تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معرفی بهترین منابع موجود برای آزمون جی آر ای (GRE)

وی والت مشترک کشورها تحصیلات معرفی بهترین منابع موجود برای آزمون جی آر ای (GRE)

GRE چیست؟

 آزمون GRE هوشمندانه‌ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار .

آزمون جی آر ای یا همان GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می‌باشد. هدف آن سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان می‌باشد. این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی معمولاً داشتن نمرهٔ بالا در این آزمون را یکی از شرایط پذیرش به مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا قرار می‌دهند.

ساختار آزمون GRE

این آزمون دارای ۳ قسمت درک واژگان (Verbal Section)، ریاضیات (Quantitative Section) و قسمت نوشتاری تحلیلی (Analytical Writing Section) می‌باشد.

  ◾️ سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.

  ◾️ سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.

  ◾️ قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می‌باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می‌شود.
 

منابع آزمون GRE

کتابها و منابع زیادی به منظور کسب آمادگی برای هر سه بخش آزمون جی آر ای وجود دارد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین کتابهای موجود در این زمینه می‌پردازیم.




راهنمای کاملا جامع جی آر ای: آمادگی برای جی آر ای کاپلان

(Most Comprehensive GRE Guide: Kaplan’s GRE Prep Plus 2020)

راهنمای کاملا جامع جی آر ای برای شما خلاصه‌ای از تمام آنچه در آزمون جی آر ای وجود دارد ارایه می‌کند. در این کتاب جزییات هر بخش از آزمون توضیح داده می‌شود. در ادامه ۳ مجموعه کامل از تمارین (۲ مورد آنلاین و ۱ مورد داخل کتاب) ارایه می‌شود. همچنین بانک سوال شامل ۵۰۰ تست و یک فصل اختصاصی برای هر مهارت برای بخش ریاضیات آزمون جی آر ای وجود دارد. در مجموع این کتاب با بیش از ۲۲۰۰ سوال و پاسخ کاملا تشریحی به عنوان تمرین عملا تمامی مهارتهای لازم در آزمون جی آر ای را در سخت‌ترین حالات مورد ارزیابی قرار می‌دهد. پس از هر تمرین شما می‌توانید به جزییات عملکرد خود دسترسی پیدا کنید که این خود به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناسایی نمایید. منابع آنلاین دیگری که این مجموعه در اختیار شما می‌گذارد شامل مجموعه سوالات تمرینی بیش‌تر و مجموعه دروس ویدیویی از مدرسین کاپلان همراه با آموزش استراتژی و نکات آموزشی می‌باشد.




سوپرپک جی آر ای رسمی ای‌تی‌اس

(ETS’ Official GRE Super Power Pack 2/E)

این کتاب را عملا می‌توان بهترین کتاب کامل با تست‌های به تعداد زیاد نامید که توسط نویسندگان در این زمینه نوشته شده است. کتابهای رسمی جی آر ای موسسه ای‌تی‌اس دارای تنوع می‌باشند به طوری که عناوین مختلفی از آنها در زمینه جی‌آر‌ای به چاپ رسیده است که از آن‌ها می‌‌توان به راهنمای رسمی جی‌آر‌ای (The Official Guide to the GRE)، سوالات استدلال کمیتی رسمی جی آر ای (The Official GRE Quantitative Reasoning Questions) و سوالات استدلال واژگانی رسمی جی آر ای (The Official GRE Verbal Reasoning Questions) اشاره کرد.

کتاب سوپرپک که در تصویر ملاحظه می‌نمایید با مجموعه کامل از سوالات عملا تمامی زمینه‌های مورد سوال در آزمون را به صورت کامل پوشش می‌دهند. ۲ مجموعه از ۴ مجموعه در خود کتاب قرار دارد و ۲ مجموعه دیگر به صورت آنلاین در دسترس است. خرید این کتاب عملا به شما دسترسی به ۶۰۰ سوال واقعی جی آر ای با پاسخهای کاملا تشریحی و کامل را می‌دهد. نویسندگان این کتاب تقریبا فرقی با برگزارکنندگان آزمون واقعی جی آر ای ندارند و سطح طرح سوال و نحوه پاسخگویی آنها کاملا استاندارد می‌باشد.




آمادگی برای جی‌آر ای با مگوش

(GRE Prep By Magoosh)

اگر شما به دنبال نکات، راه‌های میان‌بر و استراتژی‌های آزمون جی آر ای هستید کتاب آمادگی برای جی‌آر با مگوش می‌تواند یکی از انتخابهای خوبتان باشد. این کتاب حاوی ۱۵۰ سوال تمرینی با کیفیت خوب می‌باشد با این حال نقطه قوت این کتاب نکات و تکنیک‌هایی هست که برایتان به ارمغان می‌آورد. روش تحریر کتاب کاملا استاندارد و جامع می‌باشد به طوری که جزییات هر بخش از آزمون را به خوبی مورد بررسی قرار داده است.

علاوه بر این با اشاره به اشتباهات رایج در آزمون سعی در افزایش مهارت شما در یافتن خطاهای متداول و پرهیز از تکرار آن می‌نماید. علاوه بر این فصلی در این کتاب وجود دارد که به شما در برنامه ریزی هم کمک می‌کند که می‌توانید از آن برای طرح یک برنامه خوب تا زمان آزمون بهره ببرید.




سوپرپک جی‌ارای رسمی ای‌تی‌اس

(ETS’ Official GRE Super Power Pack 2/E)

این کتاب را عملا می‌توان بهترین کتاب کامل با تست‌های به تعداد زیاد نامید که توسط نویسندگان در این زمینه نوشته شده است. کتابهای رسمی جی آر ای موسسه ای‌تی‌اس دارای تنوع می‌باشند به طوری که عناوین مختلفی از آنها در زمینه جی‌آر‌ای به چاپ رسیده است که از آن‌ها می‌‌توان به راهنمای رسمی جی‌آر‌ای (The Official Guide to the GRE)، سوالات استدلال کمیتی رسمی جی آر ای (The Official GRE Quantitative Reasoning Questions) و سوالات استدلال واژگانی رسمی جی آر ای (The Official GRE Verbal Reasoning Questions) اشاره کرد.

تابی که در تصویر ملاحظه می‌نمایید با مجموعه کامل از سوالات عملا تمامی زمینه‌های مورد سوال در آزمون را به صورت کامل پوشش می‌دهند. ۲ مجموعه از ۴ مجموعه در خود کتاب قرار دارد و ۲ مجموعه دیگر به صورت آنلاین در دسترس است. خرید این کتاب عملا به شما دسترسی به ۶۰۰ سوال واقعی جی آر ای با پاسخهای کاملا تشریحی و کامل را می‌دهد. نویسندگان این کتاب تقریبا فرقی با برگزارکنندگان آزمون واقعی جی آر ای ندارند و سطح طرح سوال و نحوه پاسخگویی آنها کاملا استاندارد می‌باشد.




بررسی موشکافانه جی آر ای

(Princeton Review’s Cracking the GRE)

استراتژی‌ها و توضیحات ارایه شده در این کتاب بی‌نظیر و در بالاترین سطح قرار دارد. اگر شما در بخشهایی همچون خواندن، گرامر و یا دایره لغات در آزمون جی‌ارای دچار مشکل هستید، این کتاب گزینه‌ای ایده‌آل برای شما می‌باشد. کتاب شامل توضیحات کاملا عمیق و دقیق برای سوالات هر بخش از آزمون جی آر ای می‌باشد. ۴ مجموعه آزمون کامل به همراه سوالات اضافه‌تر آنلاین از بخشهای تشکیل دهنده این مجموعه می‌باشند. برای داوطلبانی که قصد بهبود دایره لغات خود را دارند این کتاب با ارایه لیستی از لغات آزمون جی آر ای و آوردن توضیحات و جملات نمونه برای هر لغت می‌تواند منبعی بسیار خوب به شمار بیاید.




کتاب آموزشی مک‌گراوهیل برای تسلط بر ریاضیات آزمون جی آر ای

(McGraw-Hill Education’s Conquering GRE Math)

در حالی که تمامی کتابهای امادگی برای آزمون جی‌ارای نکات خیلی کمی در مورد بخش ریاضیات ارایه می‌نمایند، عملا یک راهنمای قوی برای بخش ریاضیات آزمون جی‌ارای یک ضرورت محسوب می‌شود. کتاب تسلط بر ریاضیات آمون جی آر ای از انتشارات مک‌گراهیل گزینه‌ای است که می‌توانید در این زمینه روی آن حساب کنید. با کمک این کتاب می‌توانید ۳ مجموعه سوال کامل تمرینی برای قمست ریاضیات را مطالعه کنید. این بخش‌ها شامل خواص اعداد، علم حساب، مسایل نوشتاری و هندسه با جزییات استاندارد می‌باشد.علاوه بر این کتاب به صورت قدم به قدم تمامی سوالات متداول در آزمون از قبیل سوالات چند گزینه‌ای، عددی، مقایسه کمیتی و آنالیز داده‌ها را برایتان پاسخ می‌دهد. با داشتن صدها نمونه سوال واقعی عملا این کتاب یکی از بهترین منابع در این بخش می‌باشد. 




کتاب نمونه سوالات جی آر ای

(Manhattan Prep’s 5 Lb. Book of GRE Practice Problems)

کتابی سنگین و پرمحتوا با ۳۳ فصل که اصطلاحا خود ۵ پوندی نامیده است! این کتاب با بیش از ۱۸۰۰ تمرین واقع گرایانه و استاندارد مجموعه‌ای غنی از سوالات می‌باشد. اگر به دنبال مخزنی از سوالات برای آزمون جی آر ای می‌گردید، این کتاب بهترین انتخاب شما خواهد بود. این کتاب عملا به عنوان کتابی بسیار عالی برای تمامی مقاطع تحصیلی و سطوح به شمار می‌آید به طوری سوالات آن نیز قابلیت پاسخ داده شدن در هر ترتیبی را دارا می‌باشد (به این معنا که نیازی نیست همه سوالات را به ترتیب جواب دهید.) کتاب سوالات را بر اساس میزان سختی و نوع مهارت دسته بندی کرده است. بنابراین شما به راحتی در هر بخش می‌توانید بر روی ضعفهای خود کار کنید و سوالات مربوطه را حل نمایید. علاوه بر خود کتاب منابع آنلاین نیز در کنار کتاب ارایه می‌شود که عملا غنای سوالات و منابع در دسترس را افزایش می‌دهند.




کتاب آمادگی منهتن برای بخش درک مطلب و مقالات

(Manhattan Prep’s Reading Comprehension/Essays)

این کتاب به شما کمک می‌کند تا به به صورت عمیق با جزییات فراوانی به تمرین و تقویت مهارت خود در خواندن و درک مطلب بپردازید. با رویکردی که این کتاب اتخاذ نموده است شما عملا قادر خواهید بود که متنهای کوتاه و یا بلند را آنالیز نمایید و به سرعت نکات مهم آن را استخراج نمایید. پاسخ سوالاتی که در این کتاب ارایه می‌شود به شما آموزش می‌دهد چطور نوع سوالات را تشخیص دهید و بدون اتلاف وقت به جواب مناسب برسید. علاوه بر این در انتهای کتاب بخش سوالات اضافه نیز وجود دارد که می‌توانید برای تمرین بیش‌تر از آن موارد نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است که همانند بسیاری از کتابهای دیگر این مجموعه نیز بخشی آنلاین برای سوالات و منابع بیشتر برای متقاضیان در نظر گرفته است.




منابع دیگر و لیست کلی:

  1. The Official Guide to the GRE Revised General Test
  2. Essential Words for the GRE
  3. GRE Analytical Writing: Solutions to the Real Essay Topics
  4. Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
  5. GRE Math Prep Course
  6. 5 Lb. Book of GRE Practice Problems
  7. GRE Prep by Magoosh
  8. Manhattan GMAT Set of 8 Strategy Guides, Fourth Edition
  9. Algebra GRE Strategy Guide
  10. GRE Geometry
  11. 500 GRE Math Flash Cards
  12. GRE Number Properties
  13. Manhattan GRE Set of 8 Strategy Guides, 2nd Edition
  14. GRE Quantitative Comparisons & Data Interpretation

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی