تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معرفی مفهوم کلی و شرایط آوسبیلدونگ در آلمان

وی والت اروپا آلمان اطلاعات کاربردی معرفی مفهوم کلی و شرایط آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ نوعی دوره مهارت آموزی است. در دوره های آوسبیلدونگ مهارت های فنی و حرفه ای هر رشته به متقاضی آموزش داده می شود. البته اگرچه این دوره ها کاملا عملی نیستند

اما تا حدی نیز می توان آن ها را شبیه کار آموزی در نظر گرفت. کسانی که در دوره های آوسبیلدونگ شرکت می کنند بعد ها می توانند به راحتی ویزای کاری دریافت کرده و اقامت اروپا را به دست آورند.

ویزای آوسبیلدونگ در آلمان، تمرین کار کردن
آلمانی ها برای اینکه بهترین و متخصص ترین نیروهای کاری در حوزه های مختلف را پرورش دهند، اقدام به برگزاری دوره های آوسبیلدونگ کرده اند. در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ رشته، دوره های آوسبیلدونگ ارائه می شود. طول دوره های نیز بسته به رشته بین ۱ تا ۳ سال متغیر است. دوره های آوسبیلدونگ انواع متفاوتی دارند.

آوسبیلدونگ چیست؟
آموزش حرفه ای دوگانه برای کسانی که مدرک حرفه ای ندارند. دوره های آموزش حرفه ای دوگانه بیشتر مناسب کسانی است که مدرک تحصیلی یا تجربه کاری چندانی ندارند. در این نوع دوره داوطلبان معمولا یک یا دو روز در هفته را صرف مطالعه در مدرسه می کنند. بقیه روزهای هفته نیز داوطلب در یک شرکت یا کارگاه رشته را به صورت عملی تجربه می کند. رشته های فنی و حرفه ای بیشتر به این شکل برگزار می شوند و حقوق ماهيانه ٤٠٠ تا ١٠٠٠ يورو دريافت مي كنيد.

برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان چه مدارکی باید داشته باشیم؟
رزومه، مدرک زبان آلمانی، شرایط مناسب سنی و مدرک تحصیلی از جمله فاکتورهایی است که هنگام درخواست شرکت در دوره مورد بررسی قرار می گیرد.

رزومه، سندی ورود به دوره آوسبیلدونگ
رزومه مهمترین مدرکی است که هنگام ورود به دوره آوسبیلدونگ باید ارائه کنیم. روزمه به ما کمک می کند تا در هنگام ارسال مدارک به سفارت از شانس بیشتری برای پذیرش برخودار باشیم. از طرف دیگر می توانیم با یک روزمه حرفه ای در مدارس و شرکت های بهتری مشغول به کار شویم.

زمان درخواست برای دوره های آسبیلدونگ 
 معمولا شرکتها، سازمانها وکارخانجات بزرگ آلمانی بین شش ماه تا یک سال نیم قبل از شروع دوره های اوسبیلدونگ خود، فراخوان ثبت نام می دهند و شما باید در این فراخوان ها و در سایت معرفی شده ثبت نام خود را انجام دهید. هر چند ممکن است که در برخی از موارد تا یک ماه قبل از شروع دوره نیز ثبت نام انجام شود. دورههای آموزشی آسبیلدونگ همانند دوره های دانشگاهی دو بار در سال برگزار می کرند و برای ترم تایستان و ترم زمستان می باشند. 

چطور میتوانم یک آسبیلدونگ پیدا کنم؟
در آلمان، افرادی‌که به دنبال کار یا آسبیلدونگ هستند، از طرف ادارات دولتی کمک و حمایت میشوند. اداره فدرال کار Bundesagentur für Arbeit در این مورد در آلمان مسئول است.

توصیه می شود از سایت های زیر که البته به زبان آلمانی هستند نیز بازدید کنید و اطلاعات لازم را برای انتخاب دوره آسبیدونگ خود بدست آورید:

azubi.de

ausbildung.de

Jobboerse.arbeitsagentur.de

ihk-lehrstellenboerse.de

Aubi-plus.de

ausbildung.de


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی