تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نکاتی مهم برای انتخاب کشور جهت اپلای

وی والت مشترک کشورها تحصیلات نکاتی مهم برای انتخاب کشور جهت اپلای

وقتی اقدام به اپلای می کنیم و می خواهیم زندگی جدیدی را در یک کشور و دانشگاه بزرگ بین المللی آغاز کنیم، با انبوهی از سوالات مختلف مواجه می شویم که مجبوریم در طول مسیرمان برای اخذ پذیرش تحصیلی، یکی یکی به همه آنها پاسخ بدهیم.

اما در این میان، انتخاب کشور مقصد تحصیل، فوق العاده مهم و حیاتی است. چون تمامی انتخاب های بعدی ما، از انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی گرفته تا شرایط و هزینه های زندگی و امکان دریافت فاند و کمک هزینه تحصیلی و تهیه و ترجمه مدارک برای اپلیکیشن و … همگی وابسته به همین انتخاب هستند. شاید شما هم مثل هزاران نفر دیگر در مرحله تصمیم گیری در مورد کشور و رشته مورد نظر برای تحصیل در خارج از کشور هستید. پیشنهاد می کنیم قبل از گرفتن تصمیم نهایی این مطلب را تا انتها بخوانید.

در انتخاب کشور مورد نظر برای اپلای به این نکات دقت کنید

ده کشور پرطرفدار جهت تحصیلات تکمیلی
کشور های زیر به ترتیب بیشترین طرفدار بین دانشجویان بین المللی را دارند و سالانه هزاران نفر از کشور خود به مقصد این کشور های جهت ادامه تحصیل مهاجرت می کنند. به لیست کشور ها زیر نگاهی بیاندازید شاید تصمیم شما در مورد کشورتان مقصد عوض شد.

◾️ ژاپن
◾️ کانادا
◾️ چین
◾️ ایتالیا
◾️ آمریکا
◾️ انگلیس
◾️ استرالیا
◾️ فرانسه
◾️ آلمان
◾️ روسیه

ده کشور پرطرفدار جهت تحصیلات تکمیلی بین دانشجویان ایرانی
بر خلاف لیست شماره یک کشور های پرطرفدار جهت ادامه تحصیل بین دانشجویان ایرانی تفاوت های فاحشی با لیست بالا دارد، که علت آن را می توان در فرصت های مهاجرتی (آمریکا و کانادا) و نزدیکی به ایران (مانند امارات یا هند) دانست. کشورهای پرطرفدار بین ایرانیان را به ترتیب با هم مرور می کنیم.

◾️ هند
◾️ سوئد
◾️ آمریکا
◾️ کانادا
◾️ ایتالیا
◾️ آلمان
◾️ استرالیا
◾️ امارات
◾️ انگلیس
◾️ فرانسه

پنج رشته تحصیلی با بیشترین حقوق پایه پس از اتمام تحصیل
طبق آمار جهانی پنج رشته اصلی زیر بیشترین حقوق را پس از پایان تحصیلات و در شروع کار نصیب شما خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که در ادامه شیب رشد حقوق این رشته ها یکسان نیست. نگاهی به لیست زیر بیاندازید شاید به فکر تغییر رشته افتادید.

◾️ اقتصاد
◾️ پزشکی
◾️ علوم کامپیوتر
◾️ معماری و مهندسی
◾️ مدیریت کسب و کار

شش کشور با بیشترین نرخ بیکاری در تحصیل کرده ها
اگر به دنبال مهاجرت دایم به یکی از کشور های زیر پس از اتمام تحصیل خود هستید بهتر است کمی صبر کنید و در مورد انتخاب خود بیشتر تحقیق کنید شاید نظرتان در مورد کشورتان مقصد عوض شد.

◾️ یونان
◾️ اسپانیا
◾️ ترکیه
◾️ ایتالیا
◾️ ایرلند
◾️ فرانسه

کشورهایی که رایگان یا با هزینه کم می توان تحصیل کرد 
بی شک اگر قصد ادامه تحصیل را دارید کشور هایی که تحصیل رایگان یا تحصیل با هزینه اندک دارند برای شما در اولویت هستند و به عنوان یکی از فاکتورهای تصمیم گیریتان در نظر خواهید گرفت. به لیست زیر نگاهی بیاندازید، شاید تصمیم شما در مورد کشور مقصد عوض شد.

◾️ هند
◾️ چک
◾️ آلمان
◾️ فرانسه
◾️ اتریش
◾️ بلژیک
◾️ یونان
◾️ ایتالیا
◾️ اسپانیا
◾️ آرژانتین
◾️ تایوان
◾️ کشورهای اسکاندیناوی


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی