تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

هزینه اقامت تحصیلی در آمریکا


هزینه زندگی در آمریکا (تحصیلی)

در وحله اول هزینه زندگی در هر کشوری به سبک زندگی فرد باز می گردد. اما اگر یک زندگی استاندارد را در نظر داشته باشیم هزینه زندگی در آمریکا چیزی حدود 10.000 تا 12.000 دلار در سال است. مبلغ گفته شده با توجه به درنظر داشتن مواردی چون هزینه اجاره ملک، حمل و نقل عمومی، خرید مواد غذایی و تفریحات شخصی عنوان شده است.

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

هزینه یک دانشجو نسبت به افرادی که خواهان اقامت در این کشور به همراه خانواده خود هستند به مراتب کم ترمی باشد. برای مثال دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود تا پرداخت کم تر از 400 دلار در ماه یک خانه دانشجویی اجاره کنند که نسبت به هزینه اجاره یک ملک معمولی در آمریکا بسیار کمتر است.

  • هزینه کتاب و اقلام مربوط به تحصیل 500 تا 1000 دلار در سال
  • هزینه رفت و آمد سالانه 300 تا 700 دلار در سال
  • هزینه های اجاره خانه و خورد و خوراک 5000 تا 7500 دلار در سال
  • زندگی در خانه های دانشجویی 300 تا 600 دلار در سال
  • هزینه خرید پوشاک حدود 500 دلار در سال
  • هزینه های شخصی حدود 2000 دلار در سال
مخارجهزینه ماهیانه
اجاره و سکونت در ملکحداقل 300 دلار
اغذیه و مواد خوراکی150 دلار
اینرترنت با سرعت 60 mbps و حجم نامحدود65 دلار
رستوران75 دلار
خرید های شخصی و تفریحات200 دلار
شهریه دانشگاهبا توجه به فاکتورهای متفاوتی متغییر است

هزنیه شهریه دانشگاهای آمریکا

شهریه های دانشگاه آمریکا با توجه به پایه تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاهی که پذیرش آن را میگیرید متفاوت خواهد بود. البته اگر شما موفق به دریافت فاند یا بورسیه شده باشید هزینه شهریه دانشگاه ها به طور چشم گیری کاهش پیدا خواهد کرد و حتی این امکان وجود دارد که هزینه تحصیل شما کاملا رایگان شود. اما اگر فاند و بورسیه را در نظر نداشته باشیم هزینه تحصیل در هر مقطع و دانشگاه عموما به صورت زیر می باشد.

 دانشگاه ایالتیدانشگاه خصوصیکامیونیتی کالج
مقطع کارشناسی24.000 دلار مجموعا32.000 دلار مجموعا200 دلار به ازای هر کردیت
مقطع کارشناسی ارشد30.000 دلار مجموعا35.000 دلار مجموعا250 دلار به ازای هر کردیت

تحصیل در مقطع دکتری از شرایط ویژه ای برخوردار است چرا که بسیاری از دانشجویانی که در مقطع PhD مشغول به ادامه تحصیل می شوند از پرداخت شهریه دانشگاهی معاف خواهند بود و علاوه بر آن به طور ماهیانه کمک هزینه یا حقوقی نیز دریافت خواهند کرد.

برای آگاهی بیشتر درباره تفاوت انواع دانشگاه ها و سیستم آموزشی آمریکا پیشنهاد می شود روی لینک کلیک کرده و مقاله مربوطه را مطالعه کیند.

هزینه تحصیل در برترین دانشگاه های آمریکا

  • شهریه دانشگاه پرینستون: به طور میانگین 44 هزار دلار در سال
  • شهریه دانشگاه هاروارد: به طور میانگین بین 5.500 تا 33 هزار دلار در سال
  • شهریه دانشگاه شیکاگو: به طور میانگین 13.000 تا 39.500 دلار در سال
  • شهریه دانشگاه ییل: به طور میانگین 22.000 تا 59.000 دلار در سال
  • شهریه دانشگاه کلمبیا: به طور میانگین 23.000 تا 59.000 دلار در سال

البته این نکته را بخاطر داشته باشید که دانشگاه های نامبرده نه تنها در آمریکا بلکه در جهان جزو 20 دانشگاه برتر محسوب می شوند و پذیرش در این دانشگاه ها نیازمند به رزومه تحصیلی قوی و مناسبی می باشد، همچنین این امکان وجود دارد که از طریق فاند و کمک هزینه تحصیلی بخش عمده ای از این شهریه ها پرداخته شود.

هزنیه زندگی در آمریکا (خانوادگی)

همانطور که گفته شد زندگی در آمریکا به عنوان یک دانشجو بنا به دلایلی می تواند هزینه کمتری را برای سکونت دربربگیرد بخصوص اگر دانشجویان موفق به دریافت فاند و بورسیه تحصیلی شده باشند. اما اگر شما خواهان اقامت دائمی آمریکا به همراه خانواده خود هستید باید در نظر داشته باشید که نیاز به ملک بزرگتری خواهید داشت و طبعا هزینه های ناشی از آن هم بیشتر است.

بنابراین اگر از طریق ویزاهای مهاجرتی یا گرین کارت لاتاری موفق به اخذ اقامت دائم آمریکا شده باشید حائز اهمیت است که به دنبال شغل و کار کردن در آمریکا باشید. زیرا هزینه اداره خانواده از طریق دریافت پول از کشور مبدا سختی های مبادلاتی بخصوصی را شامل می شود و دیگر اینکه به دلیل ارزش کم ریال نسبت به دلار هزینه اداره یک خانواده (حتی کم جمعیت) غیر ممکن خواهد بود. به یاد داشته باشید که به دلیل وضعیت مناسب اقتصاد آمریکا میزان درآمد با مخارج از تعادل خوبی برخوردار است و دست یافتن به یک زندگی استاندارد دور از دسترس نخواهد بود.

هزینه اجاره خانه در آمریکا

اگر شما یک مهاجر هستید مهم ترین خرجتان برای سکونت در امریکا هزینه اجاره است. برای مثال اجاره یک آپارتمان تک خوابه در شهری مثل دالاس به طور متوسط ماهی 700 دلار است که همین خانه در ایالت کالیفرنیا میتواند بیش از 1000 دلار باشد علاوه بر این ها شما باید جداگانه مبلغی بین 40 تا 80 دلار هم بسته به فصل و میزان مصرف برای هزینه انرژی تان در نظر بگیرید و هم برای بیمه خانه که در آمریکا الزامیست باید مبلغی حدود 12 دلار کنار بگذارید.

در این مقاله به معرفی شهرهای ارزان آمریکا جهت مهاجرت پرداخته شده است که مقصد های مناسبی برای زندگی در آمریکا عنوان می شوند.

هزینه دریافت خدمات رفاهی در آمریکا

برعکس هزینه مواد خوراکی که در آمریکا بسیار پایین است مخارجی مانند تعمیرات، بیمه و خدمات درمانی بسیار زیاد است. به همین علت آمریکایی ها به پیشگیری اهمیت بیشتری می دهند. اگر شما در آمریکا زندگی می کنید و بیمه نباشید یک سرماخوردگی ساده و تزریق آنتی بیوتیک برای شما حداقل 110 دلار خرج خواهد داشت. البته اگر بیمه باشید حدود 80 درصد از طرف بیمه به شما کمک خواهد شد. در حالی که بیمه در ایران، فقط 30 درصد هزینه های درمانی را پوشش می دهند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی