تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راه های مهاجرت به کانادا از طریق مشاغل بخش تکنولوژی


راه های مهاجرت به کانادا برای متخصصین حوزه فناوری

گزارش اخیر رسانه های آمریکایی توسط CGTN America نشر شده ، ظهور کانادا را به عنوان مقصد انتخابی متخصصین فناوری از سراسر جهان روشن می کند.

در واقع ، کانادا تلاش بسیاری را برای جذب افراد بیشتر به خود انجام داده تا نیاز خود در صنعت فناوری را تأمین کند. در همین جهت ، بیش از 100 میشر مختلف برای متخصصین حوزه فناوری که می خواهند اقامت دائم یا اجازه کار کانادا را بدست آورند ، وجود دارد .

کانادا برای افرادی که می خواهند اقامت دائم بگیرند ، بیش از 100 راه مهاجرتی برای متخصصین ماهر دارد .

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری روش اصلی متخصصین فناوری برای مهاجرت کانادا است. نامزدها مشخصات خود را به صورت رایگان در وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) سابمیت می کنند. IRCC بر اساس معیارهای سرمایه انسانی به آنها از طریق سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز می دهد. این معیارها شامل سن ، تحصیلات ، مدرک زبان و سابقه کار داوطلب است.

تقریبا هر دو هفته یکبار IRCC دراو (قرعه کشی) اکسپرس اینتری را انجام می دهد و برای متقاضیان دارای بالاترین امتیاز CRS دعوتنامه ارسال می کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

لازم به ذکر است بدانید که تعداد صدور دعوتنامه Express Entry سال به سال افزایش یافته است.

با توجه به نیاز شدید کانادا به متخصصین فناوری و همچنین بالا بودن امتیاز آنها این افراد از موفق ترین ها در بین متقاضیان اکسپرس اینتری هستند.

برنامه های استانی کانادا (PNP)

دومین گزینه و بهترین برای متخصصین فناوری که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند ، برنامه نامزدی استانی (PNP) است.

استان ها و سرزمین های سراسر کانادا ( به جز کبک که برنامه های متخص خود را دارا است و جز PNP ها نیست) اختیارات قانون اساسی برای انتخاب مهاجران متناسب با نیاز های اقتصادی خود را دارند.

افراد می توانند مستقیماً به جریان PNP مراجعه کنند یا می توانند با از طریق پروفایل Express Entry برای برنامه PNP اقدام کنند. اخذ نامزدی استانی 600 امتیاز اضافی به جز امتیاز سیستم CRS به همراه دارد و میتوان گفت در حالت عادی با دریافت نامزدی استانی دریافت دعوتنامه و در نتیجه اخذ اقامت دائم کانادا برای شما تضمین میشود.

همچنین جالب است بدانید استان های زیادی برنامه اختصاص برای متخصصن فناوری دارند. ساسکاچوان اخیراً با دعوت از متخصصین فناوری یک قرعه کشی برگزار کرد ، همچنین استانی هایی مانند بریتیش کلمبیا و انتاریو ، تعداد زیادی قرعه کشی برای دعوت از متخصصین فناوری تا کنون انجام داده اند.

ویزای استارت آپ کانادا

IRCC همچنین برنامه  Start-up Visa را اجرا می کند .

SUV راهی برای کارآفرینان نوآور است که می خواهند در کانادا شغلی راه اندازی کنند. این برنامه تا حد زیادی افراد با استعداد در خوزه فناوری را به خود جذب می کند ، و در سالهای اخیر نیز متمایز شده است. همچنین سرمایه شما باید توسط یکی از گروه های زیر که توسط IRCC تعیین شده تامین شود، نیازی به تامین هزینه اولیه نخواهید داشت و باید در برنامه آن‌ها پذیرفته شوید. بعد پس از دریافت نامه تأیید ، داوطلب موفق می تواند درخواست اقامت دائم خود را ارائه دهد.

  • شرکت‌های سرمایه گذار ریسک پذیر (Venture capital funds)
  • گروه‌های سرمایه گذار فرشته (Angel investor groups)
  • انکوباتورها (business incubator) یا همان مراکز رشد

انواع ویزای کار کانادا

کانادا همچنین ده ها مسیر برای متخصصین تکنولوژی که نیاز به ویزای کار دارند ارائه می دهد.

یکی از این راه ها ویزای کاری جریان استعدادیابی جهانی GTS است ، که در سالهای اخیر تبدیل شده به یک گزینه پیشرو برای متخصصین تکنولوژی. در کل زمان بررسی پروسس برای گرفتن مجوز کار حدود چهار هفته است.

کانادا استخدام استعدادهای بسیار ماهر از طریق جریان جهانی استعدادیابی را برای کارفرمایان کانادایی بطور قابل توجهی آسان می کند. از زمان راه اندازی در سال 2017 ، جریان جهانی استعدادهای درخشان به تسهیل ورود 40،000 نیرو در بخش فناوری دیگر به کانادا کمک کرده است.

یکی از مزایای ورود به کانادا از طریق ویزای کار این است که می تواند به افزایش شانس افرادی که در نهایت خواهان اقامت دائم کانادا هستند ، کمک کند. کسب تجربه کار در کانادا به داوطلبان مهاجرت امتیازات اضافی و راه های بیشتری تحت Express Entry و PNP می دهد.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی