانادا را ترک کند ، به وی دستور حذف داده می شود. سه نوع دستور حذف وجود دارد که شدت آن افزایش می یابد:

  • سفارش عزیمت
  • دستور محرومیت
  • دستور اخراج

بیشتر بخوانید:  گزینه های حقوقی

مشاغل محدود

مشاغل محدود برای تحقق حداقل شرایط کارگران ماهر نمی توانند مورد استفاده قرار گیرند و همچنین نمی توان برای تجربه کار در یک حرفه محدود امتیاز کسب کرد. مشاغل محدود توسط دولت تعریف شده و با گذشت زمان متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تجربه کار

حق هزینه اقامت دائم

علاوه بر هزینه پرداخت هزینه لازم برای پردازش درخواست اقامت دائم ، متقاضیان موفق اقامت دائم نیز باید حق پرداخت هزینه اقامت دائمی (RPRF) را بپردازند. این هزینه در مورد:

  • متقاضی اصلی؛ و
  • هر همسر همراهی ، متداول و شریک زندگی زناشویی

RPRF را می توان در هر زمان در طی مراحل درخواست پرداخت کرد ، اما قبل از صدور ویزای مهاجرت کانادا باید پرداخت شود. اشخاصی که قبلاً RPRF را پرداخت کرده اند ممکن است در صورت بازپرداخت بازپرداخت شوند:

  • ویزای مهاجرت به کانادا داده نمی شود. یا
  • درخواست اقامت دائم آنها را لغو کنید. یا
  • ویزای مهاجرت به کانادا به شما داده می شود اما تصمیم می گیرید به کانادا نیامده باشید.

بیشتر بخوانید: سؤالات متداول درباره هزینه های دولت و هزینه های برنامه

معیارهای انتخاب

متقاضی طبقه کارگر ماهر فدرال باید بتواند در کانادا از نظر اقتصادی مستقر شود. به منظور اثبات این مورد ، یک افسر مهاجرت کانادایی متقاضیان را بر اساس شش معیار انتخاب ، پس از اینکه برنامه های آنها حداقل شرایط لازم را برآورده می کند ، ارزیابی می کند:

  1. تحصیلات
  2. توانایی های زبانی
  3. تجربه کاری
  4. سن
  5. ترتیب کار
  6. تطبیق پذیری

بیشتر بخوانید:  عوامل انتخاب

جنایت جدی

جرم و جنایات جدی مانند “جرم و جنایت” می تواند منجر به عدم پذیرش کیفری شود و به عنوان مبنای محرومیت از ورود به کانادا باشد. با این حال ، برخلاف جرم و جنایت ، جرم و جنایات جدی زمینه عدم پذیرش در شرایطی است که یک اقامت دائم یا اتباع خارجی در داخل کشور کانادا به جرم جرمی قابل مجازات محکوم شود که حداکثر مجازات حداقل 10 سال مجازات باشد ، یا مرتکب تخلف قابل اثبات یا ترکیبی در خارج از کانادا شده باشد. اگر این عمل یک جرم معادل ارتکابی در کانادا باشد به مدت 10 سال یا بیشتر مجازات می شود.

بیشتر بخوانید: جنایت جدی

سازمان ارائه دهنده خدمات (SPO)

SPO ها برای سهولت در انتقال به زندگی و کار در کانادا خدمات مفیدی را برای افراد تازه وارد به کانادا ارائه می دهند. این برنامه ها به منظور تسهیل در اتخاذ کارهای روزمره مانند پیدا کردن آپارتمان ، استفاده از حمل و نقل عمومی یا رزرو قرار ملاقات های پزشکی ، در دسترس قرار گرفته است. سازمان های ارائه دهنده خدمات همچنین برای ارائه خدمات مانند تفسیر و ترجمه نیز در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید:  حل و فصل در کانادا

وجوه تسویه حساب

مهاجران آینده نگر که متقاضی اقامت دائم هستند باید ثابت کنند که آنها بودجه کافی برای حمایت از خود و وابستگان خود برای حداقل شش ماه پس از ورود به کانادا دارند. وجوه باید در دسترس و قابل انتقال باشد. اما اگر متقاضی اشتغال در کانادا را ترتیب داده باشد ، دیگر نیازی به اثبات بودجه تسویه حساب کافی ندارد.

بیشتر بخوانید: صندوق های تسویه حساب

حمایت مالی

حامی یک شهروند کانادایی یا اقامت دائم است که مایل به حمایت از اقوام واجد شرایط برای تبدیل شدن به اقامت دائم کانادا است. حامی نیز باید الزامات حمایت مالی را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:  شرایط لازم برای حمایت مالی

توافق نامه حمایت مالی

تحت رده حمایت مالی خانواده ، اسپانسر کانادایی باید با اسپانسر قرارداد زیر وارد شود:

  • دولت کانادا یا کبک ، به موجب آن او موافقت می کند نیازهای اساسی خود را برای یک دوره معین تعیین شده ، به افراد (و یا اسپانسر) تأمین کند. و
  • خویشاوند حامی مالی که به موجب آن اسپانسر قول می دهد برای مدت معینی از شخص (شخص) حمایت شده حمایت کند ، و شخص (های) حمایت شده قول می دهد تمام تلاش خود را برای حمایت از خود انجام دهد.

حامی مالی همچنین باید موافقت خود را برای بازپرداخت دولت برای هرگونه پرداخت كمكهای اجتماعی كه به شخص حمایت كننده انجام داده است ، بپردازد. وقتی شخص یا اشخاص حمایت مالی فرزند وابسته ای هستند
که 22 سال و بیشتر داشته باشند ، همسر ، شریک زندگی مشترک یا شریک زندگی زناشویی دارند ،

این تعهد مالی در قبال دولت شروع می شود که شخص یا اشخاصی که حمایت مالی می شوند اقامتگاه دائمی داشته باشند و ادامه یابد سه سال. اگر فرزند وابسته زیر 22 سال باشد ، تعهد از زمانی شروع می شود که کودک مقیم دائم کانادا شود و 10 سال ادامه یابد یا تا زمانی که کودک 25 ساله شود ، هر کدام که اول باشد. هنگام حمایت از والدین و مادربزرگ و مادربزرگ ، تعهد حمایت مالی 20 سال از تاریخی که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ به اقامت دائم در می آورند ، ادامه می یابد. برای سایر اعضای خانواده ، این تعهد 10 سال ادامه دارد.

تعهدات حامی باید بدون توجه به این که روابط بین اسپانسر و شخص (یا افراد حامی) از جمله طلاق تغییر کرده باشد ، برآورده شود.

بیشتر بخوانید:  مهاجرت در خانواده

شخص حمایت مالی

یک فرد حامی مالی یک مهاجر آینده نگر است که برای اقامت دائم تحت دسته حمایت مالی خانواده اقدام کرده است ، شرایط این دسته را رعایت می کند و یک اسپانسر واجد شرایط کانادایی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت در خانواده

الزامات حمایت مالی

حامی مالی علاوه بر اینکه تابعیت کانادا یا اقامت دائم است ، باید:

  • توانایی مالی برای تأمین نیازهای اساسی فرد حمایت شده و وابستگان آنها را نشان دهید. و
  • با شخص حمایت مالی و دولت کانادا وارد یک قرارداد حمایت مالی شوید
  • اقامت فیزیکی در کانادا داشته باشید

علاوه بر این ، حامی مالی باید: حداقل 18 سال سن داشته باشد. در زندان نیست؛ ورشکسته نیست؛ اگر اقامت دائم تحت دستور حذف نباشد؛ و به جرم جدی متهم نشده است.

بیشتر بخوانید: الزامات حمایت مالی

همسر

در صورت ازدواج با اسپانسر خود ، شخص حمایت مالی به عنوان همسر تعریف می شود و ازدواج آنها از نظر قانونی معتبر است. علاوه بر این:

برای کسانی که در کانادا ازدواج کرده اند:

ازدواج در صورتی معتبر است که گواهی ازدواج توسط استان یا قلمرو محل ازدواج انجام شده باشد. شهروندان یا ساکنان دائم کانادا که در کانادا ازدواج کرده اند و گواهی ازدواج را توسط استان یا قلمرو کانادا دریافت کرده اند (پس از تاریخ های مشخصی که توسط استان یا قلمرو متفاوت باشد) می توانند از همسر همجنس خود به عنوان همسر حمایت کنند.

برای کسانی که در خارج از کانادا ازدواج کرده اند:

این ازدواج باید طبق قانون کشوری که در آن اتفاق افتاده است و همچنین طبق قانون کانادا معتبر باشد. اگر این ازدواج در یک سفارتخانه یا کنسولگری انجام شده باشد ، باید طبق قانون کشوری که در مقابل آن کشوری صورت گرفته است ، سفارت یا کنسولگری نماینده آن باشد. تا زمانی که این ازدواج طبق قانون محلی که در آن ازدواج صورت گرفته و طبق قانون کانادا انجام می شود ، می تواند از همسر یا همان همجنس خود به عنوان همسر حمایت مالی کند.

بیشتر بخوانید:  حمایت مالی و شریک زندگی همسر و قانون مشترک

ارزیابی جایگزین

ارزیابی های جایگزین ممکن است توسط متقاضیان ویزا مهاجرت به کانادا انجام شود که متقاضی حداقل شرایط لازم را برآورده کند و آنها معتقدند که نمره معیارهای انتخاب متقاضی نشانه خوبی از توانایی متقاضی برای ایجاد اقتصادی در کانادا نیست. این امر به افسر ویزای مهاجرت کانادا اجازه می دهد تا نمره متقاضی را کنار گذاشته و براساس قضاوت خود ، احتمال توانایی کارگر ماهر در اقتصادی شدن در کانادا را تعیین کند. دومین افسر ویزای مهاجرت کانادا باید با ارزیابی جایگزین افسر اصلی موافقت کند.

بیشتر بخوانید: ارزیابی جایگزین

خلاصه تخلف

خلاصه جرائم ، در مقایسه با جرائم قابل اثبات ، جرایم جزئی در قانون جزا مانند ایجاد اختلال است. آنها مشابه تخلفات در ایالات متحده هستند. مگر در مواردی که بیان شده باشد ، جرائم مختصر با جریمه تا 5000 دلار ، شش ماه زندان یا هر دو مجازات می شوند.

بیشتر بخوانید:  جرم و جنایت

ورود موقت

مهاجران آینده نگر می توانند بر عدم پذیرش غلبه کنند و برای مدت محدودی اجازه ورود به کانادا را دارند. به منظور تصمیم گیری در مورد اعطای اجازه ورود موقت ، یک افسر مهاجرت کانادایی با توجه به مواردی از قبیل روابط خانوادگی و هدف از حضور فرد در کانادا و خطر ورود به آن از جمله خطرات سلامتی ، خطر نیاز به ورود به کانادا را وزن می کند. فعالیت مجرمانه ، و خطر اینكه اتباع خارجی در پایان مدت اقامت مصوب خود را ترك نكنند.

برنامه کارگر خارجی موقت (TFWP)

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) اجازه می دهد تا کارگران خارجی به کانادا بیایند و برای کارفرمایانی که قادر به یافتن کارگران واجد شرایط کانادایی نیستند ، کار کنند. کارگران خارجی فقط از طریق این برنامه می توانند برای مدت زمان محدودی در کانادا کار کنند. هدف این برنامه تأمین نیازهای کار در کشور است و ضمن اطمینان از عدم آواره شدن کانادایی ها ، بنابراین کارفرمایان باید ثابت کنند که کارگران کانادایی قبل از استخدام کارگران خارجی نمی توانند جای کار خود را پر کنند.

بیشتر بخوانید:  برنامه کارگر خارجی موقت

اجازه اقامت موقت (TRP)

اجازه اقامت موقت (TRP) ممکن است به یک اتباع خارجی اعطا شود که در غیر این صورت غیرقابل قبول است اما دلیلی برای مسافرت به کانادا دارد که در این شرایط توجیه شده است. این اجازه می دهد تا یک اتباع خارجی برای مدت محدود به کانادا بیایند. برای واجد شرایط بودن برای TRP ، نیاز متقاضی برای ورود یا ماندن در كانادا باید از خطرات سلامتی یا ایمنی برای جامعه كانادا ، آنطور كه ​​توسط مهاجرت یا یك مأمور خدمات مرزی تعیین می شود ، بیشتر باشد. TRP فقط برای مدت زمان بازدید از کانادا معتبر است ، بنابراین اتباع خارجی باید تا تاریخ انقضا از مجوز کانادا را ترک کنند ، یا قبل از انقضاء اولین مجوز جدید دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اجازه اقامت موقت (TRP)

ویزا اقامت موقت (TRV)

مگر در مواردی که شهروند یک کشور دارای معافیت ویزا باشند ، افرادی که مایل به ورود به کانادا برای مقاصد موقت مانند گردشگران ، کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی هستند باید درخواست کنند و ویزای اقامت موقت (TRV) دریافت کنند. TRV سندی است که توسط یک دفتر ویزای مهاجرت کانادا در خارج از کانادا صادر شده و نشان می دهد که دارنده شرایط ورود به کانادا را به عنوان بازدید کننده راضی کرده است. TRV ها ممکن است برای ورود یک یا چند ورودی باشد. به عنوان یک قاعده کلی ، گردشگران برای مدت شش ماه پذیرفته می شوند. كارگران خارجي موقت و دانشجويان بين المللي براي دوره هاي مختلفي پذيرفته مي شوند ، كه براساس پرونده به صورت مشخص انجام مي شود. 

بیشتر بخوانید:  ویزاهای اقامت موقت

آزمون ارزیابی فرانسوی (TEF)

Test d’Évaluation du Français (TEF) یک آزمون استاندارد است که مهارت زبان فرانسه را ارزیابی می کند. از آزمون می توان برای اثبات استفاده کرد توانایی فرانسه برای مهاجرت و اهداف شهروندی و تنها معاینه زبان فرانسه است که برای برنامه کارگر ماهر فدرال پذیرفته شده است. در آزمون چهار مؤلفه زبانی وجود دارد: کامپنشنس دی لئریت ، کامپنشنس دی لورال ، بیاننوشته شده و بیان شفاهی. 

بیشتر بخوانید:  اثبات توانایی زبان فرانسه – TEF / TEFaQ

تجربه کاری

حداکثر 15 امتیاز را می توان برای تجربه کار تحت معیارهای انتخاب مهارت کارگر اعطا کرد. امتیازاتی برای تعداد سالهایی که متقاضی در کار تمام وقت پرداخت می کند ، که حداقل 30 ساعت در هفته یا مقدار مساوی از کار پاره وقت است ، اهدا می شود. برای اعتبار ، تجربه کار:

  • باید حداقل در یک شغل تمام وقت یا پاره وقت در همان شغل باشد که معادل 1،560 ساعت است
  • باید پرداخت شود؛
  • در 10 سال گذشته اتفاق افتاده است.
  • باید در نوع مهارت 0 یا سطح مهارت A یا B طبقه بندی ملی حرفه ای کانادا (NOC) طبقه بندی شود.

سرانجام ، وظایف انجام شده باید مطابق با موارد ذکر شده در بیانیه اصلی توضیحات شغلی در NOC باشد. این شامل همه وظایف اساسی و بیشتر وظایف اصلی که ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: تجربه کار

اجازه کار

یک تبعه خارجی در کانادا با اجازه اقامت موقت (TRP) می تواند در صورت تمایل به کار در طول مدت اقامت ، درخواست اجازه کار کند. یک افسر مهاجرت کانادایی باید اجازه کار را به دارنده مجوز که در صورت نیاز TRP حداقل به مدت شش ماه اعتبار دارد ، صادر کند. مجوزهای کاری نیز می تواند به دلایل دیگری صادر شود ، مانند اینکه شخصی در حال حاضر در کانادا مشغول به کار بوده و در آنجا برای اقامت دائم در زیر کلاسهای خاص تأیید شده باشد ، یا دارای همسر است که دانشجوی خارجی یا کارگر ماهر در شغل تحت ملی است. طبقه بندی شغلی (NOC) مهارت مهارت 0 ، A یا B

بیشتر بخوانید:  اجازه کار موقت


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی