تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

هرآنچه که باید در مورد تحصیل در کالج های کانادا بدانید

Vwalt آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل کالج های کانادا هرآنچه که باید در مورد تحصیل در کالج های کانادا بدانید

تحصیل‭ ‬در‭ ‬کالج‌های‭ ‬کانادا؛‭ ‬همه‭ ‬آنچه‭ ‬دانشجویان‭ ‬بین‌المللی‭ ‬باید‭ ‬بدانند

از آنجایی که تحصیل در کالج یکی از راه‌های بسیار مفید و محبوب برای مهاجرت به کاناداست، دانشجویان بین‌المللی، سوالات زیادی درباره شرایط تحصیل و گرفتن پذیرش در کالج‌های کانادا دارند. در این مطلب به این سوالات پاسخ داده شده است. اما به خاطر داشته باشید که این اطلاعات، کلی و عمومی هستند و امکان دارد به هر دلایل ، تغییراتی در زمان‌بندی‌ها، پذیرش و نحوه برگزاری کلاس‌ها اعمال شده باشد. پس قبل از هر اقدامی بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

از آنجایی که تحصیل در کالج یکی از راه‌های بسیار مفید و محبوب برای مهاجرت به کاناداست، دانشجویان بین‌المللی، سوالات زیادی درباره شرایط تحصیل و گرفتن پذیرش در کالج‌های کانادا دارند.

سوالاتی از قبیل این که مدارک موردنیاز برای گرفتن پذیرش در کالج‌ها چیست؟ میزان شهریه موردنیاز چقدر است؟ ترم تحصیلی از چه زمانی آغاز می‌شود؟ شرایط کار کردن در هنگام تحصیل چگونه است و این کار چقدر درآمد دارد؟ آیا بعد از اتمام تحصیلات می‌توان اقامت کانادا را گرفت؟ و سوالات دیگر.

در این مطلب به این سوالات پاسخ داده شده است.

اما به خاطر داشته باشید که این اطلاعات، کلی و عمومی هستند. پس قبل از هر اقدامی بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

یکی از بهترین و در دسترس‌ترین گزینه‌های تحصیل در کانادا برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، تحصیل در کالج است.

دلیل این امر هم واضح است؛ چراکه این کالج‌ها در بیش از ۶۷۰ منطقه کانادا پراکنده شده‌اند، به‌طوری‌که ۹۵ درصد مردم کانادا در فاصله حداکثری ۵۰ کیلومتری از یک کالج قرار دارند.

به همین دلیل، گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب رشته تحصیلی و کالج در دسترس است.

از سوی دیگر، تحصیل در کالج‌های کانادا مورد استقبال مهاجران هم هست و به‌طور کلی، یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.

دلیل این مساله هم این است که کالج‌ها رشته‌های موردنیاز صنعت و بازار کار را ارایه می‌دهند و دوره‌های حرفه‌ای مختلفی برگزار می‌کنند.

در واقع، کالج‌ها به افراد در کسب مهارت بیشتر و به دست آوردن تجربه کاری کمک می‌کنند، اما دانشگاه‌ها، مباحث تئوری را آموزش می‌دهند.

مزیت مهم کالج‌ها در کانادا این است که به‌منظور تطابق رشته‌های تحصیلی با بازار کار با کسب‌وکارهای محلی همکاری دارند و بر بخش‌های مختلفی از صنعت متمرکز هستند، مانند:

  • صنایع غذایی
  • بهداشت و علوم زیستی
  • کشاورزی
  • منابع طبیعی
  • فناوری‌های دیجیتال و نوآوری اجتماعی
  • و غیره


کالج‌ها در کدام مقاطع تحصیلی دوره‌های آموزشی ارایه می‌دهند؟

در کالج‌های کانادا دوره‌های بسیار متنوعی ارایه می‌شود که این دوره‌ها معمولا شامل یک co-op یا internship هم هستند.

  • دیپلم (Diplomas):
    دوره‌های ۲ ساله‌ای هستند که به‌منظور کسب تخصص در مهارت‌های موردنیاز بازار کار طراحی شده‌اند.دوره‌های Advanced diploma نیز دوره‌های پیشرفته‌تر ۳ ساله‌ای هستند که در آنها دروس کاربردی و عملی آموزش داده می‌شود.
  • لیسانس (Bachelor’s degrees):
    این دوره‌ها مانند دوره‌های لیسانس که در همه جای دنیا برگزار می‌شوند، ۴ سال طول می‌کشند.
  • گواهینامه (Certificate)
    کسانی که دوره لیسانس خود را سپری کرده‌اند و حالا می‌خواهند در تخصص خود مهارت بیشتری به دست بیاورند، می‌توانند Certificate دریافت کنند.
    مدت شرکت در این دوره‌ها ۶ ماه یا یک سال است.


برای تحصیل در کالج شرایط سنی شما باید چگونه باشد؟

از لحاظ سنی هیچ مشکلی برای پذیرش گرفتن از کالج‌های کانادا وجود ندارد، چون شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده است.

اما دانشجویان خارجی باید توجیهی منطقی برای انتخاب تحصیل در کانادا داشته باشند.

به این منظور، باید سن متقاضی برای آفیسر سفارت قابل توجیه باشد که سن منطقی و قابل توجیه برای این مورد، ۱۸ تا ۳۵ سال است.

البته، این بازه سنی قابل تجدیدنظر است.


برای تحصیل در کالج باید چه مقدار شهریه بپردازید؟

میزان شهریه‌ای که باید بپردازید به کالج موردنظر و طول دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید بستگی دارد. اما به‌طور کلی، هزینه تحصیل در یک کالج کانادایی سالانه بین ۲ هزار تا ۱۸ هزار دلار است.

از طریق این لینک می‌توانید هزینه‌های تحصیل در کالجی که مدنظر دارید را حساب کنید.


برای گرفتن پذیرش تحصیلی کالج‌های کانادا به چه مدارکی نیاز دارید؟

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش از یک کالج، مشابه مدارک لازم برای گرفتن پذیرش از یک دانشگاه است. البته، هر کالج ممکن است در جزئیات، تفاوت‌هایی داشته باشد.

به‌طور کلی، شما باید مدارک زیر را ارایه دهید:

  • اطلاعات شخصی مانند نام پدر، آدرس و غیره.
  • اسکن پاسپورت با فرمت pdf برای دانشجویان خارجی.
  • اسکن ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی با فرمت pdf
  • اسکن مدرک زبان برای دانشجویان خارجی با فرمت pdf.
    البته، در صورت نداشتن مدرک زبان، این امکان برای شما وجود دارد که از پذیرش مشروط استفاده کنید. شما می‌توانید نامه پذیرش مشروط را از یک کالج، دانشگاه یا مدرسه بین‌المللی بگیرید. براساس این نامه، شما برای پذیرش گرفتن در کالج و رشته موردنظر، باید شرایطی که در نامه به آنها اشاره شده است را داشته باشید. این شرط، کسب حداقل نمره زبان موردنظر کالج است. این نمره برای اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌ها ۶.۵ آیلتس آکادمیک است.


آیا مدرکی که کالج‌ها ارایه می‌دهند اعتبار دارد؟

مدارک کالج‌ها مورد تایید دولت‌های استانی و محلی است و گاهی هم این مدارک، مورد تایید صنعت موردنظر یا فرد خاصی از یک سازمان قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر، دولت‌های استانی، دوره‌هایی که هر کالج می‌تواند ارایه دهد را مشخص می‌کنند تا از کیفیت رشته‌ها و درس‌ها مطمئن شوند. همه این موارد نشان می‌دهند که مدارک کالج معتبر هستند.


ترم تحصیلی کالج‌ها چه زمانی آغاز می‌شود؟

سپتامبر، ماه شروع ترم تحصیلی در کالج‌هاست و این ترم تا اپریل یا می طول می‌کشد. در کالج‌ها دوره‌های بهاری و تابستانی نیز وجود دارد.

برخی از کالج‌ها دو یا سه ترم در طی سال برگزار می‌کنند و به این ترتیب، دانشجویان این امکان را دارند که تحصیل خود را از سپتامبر، ژانویه یا می شروع کنند.

البته، لازم به ذکر است که سیستم آموزشی استان کبک، با سیستم آموزشی سایر استان‌ها تفاوت‌هایی دارد. برای مثال، کالج‌های کانادا برنامه ۳ ساله حرفه‌ای و ۲ ساله پیش‌دانشگاهی را به‌شکل موازی ارایه می‌دهند.

همچنین، تعدادی برنامه‌ آموزشی دیگر با زمانبندی منعطف برگزار می‌گردد.


آیا دانشجویان کالج‌ها می‌توانند در زمان تحصیل، کار کنند؟

هم دانشجویان کالج‌ها و هم همسر آنها این امکان را دارند که در زمان تحصیل در کانادا کار کنند. کار کردن حین تحصیل مزیت‌های متعددی دارد که از میان آنها می‌توان به افزایش ارتباطات اجتماعی، تقویت مهارت‌های زبان، به دست آوردن تجربه کاری و گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل اشاره کرد.

دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در هفته به مدت 20 ساعت کار کنند. راه‌هایی که برای کار در هنگام تحصیل وجود دارد، به شرح زیر است:

کار در محیط دانشگاه (On-Campus): شما می‌توانید در تمام ساختمان‌های کالج کار کنید. البته، شاید فقط اجازه کار در کمپسی که کلاس‌های‌تان برگزار می‌شود به شما داده شود.

باید از مدیر مجموعه بپرسید که اجازه‌ کار در سایر کمپس‌های کالج را دارید یا خیر.

اگر دستیار آموزشی یا پژوهشی هستید شاید اجازه کار در کتابخانه، مرکز تحقیقاتی یا بیمارستان که بخشی از کالج است به شما داده شود.

کار خارج از محیط دانشگاه (Off-Campus): کارهای خارج از دانشگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  • به‌عنوان دانشجوی co-op: امکان دارد این برنامه داخل یا بیرون از محیط دانشگاه به‌عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر گرفته شود و حقوقی به شما تعلق بگیرد.
  • کار پاره‌وقت: دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در طول هفته به مدت ۲۰ ساعت در یک دپارتمان دولتی یا کسب‌وکار خصوصی کار کنند.
  • کارآموزی: دوره‌های کارآموزی این امتیاز را دارند که با شرکت در آنها می‌توانید آموزش ضمن کار ببینید و دانش و مهارت بیشتری در زمینه شغلی‌تان به دست بیاورید.


درآمد کار حین تحصیل در کانادا چقدر است؟

حداقل میزان دستمزد در استان‌های مختلف، متفاوت است. مثلا در استان انتاریو با ۲۰ ساعت کار مجاز در هفته، حداقل دستمزد در استان مورد نظر را در نطر بگیرید و در 4 ضرب کنید ، مبلغ مورد نظر را دست می‌آورید.


آیا تحصیل در کالج به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می‌دهد که پس از اتمام تحصیلات خود، اقامت کانادا را بگیرند؟

تحصیل در کالج باعث آسان‌تر شدن فرایند گرفتن اقامت دائم در کانادا می‌شود و بسیاری از کسانی که در کالج تحصیل کرده‌اند، بعدا توانسته‌اند اقامت کانادا را دریافت کنند.

دلیل این مساله هم این است که تحصیل در کالج، باعث ورود راحت‌تر دانشجویان به بازار کار می‌شود.

سر زدن به لینک اداره مهاجرت کانادا اطلاعاتی مفیدی درباره اقامت پس از تحصیل در کالج‌های کانادا به شما می‌دهد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی