تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نکات مثبت و منفی مهاجرت و زندگی کشور نروژ

وی والت اروپا نروژ اطلاعات کاربردی نکات مثبت و منفی مهاجرت و زندگی کشور نروژ

نکات مثبت و منفی کشور نروژ

نکات مثبت نروژ

◾️نروژ یک کشور پادشاهیه که در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا قرار داره. جمعیت نروژ حدود 5 میلیون و 400 هزار نفره و با سوئد، فنلاند و روسیه مرز مشترک داره.

◾️ نروژ جز اتحادیه اروپا نیست و واحد پولش کرون نروژه؛ ولی خیالتون راحت باشه؛ جز اتحاد شنگنه و با ویزای شنگن میشه به نروژ و سایر کشورهای این اتحاد رفت و آمد کرد.

◾️کشور نروژ🇳🇴 رو 2 تا چیز میچرخه! نفت و گاز و مالیاتی که از مردم‌ می‌گیرن. هرچقدرم پول بیشتری در بیاری بیشتر مالیات میدی. به خاطر همینه که کل مردم کشور از رفاه نسبی برخوردارن. اینجا گدای نروژی اصلا نمیبینین! گداهای سر چهارراه‌ها اکثرا خانم‌های رومانیایی🇷🇴 هستن که حالت کولی دارن و بدون نیاز به ویزا میان نروژ و گدایی میکنن بعد هم برمیگردن کشورشون.

◾️دولت نروژ فقط 3٪ از درامد سالیانه رو خرج میکنه بقیشو داره پس انداز میکنه برای آیندگان و روز مبادا.

◾️کشور نروژ طبق رده بندی سایت us news بعد از کانادا، دانمارک و سوئد رتبه چهارم تو کیفیت زندگی رو داره و بعد از سوئیس🇨🇭 و کانادا🇨🇦 سومین کشور امن دنیاست.

◾️مردم نروژ هم همیشه جز یکی از خوشحال ترین مردم دنیا شناخته میشن! طبق رتبه بندی مجله Forbes نروژ تو رتبه پنجم قرار می‌گیره بعد از فنلاند، دانمارک، سوئیس و ایسلند. این رو من خودم خیلی درک نکردم! چون اکثرشون پوکر فیسن! فقط وقتی مشروب میخورن خیلی خوشحالن.

◾️خوب بریم سراغ مباحث شیرین‌تر! خوشحالی مردم نروژ که برای ما نون و آب نمی‌شه! مهم‌ترین نکته اینه که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای شما هیچ هزینه‌ای نداره! این فرصت فقط توی آلمان🇩🇪 و تعداد خیلی محدودی دانشگاه تو فرانسه، اتریش، اسپانیا و بلژیک وجود داره. (دارین آماده می‌شین برای مسابقه پرچم شناسی) مقطع دکترا هم که حقوق می‌گیرین و مسائلشو تو پستای بعدی توضیح می‌دم.

◾️مورد بعدی امکان دریافت ویزای همزمان برای همسر هست و همسرتون میتونه بدون محدودیت کار کنه. پس اگر قراره با هم بیاین، این گزینه هم خیلی ایده‌آله.

◾️اخرین نکته هم اینه که حدودا 90% از مردم نروژ می‌تونن به انگلیسی صحبت کنن. بنابراین خیلی راحت می‌تونین با مردم ارتباط برقرار کنین. .
فک کنم دیگه قانع شدین که نروژ بهترین کشور دنیاست؛ ولی پست بعدیو بخونین شاید نظرتون عوض شد

نکات منفی نروژ

◾️نکته اول که احتمالا هم شنیدین در مورد آب و هوای اینجاست. این علامتا یعنی چی؟ یعنی همه اینارو ممکنه تو یک روز تجربه کنین؛ مثل همین دیروز اب و هوا خیلی به محلی که هستین بستگی داره. با چنتا مثال توضیح میدم: مثلا برگن دهمین شهر دنیا از نظر میزان بارش بارونه و به طور میانگین 239 روز در سال بارش داره. مثال بعدی ترومسو هست که دانشگاه خیلی خوبی هم داره و دوستداران خرس قطبی و شفق قطبی میرن اینجا! این شهر در ماه دسامبر کلا آفتاب نداره و تو ژانویه در حد یک ساعت آفتاب هست. از مِی تا آگوست هم بالای 22 ساعت آفتاب داره. میانگین دمای هوا تو جولای حداکثر ۱۵ درجه هست؛ اما با توجه به نزدیکی به دریا میانگین دما تو دسامبر و ژانويه ۷ درجه زیر صفره.

◾️پس لطفا سه تا فاکتور میزان بارش ، دما و خورشید و بررسی کنین برای مقصدتون. البته اینم فراموش نکنین که
The human is a creature of habits. اما احتمال اینکه تا عادت کنین، دست به خودکشی بزنین وجود داره.

◾️اینم احتمالا شنیدین که نروژ کشور خیلی گرونیه. چقدر گرون؟ طبق رتبه بندی مجله Forbes نروژ بعد از سوئیس گرونترین کشور دنیاست. چیا گرونه مثلا؟ مثلا باید با بیرون غذا خوردن خداحافظی کنین؛ چون یک پیتزا 135 کرون به بالا و یک همبرگر حداقل 80 کرون قیمت داره! یا مثلا بادمجون دونه ای 20 کرونه که با نرخ الآن حدودا میشه 30 هزار تومن! قیمت دخانیات و مشروب هم وحشتناکه؛ چون مالیات خیلی سنگینی می‌گیرن روش. علتشم اینه که می‌خوان مردمشون سلامت باشن؛ انقدر گرونه که کسی سمتش نره و به زور سلامت می‌مونه.

◾️مسئله بعدی پیدا کردن کار هست. دونستن زبان نروژی تأثیر خیلی زیادی تو پیدا کردن کار داره. البته امکان پیدا کردن کار با زبان انگلیسی هم هست که خیلی سخته و گزینه‌ها خیلی محدوده.

◾️و نکته آخر اینکه مردم اینجا سردن و سرشون تو کار خودشونه. نزدیک شدن و دوست شدن باهاشون یکم مشکله. اما وقتی دوست بشین باهاشون جزو بهترین و صمیمی‌ترین دوستاتون می‌شن.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی