تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

وی والت اقیانوسیه استرالیا تحصیلات نحوه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

چگونه ویزای دانشجویی استرالیا بگیریم؟

برای تحصیل در استرالیا، باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایید. شما باید بتوانید به وزارت امور داخلی این کشور ثابت کنید که شرایط لازم زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا دارید:

  • الزامات GTE
  • الزامات مالی
  • الزامات مهارت انگلیسی
  • الزامات سلامتی و شخصیت

 همچنین باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را تکمیل نمایید، هزینه درخواست ویزا را بپردازید و احتمالا در مصاحبه شرکت کنید. در ادامه به معرفی الزامات ذکر شده می پردازیم.



GTE چیست؟

در نوامبر 2011 ، الزامات GTE معرفی شد که طبق آن متقاضی ویزا باید بتواند قصد واقعی اقامت در استرالیا را به منظور تحصیل یا همراهی دانش آموز به عنوان یک وابسته (یعنی همسر یا فرزند) یا به عنوان سرپرست نشان دهد. تصمیم گیرندگان در وزارت امور داخلی عوامل زیر را در نظر می گیرند:

  • شرایط موجود در کشور متقاضی
  • موقعیت های بالقوه برای متقاضی در استرالیا
  • ارزش دوره انتخاب شده متقاضی برای آینده او
  • تاریخ مهاجرت متقاضی

 برای تعیین اینکه آیا شرایط GTE را برآورده می کنید، ممکن است از شما خواسته شود که در مصاحبه نزدیکترین سفارت یا کنسولگری استرالیا شرکت نمایید. برخی متقاضیان فقط نیاز به تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا دارند.



تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

 همه دانشجویان بین المللی برای ویزای یکسان درخواست می کنند: ویزای تحصیلی (زیر کلاس 500) ، که باید برای آن به صورت آنلاین اقدام نمایید.

 قبل از درخواست ویزا، باید تاییدیه ثبت نام (COE) یا تاییدیه نامه پیشنهادی که در یک دوره در فهرست ثبت نام مشترک موسسات دوره ها (CRICOS) ثبت شده اید را دریافت کنید. COE به صورت یک كد آنلاين خواهد بود كه نياز به وارد كردن آن در برنامه ويزای آنلاين داريد. همچنین ممکن است لازم باشد مبلغی را برای این کار پرداخت کنید.

 شما می توانید بعدا آن دوره را برای تحصیل در استرالیا در همان سطح یا تحصیلات بالاتر تغییر دهید، اما در صورت تغییر دوره به سطح پایین تر در چارچوب صلاحیت استرالیا (AQF)، باید ویزای جدید درخواست کنید. شما همچنین می توانید با ویزای تحصیلی استرالیا تحصیل خود را در دو یا چند دوره، جایی که پیشرفت مشخصی از یک دوره به دوره دیگر انجام می شود، برنامه ریزی نمایید.



شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

هنگام تکمیل فرم درخواست ویزای آنلاین، باید مدارک زیر را مطابق با شرایط ویزای تحصیلی استرالیا ارائه کنید:

الزامات مالی: شواهدی از بودجه کافی برای تامین شهریه، مسافرت و هزینه های زندگی. از فوریه سال 2018، مبلغ مورد نیاز برای اثبات تامین هزینه های زندگی (جدا از شهریه و مسافرت) 20،290 دلار استرالیا تعیین شده است. همچنین اگر وابستگان (مانند همسر و فرزندان) را همراه خود دارید، باید شواهدی مبنی بر اینکه بتوانید هزینه های زندگی آنها را بپردازید ارائه دهید. از طرف دیگر، می توانید شواهدی را نشان دهید که همسر یا والدین تان مایل به حمایت از شما هستند و حداقل 60،000 دلار استرالیا در سال درآمد دارند.

شرط مهارت انگلیسی: اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان نیستید (و سابقه تحصیل حداقل پنج سال در یک کشور انگلیسی زبان را کامل نکرده اید) باید اثبات کنید که می توانید انگلیسی را در سطح مورد نظر صحبت نمایید. آزمون های قابل قبول شامل IELTS ، TOEFL iBT ، انگلیسی آکادمیک پیرسون (PTE) و انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE) هستند. امتیاز مورد نیاز شما بستگی به این دارد که یک دوره کامل را شروع میکنید، یک دوره پایه را می گذرانید یا در یک دوره مقدماتی زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ثبت نام می نمایید.

الزامات سلامتی: ممکن است از برخی دانشجویان خواسته شود که معاینه پزشکی و یا رادیولوژی انجام دهند تا نشان دهد که از نظر سلامتی شرایط مطلوبی دارند (این امر مثلاً برای کسانی است که قصد دارند به عنوان پزشک، دندانپزشک یا پرستار آموزش ببینند). اگر به شما گفته شود که این کار را انجام دهید، باید در یک ملاقات حضوری با پزشکی که در بخش مهاجرت استرالیا تأیید شده است شرکت کنید.

به غیر از دانشجویان بلژیکی یا نروژی، همه دانشجویان موظف هستند پوشش بهداشتی دانشجویان خارجی (OSHC) را خریداری کنند. شما می توانید این پوشش را از طریق دانشگاه خود یا مستقیماً از یکی از 5 ارائه دهنده تایید شده خریداری کنید: مدیریت بهداشت و درمان استرالیا ، BUPA استرالیا ، Medibank Private ، Allianz Global Assistance و nib OSHC. هزینه این پوشش بیمه درمانی بسته به ارائه دهنده و مدت زمان پوشش برای شما متفاوت خواهد بود.

الزامات شخصیتی: شرایط ویزای تحصیلی استرالیا تصریح می کند که برای ورود به استرالیا باید شخصیت خوبی داشته باشید. این شامل بررسی سابقه کیفری شماست، تا اطمینان حاصل شود که سابقه کیفری قابل توجهی ندارید. همچنین ممکن است نیاز به اخذ گواهی عدم سو پیشینه (یا گواهی پلیس) داشته باشید و شاید از شما خواسته شود فرم اظهارنامه قانونی شخصیت را تکمیل کنید.



مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا

وب سایت وزارت امور داخلی استرالیا یک لیست از اسناد مورد نیاز برای شرایط مختص شما در اختیارتان قرار می دهد. به طور معمول، دانشجویان باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای تحصیلی استرالیا (157A)
  • رسید هزینه پرداخت شده ویزا که در حال حاضر 620 دلار استرالیا است
  • کپی صفحات گذرنامه (ممکن است از برخی دانشجویان خواسته شود تا پاسپورت خود را بطور فیزیکی ارائه دهند)
  • گواهی ثبت نام یا نامه پیشنهاد
  • شواهدی از بودجه کافی برای تحصیل
  • شواهد پوشش بیمه درمانی
  • نتایج آزمون مهارت انگلیسی
  • نتایج بررسی سابقه کیفری
  • چهار قطعه عکس جدید هم اندازه عکس گذرنامه

 پس از جمع آوری و اسکن مدارک خود، باید یک حساب کاربری ایجاد کرده و از طریق برنامه آنلاین ImmiAccount اقدام کنید.

 بیشتر درخواست های ویزا چهار هفته طول می کشد تا پردازش شوند. اگر می خواهید در یک دوره آموزشی استرالیا تحصیل کنید که بیشتر از 10 ماه باشد و در پایان سال تحصیلی استرالیا پایان یابد (معمولاً اواسط دسامبر) ویزای شما معمولاً تا 15 مارس سال بعد معتبر خواهد بود. اگر دوره تحصیلی شما بیش از 10 ماه باشد و در ژانویه تا اکتبر به پایان برسد، معمولاً ویزای تحصیلی استرالیا پس از اتمام دوره دو ماه اعتبار خواهد داشت.

 در برخی شرایط ممکن است بتوانید در پایان دوره درخواست تمدید ویزای تحصیلی استرالیا کنید. (برای اطلاعات بیشتر به وب سایت وزارت امور داخلی استرالیا سر بزنید)



هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه اخذ ویزای تحصیلی در استرالیا حدوداً 600 دلار استرالیا می باشد. در برخی موارد ممکن است این مبلغ مقدار کمی تغییرات داشته باشد. این مبلغ به صورت آنلاین به حساب اداره مهاجرت استرالیا واریز میشود. هزینه انگشت نگاری نیز در مرکز VFS استرالیا از متقاضیان اخذ میشود که حدوداً 29 یورو می باشد.



ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا

متاسفانه در برخی از موارد درخواست ویزای تحصیلی استرالیا با ریجکتی مواجه میشود. فرایند ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا به این صورت است که سفارت استرالیا بعد از بررسی کامل شرایط و مدارک متقاضی بنابر یک دلیل قانع کننده ریجکت شدن متقاضی را اعلام مینماید. از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی متقاضیان میتوان به نداشتن تمکن مالی ، مشخص نبودن محل اسکان متقاضی در استرالیا، ناقص بودن مدارک متقاضی و یا حتی بی ربط بودن سوابق تحصیلی متقاضی با رشته مد نظر وی برای تحصیل در استرالیا باشد. متقاضیان محترم باید توجه داشته باشند که در برخی از موارد با اصلاح مدارک پرونده، امکان درخواست مجدد ویزای تحصیلی استرالیا وجود دارد. پس جای نگرانی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که مبلغ واریز شده برای سفارت به عنوان ویزای تحصیلی استرالیا غیر قابل برگشت است و درصورت درخواست مجدد ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی میبایست مبلغ ویزای تحصیلی استرالیا را دوباره واریز نماید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی