تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت و کسب اقامت دائم کانادا – سوالات متداول

وی والت آمریکا کانادا ویزا و مهاجرت سوالات متداول مهاجرت کانادا مهاجرت و کسب اقامت دائم کانادا – سوالات متداول

سؤالات درباره مهاجرت در کانادا

در این بخش سعی شده است که به سوالات متداولی که برای بیشتر متقاضیان مهاجرت به کانادا وجود دارد، پاسخ داده شود.

مقررات مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه حاکم بر کلاس اقتصادی شامل طبقه کارگر ماهر فدرال ، کلاس نامزدی استانی (“PNP”) ، طبقه کارگر ماهر کبک ، کلاس سرمایه گذار ، کلاس کارآفرین ، طبقه شخص خود اشتغالی و کلاس تجربه در کانادا می باشد.

در 4 مه 2013 ، دولت کانادا تغییرات اساسی در طبقه کارگر ماهر فدرال ارائه داد. وزیر شهروندی ، مهاجرت و چندفرهنگی ، تضمین می کند که متقاضیان جدید کارگر ماهر فدرال ، باید طی 6 تا 12 ماه تصمیم گیری دریافت کنند.

در زیر مجموعه ای از سوالات متداول تهیه شده توسط کالین آر. سینگر ، وکیل ، خلاصه ای از مراحل مؤثر بر طبقه اقتصادی ارائه شده است. آقای سینگر قبل از اجرای قانون مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه ، قبل از اجرای قانون مهاجرت و حمایت از حفاظت بشر دوستانه ، به عنوان شاهد در کمیته دائمی پارلمان در امور شهروندی و مهاجرت حضور یافت.

سوالات رایج در زمینه کلیات مهاجرت و کسب اقامت دائم کانادا

کارت اقامت دایم کانادا به مانند ویزای اقامت دائم می باشد. شما با دارا بودن این کارت اجازه زندگی، تحصیل و کار را دارا بوده و از تمام حقوق شهروندی کانادا بر خوردار می باشید. تنها تفاوت بین کارت اقامت دایم و کارت شهروندی (Citizenship Card) کانادا در این است که، شهروندان کانادا می توانند پاسپورت کانادایی دریافت کرده و در انخابات کانادا شرکت کنند. افراد مقیم دایم کانادا پس از ۳ سال زندگی در کانادا می توانند برای کارت شهروندی اقدام نمایند.

ویزای کار به صورت موقت بوده و افرادی که با واسطه ویزای کار در کانادا زندگی می کنند نمی توانند از امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار افراد مقیم کانادا قرار می گیرد استفاده نمایند. این امکانات رایگان شامل آموزش زبان، حقوق بیکاری، خدمات درمانی، خدمات بازنشستگی و … می باشد.

بله، شما می توانید در کنار پرونده مهاجرتی خویش برای ویزای موقت توریستی اقدام نمایید. اما باید واجد شرایط باشید ممکن است واجد شرایط نباشید.

بله و خیر. فقط به دلیل ارسال پرونده ای توسط وکیل مهاجرت باعث نمی شود که اداره مهاجرت آن پرونده را قبل از پرونده هایی که بدون وکیل ارسال شده است بررسی نماید، ولی پرونده هایی که توسط شرکت مهاجرتی مجرب تهیه می شود دقیقا مطابق با قوانین روز مهاجرت و بر اساس استاندارد های اداره مهاجرت کانادا باشد. این امر باعث می شود تا حدودی سرعت سابمیت پرونده بیشتر شود.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت از روش تخصصی فدرال

بله این امکان است در امتیاز بندی با کم زیاد کردن مدارک به عنوان مثال: نمره مدرک زبان امتیاز شما کم و یا زیاد شود.

در حال حاضر برای کلیه اداره های مهاجرت کانادا در سراسر دنیا تمامی مدارک مورد نیاز باید در ابتدای پروسه ارایه گردد. ارایه نتیجه امتحان زبان نیز در ابتدای کار الزامی است.

افراد زیر می توانند در این روش در درپرونده شما جای گیرند:

  • همسر
  • فرزندان تحت سرپرستی شما و یا فرزند تحت سرپرستی همسر
  • فرزندان وابسته به فرزند تحت سرپرستی شما یا فرزندان وابسته به فرزند تحت سرپرستی همسر شما

سابقه کار یک معیار اصلی برای متقاضیان گروه متخصصین می باشد. متقاضی باید حداقل یک سابقه کار مداوم در یک حرفه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا داشته باشد. متقاضیان مهاجرت که به واسطه ویزای کار ساکن کانادا می باشند فقط يک سال سابقه کار مرتبط لازم دارند. (در این حالت لزومی به قرار گیری در گروه مشاغل مورد نیاز وجود ندارد)

اگر به کاری که با آن برای مهاجرت امتیاز کسب می کنید مشغول بوده یا باشید الزامی برای مطابقت رشته تحصیلی با کار وجود ندارد.

بلی. در صورتی که برای انجام وظایف کار و حرفه مورد تایید اداره مهاجرت کانادا حقوق دریافت کرده باشید.

بل. اگر متقاضی یا همسر او اقوامی به صورت شهروند یا دارای اقامت دائم در کانادا داشته باشد. اقوام شما در کانادا باید فرزند، مادر، پدر، برادر، خواهر، عمه ، عمو، خاله، دایی، برادرزاده، خواهر زاده، پدر بزرگ و یا مادر بزرگ باشد.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت از روش استانهای خاص

در این برنامه استانها می توانند متقاضیانی که علاقمند به سکونت در یک استان خاص هستند را انتخاب کنند. اکثر استانها ( ولی نه تمام آنها ) در این برنامه شرکت دارند.

روش استان های خاص یکی از سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد. به جز اکسپرس اینتری در حالت عادی، و الزامت، سختگیری کمتری در بعضی استان و برنامه ها نسبت به برنامه های فدرال اعمال میشود.

برای استفاده از این روش متقاضی باید قبل از اقدام برای گرفتن اقامت دائم از اداره مهاجرت کانادا پرونده خود را برای استان مورد نظر ارسال نماید. پس از تایید پرونده از طرف استان مورد نظر، متقاضی می تواند مدارک خویش را برای اخذ اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا ارسال نماید.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت از روش تجاری و بیزینسی

این روش یکی از برنامه های کسب اقامت کانادا می باشد که تحت آن افراد دارای سابقه تجاری و یا مدیریتی با سرمایه نسبتاً بالا می توانند به کانادا مهاجرت کنند. در این برنامه می توان به سه روش اقدام کرد: مهاجر سرمایه گذار، مهاجر کارآفرین  و یا مهاجرت از طریق خوداشتغالی

پس از کسب اقامت دائم کانادا شما می توانید در هر جای کانادا بدون توجه به روش مهاجرتی که از آن طریق اقدام نموده اید ساکن شده و کار کنید. (به غیر از روش کار آفرینی کبک که شما ملزم به تاسیس یک بیزینس در استان کبک و استخدام یک کارمند کانادایی می باشید)

شما باید مدارک لازم جهت اثبات نحوه کسب درآمد خود را ارائه دهید:

  • برگه های مالیاتی
  • صورتحساب ها
  • عملکرد خرید و فروش
  • ارزیابی تجاری و ملکی و … .

شما باید قادر به نشان دادن این باشید که دارائیهای شما از روش های قانونی بدست آمده است.

بله، در روش کارآفرینی فرد متقاضی  باید در سه سال حضور در کانادا موارد زیر را انجام دهد:

  • کنترل کردن حد اقل 33% از سهم یک شرکت یا مغازه
  • حضور فعال در مدیریت یک کار واجد شرایط در کانادا
  • ایجاد یک کار تمام وقت برای یک شهروند کانادایی به غیر از خود متقاضی و خانواده اش.

اگر متقاضی این شرایط را نداشته باشد ممکن است وضعیت اقامت دائم را از دست بدهد.

حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط شدن در این برنامه ۳۵ امتیاز میباشد. یادآور میشویم که داشتن ۳۵ امتیاز به معنی این نیست که ویزا حتما به شما تعلق خواهد گرفت.
تحصیلات ۲۵ امتیاز
سن ۱۰ امتیاز
تجربه کاری ۳۵ امتیاز
توانایی در مهارت انگلیسی یا فرانسوی ۲۴ امتیاز
انطباق پذیری ۶ امتیاز

سوالهای متداول در مورد مهاجرت از روش خویشاوندی و ازدواج

اقوام درجه یک شهروندان کانادا و کسانی که دارای اقامت دائم هستند. به طور دقیق تر کسی که می خواهد از این روش استفاده کند باید اقوام نزدیک در کانادا به شرح زیر داشته باشد:

  • همسر
  • والدین ، پدربزرگ و یا مادربزرگ و فرزندان وابسته به آنها
  • فرزند وابسته
  • فرزند خوانده زیر 18 سال
  • اقوام دیگر در صورتی که متقاضی هیچ اقوامی که در بالا ذکر شده است را در کانادا نداشته باشد حتی دوست دختر یا پسری

افراد زیر می توانند برای دریافت ویزا در درخواست فرد اسپانسر شده جای گیرند:

  • همسر
  • فرزند وابسته
  • فرزند وابسته همسر
  • فرزند وابسته به فرزند وابسته
  • فرزند وابسته به فرزند وابسته همسر
  • در زمان درخوست برای اقامت در کانادا فرزند زیر 22 سال و مجرد باشد(و در هنگام ورود به کانادا مجرد باشد)
  • با هر سن و وضعیت تاهل برای دانشجوی تمام وقت که از لحاظ مالی از سن قبل از 22 سالگی به خانواده وابسته بوده است. ( یا از زمانی که قبل از 22 سالگی همسر کسی شده باشد.)
  • قبل از 22 سالگی بدلیل معلولیت از لحاظ مالی وابسته به خانواده باشد.

سوالات متداول عمومی مهاجرت به کانادا

به موجب مفاد قوانین قانون اساسی کانادا ، دارنده ویزای اقامت دائم کانادا و افراد وابسته به وی مجاز به اقامت دائم در کانادا و درآمد خود در هر یک از ده استان یا سه قلمرو کانادا هستند. علاوه بر این ، افراد دارای اقامت دائم کانادا می توانند در مؤسسات آموزش ابتدایی و متوسطه در سیستم های مختلف مدارس عمومی دولتی که دارای معافیت شهریه هستند ، شرکت کنند. ساکنان دائم همچنین تحت پوشش مراقبت های بهداشتی جهانی تحت نظارت ویژه ای هستند.

(کلاس کارگر ماهر ، کلاس کارگر ماهر کبک ، کلاس نامزد استان ، کلاس کارآفرین ، کلاس سرمایه گذار ، کلاس افراد شاغل خود ، کلاس تجربه در کانادا)

طبقه کارگر ماهر فدرال یک مرکز مستقر است و به متقاضیانی واجد شرایط که قادر به نشان دادن توانایی ایجاد اقتصادی در کانادا هستند ، اقامت دائم را اعطا می کند. متقاضیان تحت 6 عامل و عوامل فرعی متعدد ارزیابی 100 امتیاز ارزیابی می شوند. افراد دارای حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت مداوم یا معادل اشتغال پاره وقت در یک یا چند شغل “باز”در طی 10 سال قبل از تاریخ درخواست آنها و افرادی که بودجه تسویه حساب لازم را دارند ، می توانند واجد شرایط ارزیابی شوند. متقاضیانی که علامت گذرنامه قابل اجرا را رعایت نکنند ، ممکن است طبق مقررات تشخیص صحیح آیین نامه پذیرفته شوند. این مکانیسم (به ندرت) برای پذیرش تعدادی از متقاضیانی که قادر به موفقیت در کانادا باشند ، اما در عین حال که نمرات قبولی قابل اجرا را ندارند ، استفاده می شود.

طبق کلاس کارگر ماهر کبک و کلاس نامزد استان ، متقاضیان می توانند براساس توانایی اثبات شده خود در اقتصادی در کانادا ، مطابق با برنامه های مهاجرت و معیارهای انتخاب توسط کبک یا استانها ، مستقر شوند.

یک بررسی دقیق از برنامه کارگر ماهر کبک را می توان از اینجا دریافت کرد .

بررسی مفصل برنامه های نامزد استان ممکن است در اینجا حاصل شود .

کلاس سرمایه گذار مبتنی بر نقطه است و اقامت دائم را به متقاضیانی که توانایی برپایی اقتصادی در کانادا را بر اساس تجربه کار یا مدیریت خود و ارزش خالص شخصی بالا نشان می دهند ، اعطا می کند. تأیید به سرمایه گذار متعهد شده است كه مبلغ 800000 دلار در صندوق سرمایه گذاری تضمین شده توسط دولت سرمایه گذاری كند. از تاریخ 11 فوریه 2014 ، دولت کانادا پایان برنامه سرمایه گذار مهاجر خود را اعلام کرد. در حال حاضر ، مهاجران سرمایه گذار باید قصد دارند در استان کبک مستقر شوند و تحت کلاس سرمایه گذار کبک اقدام کنند.

متقاضی موفق در زیر کلاس سرمایه گذار کبک کسی است که دارای یک) در 5 سال گذشته 2 سال است که یک شغل را دراختیار داشته و اداره کرده است و یا در 5 سال گذشته در 2 سال یک مقام مدیریت سطح بالا را در یک دوره خصوصی داشته است.

کلاس کارآفرین مبتنی بر نقاط است و اقامت دائم را به متقاضیانی که توانایی برپایی اقتصادی در کانادا را بر اساس تجربه کاری و ارزش خالص شخصی خود نشان می دهند ، اعطا می کند. تأیید به کارآفرینی که متعهد به سرمایه گذاری و فعال شدن در مدیریت مشاغل واجد شرایط در کانادا باشد که به اقتصاد کمک می کند و اشتغال ایجاد می کند ، منوط است. کارآفرینان ممکن است تحت کلاس کارآفرین کبک یا تعدادی از برنامه های نامزد استانها قرار بگیرند.

متقاضی موفق عموماً فردی است که الف) یک شغل صلاحیت دار را اداره کرده و در دوره آغاز پنج سال قبل از درخواست ، حداقل دو سال درصدی از حقوق صاحبان مشاغل واجد شرایط را کنترل کرده باشد. ب) دارای ارزش خالص شخصی 300000 دلار و ج) متعهد می شود كه درصدی از حقوق صاحبان كسب و كار كانادایی را كنترل كند و مدیریت فعال و مداوم كسب وكار واجد شرایط كانادا را ارائه دهد كه حداقل یك شغل تمام وقت افزایشی را برای شهروندان كانادایی ایجاد كند. یا ساکنان دائمی ، غیر از کارآفرین و اعضای خانواده آنها. این شرط باید در مدت سه سال پس از روزی که کارآفرین به عنوان اقامت دائم درآمده ، به مدت یک سال برآورده شود.

کلاس خوداشتغال به متقاضیانی اطلاق می شود که قصد و توانایی ایجاد شغل خود را داشته باشند و سهم بسزایی در زندگی فرهنگی ، هنری یا ورزشی کانادا داشته باشند یا با خرید و اداره مزرعه در کانادا اشتغال خود را ایجاد کنند. .

متقاضی موفق کسی است که حداقل در دوره شروع پنج سال قبل از تاریخ درخواست ، حداقل دو سال تجربه داشته باشد و در روز تعیین کننده درخواست ، در کار خود اشتغالی در فعالیت های فرهنگی یا دو و میدانی پایان یابد. شرکت در سطح جهانی در فعالیتهای فرهنگی یا دو و میدانی. یا تجربه مدیریت مزرعه

برای واجد شرایط بودن ، متقاضی باید ارزش خالص مالی کافی را نشان دهد که اگرچه کمتر از یک کارآفرین است و در آیین نامه مشخص نشده است ، اما باید متقاضی را قادر به خود کار در کانادا کند و سهم قابل توجهی در مشخص کردن فعالیت های اقتصادی در کانادا و شرایط اولیه تسویه حساب برای متقاضی و وابستگان همراه را برآورده سازید.

کارگران ماهر افرادی هستند که دارای تحصیلات مناسب ، تجربه کار ، سن و توانایی های زبانی در زیر یکی از زبانهای رسمی کانادا هستند و به عنوان ساکن دائم در زیر شش عامل انتخاب انتخاب می شوند که نشان دهنده احتمال استقرار اقتصادی آنها در کانادا است. متقاضیان تحت 6 عامل و عوامل فرعی متعدد ارزیابی 100 امتیاز ارزیابی می شوند. افراد دارای حداقل یک سال سابقه کار اشتغال تمام وقت یا معادل اشتغال پاره وقت در یک یا چند شغل “باز” ، طی 10 سال قبل از تاریخ درخواست خود و افرادی که بودجه تسویه حساب لازم را دارند ، می توانند واجد شرایط ارزیابی

برنامه های ارسالی تحت کلاس کارگر ماهر فدرال ، فرایند ارزیابی دو مرحله ای را طی می کنند.

برای واجد شرایط بودن در مرحله اول ، متقاضیان کارگر ماهر باید شرایط زیر را رعایت کنند:

1. شرط رفع:

  • حداقل یک سال تجربه قابل استفاده در یکی از 50 مشاغل عمده تقاضای بالا (بهداشت ، تجارت و مهارت های مالی) که در اینجا ذکر شده است . یا


  1. 0011 قانونگذار
  2. 0012 مدیران و مقامات ارشد دولت
  3. 0013 مدیران ارشد – مالی ، ارتباطات و سایر خدمات تجاری
  4. 0014 مدیران ارشد – بهداشت ، آموزش ، خدمات اجتماعی و اجتماعی و سازمانهای عضو
  5. 0015 مدیران ارشد – تجارت ، پخش و سایر خدمات ، nec
  6. 0016 مدیران ارشد – ساخت و ساز ، حمل و نقل ، تولید و آب و برق
  7. 0111 مدیران مالی
  8. 0112 مدیران منابع انسانی
  9. 0113 خرید مدیران
  10. 0114 سایر مدیران خدمات اداری
  11. 0121 مدیران بیمه ، املاک و مستغلات و امور مالی
  12. 0122 مدیران بانکی ، اعتباری و سایر سرمایه گذاری ها
  13. 0124 مدیران تبلیغات ، بازاریابی و روابط عمومی
  14. 0125 سایر مدیران خدمات تجاری
  15. 0131 مدیران شرکتهای مخابراتی
  16. 0132 مدیران خدمات پستی و پیک
  17. 0211 مدیران مهندسی
  18. 0212 مدیران معماری و علوم
  19. 0213 مدیران سیستم های رایانه ای و اطلاعاتی
  20. 0311 مدیران در مراقبت های بهداشتی
  21. 0411 مدیران دولت – تدوین سیاست های بهداشت و درمان و اجتماعی و مدیریت برنامه
  22. 0412 مدیران دولت – تحلیل اقتصادی ، تدوین سیاست و مدیریت برنامه
  23. 0413 مدیران دولت – تدوین سیاست آموزش و مدیریت برنامه
  24. 0414 سایر مدیران در مدیریت دولتی
  25. 0421 سرپرستان – آموزش پس از دوره متوسطه و آموزش حرفه اي
  26. 0422 مدیران مدارس و مجریان آموزش ابتدایی و متوسطه
  27. 0423 مدیران در خدمات اجتماعی ، جامعه و خدمات اصلاحی
  28. 0431 مأمورین پلیس راه اندازی شدند
  29. 0432 روسای آتش نشانی و افسران ارشد آتش نشانی
  30. 0433 مأمورین مأموریت نیروهای کانادا
  31. 0511 مدیران کتابخانه ، بایگانی ، موزه و گالری هنر
  32. 0512 مدیران – انتشار ، تصاویر متحرک ، پخش و هنرهای نمایشی
  33. 0513 برنامه های تفریحی ، ورزشی و بدنسازی و مدیران خدمات
  34. 0601 مدیران فروش شرکت
  35. 0621 مدیران تجارت خرده فروشی و عمده فروشی
  36. 0631 مدیران سرویس رستوران و غذا
  37. 0632 مدیران خدمات اسکان
  38. 0651 مدیران در خدمات مشتری و خدمات شخصی، nec
  39. 0711 مدیران ساخت و ساز
  40. 0712 مدیران ساخت و ساز خانه و نوسازی
  41. 0714 مدیران عملیات و نگهداری تجهیزات
  42. 0731 مدیران در حمل و نقل
  43. 0811 مدیران در تولید و ماهیگیری منابع طبیعی
  44. 0821 مدیران كشاورزی
  45. 0822 مدیر باغبانی
  46. 0823 مدیران آبزی پروری
  47. 0911 مدیران تولید
  48. 0912 مدیران خدمات
  49. 1111 حسابرس مالی و حسابداران
  50. 1112 تحلیلگر مالی و سرمایه گذاری
  51. 1113 نمایندگان اوراق بهادار ، نمایندگی های سرمایه گذاری و کارگزاران
  52. 1114 سایر مأمورین مالی
  53. 1121 متخصصان منابع انسانی
  54. 1122 مشاغل حرفه ای در مشاوره مدیریت تجارت
  55. 1123 مشاغل حرفه ای در تبلیغات ، بازاریابی و روابط عمومی
  56. 1211 ناظر ، کارمندان عمومی و پشتیبانی اداری
  57. 1212 ناظر ، کارمندان اداری مالی و بیمه
  58. 1213 ناظر ، کتابخانه ، مکاتبات و کارمندان اطلاعات مرتبط
  59. 1214 سرپرستان ، مشاغل توزیع پیام و پیام
  60. 1215 ناظر ، زنجیره تأمین ، پیگیری و برنامه ریزی مشاغل هماهنگی
  61. 1221 مأمور اداری
  62. 1222 معاون اجرایی
  63. 1223 افسران نیروی انسانی و استخدام
  64. 1224 مدیر املاک
  65. 1225 مأمورین و مأمورین خرید
  66. برنامه ریزی کنفرانس و رویدادها 1226
  67. 1227 مأمور دادگاه و دادگستری صلح
  68. 1228 بیمه کار ، مهاجرت ، خدمات مرزی و افسران درآمد
  69. 1241 معاونان اداری
  70. 1242 معاونان حقوقی اداری
  71. 1243 دستیاران اداری پزشکی
  72. 1251 گزارشگر دادگاه ، رونویسی پزشکی و مشاغل مرتبط
  73. 1252 مشاغل مدیریت اطلاعات بهداشتی
  74. 1253 تکنسین های مدیریت سوابق
  75. 1254 مأمور آماری و مشاغل تحقیقاتی مرتبط
  76. 1311 تکنسین های حسابداری و حسابداران
  77. 1312 بازرسان تنظیم کننده بیمه و مطالبات
  78. 1313 کارفرمای بیمه
  79. 1314 ارزیاب ، ارزیاب و ارزیابی کننده
  80. 1315 گمرک ، کشتی و کارگزاران دیگر
  81. 2111 فیزیکدانان و اخترشناسان
  82. 2112 شیمیدان
  83. 2113 زمین شناس و اقیانوس شناس
  84. 2114 هواشناسی و اقلیم شناسان
  85. 2115 سایر مشاغل حرفه ای در علوم فیزیکی
  86. 2121 زیست شناسان و دانشمندان مرتبط
  87. 2122 متخصصین جنگلداری
  88. 2123 نمایندگان ، مشاوران و متخصصان کشاورزی
  89. 2131 مهندس عمران
  90. 2132 مهندس مکانیک
  91. 2133 مهندس برق و الکترونیک
  92. 2134 مهندسین شیمی
  93. 2141 مهندسین صنعتی و تولیدی
  94. 2142 مهندسین متالورژی و مواد
  95. 2143 مهندسین معدن
  96. 2144 مهندس زمین شناسی
  97. 2145 مهندسان نفت
  98. 2146 مهندس هوافضا
  99. 2147 مهندس کامپیوتر (به جز مهندسان نرم افزار و طراحان)
  100. 2148 سایر مهندسین حرفه ای، nec
  101. 2151 معمار
  102. 2152 معماران منظره
  103. 2153 برنامه ریزان شهری و کاربری اراضی
  104. 2154 نقشه بردار زمین
  105. 2161 ریاضیدانان ، آمارشناسان و بازیگران
  106. 2171 تحلیلگران و مشاوران سیستمهای اطلاعاتی
  107. 2172 تحلیلگر پایگاه داده و سرپرست داده ها
  108. 2173 مهندسین نرم افزار و طراحان
  109. 2174 برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی
  110. 2175 طراحان وب و توسعه دهندگان
  111. 2211 تکنسین و تکنسین شیمیایی
  112. 2212 فن آوران و تکنسین های زمین شناسی و معدنی
  113. 2221 تکنسین ها و تکنسین های زیست شناسی
  114. 2222 بازرسان محصولات کشاورزی و ماهی
  115. 2223 تکنسین ها و تکنسین های جنگلداری
  116. 2224 مأمورین حفاظت و شیلات
  117. 2225 تکنسین ها و متخصصان منظر و باغداری
  118. 2231 تکنسین ها و تکنسین های مهندسی عمران
  119. 2232 تکنسین ها و تکنسین های مهندسی مکانیک
  120. 2233 مهندسین صنعت و فن آوری های تولیدی و فنی
  121. 2234 برآوردگر ساخت و ساز
  122. 2241 تکنسین ها و تکنسین های مهندسی برق و الکترونیک
  123. 2242 تکنسین های خدمات الکترونیکی (تجهیزات خانگی و تجاری)
  124. 2243 تکنسین های ابزار صنعتی و مکانیک
  125. 2244 ابزار هواپیما ، مکانیک برقی و اویونیک ، تکنسین ها و بازرسان
  126. 2251 تکنسین ها و تکنسین های معماری
  127. 2252 طراحان صنعتی
  128. 2253 تکنسین ها و تکنسین های پیش نویس
  129. 2254 تکنسین ها و تکنسین های بررسی زمین
  130. 2255 مشاغل فنی در زمین شناسی و هواشناسی
  131. 2261 آزمایش کنندگان غیرمخرب و تکنسین های بازرسی
  132. 2262 بازرس مهندسی و افسران نظارتی
  133. 2263 بازرس در بهداشت عمومی و محیط زیست و بهداشت و ایمنی شغلی
  134. 2264 بازرسان ساختمانی
  135. 2271 خلبانان هوایی ، مهندسین پرواز و مربیان پرواز
  136. 2272 کنترل کننده ترافیک هوایی و مشاغل مرتبط
  137. 2273 افسران عرشه ، حمل و نقل آب
  138. 2274 افسر مهندس ، حمل و نقل آب
  139. 2275 کنترل کننده های ترافیک راه آهن و تنظیم کننده های ترافیک دریایی
  140. 2281 تکنسین های شبکه رایانه ای
  141. 2282 تکنسین های پشتیبانی کاربر
  142. 2283 تکنسین های آزمایش سیستم های اطلاعاتی
  143. 3011 هماهنگ كنندگان و سرپرستان پرستاري
  144. 3012 پرستار ثبت نام شده و پرستار روانپزشکی ثبت شده
  145. 3111 پزشک متخصص
  146. 3112 پزشکان عمومی و پزشکان خانواده
  147. 3113 دندانپزشکان
  148. 3114 دامپزشکان
  149. 3121 چشم سنج
  150. 3122 کایروپراکتور
  151. 3124 پزشکان اصلی بهداشت متفقین
  152. 3125 سایر مشاغل حرفه ای در تشخیص و درمان بهداشت
  153. 3131 داروساز
  154. 3132 متخصصان و متخصصان تغذیه
  155. 3141 شنوایی شناسی و آسیب شناس گفتار زبان
  156. 3142 فیزیوتراپیست
  157. 3143 متخصصین کاردرمانی
  158. 3144 مشاغل حرفه ای دیگر در درمان و ارزیابی
  159. 3211 تکنسین آزمایشگاه پزشکی
  160. 3212 متخصصین آزمایشگاه پزشکی و دستیاران آسیب شناس
  161. 3213 تکنسین های بهداشت حیوانات و تکنسین های دامپزشکی
  162. 3214 درمانگران تنفسی ، پرفیوژنست های بالینی و تکنسین های قلبی ریوی
  163. 3215 تکنسین تابش پزشکی
  164. 3216 سونوگرافی پزشکی
  165. 3217 متخصصان قلب و فن آوری های تشخیصی الکتروفیزیولوژیک ، نک
  166. 3219 سایر تکنسین ها و تکنسین های پزشکی (به جز سلامت دندان)
  167. 3221 دندانپزشک
  168. 3222 بهداشت دهان و دندانپزشکان
  169. 3223 تکنسین های دندانپزشکی ، تکنسین ها و دستیاران آزمایشگاه
  170. 3231 بینایی سنج
  171. 3232 پزشکان معالجه طبیعی
  172. 3233 مجوز پرستار عملی
  173. 3234 مشاغل پیراپزشکی
  174. 3236 ماساژ درمانی
  175. 3237 سایر مشاغل فنی در درمان و ارزیابی
  176. 4011 استاد و استاد دانشگاه
  177. 4012 دستیاران تدریس و تحقیق بعد از متوسطه
  178. 4021 کالج و سایر مدرسان حرفه ای
  179. 4031 معلمان دوره متوسطه
  180. 4032 معلمان مدرسه ابتدایی و مهد کودک
  181. 4033 مشاور مشاور
  182. 4111 قاضی
  183. 4112 وکلا و دفتر اسناد رسمی کبک
  184. 4151 روانشناس
  185. 4152 مددکاران اجتماعی
  186. 4153 مشاور خانواده ، ازدواج و سایر مشاوران مرتبط
  187. 4154 مشاغل حرفه ای در دین
  188. 4155 افسران مشروط و مشروط به کار و مشاغل مرتبط
  189. 4156 مشاور اشتغال
  190. 4161 پژوهشگران سیاست های طبیعی و کاربردی ، مشاوران و مسئولان برنامه
  191. 4162 اقتصاددان و محقق و تحلیلگر سیاست اقتصادی
  192. 4163 افسران توسعه تجارت و محققان و مشاوران بازاریابی
  193. 4164 پژوهشگران ، مشاوران و مسئولان سیاست های اجتماعی
  194. 4165 پژوهشگران ، مشاوران و مسئولان سیاستهای بهداشت
  195. 4166 پژوهشگران ، مشاوران و مسئولان سیاست آموزش و پرورش
  196. 4167 محققان تفریحی ، ورزشی و تناسب اندام ، مشاوران و مسئولان برنامه
  197. 4168 افسران برنامه منحصر به فرد برای دولت
  198. 4169 سایر مشاغل حرفه ای در علوم اجتماعی ، nec
  199. 4211 Paralegal و مشاغل مرتبط
  200. 4212 کارمندان خدمات اجتماعی و اجتماعی
  201. 4214 مربیان و دستیاران دوران کودکی
  202. 4215 مربی معلولین
  203. 4216 مدرسان دیگر
  204. 4217 سایر مشاغل مذهبی
  205. 4311 افسر پلیس (به جز مأموریت)
  206. 4312 آتش نشانان
  207. 4313 صفوف غیرمستقیم نیروهای کانادا
  208. 5111 کتابدار
  209. 5112 محافظه کار و متصدی
  210. 5113 بایگانی
  211. 5121 نویسندگان و نویسندگان
  212. ویرایشگران 5122
  213. 5123 روزنامه نگار
  214. 5125 مترجمان ، اصطلاحات و مفسران
  215. 5131 تهیه کننده ، کارگردان ، طنز نویسان و مشاغل مرتبط
  216. 5132 هادی ها ، آهنگسازان و سازندگان
  217. 5133 نوازندگان و خوانندگان
  218. 5134 رقصنده
  219. 5135 بازیگر و طنز
  220. 5136 نقاشان ، مجسمه سازان و دیگر هنرمندان تجسمی
  221. 5211 کتابداران و تکنسین های بایگانی عمومی
  222. 5212 مشاغل فنی مربوط به موزه ها و گالری های هنری
  223. 5221 عکاس
  224. 5222 اپراتور دوربین فیلمبرداری
  225. 5223 تکنسین های گرافیک
  226. 5224 تکنسین های پخش
  227. 5225 تکنسین های ضبط صدا و فیلم
  228. 5226 سایر مشاغل فنی و هماهنگی در تصاویر متحرک ، پخش و هنرهای نمایشی
  229. 5227 از مشاغل موجود در تصاویر متحرک ، پخش ، عکاسی و هنرهای نمایشی پشتیبانی کنید
  230. 5231 گوینده و پخش کننده های دیگر
  231. 5232 نوازندگان دیگر، nec
  232. 5241 طراحان گرافیک و تصویرگران
  233. 5242 طراحان داخلی و تزئینات داخلی
  234. 5243 تئاتر ، مد ، نمایشگاه و سایر طراحان خلاق
  235. 5244 صنعتگران و صنعتگران
  236. 5245 طراحان – پارچه ، چرم و محصولات خز
  237. 5251 ورزشکار
  238. 5252 مربی
  239. 5253 مسئولان و داوران ورزش
  240. 5254 رهبران برنامه و مربیان تفریحی ، ورزشی و بدنسازی
  241. 6211 ناظر فروش خرده فروشی
  242. 6221 متخصص فروش فنی – تجارت عمده فروشی
  243. 6222 خریداران خرده فروشی و عمده فروشی
  244. 6231 کارگزاران بیمه و کارگزاران
  245. 6232 نمایندگی املاک و مستغلات و فروشندگان
  246. 6235 نماینده فروش مالی
  247. 6311 سرپرستان سرویس غذا
  248. 6312 خانه دار اجرایی
  249. 6313 سرپرست اسکان ، مسافرت ، گردشگری و خدمات مرتبط
  250. 6314 سرپرست خدمات مشتری و اطلاعات
  251. 6315 سرپرستان نظافت
  252. 6316 سایر سرپرستان خدمات
  253. 6321 سرآشپز
  254. 6322 آشپز
  255. 6331 قصابی ، گوشت و ماهی فروشان – خرده فروشی و عمده فروشی
  256. 6332 نانوایی
  257. 6341 مدل مو و آرایشگری
  258. 6342 خیاط ، پیراهن ، خزانه دار و میلر
  259. 6343 تعمیرکار کفش و کفش
  260. 6344 جواهرات ، جواهرات و تعمیرکاران ساعت و مشاغل مرتبط
  261. 6345 اثاثه یا لوازم داخلی
  262. 6346 کارگردانان و کارگردانان تدفین
  263. 7201 پیمانکاران و سرپرستان ، ماشین کاری ، تشکیل فلز ، شکل دادن و ساخت معاملات و مشاغل مرتبط
  264. 7202 پیمانکاران و سرپرستان ، تجارت برق و مشاغل ارتباط از راه دور
  265. 7203 پیمانکاران و سرپرستان ، معاملات لوله کشی
  266. 7204 پیمانکاران و سرپرستان ، تجارت نجاری
  267. 7205 پیمانکاران و سرپرستان ، سایر مشاغل ساختمانی ، نصب کننده ، تعمیرکار و سرویس دهنده
  268. 7231 بازرسان ماشین سازی و ماشینکاری و ابزارآلات
  269. 7232 سازندگان ساز و ساز
  270. 7233 کارگران ورق فلز
  271. 7234 بویلرها
  272. 7235 سازنده و اتصالات فلزی و فلزی سازه
  273. 7236 ذوب آهن
  274. 7237 جوشکار و اپراتورهای مربوط به دستگاه
  275. 7241 برق (به جز سیستم صنعتی و نیروگاهی)
  276. 7242 برق صنعتي
  277. 7243 برق
  278. 7244 خط برق و کارگران کابل
  279. 7245 خطوط ارتباطی و کارگران کابل
  280. 7246 کارگران نصب و راه اندازی ارتباطات از راه دور
  281. 7247 تکنسین های سرویس و تعمیر تلویزیون کابل
  282. 7251 خط کش
  283. 7252 نصب و راه اندازی سیستم بخارپاش ، لوله های برقی و آب پاش
  284. 7253 میلگرد گاز
  285. 7271 نجار
  286. 7272 کابینت ساز
  287. 7281 آجر
  288. 7282 تمیز کننده های بتونی
  289. 7283 تنظیم کننده کاشی
  290. 7284 پلاسترها ، نصب کننده های دیواره های سخت افزاری و ریزه کاری ها و لسترها
  291. 7291 بام و زونا
  292. 7292 لعاب
  293. 7293 عایق
  294. 7294 نقاشان و تزئینات (به جز دکوراتور داخلی)
  295. 7295 نصب کننده های پوشش کف
  296. 7301 پیمانکاران و سرپرستان ، تجارت مکانیک
  297. 7302 پیمانکاران و سرپرستان ، خدمه تجهیزات سنگین
  298. 7303 ناظر ، چاپ و مشاغل مرتبط
  299. 7304 ناظر ، عملیات حمل و نقل ریلی
  300. 7305 ناظر ، حمل و نقل موتور و سایر اپراتورهای حمل و نقل زمینی
  301. 7311 میلگردهای ساختمانی و مکانیک صنعتی
  302. 7312 مکانیک تجهیزات سنگین
  303. 7313 مکانیک تبرید و تهویه مطبوع
  304. 7314 کارمن راه آهن / زنان
  305. 7315 بازرسان مکانیک هواپیما و هواپیما
  306. 7316 میلگرد ماشین
  307. 7318 سازنده آسانسور و مکانیک
  308. 7321 تکنسین های خدمات خودرو ، مکانیک کامیون و اتوبوس و تعمیرکارهای مکانیکی
  309. 7322 تعمیرکاران بدنه موتور
  310. 7331 مکانیک گرمایش روغن و سوخت جامد
  311. 7332 سرویس دهنده و تعمیرکار لوازم خانگی
  312. 7333 مکانیک برقی
  313. 7334 موتورسیکلت ، وسیله نقلیه همه زمینی و سایر مکانیک های مرتبط
  314. 7335 سایر تعمیرکارهای کوچک موتور و تجهیزات کوچک
  315. 7361 مهندسان لوکوموتیو راه آهن و حیاط
  316. 7362 هادی راه آهن و ترمز / زنان
  317. 7371 اپراتور جرثقیل
  318. 7372 دریل و انفجار – معدنکاری ، استخراج معادن و ساخت و ساز
  319. 7373 دریل چاه آب
  320. 7381 اپراتورهای چاپخانه
  321. 7384 سایر تجارتها و مشاغل مرتبط ، nec
  322. 8211 ناظر ، جنگلداری و جنگلداری
  323. 8221 ناظر ، معدن و استخراج معدن
  324. 8222 پیمانکاران و سرپرستان ، حفاری و خدمات نفت و گاز
  325. 8231 کارگران تولید و توسعه زیرزمینی
  326. 8232 دستگاه حفاری چاه نفت و گاز ، سرویس دهنده ، آزمایش و کارگران مرتبط
  327. 8241 اپراتورهای ماشین آلات ورود به سیستم
  328. 8252 پیمانکار خدمات کشاورزی ، سرپرستان مزرعه و دامداران تخصصی 8255 پیمانکاران و سرپرستان ، محوطه سازی ، نگهداری زمین و خدمات باغبانی
  329. 8261 استادان و افسران ماهیگیری
  330. 8262 ماهیگیر / زن
  331. 9211 ناظر ، فرآوری مواد معدنی و فلزات
  332. 9212 ناظران ، فرآورده های نفتی ، گاز و صنایع شیمیایی و آب و برق
  333. 9213 ناظران ، مواد غذایی ، نوشیدنی و فرآوری محصولات مرتبط
  334. 9214 ناظران ، پلاستیک و تولید محصولات لاستیکی
  335. 9215 ناظر ، فرآوری محصولات جنگلی
  336. 9217 ناظران ، منسوجات ، پارچه ، پارچه ، خز و چرم پردازش و ساخت محصولات
  337. 9221 ناظر ، مونتاژ وسایل نقلیه موتوری
  338. 9222 ناظر ، تولید الکترونیک
  339. 9223 ناظر ، تولید محصولات الکتریکی
  340. 9224 نظارت ، ساخت مبلمان و لوازم جانبی
  341. 9226 ناظر ، سایر محصولات تولیدی مکانیکی و فلزی
  342. 9227 ناظر ، سایر تولید و مونتاژ محصولات
  343. 9231 اپراتورهای کنترل و پردازش مرکزی ، فرآوری مواد معدنی و فلزات
  344. 9232 اپراتورهای فرآیند نفت ، گاز و شیمیایی
  345. 9235 اپراتورهای کنترل پالپینگ ، کاغذ روغنی و پوشش
  346. 9241 مهندسان برق و اپراتورهای سیستمهای قدرت
  347. 9243 اپراتورهای تصفیه آب و فاضلاب
  • پیشنهاد پیشنهادی “اشتغال مرتب” را در اختیار داشته باشید. یا
  • حداقل یک سال به عنوان کارگر موقت خارجی در کانادا زندگی می کند و یک پیشنهاد اشتغال دائم تمام وقت از کارفرمای فعلی دریافت کرده است. یا
  • در یک مقطع دکتری کانادا از لحاظ وضعیت مناسبی ثبت نام کرده و حداقل دو سال از برنامه را گذرانده یا در طی 12 ماه قبل از درخواست فارغ التحصیل شده اید.

متقاضیانی که یکی از شرایط حذف کننده فوق را برآورده می کنند ، در مرحله دوم که در این زمان نیز باید هر یک از شرایط انتخابی زیر را انتخاب کنند ، واجد شرایط ادامه کار به عنوان یک کارگر ماهر هستند.

2. شرایط اساسی انتخاب:

  • در اختیار داشتن یک سال ، در 10 سال گذشته ، یک تجربه کار مداوم تمام وقت و یا معادل آن در اشتغال مداوم پاره وقت. و
  • تجربه کار باید در مهارت نوع 0 (مشاغل مدیریتی) ، سطح مهارت A (مشاغل حرفه ای) یا سطح مهارت B (مشاغل فنی و معاملات ماهر) طبق معنای سیستم ملی طبقه بندی مشاغل طبقه بندی شود. و
  • امتیاز کافی در زیر شبکه نقطه کارگر ماهر که شامل شش عامل انتخاب است. نمره عبور فعلی 67 امتیاز است. و
  • داشتن بودجه تسویه مناسب و
  • سابقه امنیتی موفق و معاینه پزشکی را پشت سر بگذارید.

آیین نامه عوامل را ذکر کرده و حداکثر تعداد واحدها را به شرح زیر اختصاص می دهد:

عاملنمرهنهایی
تحصیلاتحداکثر 25
زبان حداکثر 28
تجربه حداکثر 15
سنحداکثر 12
اشتغال مرتب در کاناداحداکثر 10
تطبیق پذیریحداکثر 10
جمع100

به طور خلاصه ، آیین نامه مهاجرت تحت کلاس کارگر ماهر دارای یک فرآیند انتخاب است که:

  • رژیم انتخابی را اجرا می کند که بر آموزش عالی ، توانایی های زبان و مهارت های قابل انعطاف قابل انتقال تأکید می کند.
  • از متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند ، متقاضیان متاهل (یا شریک عرف ، همجنس گرایان) است.
  • به متقاضیان پیشنهادات شغلی مصوب دولت در کانادا پاداش می دهد.
  • اختیار وزیر امور شهروندی و مهاجرت را در اختیار شما قرار می دهد تا در هر زمان و بدون هیچ گونه محافظت از قفل در برنامه تحت ارزیابی ، علامت گذرنامه را تنظیم و اصلاح کند. این منجر به یک رژیم انتخابی بسیار غیرقابل پیش بینی می شود.
  • صلاحیت اختیارات یک افسر ویزا را برای ارزیابی پتانسیل تسویه حساب متقاضی ، صرف نظر از امتیاز کل و تأیید یک درخواست تحت نظر مثبت (یا رد درخواست تحت نظر منفی) مقررات حفظ می کند. این سازوکار برای پذیرش تعدادی از متقاضیانی که قادر به موفقیت در کانادا هستند اما در عین حال که نمرات قبولی قابل اجرا را دارند ، استفاده می شود.
  • یک سیستم پردازش مبتنی بر تابعیت متقاضی یا محل زندگی فعلی سکونت قانونی خود را دنبال می کند.
  • یک اصل تطابق مداوم را ایجاد می کند که متقاضیان را ملزم به رعایت معیارهای انتخاب مناسب در زمان تهیه درخواست ویزای اقامت دائم و همچنین در زمان صدور ویزا می کند. این منجر به یک رژیم انتخابی بسیار غیرقابل پیش بینی می شود.

در 28 نوامبر 2008 ، وزیر شهروندی و مهاجرت ، اطمینان داد كه متقاضیان جدید كارگر ماهر فدرال باید ظرف 6 تا 12 ماه پس از ارسال ، تصمیم انتخاب را دریافت كنند. این امر با برنامه های ارسالی تحت رژیم قدیمی کاملاً متفاوت است ، که بسته به زمان سال ، برنامه مهاجرت و دفتر مورد نظر و سایر عوامل ، زمان پردازش درخواست اقامت دائم تحت کلاس اقتصادی می تواند بین 12 متغیر باشد. ماه و 40 ماه این زمانی است که به طور کلی برای اثبات انطباق در یکی از دسته های قابل اجرا مورد نیاز است. یک صورتحساب بهداشتی پاک برای متقاضی و وابستگان همراه؛ دارایی کافی برای تأسیس موفقیت آمیز خانواده در کانادا. و تأیید عدم پذیرش کیفری برای متقاضی و وابستگی بیش از حد وابسته به آن. (دفاتر مهاجرت در دهلی نو ، اسلام آباد ، پکن ، مانیل و آکرا از نظر تاریخی بیشترین کاربردها را به خود جلب می کنند و بنابراین طولانی ترین زمان پردازش را دارند).

درخواست اقامت دائم به طور کلی شامل متقاضی ، همسر یا شریک متعهد عام یا شریک زندگی زناشویی فرزند 18 سال و زیر 21 سال می شود. کودکان بالای 21 سال ممکن است در شرایط مقرر ، به عنوان اعضای خانواده همراه باشند.

درخواست های مربوط به اقامت دائم کانادا در زیر طبقه کارگر ماهر ابتدا از طریق اداره دریافت متمرکز – مرکز پردازش پرونده در سیدنی ، نوا اسکوشیا در کانادا ثبت می شود. پس از تأیید ، این برنامه با یک اداره مهاجرت مناسب در خارج از کانادا که به کشوری که متقاضی در آن سکونت داشته باشد یا اداره مهاجرتی که به کشور تابعیت متقاضی خدمت می کند ، خدمت می کند ، مراحل پردازش بیشتری خواهد داشت.

برنامه های مربوط به اقامت دائم باید شامل هزینه های پردازش نشده و برگشت پذیر مناسب برای متقاضیان و وابستگان همراه آنها باشد. برای متقاضیان متقاضی تحت برنامه کارگر ماهر ، در حال حاضر هزینه درخواست برای هر متقاضی 550 دلار کانادا و همچنین برای هر خانواده خانواده متقاضی اصلی که 22 سال سن و بالاتر دارد تعیین شده است. هزینه 150 دلار برای هر یک از اعضای خانواده زیر 22 سال اعمال می شود. همچنین ، حق پرداخت هزینه اقامت دائم مبلغ 490 دلار کانادا قبل از صدور ویزا برای هر شخص که حداقل 22 سال سن دارد متقاضی اقامت دائم می باشد.

هزینه پردازش باید با درخواست ثبت شود. حق هزینه اقامت دائم قبل از صدور ویزا توسط درخواست ویزا ارائه می شود. متقاضیان تشویق می شوند برای انجام مراحل پرداخت خاص دفتر مهاجرت قابل اجرا با ماموریت های محلی تأیید کنند.

متقاضی نیازی به بازدید از کانادا به عنوان بخشی از روند مهاجرت نیست. اما در برخی موارد ، آشنایی با چشم انداز کانادا و به ویژه با منطقه مقصد در نظر گرفته شده می تواند تأثیر مثبتی بر ارزیابی بگذارد.

متقاضیان متقاضی تحت سرمايه گذار یا کلاس کارآفرین تشویق می شوند تا از کانادا بازدید کنند و در جلسات اطلاعاتی با حمایت استانها شرکت کنند. برای متقاضیان کلاس کارآفرین ، چنین تلاشهایی ممکن است مربوط به نشانگر توانایی متقاضی در تحقق شرایط جهانی و شرایط پذیرش باشد.

متقاضی و همسر (در صورت وجود) عموماً ملزم به سفر به اداره مهاجرت پردازش و شرکت در مصاحبه انتخاب می شوند. در بسیاری از موارد ، شرط حضور همسر برای حضور در مصاحبه انتخاب قابل انصراف است.

همچنین ، برخی از پست ها مستلزم همراهی فرزندان وابسته بالای 22 سال در مصاحبه انتخاب مهاجرت است.

بطور کلی مصاحبه برای اطمینان از صحت اطلاعات موجود در اسناد ارائه شده انجام می شود. برای روشن شدن موضوعات مربوط به سوابق متقاضی؛ برای تأیید اینکه متقاضی از وسایل لازم برای اسکان در کانادا برخوردار است. تأیید عدم حضور غیرقابل قبول امنیتی؛ اطمینان حاصل شود که متقاضی قصد ورود به بازار کار کانادا را دارد. بررسی اینکه آیا زمینه های کافی برای استفاده از اختیارات مثبت وجود دارد یا خیر؟ غیره مصاحبه برای تأیید توانایی های زبان متقاضی قابل انجام نیست.

تحت کلاس تجارت (سرمایه گذار ، کارآفرین ، خود اشتغالی) ، متقاضیان مصاحبه می شوند تا از مطابقت با قوانین قانونی اطمینان یابند و پارامترهای کلی پیشنهاد تجارت در کانادا را بررسی کنند.

به متقاضیان توصیه می شود کلیه مستندات اصلی پشتیبانی از برنامه ، مصاحبه خود را انجام دهند. گواهی های محکومیت غیر کیفری؛ شواهد تسویه حساب.

برخی عوامل ممکن است توجیه مصاحبه انتخاب را توجیه کند. این یک جنبه کاملاً اختیاری از آیین نامه است و تا حد زیادی عملکردی از اداره مهاجرت مورد نظر ، اقامت معمول متقاضی و اسناد و مدارک در حمایت از مدارک متقاضی است.

کلیه برنامه های کارگران ماهر فدرال باید در قالب تعریف شده ، نام ، تاریخ تولد و آدرس ، ملیت و وضعیت مهاجرت متقاضی و کلیه اعضای خانواده متقاضی و کلاس ویزا درخواست شده باشد. این برنامه همچنین باید حاوی کدهای چهار رقمی از طبقه بندی ملی مشاغل باشد که مربوط به هر یک از مشاغل مشغول به کار توسط متقاضی است و تجربه کاری کارگر ماهر را تشکیل می دهد. اسناد پشتیبان شامل کپی گذرنامه ها ، گواهی نامه های تولد و ازدواج ، اثبات تسلط به زبان ، شواهدی از سابقه کار قبلی ، ارزیابی رسمی مدارک تحصیلی ، مدارک و اعتبار کافی برای تسویه حساب ، عکس ها و هزینه های پردازش لازم است.

  • داشتن حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت در یکی از 50 مشاغل عمده تقاضای بالا (بهداشت ، تجارت و مهارت های مالی) که در سوال 25 ذکر شده است . یا
  • داشتن پیشنهاد مصوب اشتغال “اشتغال مرتب” یا
  • حداقل یک سال به عنوان کارگر موقت خارجی در کانادا زندگی کنید و یک پیشنهاد اشتغال دائم تمام وقت از کارفرمای فعلی دریافت کرده باشید. یا
  • در یک مقطع دکتری کانادا از نظر درستی ثبت نام کنید و حداقل دو سال از برنامه را گذرانده یا در طی 12 ماه قبل از درخواست فارغ التحصیل شوید.

در طی فرایند ارزیابی مرحله دوم ، متقاضیان باید دارای موارد زیر باشند:

حداقل یک سال تجربه در طی 10 سال گذشته در یکی از مشاغل ذکر شده در مهارت های نوع 0 یا مهارت سطح A یا B طبقه بندی ملی شغلی (“NOC”) ضروری اولیه لازم برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم است. .

برای در نظر گرفتن تجربه ، متقاضی باید اقدامات شرح داده شده در بیانیه سرب را برای مشاغل مندرج در NOC انجام دهد و حداقل تعداد قابل توجهی از وظایف اصلی شغل را شامل همه وظایف اساسی باشد. هیچ تعهدی برای تحقق الزامات اشتغال شغلی شرح داده شده در NOC وجود ندارد.

متقاضیان باید در برنامه خود کد چهار رقمی NOC را که مربوط به هر یک از مشاغل مشغول به کار توسط متقاضی است ، مشخص کنند و این نشان دهنده تجربه کاری یک کارگر ماهر است.

تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل و داوطلبان دکتری ممکن است تجربه اشتغال به اصطلاح “تمام وقت” را به معنای سنتی به غیر از کارآموزی مربوط به دانشکده ، سمتهای تدریس و غیره نداشته باشند. در بسیاری موارد ، چنین تجربه ای ممکن است اثبات شود.

تعداد واحدهای ارزشیابی اعطا شده در فاکتور تجربه بستگی به سخنرانی های مستدل و مستندات پشتیبان از طرف متقاضی نشان می دهد که متقاضی الزامات NOC را برآورده می کند و در نهایت به ارزش مأمور ویزا مصاحبه واگذار می شود.

هیچ الزامی برای متقاضی اشتغال در کانادا در مشاغل متناسب با سابقه کار قبلی وجود ندارد.

خیر. طبق قوانین فعلی ، متقاضی می تواند بدون داشتن پیشنهاد پیشنهادی استخدام ، براساس داشتن حداقل یک سال تجربه تمام وقت قابل اجرا در یکی از 50 مشاغل بزرگ تقاضای بالا ، واجد شرایط پذیرش باشد.

با این حال ، متقاضیانی که شرایط فوق را برآورده نکنند ، باید یک پیشنهاد شغلی مناسب را دریافت کنند که باید توسط اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا تأیید شود (“ESDC”). به این “اشتغال مرتب” گفته می شود. این همچنین یک متقاضی آینده نگر با 15 واحد دیگر ارزیابی می کند.

قوانین انتخاب فعلی متقاضیان پیشنهادهای شغلی مصوب دولت در کانادا را ترجیح می دهد.

تعدادی از مشاغل در کانادا وجود دارد که نیاز به ثبت نام و یا مجوز ، به عنوان شرط اشتغال ، روندی دارد که از استان به استان دیگر متغیر است. اما الزامات اشتغال از جمله مجوز شغلی الزامی نیست که باید به عنوان شرط تأیید مهاجرت تأمین شود.

طبق کلاس کارگر ماهر ، متقاضیان باید شواهدی از بودجه کافی را برای خانواده فراهم کنند تا بتوانند در کانادا مسافرت کرده و در آن مستقر شوند ، مطابق با کاهش درآمد سالانه فعلی (LICO) که توسط آمار کانادا منتشر شده است.

مبلغی در حدود 22000 دلار نیاز خانواده را كه متقاضی ، همسر و دو فرزند خود را شامل می شود ، برآورده می كند. چنین مدارکی ممکن است بلافاصله قبل از صدور ویزا ارائه شود.

معاف متقاضیانی که پیشنهاد کار شغلی مصوب را در کانادا دریافت کرده اند معاف از این شرط مالی هستند.

متقاضی اصلی در صورت داشتن همسر یا همسر همراه خود یا همسر مشترک ، پنج امتیاز را برای سازگاری دریافت می کند ، در کانادا از بستگان نزدیک خود مانند والدین ، ​​پدربزرگ و مادربزرگ ، فرزند ، نوه ، همسر ، شریک زندگی مشترک برخوردار است ، خواهر ، برادر ، دایی ، خاله ، خواهرزاده یا خواهرزاده ای که تابعیت کانادا یا مقیم دائم است و از لحاظ جسمی در کانادا ساکن است.

در قوانین فعلی مقرر شده است كه اگر شخصی حداقل 730 روز (2 سال) در هر دوره 5 ساله در كانادا اقامت داشته باشد ، یا اقامتهای دیگر را تأمین كند ، وضعیت اقامت دائم حفظ شود.

اگر از لحاظ جسمی در کانادا حضور نداشته باشد ، اقامت دائم را می توان در خارج از کشور که ساکن کانادا با همسر یا والدین شهروند کانادایی در خارج از کشور است ، حفظ کرد. با یک کارفرمای کانادایی یا با یک اقامت دائم کانادایی که برای یک کارفرمای کانادایی کار می کند.

اگر اقامت دائم کمتر از پنج سال اقامت دائم داشته باشد ، کافی است که یک اقامت دائم بتواند تعهد اقامت 730 روزه را در رابطه با مدت 5 ساله بلافاصله پس از ورود به کانادا برآورده کند. . یک افسر مجاز نیست این احتمال را که متقاضی که به مدت سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد ، رد کند ، ممکن است در دو سال باقیمانده از دوره پنج ساله همچنان بتواند تعهد اقامت را رعایت کند.

قوانین اقامت کانادا از انعطاف پذیر ترین هاست. در واقع ، کسی که اخیراً به عنوان اقامت دائم پذیرفته شده است ، می تواند بعد از فعال کردن ویزای اقامت خود ، تا سه سال از کانادا خارج شود تا تعهدات موجود را در ضمن حفظ اقامت دائم کانادا در طی این دوره اولیه حفظ کند.

به طور سنتی ، افسران ویزا درخواست های همزمان برای اقامت دائم و ورود موقت را ناسازگار با یکدیگر دانسته اند.

قانون فعلی تلاش می کند تا موضوع را روشن کند و مقرر می کند که مأمورین مهاجرت باید هنگامی که شخصی درخواست ویزیت به کانادا می کند ، قصد فعلی متقاضی را ارزیابی کند و این سؤال را تأیید کند که آیا متقاضی توانایی و قصد ورود به کانادا را برای یک هدف موقت و پس از آن دارد. بدون توجه به اینکه هدف بلند مدت تأمین اقامت دائم در کانادا است یا خیر ، کانادا را با سررسید وضعیت بازدید کننده ترک کنید. بازدیدکنندگان (کار ، مطالعه یا بازدید) با درخواست های متقاضی مهاجرت ممکن است در صورت عدم اثبات این که تا پایان دوره مجاز برای اقامت خود ، کانادا را ترک خواهند کرد ، موضوع دوتایی باشد.

تحت سیاست فعلی مهاجرت ، متقاضیان تشویق می شوند تا با چشم انداز کانادا آشنا شوند ، که احتمال ادغام متقاضی از موفقیت در جامعه کانادا را تقویت می کند. متقاضیان از “انتظار” در داخل کانادا در طی مراحل درخواست اقامت دائم دلسرد می شوند. متقاضیانی که مایل به اخذ ورود موقت به کانادا هستند و متقاضی اقامت دائم هستند ، پیش از صدور ویزای موقت بازدید کننده توسط دفتر ویزای کانادا ، باید نسبت به کشور محل سکونت فعلی خود ارتباط کافی نشان دهند.

موضوعات مطرح شده در بالا نیز باید در اینجا تکرار شود. علاوه بر این ، متقاضیانی که مایل به تهیه مجوز کار موقت هستند ، باید عموماً این روند را با کمک کارفرمای آینده نگر که باید درخواست خود را به مسئولان استخدام کانادا در داخل کانادا ارائه دهند ، آغاز کنند. تنها پس از تأیید مقامات استخدامی مبنی بر استخدام در مورد ، تأثیر خنثی بر بازار کار محلی خواهد داشت که این درخواست را تأیید کرده و برای ارزیابی و پردازش مهاجرت به اداره ویزا مناسب در خارج از کانادا ارسال می کند. این به دست آوردن یک “نظر مثبت در مورد بازار کار” معروف است. از آنجا که میانگین زمان پردازش برای برنامه های اقامت دائم در اکثر دفاتر مهاجرت 12 ماه بیشتر است ، ممکن است در بسیاری از موارد سودمند باشد ،

مقامات مهاجرت کانادا به طور مداوم در حال بازنگری در برنامه ها و سیاست های خود برای منعکس کردن تغییر در بازار مورد نیاز کانادا هستند. آیین نامه فعلی صلاحیت وزیر شهروندی و مهاجرت را برای تنظیم و اصلاح علامت گذرنامه در هر زمان در طی فرایند و بدون محافظت از قفل برای برنامه تحت ارزیابی فراهم می کند. متقاضیان واجد شرایط که علاقه جدی به اخذ اقامت دائم نشان می دهند ، تشویق می شوند نسبت به تشکیل پرونده (های) و هزینه های غیر قابل استرداد ثبت پرونده دولت به موقع اقدام کنند تا در سریعترین زمان ممکن شروع و نتیجه گیری شود.

همچنین ، از آنجا که پردازش درخواست ویزای اقامت دائم عموماً ماهها طول می کشد ، کارفرمایان کانادایی اغلب مایل به حمایت از نامزدی متقاضیان واجد شرایط خارجی تحت ویزای کار موقت هستند. بنابراین متقاضیان ممکن است در حالی که به طور هم زمان اقدام به درخواست اقامت دائم می کنند ، از بیدار کردن بازار کار کانادا استفاده کنند.

کارفرمایان در بخش مراقبت های بهداشتی ، مهندسی ، خدمات مالی کانادا ، معاملات ساخت و ساز و ماهر ، اپراتورهای ماشین سازی و سنگین ، اتومبیل و کشاورزی افرادی را استخدام می کنند که دارای مجوز قانونی باشند و مجاز به استخدام کار در کانادا بصورت موقت یا دائمی هستند. در حال حاضر بسیاری از این شرکت ها در حال چاپ موقعیت های موجود در روزنامه های پیشرو کانادا ، ژورنال های تجاری یا از طریق اینترنت هستند.

دولت کانادا مالیات بر درآمد را بر اساس اقامت به جای تابعیت وضع می کند. بنابراین می توان شهروندی کانادا و غیر مقیم برای مقاصد مالیاتی تبدیل کرد. پس از اقامت دائم و قبل از دستیابی به تابعیت ، یک فرد موظف است مالیات کانادا را بر درآمد جهانی بپردازد.

دارایی های یک مهاجر تازه وارد طبق قانون کانادا مالیات نمی شود.

مطابق مقررات توافقنامه کبک / کانادا ، قانون مهاجرت و قانون کبک با احترام به انتخاب اتباع خارجی ، دولت کبک در حال حاضر تنها دولت استانی در کانادا است که توافق نامه ای جامع را با هدف تسهیل منعقد کرده است. تدوین ، هماهنگی و اجرای سیاستها و برنامه های مهاجرت با توجه به پذیرش اتباع خارجی در استان.

با این حال ، مقامات تابعیت و مهاجرت کانادا صلاحیت انحصاری در زمینه های صدور ویزا و عدم پذیرش پزشکی و کیفری را حفظ می کنند.

متقاضیان ، که پس از اخذ اقامت دائم کانادا قصد اقامت در کبک را دارند ، توصیه می شود تا درخواست های خود را برای دریافت گواهینامه انتخاب کبک با نمایندگی مناسب کبک در خارج از کانادا ثبت کنند. پس از تکمیل و تصویب این تعهد ، دفتر ویزای مناسب کانادا برنامه های مناسب برای اقامت دائم کانادا را بررسی می کند.

متقاضیانی که به کبک مقصر بوده و یا بدون تأیید قبلی از مقامات کبک قصد فرود در کبک را دارند ، احتمالاً در بندر ورودی دچار مشکل خواهند شد. این یک مسئله حساس است و باید توسط مشاور باتجربه مورد توجه قرار گیرد.

بررسی دقیق برنامه کارگران ماهر کبک را می توان از اینجا دریافت کرد .

همه استانها طبق برنامه نامزدی استانی موافقتنامه هایی با دولت کانادا منعقد کرده اند که انتخاب تعداد بسیار محدودی از اتباع خارجی را که سالانه در یکی از آن استانها قرار گرفته اند ، فراهم می کند. بیشتر برنامه های استانی برای حمایت از نامزدی به حمایت مالی کارفرمایان نیاز دارند. با توجه به الزام عمومی حمایت مالی کارفرمایان و همچنین حجم بالای برنامه هایی که هم اکنون در بیشتر برنامه های استانی خارج از کبک منتظر پردازش هستند ، متقاضیان متقاضی تحت یک برنامه نامزدی استانی ، صرف نظر از امتیاز کل دریافت شده ، به شدت برای تهیه پیشنهادات شغلی مصوب ، تشویق می شوند. به دنبال خودارزیابی ، به منظور افزایش شانس آنها برای تأیید در یک برنامه نامزد استان.

بررسی مفصل برنامه های نامزد استان ممکن است در اینجا حاصل شود .

شهروندان لیست کشورهایی که در فهرست کشورها “A” ذکر شده اند ، نوشتار زیر (حذف درخواست های ویزای ورود به ایالات متحده برای برخی از ساکنان دائم کانادا) ملزم به ارائه درخواست با یک کنسولگری ایالات متحده به همراه یک پرونده 100 دلار غیر قابل استرداد هستند. هزینه متقاضیان بار اول به استثنای کودکان زیر 16 سال ، بزرگسالان بالای 60 سال و افراد دارای وضعیت دیپلماتیک ، احتمالاً ملزم به شرکت در مصاحبه شخصی خواهند بود. روادید یک بار صادر شده ، برای مدت پنج تا ده سال معتبر خواهد بود.

مهاجران مستقر در کانادا که دارای گذرنامه هایی از فهرست کشور “B” هستند ، برای سفر به ایالات متحده به ویزا نیازی ندارند ، زیرا کشورهای مبدأ آنها موافقتنامه های متقابل ویزای متقابل با ایالات متحده را دارند.

اقامت دائم کانادا هیچ مزایای خاص مهاجرت در ایالات متحده را ندارد. شهروندان کانادایی ممکن است بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند ، و طبق توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) ممکن است طی یک سال افزایش اشتغال داشته باشند. NAFTA لیستی از کلاس های واجد شرایط اشتغال ارائه می دهد که بیشتر آنها ماهیت اجرایی ، مدیریتی ، حرفه ای یا علمی دارند. ایالات متحده به کانادایی ها امکان دسترسی سریع و اقامت دائم یا اشتغال را در خارج از لیست NAFTA ارائه نمی دهد.

معمولاً اگر شخصی سه یا چهار سال قبل از درخواست اقامت دائم در کانادا داشته باشد ، می تواند متقاضی تابعیت کانادا باشد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی