تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معیار دانشگاه ها برای اعطای بورسیه در کانادا

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات بورسیه تحصیلی کانادا معیار دانشگاه ها برای اعطای بورسیه در کانادا

معیار های بورسیه در کانادا

جهت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا متقاضیان عزیز باید به این نکته واقف باشند که بسیاری از دانشگاه های کانادا برنامه های فاند، کمک تحصیلی و بورس متنوعی برای دانشجویان خارجی دارند و شناخت این بورسیه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. Scholarshipsgrantsbursaries, loans انواع مختلف کمک هزینه تحصیل در کانادا هستند. Scholarships بر اساس شرایط درسی و تحصیلی متقاضی بوده  و توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند و به این نوع اسکولارشیپ‌ها اصطلاحا فلوشیپ (fellowship) هم گفته می‌شود. برای دریافت این بورسیه تحصیلی کانادا، متقاضی باید دارای صلاحیت های علمی مانند معدل بالا، مقاله، و گاها نمره زبان انگلیسی یا جی‌آرای (GRE) مناسب باشد. 

grants و bursaries مربوط به مواقعی هستند که دانشجو نیاز مالی داشته و از منبعی به آنها کمک می شود. در این موارد صلاحیت های علمی دانشجو مد نظر قرار نمی‌گیرد. این نوع کمک هزینه‌ها کمتر برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شوند. loans و یا وام‌های دانشجویی نیز برای دانشجویان خارجی، همانند شهروندان کانادایی، موجود است. این بدین معناست که آن‌ها نیز باید این وام‌ها را با همان نرخ سود مشابه شهروندان کانادایی، باز پرداخت کنند. دانشجویان خارجی برای بهره مند شدن از وام دانشجویی می‌بایست از طریق بانک‌های خصوصی کانادا اقدام کنند.

  1. معدل بالای در تمامی مقاطع
  2. حداقل 2 یا 3 مقاله ISI و ISC
  3. مدرک زبان انگلیسی معتبر (آیلتس حداقل 6.5 یا تافل حداقل 90)
  4. نمره قبولی در آزمون GRE برای رشته های مهندسی و GMAT برای مدیریت
  5. شرکت در کنفرانس های بین المللی
  6. توصیه نامه معتبر و قوی از اساتید صاحب نام
  7. ارائه پروپوزال جدید و خلاقانه

به این نکته توجه کنید که شما با رقبای بین المللی در صف دریافت بورسیه قرار میگیرید، پس به مینیمم نمره در موارد بالا اکتفا نکنید. هرچقدر رزومه شما پربارتر باشد امکان دریافت بورسیه نیز برای شما بیشتر میشود.

برخی از بورسیه های تحصیلی کانادا

  • بورسیه های کشور مبدا
  • کمک هزینه تدریس TA Teaching Assisstantship
  • فاند تحقیقاتی Reasearch Assisstantship RA
  • بورسیه دانشگاهی برای دوره های مستر و دکتری
  • بورسیه خارج از دانشگاه مانند بورس ونیه: این بورس تحصیلی کانادا سالانه به ۵۰۰ دانشجوی کانادایی یا خارجی به مبلغ سالی ۵۰ هزار دلار اعطا میشود و فقط مربوط به دوره دکتری است.
  • بورس ترودو: این بورس تحصیلی کانادا سالیانه به ۱۵ متقاضی دوره دکترا داده می‌شود و مبلغ کل آن ۶۰ هزار دلار است.
  • بورس پست دکتری بنتینگ: این بورس تحصیل در کانادا نیز نوعی فلوشیپ بوده و سالی ۷۰ هزار دلار است که به ۷۰ دانشجوی دوره‌های پست دکتری به مدت دو سال اعطا می‌شود.
  • بورس کوئین الیزابت دوم: این بورس کمک هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان حوزه Commonwealth است که نوآور هستند و به مدت دو سال پرداخت می‌شود.
  • بورس وزارت امور خارجه کانادا: این بورسیه نیز سالیانه به ۹۰۰ متقاضی اعطا می‌شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی