تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

پاسخ به مهمترین سوالات برای تحصیل در کانادا

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت سوالات متداول مهاجرت کانادا پاسخ به مهمترین سوالات برای تحصیل در کانادا

مهمترین پرسش ها در مورد تحصیل در کانادا

شهریه های دانشگاه ها به چه صورت است؟

معمولاً شهریه ها از طرف دانشگاه ها به صورت سالانه اعلام میشوند. اگرچه گاهی دیده شده که شهریه به صورت ترمی درج شده است. معمولاً دانشگاهها با گذاشتن اطلاعات لازم مشخص میکنند که شهریه سالانه یا ترمی است.

آیا امکان کار در زمان تحصیل در کانادا وجود دارد ؟

اگر دانشجوی تمام وقت باشید و دانشگاه شما این اجازه را به شما بدهد (در وبسایت دانشگاه نوشته شده است) امکان کار برای شما در داخل و یا خارج از محیط دانشگاه به شما داده میشود. دانشجویان بین المللی اجازه کار 20 ساعت در هفته در زمان دانشگاه را دارند و اجازه کار تمام وقت 40 ساعت در هفته در زمان تعطیلات مثل تعطیلات تابستانی را دارند.

آیا میشود که با آزمون دولینگو برای پذیرش دانشگاهها اقدام کرد؟

با توجه به شرایط کرونا، و تعطیلی‌ خیلی‌ از سنتر‌های آیلتس در دنیا، برخی از دانشگاه‌ها نمره دولینگو را در حال حاضر میپذیرند، ولی‌ برای درخواست ویزا، توصیه میکنیم که آیلتس داشته باشید. بدون آیلتس احتمال رد شدن ویزا بسیار بیشتر است.

چه مدارک زبانی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا مورد نیاز است ؟

برای اخذ پذیرش داشتن مدرک تافل یا آیلتس برای دانشجویان الزامی است. نمره مورد نظر هر دانشگاه و هر رشته متفاوت است و باید از طریق وبسایت دانشگاه بررسی کنید.

آیا امکان اقامت در کشور کانادا بعد از پایان درس برای من وجود دارد ؟

در کشور کانادا برنامه ای وجود دارد به نام اجازه کار پس از تحصیل. بیشتر دانشگاه های کشور کانادا شامل برنامه اجازه کار بعد از تحصیل می شوند. بسته به طول مدت تحصیل شما، تا سقف سه سال برای شما این اجازه کار صادر خواهد شد.

هر فرد تنها یکبار شامل این برنامه می شود. با تحصیل و کار کردن در کشور کانادا شما می توانید با استفاده از برنامه های استانی و یا برنامه های مهاجرتی فدرال برای اقامت دائم کشور کانادا درخواست بدهید. قابل ذکر است که عواملی مانند: سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان انگلیسی در موفقیت شما در برنامه های اقامت نقش اساسی دارند.

آیا امکان کار کردن در کشور کانادا برای کسی که به زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط نیست وجود دارد ؟

بستگی به کاری که میخواهید انجام دهید دارد، ولی پیشنهاد میکنیم اگر سطح زبانتان پایین است حتماً زمانی را برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که کشور کانادا کشوری عمدتاً انگلیسی زبان است و فقط در استان کبک زبان رسمی فرانسوی است.  بنابراین شما برای برقراری ارتباط در هر صورت به زبان انگلیسی و یا فرانسوی نیاز دارید.

آیا آزمون GMAT یا GRE  برای ثبت نام در دانشگاه ها اجباری است؟

برای رشته های مدیریت و مهندسی اکثر دانشگاه ها به این مدرک نیاز دارند. ولی معدود دانشگاه هایی هم هستند که نیازی به ارایه این مدرک برای اخذ پذیرش ندارند.

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در استان کبک وجود دارد ؟

حدود 15 دانشگاه در استان کبک وجود دارند . 3 دانشگاه McGill، Concordia، وBishop’s  از این لیست به زبان انگلیسی تدریس میکنند. بقیه دانشگاه هایی که در این استان قراردارند تدریس به زبان فرانسوی در آنها انجام میشود.

چه مدارکی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا لازم است ؟

هردانشگاه و هر رشته شرایطشان متفاوت است و مدارک متفاوتی نیاز دارند. شما ابتدا باید دانشگاه مورد نظر را پیدا کنید و مدارک مورد نیازی که برای پذیرش در رشته مدنظرتان لازم است را در وبسایت دانشگاه مشاهده نمایید. به طور کلی مدرک تحصیلی قبلی، ریز نمرات 3 سال آخر تحصیلی، نمره زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) و رزومه تحصیلی جزو مدارک اصلی هستند که دانشگاه از شما نیاز دارد.

زمان درخواست پذیرش دانشگاه ها در کشور کانادا چه زمانی است ؟

دانشگاه های کشور کانادا زمانهای متفاوتی برای درخواست پذیرش دارند که در سایت هر دانشگاه و دپارتمان مربوطه قابل مشاهده است.

 آیا امکان صدور ویزا برای همسرم به عنوان همراه وجود دارد؟

با توجه به قوانین کشور کانادا، همسر میتواند به عنوان همراه  وارد کشور کانادا شود. از این رو برایشان ویزای همراه صادر میشود.  همراه دانشجو  میتوانند به صورت تمام وقت در زمان تحصیل دانشجو در کشور کانادا کار کند.

 آیا درخواست اقامت دائم بعد از تحصیل در کشور کانادا امکان پذیر است ؟

قوانین استان‌های کشور کانادا متفاوت هستند. بهتر است با مشاور مهاجرت در این زمینه مشورت کنید.

 اگر ویزای من ریجکت شود آیا می‌تونم دوباره برای اخذ ویزا اقدام کنم؟

رد شدن ویزا دلایل متفاوتی دارد، قبل از اقدام دوباره درخواست دهید علت رد شدن ویزا به شما گفته شود تا بتوانید برای رفع کردن آنها قبل از درخواست دوباره ویزا اقدام نمایید.

  برای تحصیل در کشور کانادا آیا نیاز به اخذ بیمه دارم ؟

به عنوان دانشجوی بین المللی حتما باید بیمه داشته باشید، بسیاری از دانشگاه‌ها هزینه بیمه از دانشجو دریافت میکنند و آنها را بیمه میکنند.

هزینه‌های زندگی‌ در کشور کانادا چگونه است؟

هزینه زندگی‌ در استان‌های مختلف کشور کانادا متفاوت است شما میتوانید با مراجعه به سایت www.numbeo.com از هزینه‌های زندگی‌ در استان‌های مختلف مطلع شوید  و آن ها را باهم مقایسه نمایید.

آیا بعد از اخذ پذیرش و ورود به کشور کانادا امکان تغییر رشته یا دانشگاه وجود دارد؟

در هر زمان که احساس کردید تمایل دارید که دانشگاه و یا رشتهٔ خود را تغییر دهید امکان پذیر است، حتی میتوانید در استانِ دیگری ادامه تحصیل دهید.

 آیا برای اخذ کمک هزینه تحصیلی‌ نمره زبان مورد نیاز است؟

برای آگاهی بیشتر در این باره بهتر است به سایت دانشگاهی که تمایل به تحصیل دارید مراجعه کنید. کلاً داشتن نمره بالاتر در زبان میتواند کمک و نکته مثبتی در پروفایل شما محسوب شود.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی