تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نکاتی جهت داشتن رزومه کاری خوب و حرفه ای برای کانادا

وی والت آمریکا کانادا کار کاریابی در کانادا نکاتی جهت داشتن رزومه کاری خوب و حرفه ای برای کانادا

نکاتی برای داشتن رزومه کاری خوب و حرفه ای در کانادا

شما باید بدانید که چگونه رزومه کار در کانادا تهیه کنید تا بتوانید کار درست را در این کشور انجام دهید. در اینجا برای شما شرح خواهیم داد که چگونه میتوان یک اثر پایدار واقعی را در کارفرمای آینده خود در کانادا ایجاد کنید. برای داشتن رزومه کاری خوب و حرفه ای در کانادا موارد زیر را رعایت کنید:

 رزومه کوتاه باشد:
یعنی چیزی در حدود 2 صفحه و اگر تجربه زیادی در کار کسب نکرده اید و تازه فارغ التحصیل شده اید، روزمه خود را به یک صفحه تقلیل دهید.

 برای هر شغل، یک رزومه خاص داشته باشید:
یعنی اگر شما مهندس عمران هستید بهتر است روی مشاغلی که در سرپرستی کارگاه، کار با نقشه و متره و برآورد دارید، تکیه کنید تا اینکه روی برگزاری همایش مهندسین عمران در دانشگاه خود.
رزومه کلی و کپی پیست شده در دنیای کار امروز جواب گوی نیاز شما نخواهد بود. بهتر است که چند جمله تخصصی اول رزومه را با توجه به نیازمندی های هر شغل بنویسید.

کار داوطلبانه را ذکر کنید:
اگر کار داوطلبانه ای انجام دادید، بهتر است آن را ذکر کنید، این مهم نیست که در برابر آن کار پول گرفته اید یا خیر.

شبکه های اجتماعی:
همیشه رفرنس ها را کارفرما ها چک می کنند، اگر در سایت Linkdin  عضو هستید، در زرومه خود رفرنس دهید. و اگر رزومه خود را تغییر می دهید،آنرا در لینکدین نیز تغییر دهید.
کارفرما ها شبکه های اجتماعی دیگر مانند FB و TW را نیز چک می کنند. اگر نمیخواهید که کارفرمایتان چیزی را بداند، پس آنرا در شبکه های اجتماعی قرارندهید.

فرمت کلی رزومه واقعا مهم است: 
رزومه شما باید منظم، سازمان دار، طبق فرمت باشد مثلا کلمات ابتدایی درشت و بولد و بقیه ریز باشد اگر فکر می کنید که کارفرمای شما حتما جزئیات ریز رزومه را میخواند، پس روی جملات ریز دقت کنید
تیتر ها را درشت تر بنویسید، مانند: مشخصات فردی، تحصیلات، تجربه کاری، تخصص ها و … (اگر از فایل ورد مایکروسافت استفاده میکنید، از این مورد استفاده کنید: bold and bullets

لغات کلیدی را استفاده کنید:
ممکن است کارفرما وقت خواندن تمام جزئیات را نداشته باشد، پس طبق برگه آگهی که تخصص های خاصی را میخواهد، شما هم همان تخصص ها را با لغات کلیدی تکمیل کنید.

چک کردن و بازبینی رزومه:
حتما قبل از ارسال دوبار چک کنید، مطمئن شوید که نام شرکتهایی که کار کردید، عناوین شغلی و تاریخ ها فارغ التحصیلی صحیح باشد. و پرینت کنید تا آنرا بهتر ببینید.

بهتر است آنرا در فرمت Pdf ذخیره کنید و برای کارفرما ارسال  تا در نحوه دیدن به مشکل برخورد نکنند.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی