تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مقایسه آمریکا با کانادا برای مهاجرت و زندگی

وی والت آمریکا مشترک آمریکا زندگی مقایسه آمریکا با کانادا برای مهاجرت و زندگی

مقایسه کانادا با آمریکا

چشم خیلی از مهاجرا به دو کشور همسایه دوخته شده که پیشرفت تحصیلی و کاری خود را در این دو کشور رقم بزنند و بدون دغدغه ی بالا رفتن دلار و ترکیدن حباب زندگی کنن ، بورس ، زندگی کنند.

کانادا و ایالات متحده هر دو دموکراتیک هستند. آنها هر دو فدرال هستند. اما یک تفاوت اساسی این است که ایالات متحده هیچ زبان رسمی ندارد ، در حالی که کانادا دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه دارد.


مقایسه هزینه های زندگی بین کانادا و ایالات متحده

مشخصا هزینه های زندگی به عادت و سبک زندگی هر فردی بستگی دارد ، آمریکا و کانادا کشور های ارزانی در حالت کلی نیستند ، اما عرضه و تقاضای اجناس در آمریکا بیشتر است و دسترسی آمریکایی ها بهتر است اما اینکه داخل کدام شهر و با چه سبکی زندگی کنید در هزینه زندگی تاثیر مستقیم دارد .

  • جهت مشاهده جزییات هزینه زندگی و مقایسه این دو کشور با یکدیگر لطفا اینجا را کنید.


زندگی در آمریکا رویایی برای ایرانیان

حتی خیلی از آنهایی که کشور خود را رها کرده و به کانادا آمده اند، از خود می پرسند :” بهتر نبود برای زندگی در آمریکا اقدام می کردم؟” بنابراین سوال اساسی قبل از مهاجرت این است که کدامیک از این دو کشور برای مهاجرت و زندگی بهتر است؟! زندگی در کانادا یا ایالت متحده آمریکا؟در ابتدا باید اشاره کرد که کیفیت زندگی برای تمامی افراد قانون یکسانی ندارد و باید بر اساس شاخصه های فردی هر فرد تعریف شود .اما ما به ذکر چند مورد اشاره می کنیم:


مقایسه وضعیت تحصیلی در کانادا و آمریکا

لیست دانشگاه های تراز اول را می توانید در داخل هر دو کشور ببینید اما هزینه ی تحصیل داخل آمریکا نسبتا بیشتر تر از کانادا ست و موضوع مهم تری که وجود دارد این است که بعد از تموم شدن تحصیل درکانادا راحت تر میتوانید اقامت بگیرید اما در آمریکا به راحتی کانادا نمی باشد.

و اما برتری که آمریکا نسبت کانادا دارد در مقایسه تحصیلی پوزینش های فاند خیلی بیشتر است ، و فاند گرفتن به مراتب راحت تر است به این دلیل که بودجه دانشگاه ها بیشتر است.

همینطور اگر برای مهاجرت به کانادا نگران تحصیلات فرزندانتان هستید باید بدانید که تحصیلات ابتدایی و متوسطه در کانادا بهتر و در دسترس تر از آمریکاست.

در حالت کلی پیشنهاد می شود زندگی در آمریکا برای تحصیلات عالی و دانشگاهی (تاکید میکنم برای تحصیلات نه اقامت و مهاجرت) بهتر است. چرا که سطح تحصیلات عالی در آمریکا بیشتر است. دانشگاه های کانادا نسبت به ابر غول هایی نظیر دانشگاه ماساچوست، میشیگان، هاروارد ، بوستون و … خیلی کوچک هستند. پس بهتر است بیشتر از این، بحث را ادامه ندهیم و در این مورد رای را به نفع آمریکا صادر کنیم.


مقایسه وضعیت اشتغال در کانادا و آمریکا

نرخ بیکاری در کانادا و هم آمریکا خیلی پایین است ، اما سختگیری ها و انتظارات در کارهای تخصصی آمریکا بیشتر است ، و با این وجود کار پیدا کردن در اکثر نقاط آمریکا نسبت به کانادا راحت تر است.

نکته مهم: اما نکته مهمی که باید درمورد این دو کشور در نظر داشته باشید این است که ، هم در آمریکا و هم کانادا در هر ایالات و استان و شهر زندگی کنید تقریبا میتوان گفت هزینه زندگی با درآمد برابری میکند یعنی سیستم اینطور طراحی شده که درآمد، هزینه زندگی و پرداخت مالیات همه باهم در یک سطح باشند ، اما طبق مستندات در کانادا میزان درامد نسبت به مخارج بهتر ساماندهی میشود یعنی در کانادا درامد و مخارج بهتر با هم همخوانی دارد ، آمریکا این مورد کمی سختر است یعنی نسبت مخارج به دارمد در حالت عادی کمی بیشتر است (این برای همه صدق نمیکند حالت کلی است).


مقایسه هزینه های درمان در آمریکا و کانادا

از نظر سروریس دهی در ویزیت دکتر ، داخل صف انتطار نبودن آمریکا بهتر است اما از نظر هزینه کانادا سیستم درمانی رایگان دارد و هزینه ها هم میتوان گفت پایین تر است ، با این وجود بعضی از کانادیی ها استفاده از اصطلاح “رایگان” هنگام توصیف سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا برایشان دشوار است زیرا در واقع رایگان نیست: مالیات دهندگان مبلغ زیادی را برای مراقبت های بهداشتی جهانی پرداخت می کنند. در حقیقت ، مراقبت های بهداشتی کانادا یکی از گران ترین سیستم های جهان است. این قیمتی است که آنها برای همه و سیستمشان از خدمات بهداشتی جهانی “رایگان” می پردازند.در اینجا میتوانید درمورد سیستم بهداشت و درمان کانادا بیشتر مطالعه کنید.


آیا مالیات کانادا بالاتر از ایالات متحده است؟

  • نرخ مالیات در کانادا ۱۵٪ یا ۴۱،۵۴۴ دلار است که در مقایسه با آمریکا نرخ پایین تری دارد.
  • این خود دلیل عمده ای است که کانادایی های کم درآمد اغلب در یک وضعیت مالی مشابه، بهتر از آمریکایی ها هستند.
  • از سوی دیگر، ثروتمندترین افراد آمریکایی مالیاتی در حدود 35٪ پرداخت می کنند، در حالیکه بالاترین نرخ مالیات فدرال در کانادا 33% در سال است.

نرخ مالیات بر درآمد آمریکا و کانادا

  • جهت مشاهده نرخ مالیات بر درآمد در ایالات متحده لطفا اینجا را کلیک کنید.
  • برای مشاهده نرخ مالیات بر درآمد در کانادا لطفا اینجا را کلیک کنید.


مقایسه برخورد با مهاجران در آمریکا و کانادا

حالت کلی کانادا داخل پذیرش مهاجر قانون های آسان تری نسبت به آمریکا دارد ، جنوب شرقی آمریکا ، تعصبات نژادی میتوان گفت بیشتر است ، سطح تحصیلات پایینه و مردم مذهبیان ، اما در آمریکای شمال شرقی دقیقا عکس این موضوع را میتوان بیشتر دید.


مقایسه آمریکا و کانادا از نظر امنیت

اگه دنبال یه زندگی آروم و بی دغدغه هستید میتوان گفت کانادا گزینه ی مناسب تری نسبت به آمریکاست . و خرید و فروش اسلحه داخل آمریکا به ناامنی در آمریکا دامن زده (البته آمریکا قوانین سخت خود را برای خرید فروش اسحله دارد اما در حالت کلی این چنین است)، و مورد بعدی نیز بزرگی جمعیت آمریکا نسبت به کانادا ست که جمعیت کمتر کانادا باعث امنیت بیشتر این کشوره شده.


مزایای و معایب زندگی در آمریکا و کانادا

از اونجا که هیچ چیزی بی عیب نیست در کانادا هزینه های زندگی بالاست اما در عوض اقتصاد کانادا در حال رشد است ، جرم و جنایت کمتر از آمریکا داخلش اتفاق می افتد ، تنوع فرهنگی بالایی دارد ، منابع طبیعی ارزشمندی هم دارد . آمریکا هم با این که قدرتمندترین اقتصاد را دارا است اما کم بی عیب نیست ، مثلا همین سیستم حمل و نقل ضعیفش یا هزینه ی درمان ، از نظر آب و هوایی نیز کانادا بسیار محدود است اما در آمریکا میتوانید آب و هوای های مختلفی را تجربه کنید و از نظر مسکن نیز در آمریکا میتوانید قیمت های مختلفی پیدا کنید اما کانادا محدود تر است (آمریکا نیز مناطق امن و با یفیت بخواهید خانه خریداری کنید محدود میشود کانادا اکثر مناطق امن هستند).


بزرگترین مشکل زندگی در کانادا

مهمترین مشکل زندگی در کانادا ،سرد بودن هوای آن است. این موضوع به حدی روشن و برجسته است که اگر کسی برای زندگی در کانادا آن را نادیده بگیرد یا بعد از مهاجرت بگوید: ” فکر نمیکردم در این حد سرد باشد! ” تقصیر خودش است که موضوع به این مهمی و واضحی را نادیده گرفته است (البته شهرهایی نیز هستند که آب هوای بهتری دارند اما ما حالت کلی را در نظر گرفته ایم).

در مقابل آب و هوای آمریکا متنوع تر است از سرد تا گرم ، مرطوب تا معتدل و یا حتی همیشه بهار. بنابراین از نظر شرایط جوی، زندگی در آمریکا و به طور کلی مهاجرت به آمریکا ارجحیت دارد. مقاله شرایط زندگی شهرهای آمریکا اطلاعات تکمیلی را می دهد.


در آخر:

در آخر هر دو کشور خوب هستند و از خیلی جهات در یک سطح هستند ، و روابط بسیار نزدیکی باهم دارند که در هر کدام از این دو کشور با برنامه ریزی دقیق و تلاش پیش بروید به موفقیت خواهید رسید ، یعنی برنامه ریزی و تلاش شما در این دو کشور بی نتیجه نخواهد ماند (اما واقعا برنامه ریزی کنید، هدف داشته باشید و تلاش کنید).

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی