تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ممنوعیت سفر برای مهاجرت و سفر به آمریکا لغو شد حالا چه میشود؟

وی والت اخبار اخبار آمریکا اخبار ایالات متحده ممنوعیت سفر برای مهاجرت و سفر به آمریکا لغو شد حالا چه میشود؟

تراول بن برای مهاجرت و سفر به آمریکا لغو شد حالا چه میشود؟

با وجود لغو فرمان های اجرائی ترامپ مبنی بر منع ورود اتباع برخی کشورها از جمله ورود ایرانیان به آمریکا هنوز ابهامات زیادی در رابطه با صدور ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای ایرانیان وجود دارد. از جمله این ابهامات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت برندگان لاتاری سال های قبل که به دلیل فرمان های اجرائی ترامپ موفق به دریافت ویزا نشدند مشخص نیست.
  • هنوز معلوم نیست که پرونده های مهاجرتی انباشته شده در سفارتخانه ‌ها بر اساس چه اولویت‌هایی رسیدگی خواهد شد.
  • با برداشته شدن شرط صدور ویور معلوم نیست آیا شیوه انجام چک های امنیتی اتباع ایران هم دچار تغییراتی خواهد شد یا خیر‌.
  • سرنوشت افرادی که به دلیل انجام خدمت اجباری سربازی در س-پ-ا-ه از دریافت ویزا محروم هستند مبهم است و معلوم نیست که آیا وزارت خارجه آمریکا تغییری در تفسیر خود مبنی بر عدم تمایز بین افرادی که قبل و بعد از ت-ر-و-ر-ی-س-ت-ی اعلام شدن این سازمان در آن اجبارا خدمت کرده اند ایجاد خواهد کرد یا خیر.
  • محدودیت های مسافرتی وضع شده توسط ترامپ پس از شروع همه گیری کرونا همچنان برقرار است. در صورت عدم لغو این محدودیت ها بسیاری از افراد همچنان از دریافت ویزا یا ورود به آمریکا محروم خواهند بود.
  • صدور ویزاهای توریستی برای ایرانیان از سه سال پیش بسیار محدود شده است. سفارت‌ها نیز فعلا ظرفیتی برای پردازش این نوع ویزاها اختصاص نداده و دریافت وقت مصاحبه برای ویزاهای توریستی در حال حاضر تقریبا غیر ممکن است. با وجود ده‌ها هزار پرونده ویزای مهاجرتی معلوم نیست که سفارتخانه‌ها چه میزان از ظرفیت پردازش روزانه خود را به ایرانیان متقاضی ویزاهای توریستی اختصاص خواهند داد.

ارائه تصویری روشن و واضح از چشم‌انداز صدور ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای ایرانیان مستلزم رفع ابهاماتی است که در دستور اجرائی امروز رئیس جمهور بایدن اشاره به آن نشده است. بر این اساس به نظر می رسد راه درازی برای بازگشت به روال عادی پردازش درخواست های ویزای ایرانیان در پیش است‌.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی