تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مقایسه سیستم مهاجرت انگلیس با کانادا

وی والت مشترک کشورها ویزا و مهاجرت مقایسه سیستم مهاجرت انگلیس با کانادا

مقایسه برنامه های مهاجرت انگلیس با کانادا

برای مهاجرت به انگلستان ، از ژانویه سال 2021 ، نه تنها داشتن یک قرارداد کار با مجوز ، بلکه واجد شرایط بودن تحت یک سیستم امتیازبندی جدید نیز ضروری است.

انگلیس در حال اجرای یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر سبک مهاجرت کانادایی است ، اما تفاوت های قابل توجهی وجود دارد.

قانون جدید مهاجرت انگلیس نتیجه ایده هایی است که در سال 2019 مطرح شد
هنگامی که نخست وزیر بوریس جانسون شرایط جدیدی را برای ویزای کار رونمایی کرد ، که این شرایط عبارتند از:
حداقل تحصیلات متوسطه ، دانش زبان انگلیسی ، پیشنهاد اشتغال و حداقل میزان حقوق سالانه مشخص باشد.

انگلیس در تغییر سیستم مهاجرت خود است.

در این سیستم به افراد ماهر ، مانند افرادی که دارای مدارک علمی ، دانشگاهی و فناوری هستند ، اولویت می دهد.

بریتانیا قصد دارد “بهترین” نامزدها را برای مهاجرت جذب کند

آخرین دستورالعمل های مربوط به سیستم مهاجرت انگلیس در روز دوشنبه ، 13 ژوئیه 2020 منتشر شد و قرار است سیستم مهاجرت این کشور از سال جدید شروع به تغییر کند.

طبق سیستم جدید ، اتباع خارجی که متقاضی کار در انگلستان هستند ، باید چندین معیار را رعایت کنند.

افراد بر اساس مهارت ها ، مدارک تحصیلی ، حقوق یا حرفه خود ارزیابی می شوند و ویزا فقط برای افرادی که 70 امتیاز لازم برای درخواست ویزا را کسب کرده اند صادر می شود.

50 امتیاز اول برای مهارت های زبان انگلیسی یک متقاضی و دریافت پیشنهاد شغلی از انگلیس در زمینه مرتبط با تحصیلات از یک اسپانسر تایید شده ، اهدا می شود.

دیگر امتبار باقی مانده ، بستگی به شرایطی مانند حداقل دستمزدی که برای تخصص خود از کارفرما در انگلیس دریافت میکنید ، کمبود نیروی کاری تخصص شما یا دارا بودن دکتری دارد.

در اینجا تجزیه سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز جدید انگلیس (70 امتیاز مورد نیاز) آورده شده است:

  • پیشنهاد شغلی * الزامی (20 امتیاز)؛
  • شغل دارای یک سطح مهارت مرتبط *الزامی (20 امتیاز) .
  • دانش زبان انگلیسی * الزامی (10 امتیاز)؛
  • شغل دارای حقوق 23،040 الی 25،599 پوند (10 امتیاز) .
  • شغل بیش از 25،600 پوند (20 امتیاز) .
  • شغل جز مشاغل مورد نیاز (20 امتیاز)
  • متقاضی دارای مدرک دکترا (10 امتیاز)؛ و
  • متقاضی دارای مدرک دکترای علوم ، فناوری ، ریاضی و مهندسی (20 امتیاز) .

مقایسه سیستم جدید مهاجرت انگلیس با سیستم کانادا

شباهت و تفاوت قابل توجه ای بین هر دو سیستم مهاجرت کانادا و انگلیس وجود دارد.

سیستم مهاجرت کانادا امتیازاتی را برای مهارت های خاص ، مشاغل مورد نیاز از پیش تنظیم شده اختصاص می دهد ، و اما طیف گسترده ای از سایر مدارک مانند: تحصیلات ، تجربه کار ، سن یا سازگاری متخصصان دارای مهارت بالا که متقاضی اقامت دائم (PR) هستند را نیز در نظر می گیرد.

متخصصان خارجی بسیار ماهر که قبلاً در کانادا زندگی نکرده اند و مشخصات خود را از طریق اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا – تحت عنوان برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) ارائه می دهند باید حداقل 67 امتیازبیاورند ، موارد تاثیر گذار بر امتیازات شامل موارد زیر و دیگر مدارک میشود

  • نمره مدرک زبان (حداکثر 28 امتیاز)؛
  • تجربه کاری (حداکثر 15 امتیاز)؛
  • تحصیلات (حداکثر 25 امتیاز)؛
  • سن (حداکثر 12 امتیاز)؛
  • ترتیب کار در کانادا (حداکثر 10 امتیاز) و
  • سازگاری (حداکثر 10 امتیاز).

برای واجد شرایط بودن مهاجرت به کانادا در طبقه اقتصادی ، نیازی به پیشنهاد کار یا مقدار مشخص دستمزد نیست.

همچنین ، داوطلبان مهاجرت به کانادا که دارای سابقه کار در هر شغل تخصصی هستند ، می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری ، برای اقامت دائم کانادا درخواست کنند . کانادا دارای مهاجرت اقتصادی فدرال و استانی است و هرکدام معیارهای منحصر به فرد خود را دارند. برخی از برنامه های استانی (PNP ) نیز از کارفرما های کانادایی برای تامین نیرو کار مورد نیازشان پشتیبانی میکند.

سیستم جامع امتیازبندی (CRS) ، که موقعیت نامزد را در استخر اکسپرس اینتری تعیین می کند ، فقط میزان تجربه کار تمام وقت یا معادل پاره وقت آن را در نظر می گیرد و اینکه آیا شغل افراد “تخصصی و جز لیست مشاغل NOC” است یا خیر.

مشاغل واجد شرایط عبارتند از: TEER 0 (مدیریتی) ، TEER 1 (حرفه ای) یا TEER 2-3 (فنی) تحت طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC).

مشاغل حقیقی یا بخش شغلی نامزدها توسط CRS مورد توجه قرار نمی گیرد و این مهم نیست که چه کسی دعوت شده است تا از طریق سیستم Express Entry برای PR اقدام کند.

برنامه های دیگر مانند پایلوت مهاجرتی آتلانتیک نیاز به تجربه کاری از نوع مهارت / سطح TEER 0 ، TEER 1 ، TEER 2-3 یا TEER 4 (متوسط) دارد.

و افرادی که شغل در سطح مهارت TEER 4 یا TEER 5 دارند ممکن است بتوانند به عنوان متقاضی استانی با انواع تخصص به کانادا بیایند .

از آنجا که کانادا جمعیت کمی دارد و نیروی کار پیری دارد ، تلاش می کند تا دسترسی هرچه بیشتر مهاجران به نیروی کار و وضعیت روابط عمومی را آسانتر کند.

کانادا در دهه های اخیر تلاش زیاد و سرمایه گذاری بسیاری برای توسعه و ارائه طیف گسترده ای از مسیرهای مهاجرت  کرده است ، تا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران را تأمین کند. و مهاجران متخصص به نوبه خود می توانند به طیف گسترده ای از بخش های مختلف کانادا و بازار کار کمک کنند.

این وظیفه هر کشور است که سیاست های مهاجرتی را جوری پیش ببرد که به نفع و پیشروفتش باشد. اصلاحات قریب الوقوع مهاجرت انگلیس و نتایج آن جالب خواهد بود که در ماهها و سالهای آینده دنبال و بررسی شود.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی