تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت به کبک – برنامه EOI


EOI کبک کانادا

اتباع خارجی علاقه مند به مهاجرت به کبک تحت برنامه محبوب کارگر ماهر کبک باید با ارسال اظهار علاقه به این برنامه از طریق درگاه آنلاین استان ، Arrima ، این روند را آغاز کنند.

توجه:  در تاریخ 26 ژوئن 2019 ، دولت کبک اعلام کرد که کاندیداهای برنامه ماهر کبک را با مشخصات Arrima که با یکی از معیارهای زیر مطابقت دارد در اولویت قرار خواهد داد:

• اگر درخواست آنها برای دریافت گواهی انتخاب کبک در 16 ژوئن 2019 پایان یافته بود ، و هنگام اقامت درخواست اقامت موقت کبک را داشتند. 
• اگر درخواست آنها برای دریافت گواهینامه انتخاب کبک در 16 ژوئن 2019 پایان یافت و در آن زمان در کبک کار می کردند یا می آموختند. یا
از یک کارفرما در کبک یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید.

دولت کبک گفت که دعوت نامه ها برای درخواست گواهینامه انتخاب کبک باید تا 16 ژانویه سال 2020 برای داوطلبانی صادر شود که مطابق با یکی از دو معیار اول باشند و قبل از 16 دسامبر سال 2019 ابراز علاقه را ارائه دهند.

روند درخواست مهاجرت تحت  برنامه کارگر ماهر کبک (QSWP) یا آنچه دولت کبک از آن به عنوان یک برنامه کارگر ماهر یاد می کند ، یک مرحله پنج مرحله است:

  1. تکمیل نمایه ابراز علاقه از طریق درگاه Arrima  و ورود به بانک نامزدهای QSWP برای نامزدها.
  2. وزارت مهاجرت کبک ابراز علاقه و بررسی دعوت نامه های درخواست را بررسی می کند. دعوت ها ممکن است نیازهای بازار کار را در مناطق مختلف کبک منعکس کند. 
  3. ارسال یک برنامه کامل برای گواهی انتخاب کبک  ( Certificat de sélection du Québec یا CSQ)  تحت برنامه کارگر ماهر کبک .
  4. برنامه ها بر اساس عوامل اشتغالزایی و انتخاب بررسی و ارزیابی می شوند و به داوطلبان مصوب CSQ صادر می شود.
  5. درخواست اقامت دائم کانادا با مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC). 

چگونه از نامزدها دعوت می شود تا برای CSQ درخواست دهند

هر شهروند خارجی 18 ساله یا مسن تر می تواند با استفاده از درگاه Arrima ابراز علاقه خود را به استان ارائه دهد.

کاندیداها با استفاده از سیستم رتبه بندی که هنوز تفصیلی از آن ندارند ، در QSWP در Expression of interes Bank قرار دارند. MIFI می گوید دعوت نامه های مربوط به درخواست CSQ برای “کسانی که معیارهای خاصی را رعایت می کنند ، صادر می شود  ، و بیشتر آنها به نیازهای بازار کار در مناطق مختلف کبک متمرکز می شوند.”

داوطلبان دعوت شده برای درخواست CSQ تحت برنامه کارگر ماهر کبک باید نمرات قبولی مورد نیاز این برنامه را بر اساس  شبکه QSWP Points برآورده کنند . 

کاندیداهای کارگر ماهر کبک که شرایط اولیه تحصیل و خودکفایی مالی را برآورده می کنند ، پس از آن باید برش لازم را از 43 امتیاز برای عوامل اشتغال کسب کنند. 

اگر یک نامزد همسر داشته باشد ، تحصیلات و آموزش های او ، تجربه کار و مهارت زبان نسبت به نمره برش کلی یک نامزد در نظر گرفته می شود. نمره برش اشتغالزایی برای نامزدها با همسر یا شریک عرفی 52 است.

همچنین از داوطلبان دعوت شده برای درخواست CSQ تحت برنامه کارگر ماهر کبک ، حداقل آستانه فاکتورهای انتخاب نیز استفاده می شود ، که نمره قبولی 50 امتیاز است (و 59 با همسر یا شریک عادی). فاکتورهای انتخابی تمامی عوامل اشتغالزایی ، حضور فرزندان همراه و توانایی اثبات خودکفایی مالی را در نظر می گیرند. 

نمره قبولی مهاجرت کارگر ماهر در کبک را محاسبه کنید 

حتی اگر دولت کبک معیارهای دقیقی را که برای رتبه بندی نامزدها در بانک ابراز علاقه استفاده خواهد شد ، مشخص نکرده است ، اما اعلام کرده است که پس از دعوت یک نامزد برای درخواست ، امتیازات برای اخذ CSQ تعیین می شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی