تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهد کودک (پیش دبستانی) در آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات مهد کودک (پیش دبستانی) در آمریکا

پیش دبستانی برای کودکان در آمریکا

daycare و kindergarten

در ایالات متحده، «daycare» و «kindergarten» (مهد کودک) به دو چیز مختلف اشاره می‌کنند. «kindergarten» یک پایه تحصیلی است که بخشی از آموزش ابتدایی محسوب می‌شود، اما «daycare» یک سطح پیش‌دبستانی (قبل از «kindergarten») در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه گزینه‌های موجود در سطح پیش‌دبستانی مورد بررسی قرار می‌گیرند. اطلاعات مربوط به «kindergarten» بعداً در بخش مدرسه ابتدایی مطرح می‌شوند.

«daycare»، «childcare» یا «nursery» (مراکز نگهداری از کودکان یا مهد کودک‌ها)

در ایالات متحده این سه عبارت اغلب به یک معنی استفاده می‌شوند. همه آنها دارای یک محیط کلاسی یکسان برمبنای بازی هستند.

رویکرد آموزشی در مراکز «childcare»

از آنجا که پیش‌دبستان اولین تجربه آموزشی برای بچه‌ها است، فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود اغلب آسان هستند. بچه‌ها تشویق می‌شوند تا از طریق بازی و اجتماعی‌شدن یاد بگیرند. برنامه آموزشی معمولاً بر رشد اجتماعی، جسمی، عاطفی و شناختی آنها متمرکز است.

این مراکز معمولاً مراقبت کامل از ساعت ۸ یا ۹ تا ساعت ۱۸ یا ۱۹ را ارائه می‌دهند.


دیگر گزینه‌های پیش‌دبستانی

مراکز خانگی نگهداری از کودکان (family childcare center) محل‌هایی هستند که یک فرد به منظور مراقبت و نگهداری از کودکان در خانه خود ایجاد می‌کند. این مراکز معمولاً باید از مقررات ایالتی کسب پروانه کار تبعیت کنند؛ با این وجود لازم نیست که این فرد یک تحصیل‌کرده متخصص باشد. این مراکز معمولاً ارزان‌ترین گزینه هستند و همچنین یک محیط خانگی را در اختیار کودکان قرار می‌دهند. تعداد بچه‌ها معمولاً کمتر از کلاس‌های معمولی است و سن آنها اغلب متغیر است.

گزینه دیگر می‌تواند برنامه‌های پیش‌دبستانی باشد. آنها کوتاه‌تر هستند (معمولاً دو یا سه ساعت) و در هفته تنها چند جلسه تشکیل می‌شوند. تمرکز آنها بر آماده کردن کودکان برای اجتماعی‌شدن در محیط کلاس است.


آیا پیش‌دبستانی در ایالات متحده اجباری است؟

در ایالات متحده «daycare» و «nursery» جزء آموزش اجباری نیستند.

سن شروع پیش‌دبستانی چند سالگی است؟

اگرچه گزینه‌های مختلف «nursery» برای کودکان از سه یا چهار ماهگی در دسترس هستند، اما والدین معمولاً کودکان خود را از سن دو یا سه سالکی در پیش‌دبستانی قرار می‌دهند. در بیشتر موارد، بچه‌ها تا سن پنج یا شش سالگی در پیش‌دبستانی می‌مانند.

شهریه‌های پیش‌دبستانی

هزینه پیش‌دبستانی معمولاً بستگی به ایالت و نوع تحصیلات انتخابی شما و سن کودکتان بستگی دارد. معمولاً پرستاران بچه (nanny) گران‌ترین و مراکز خانگی نگهداری از کودکان ارزان‌ترین گزینه‌ها هستند و مراکز daycare جایی در بین این دو قرار دارند. ایالت‌ها ماساچوست، نیو یورک، مینه‌سوتا و اورگن گران‌ترین مراکز را دارند.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی