تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چگونه بدانیم مهاجران در اقتصاد کانادا موفق هستند یا خیر؟

وی والت آمریکا کانادا اطلاعات کاربردی اطلاعات کاربردی کانادا چگونه بدانیم مهاجران در اقتصاد کانادا موفق هستند یا خیر؟

رویکرد سنتی اندازه گیری عملکرد مهاجران در اقتصاد کانادا می تواند گمراه کننده باشد کانادا عمیقاً به اطمینان از موفقیت مهاجران در اقتصاد خود اهمیت می دهد. برنامه های مهاجرت طبقه اقتصادی آن به گونه ای انتخاب شده است كه نامزدهایی را انتخاب كنند كه بیشترین شانس برای یافتن شغل مناسب را در بازار كار کانادا داشته باشند.


ده ها سال از تحقیقات دولت فدرال نشان می دهد مهاجرانی که در سنین جوانی به کانادا می آیند و تحصیلات بالایی دارند و مهارت های قوی انگلیسی یا فرانسوی دارند شانس موفقیت بیشتری دارند.

تعهد کانادا برای حمایت از ادغام اقتصادی بیشتر با 1.5 میلیارد دلار بودجه ای که سالانه در زمینه حمایت از تمکن مالی برای تازه واردان فراهم می کند نشان داده شده است. این پشتیبانی ها به مهاجران کمک می کند تا شغل پیدا کنند و مهارت های زبانی خود را بهبود بخشند.

وقتی نوبت به ارزیابی عملکرد مهاجران در بازار کار کانادا می رسد ، تمرکز بر روی مقایسه درآمد آنها با جمعیت متولد کانادا است. این تا حدی معقول است ، اما چنین مقایسه هایی می تواند گمراه کننده باشد. از یک طرف ، ما می خواهیم که مهاجران حقوق مشابه کارگران کانادایی دریافت کنند. حقوق این حس را به ما می دهد که آیا مهاجران دارای استانداردهای زندگی مشابه با جمعیت متولد کانادا هستند.

سه دلیل که درآمد یک شاخص گمراه کننده ادغام اقتصادی است

از طرف دیگر تمرکز روی حقوق می تواند به دلایل مختلف گمراه کننده باشد.

اول ، مهاجران تمایل دارند با ضرر در بازار کار وارد کانادا شوند. آنها اغلب بدون شبکه های اجتماعی یا حرفه ای وارد می شوند و به کارفرمایان کانادایی نیاز دارند که مهارت خود را بشناسند. مهاجرانی که حقوق بالایی دریافت می کنند ، معمولاً حداقل 5 سال در کانادا نیاز دارند قبل از این که حقوقشان با افراد کانادایی متولد شود.

دلیل دوم اینکه درآمد می تواند شاخص گمراه کننده ادغام اقتصادی باشد این است که اکثر مهاجران کانادا به دلایل اجتماعی و بشردوستانه مورد استقبال قرار می گیرند.

در حالی که کلاس اقتصادی حدود 60 درصد از کل مهاجران به کانادا هر سال را تشکیل می دهد ، سهم واقعی از مهاجران که برای مهارت های خود ارزیابی می شوند ، حدود 25 درصد از تمام تازه واردان پذیرفته شده توسط کانادا را سالانه تشکیل می دهد.

این متقاضیان اصلی هستند که از نظر عواملی مانند سن ، تحصیلات ، مهارتهای زبانی و تجربه کاری در زیر کلاس اقتصادی ارزیابی می شوند. از این رو ، کانادا از اکثر مهاجران خود برای رشد اقتصادی خود استقبال نمی کند ، بلکه در تلاش برای اتحاد خانواده ها و کمک به حفاظت بشر دوستانه از آنها استقبال می کند.

دلیل سوم این است که درآمد به تنهایی اجازه نمی دهد که ما عملکرد اقتصادی افراد تازه وارد را درک کنیم. چندین معیار مفید دیگر وجود دارد که می توانیم از آنها برای ارزیابی ادغام اقتصادی نیز استفاده کنیم.

ادغام اقتصادی مهاجران بهتر از آنچه فکر می کنید است

یکی از این معیارها میزان مشارکت مهاجران در بازار مسکن است. بزرگترین خریدی که کانادایی ها و مهاجران انجام می دهند خرید خانه است. تحقیقات آماری در کانادا نشان می دهد که میزان مالکیت خانه در بین کانادایی ها و مهاجران یکسان است (69 درصد از هر دو گروه دارای یک خانه هستند). ارزش متوسط ​​خانه مهاجران در تورنتو و ونکوور برابر با جمعیت متولد کانادا است. این به ما می گوید مهاجران پس انداز قابل توجهی با خود به همراه دارند و این باعث افزایش قدرت خرید آنها در کانادا می شود.

دوم ، درآمد خانوار مهاجران تقریباً در همان سطح درآمد خانوارهای کانادایی است. متوسط ​​خانوار مهاجر در هر سال حدود 85000 دلار درآمد کسب می کند ، در مقایسه با خانواده های کانادایی حدود 90،000 دلار. این به ما می گوید که حتی اگر یک متوسط ​​مهاجر مهاجر درآمد کمتری از متوسط ​​کانادایی داشته باشد ، این واقعیت که متوسط ​​خانوار مهاجر دارای چندین درآمد است ، خانواده های مهاجر را قادر می سازد تقریباً همان قدرت خرید را مانند خانواده های کانادایی داشته باشند.

یافته های اول و دوم همچنین به اهمیت اهمیت مهاجرت در خانواده کمک می کند. تصمیم کانادا برای اتحاد خانواده ها سیاست خوبی است زیرا خانواده ها می توانند از لحاظ اقتصادی از یکدیگر حمایت کنند و سطح زندگی کلی آنها را افزایش دهند.

سوم ، عادلانه ترین روش برای سنجش عملکرد مهاجران ، مقایسه گروه های فعلی مهاجران با گروه های قبلی مهاجر است. با توجه به اینکه مهاجران در بازار کار دارای یک نقطه ضعف طبیعی هستند ، مقایسه آنها با کارگران متولد کانادایی منطقی نیست. آنچه کانادا باید به جای آن آرزو کند ، این است که همسران مهاجران فعلی نسبت به نسل های قبلی مهاجر بهتر عمل کنند. تحقیقات دولت طی یک دهه گذشته نشان می دهد که در واقع این مورد است.

سرانجام ، عملکرد اقتصادی مهاجران نسل دوم با عملکرد کودکان متولد کانادایی قابل مقایسه است. این به ما می گوید در حالی که مهاجران نسل اول به همان اندازه که همه امیدوار بودیم عمل نمی کنند ، فرزندان آنها به تقویت سهم کلی خانواده در اقتصاد کانادا کمک می کنند. ما هرگز نباید از این واقعیت چشم پوشی کنیم که مهاجرت ذاتاً طولانی مدت است.

مهاجران در کانادا موفق هستند

شکی نیست که می توان اقدامات بیشتری برای بهبود عملکرد اقتصادی مهاجران در کانادا انجام داد. در عین حال ، شاخص های بی شماری وجود دارد که بدون شک نشان می دهد مهاجران در کانادا در حال موفقیت هستند.

کانادا به بهبود برنامه های کلاس اقتصادی خود و سرمایه گذاری در زمینه تسویه حساب و پشتیبانی از ادغام ادامه خواهد داد. این ، به علاوه این واقعیت که نه میلیون کانادایی طی یک دهه آینده به سن بازنشستگی خواهند رسید ، نشان می دهد که عملکرد اقتصادی مهاجران و همچنین درآمد آنها همچنان در حال پیشرفت است.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی