تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

همه راه های مهاجرت به آمریکا


راه های مهاجرت به آمریکا

با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد بویژه از داخل ایران در رابطه با راه های مهاجرت به آمریکا سوال می کنند در این پست به طور خلاصه تمام راه های مهاجرت به آمریکا را به طور خلاصه بیان می کنیم:


مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندان

ویزای نامزدی آمریکا

صرفا شهروندان آمریکا(و نه دارندگان گرین کارت) می توانند برای نامزد خود درخواست صدور ویزای نامزدی یا K1 ارائه دهند. صدور این ویزا حدود یک سال طول می کشد و فرد از تاریخ ورود به آمریکا نود روز وقت دارد با نامزد خود ازدواج کند. پس از ازدواج فرد می تواند برای دریافت گرین کارت اقدام کند.

فرزندان بالای ۲۱ سال شهروندان آمریکا

اگر فرزند مجرد باشد حدود هفت سال و از اگر متاهل باشد حدود سیزده سال از تاریخ درخواست در نوبت می ماند. در این مدت امکان اخذ ویزای توریستی یا هر نوع ویزای غیرمهاجرتی دیگری کم خواهد بود.

فرزندان مجرد بالای ۲۱ سال دارندگان گرین کارت

حدود شش سال باید در نوبت باشند. امکان درخواست گرین کارت برای فرزندان متاهل وجود ندارد.

خواهر یا برادر شهروندان آمریکا

حدود چهارده سال باید در نوبت باشند. دارندگان گرین کارت نمی توانند برای خواهر یا برادرشان درخواست گرین کارت کنند.

پدر یا مادر شهروندان آمریکا

حدودا چهارده ماه طول می کشد. دارندگان گرین کارت نمی توانند برای پدر و مادرشان درخواست گرین کارت کنند.

همسر شهروند آمریکا

حدود ۱۵ ماه طول می کشد. اگر همسر داخل آمریکا باشد می تواند بعد از حدود ۵ ماه اجازه کار و تردد به خارج از آمریکا بگیرد.

همسر دارنده گرین کارت

حدود دو سال طول می کشد. اگر همسر داخل آمریکا باشد تا زمانی که طبق ویزابولتن نوبت دریافت گرین کارت فرا نرسد حق اقامت در آمریکا را ندارد و اگر ویزای معتبر دیگری (مثلا دانشجویی) نداشته باشد، باید کشور را ترک کند. ویزا بولتن فعلا برای این افراد کارنت است.

توجه:‌ پرداخت پول به افراد برای ازدواج جهت دریافت گرین کارت جرم و تقلب مهاجرتی و دارای عواقب بسیار جدی است.

اطلاعات تکمیلی:


مهاجرت به آمریکا از طریق موقعیت کاری

مهاجرت به آمریکا بدون نیاز به جاب آفر و اسپانسر

صرفا مخصوص نخبگان علمی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی است. شرایط احراز آن دشوار است.

مهاجرت به آمریکا از طریق پیشنهاد کار

باید توسط یک کارفرمای معتبر آمریکائی پیشنهاد کار ارائه شود. کارفرما باید ثابت کند که توانایی پرداخت prevailing wage را دارد و پس از انتشار آگهی استخدام به صورتی که در قانون مقرر شده نتوانسته موقعیت کاری مد نظر را با افراد مقیم آمریکا پر کند.

انواع ویزاهای کاری آمریکاتوضیحات
H1عمومی ترین نوع ویزای کاری آمریکا ست که متقاضیان آن می بایست تخصص لازم در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا داشته را دارا باشند. داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای آمریکایی مورد تأیید اداره مهاجرت آمریکا از پیشنیازهای اخذ این نوع ویزاست. مدت زمان اعتبار این ویزا یک سال می باشد.
H1Bاین ویزا مشابه H1 است اما با این تفاوت که با اعتباری 3 ساله صادر می گردد. دارنده آن باید حداقل مدرک لیسانس را نیز ارائه نماید. این ویزا می تواند منجر به اخذ گرین کارت آمریکا گردد و دولت آمریکا در هر سال تنها 65 هزار تعداد از این نوع ویزا را صادر می نماید.
H1B1این ویزا به مهاجرینی از کشورهای سنگاپور و شیلی اعطا می گردد و شامل حال ایرانیان نیست.
EB3برای افرادی صادر می گردند که غیر متخصص می باشند و برای غصب مشاغلی که زیر مجموعه اسکیلد ورکر هستند اعطاء می شود.
J1این ویزا اغلب به جهت تبادل نیروی کار بمنظور تحقیق یا تدریس یا اشتغال در زمینه های آموزشی و فرهنگی صادر می گردد.
سری ویزاهای Pویزای های سری P که از P1 تا P4 را شامل می شود کوتاه مدت ( یک ساله ) و غیر مهاجرتی می باشند و تنها برای ورزشکاران و هنر مندان در سطح بین المللی یا شناخته شده صادر می شوند.
سری ویزاهای Eبیشتر مربوط به کار در امور تجاری و کمپانی های مخصوصی می باشد. شایان ذکر است که ویزای E3‌ تنها برای شهروندان استرالیایی صادر می گردد و ایرانیان و افغانیان نمی توانند با این ویزا به آمریکا مهاجرت کاری داشته باشند.
سری ویزاهای Rبرای مبلغان مذهبی و فرهنگی صادر می گردد.
سری ویزهای Lبرای کارمندان رسانه ها، فیلم سازان، خبرنگاران و … صادر می گردد که البته متقاضیان آن باید دعوتنامه شغلی داشته باشند.

اطلاعات تکمیلی:


مهاجرت به آمریکا از طریق دانشجویی

چیزی به نام مهاجرت از طریق دانشجویی در آمریکا وجود ندارد. دانشجویان خارجی دارای ویزای غیر مهاجرتی هستند اما ممکن است پس از پایان تحصیل بتوانند از طریق دریافت پیشنهاد کار یا در صورت داشتن رزومه بسیار قوی درخواست تغییر وضعیت به اقامت دائم و دریافت گرین کارت را ارائه نمایند. هیچ تضمینی برای دریافت پیشنهاد کار پس از پایان تحصیلات وجود ندارد.

انواع ویزاهای تحصیلی آمریکاتوضیحات
F1از مشهورترین ویزاهای تحصیلی و دانشجویی آمریکاست که بجهت ورود به کالجها یا دانشگاههای این کشور صادر می گردد. چنانچه متقاضی متأهل بوده برای همراهان وی که شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال می باشند، ویزای F2‌ صادر می گردد.
B1این ویزای دانشجویی برای تحصیل در دوره ها و کورس های کمتر از 6 ماه صادر می گردد و متقاضی حق ارائه درخواست جهت الحاق همراه را ندارد.
M1تفاوت این ویزا با سایر ویزاهای دانشجویی آمریکا در این است که برای متقاضیان تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای صادر می گردد و همراهان که شامل فرزندان زیر 21 سال و همسر می باشند نیز با اخذ ویزای M2 می توانند به متقاضی اصلی ملحق شوند.
J1به متقاضیانی اعطا می گردد که در صدد شرکت در دوره فرصت مطالعاتی خود هستند و ماکزیمم اعتبار آن دو سال است.


اطلاعات تکمیلی:


مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

لاتاری آمریکا یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا مطابق بخش ۲۰۳(سی) از قانون مهاجرت و ملیت (Immigration and Nationality Act) آمریکا، به صورت قرعه‌ کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا (معروف به گرین کارت) می‌شود. 

قرعه کشی توسط وزارت امور خارجه و تحت قانون مهاجرت و ملیت (INA) انجام می شود. این برنامه سالانه 55000 ویزای مهاجرتی را در دسترس قرار می دهد و هدف آن ایجاد تنوع نژادی در جمعیت مهاجر در ایالات متحده با انتخاب متقاضیان از کشورهایی است که کمتر از 50،000 متولد این کشورها در پنج سال گذشته به ایالات متحده مهاجرت کرده اند .

اطلاعات تکمیلی:


مهاجرت به آمریکا از طریق موارد بشر دوستانه

اگر داخل آمریکا باشید می توانید تا یک سال پس از ورود درخواست ارائه کنید. رسیدگی اولیه به درخواست شما در بیشتر موارد حدود دو سال و نیم و در برخی موارد تا ۴ سال طول می کشد. اگر درخواست شما درمرحله مصاحبه اولیه قبول شود می توانید یک سال بعد از دریافت نامه قبولی درخواست گرین کارت کنید.

– ادعای تغییر دین و همجنسگرایی از متداول ترین راه های درخواست ایرانیان بوده است که با افزایش آگاهی دولت آمریکا از شرایط واقعی ایران و همچنین سوابقی که این افراد در آمریکا داشته اند در این موارد سختگیری زیادی می شود و بسیاری از این پرونده ها رد می شود.
– اگر خارج از آمریکا باشید(مثلا ترکیه) نمی توانید درخواست بدهید و شما از نظر قوانین مهاجرت آمریکا ملتجی محسوب نمیشوید بلکه فرد درخواست دهنده برای ملتجی بودن محسوب می شوید. اگر وابسته به مذاهب و گروه های خاصی نباشید، ممکن است هرگز به کشور ثالثی منتقل نشوید و حتی در صورت قبول پرونده ممکن است انتقال شما چندین سال طول بکشد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی