تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نکاتی برای یافتن شغل مورد علاقه بعد از فارغ التحصیلی

وی والت مشترک کشورها کار نکاتی برای یافتن شغل مورد علاقه بعد از فارغ التحصیلی

یافتن شغل مورد علاقه بعد از فارغ التحصیلی

شما سه یا چهار سال آخر تحصیلتان را برای اخذ مدرک سپری کرده اید، در تمام آزمون‌ها و دوره‌های درسی شرکت کرده اید. اکنون دوره دانشگاه شما به پایان رسیده است و وقت آن است که به این بیندیشید که بعد از این می‌خواهید چه کاری انجام دهید. بعد از اتمام جشن فارغ التحصیلی و به پایان رسیدن خوشحالی اولیه، ممکن است در مورد مسیری از زندگی که در سر دارید، احساس سردرگمی‌کنید.

البته، ممکن است برخی از افرادی که می‌شناسید از قبل فارغ التحصیلی نیز شغلی داشته باشند، اما اشکال ندارد که شما هنوز نیز برنامه‌ای برای آینده کاری خود نداشته باشید. در زیر راه‌هایی که می‌توانید شغل مورد علاقه خود را بعد از فارغ التحصیلی پیدا کنید را ذکر می‌کنیم.

سریعا به کارآموزی بروید
یکی از رازهای دست یافتن به شغل رویایی، توانایی شما در تعهد است. یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن تعهد شما، بیخیال شدن از فکر و خیال استراحت پس از فارغ التحصیلی است. به همین جهت کارآموزی‌های تابستان بهترین ایده است. هیچ چیزی بهتر از دوره‌های کارآموزی در سازمان‌های معتبر نیست. بیشتر کمپانی‌های بزرگ شاید شما را درست بعد از خروج از کالج استخدام نکنند، اما آن‌ها تمایل زیادی برای پیشنهادات دوره‌های کارآموزی بدون دست مزد دارند. نشان دهنده تعهد شما در خواستن مسیر مورد نظرتان است و باعث افزایش شانس شما خواهد شد.

پیدا کردن مربی (منتور)
راهنمایی یک مربی می‌تواند کمک کننده خوبی باشد. مشاهدات اخیر نشان می‌دهد، بیشتر دانشجویان حداقل یک منتور از والدین خود انتخاب کرده اند ویا از اساتید دانشگاه یا دوستان و آشنایان می‌باشند. در حالی که والدین، معلمین، دوستان و آشنایان و دیگر موارد در این حلقه می‌تواند گزینه‌های وسوسه انگیزی باشند. شما باید دایره جستجویان را وسیع تر کنید. در رشته مورد علاقه تان افراد خبره را پیدا کنید. کتاب آن‌ها را پیدا کنید و سعی کنید تجربه آن‌ها را درک کنید.

 ساختن نمایه حرفه ای در لینکدین
داشتن نمایی حرفه ای از خود به صورت آنلاین در یکی از اساسی‌ترین‌ها در ساختن یا یافتن شغل رویایی می‌باشد. امروزه معروف ترین پلتفرم برای حرفه ای‌ها لینکدین می‌باشد. مدیران و مسئولین استخدام بیش از هر چیز دیگری از لینکدین استفاده می‌کنند. یک پروفایل حرفه ای از طریق مستند کردن تمام دستاورد‌ها و تجربه‌ها بسازید. مطمئن شوید هر کاری حتی کوچک ترین‌ها را که انجام دادید در لیست ذکر کنید. شما حتی می‌توانید از فعالیت‌های فوق برنامه و مقام‌هایی که کسب کردید بگویید.

شبکه سازی
بعد از انجام ساختن چهره حرفه ای آنلاین این نکته مهم است که ارتباطات خود را تقویت کنید و نکته در این است که با افراد پس از آشنایی در شبکه‌های مجازی همچون لینکدین در ارتباط باشید. خیلی مهم است در یک پلتفرم حرفه ای بجای FB و TW با این افراد در ارتباط باشید. جایگزین لینکدین می‌تواند دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه باشد. بهترین جایی که می‌تواند به شما چشم انداز خوبی از شغل و همین طور ارتباط با فارغ التحصیلانی که در رشته‌های مورد علاقه شما کار می‌کنند، دارند. اکثر دانشگاه‌ها دیتا بیسی از دانشجویان قدیم و محل کار آن‌ها دارند. سعی کنید با آن‌ها در ارتباط باشید.

در صنعت خود حرفه ای شوید
بسیاری از فارغ التحصیلان فکر می‌کنند تنها با درس‌های دانشگاهی می‌توانند شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند. اما واقعیت به گونه ای دیگر است. بهتر است در رشته مورد علاقه خود و همین طور با توجه به شغل مورد نظر مهارت‌های کلی که احتیاج است را کسب کنید. مدرک داشتن بسیار برای شما نتایج خوبی خواهد داشت. اغلب پلتفرم‌های آموزشی با مهره‌های کلیدی در صنعت پارتنرشیپ دارند.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی