تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

دولت آمریكا از اصطلاح «غیر مهاجر» برای اشاره به اتباع خارجی كه به طور موقت برای هدفی خاص در كشور پذیرفته شده اند ، استفاده می كند. هنگامی که یک غیر مهاجر، هدف خود را برای آمدن به ایالات متحده تحقق می بخشد ، باید یا وضعیت خود را تغییر داده یا کشور را ترک کند. دانشجویان بین المللی در ایالات متحده غیر مهاجر محسوب می شوند زیرا تنها هدف آنها برای اقامت در این کشور ، تکمیل یک برنامه تحصیلی در مدرسه ای ست که مورد تأیید SEVP (برنامه ی دانشجویان و بازدیدکنندگان) باشد. به طور خاص ، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دو دسته از دانشجویان را مدیریت می کند: 

تحصیل در آمریکا

افراد با ویزای F1 : دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیلات آکادمیک یا حرفه ای (از جمله یک برنامه آموزش زبان) در یک مدرسه دارای مجوز SEVP تحصیل می کند. افراد با ویزای F-2 ، تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموزF-1 است.

افراد با وبزایM-1  : دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیل در یک موسسه حرفه ای دارای گواهینامه SEVP یا سایر مؤسسات غیرآکادمیک شناخته شده، تحصیل می کند. افراد با ویزای M-2 تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموز با ویزای M-1 است.

شروع کار

اگر می خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید ، با تحقیق در مورد مدارس و برنامه های مطالعاتی متناسب با نیازها و مدارک تحصیلی خود شروع کنید. فقط مدارس دارای مجوز SEVP می توانند دانش آموزان با ویزای F و M  را ثبت کنند. برای کسب اطلاعات جامع تر در مورد برنامه های قابل دسترسی دانشجویان بین المللی و فرصت هایی برای تأمین مالی آموزشتان ، به یک مرکز مشاوره EducationUSA  در نزدیکی‌تان مراجعه کرده و در منابع آنلاین آنها جستجو کنید .

اگر قبلاً برای ایالات متحده، ویزای غیر مهاجر معتبر برای هدفی غیر از شرکت در مدرسه یا دانشگاه (مانند گردشگری)  دارید و به تحصیل در آمریکا علاقه دارید ، می توانید وضعیت خود را تغییر دهید تا بتوانید در مدرسه یا دانشگاه ثبت نام کنید.

آماده شدن برای تحصیل در آمریکا پس از پذیرش در انسیتو دارای گواهینامه SEVP ، هر مدرسه یک فرم I-20 برای شما ارسال می کند ، ‘گواهی صلاحیت وضعیت غیر مهاجرین’. فرم I-20 یک گزارش مکتوب از اطلاعات شما در SEVIS  (سیستم اطلاعات بازدید کنندگان و دانشجویان) است و برای انجام مراحل بعدی در چرخه زندگی بین المللی دانشجویی لازم است. چندین مدارس یا دانشگاه هایی که شما را می پذیرند، ممکن است فرم I-20 را برای شما ارسال کنند.

شما فقط باید از فرم I-20 دریافت شده از مدرسه ای که در آن شرکت خواهید کرد استفاده کنید. فرم I-20 خود را با اطلاعات گذرنامه خود مقایسه کنید تا مطمئن شوید که نام و تاریخ تولد شما صحیح است. اگر اطلاعات مربوط به فرم I-20 شما با اطلاعات مربوط به گذرنامه تان مطابقت ندارد ، با شخص مسئول در مدرسه (DSO) که فرم I-20 را برای شما ارسال کرده است تماس بگیرید و از ایشان بخواهید که اطلاعات را تصحیح کرده و فرم به روز شده را برای شما ارسال کنند. پس از تأیید صحت فرم I-20 شما ، باید:

  • هزینه I-901 SEVIS خود را پرداخت کنید.
  • به وزارت امور خارجه ایالات متحده درخواست ویزا بفرستید و ویزای خود را دریافت کنید. وزارت امور خارجه ایالات متحده ویزای مسافرت به ایالات متحده ، از جمله ویزاهای دانشجویی را صادر می کند. یک شخصی که در آینده دانشجوی بین المللی خواهد بود،  پس از پذیرش در یک مدرسه دارای گواهینامه SEVP و پرداخت هزینه I-901 SEVIS می تواند از سفارت ایالات متحده یا کنسولگری درخواست ویزای دانشجویی کند.

ورود از طریق تحصیل به ایالات متحده آمریکا

شما و وابستگان‌تان می توانید حداکثر 30 روز قبل از تاریخ شروع برنامه رسمی‌تان که در SEVIS ثبت شده است وارد ایالات متحده شوید، زیرا در فرم I-20 شما هم همین ذکر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در درگاه ورودی ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد، به صفحه «ورود به ایالات متحده آمریکا» مراجعه کنیدCBP (گمرک و حفاظت مرزهای ایالات متحده ) مسافران ، از جمله دانشجویان بین المللی ، را در درگاههای ورودی ایالات متحده به این کشور می پذیرد.

هنگام ورود به درگاه ورودی ایالات متحده ، اطمینان حاصل کنید که می توانید کلیه اسناد و مدارک لازم را به افسر CBP تحویل دهید. آنها را در یک ساک چک شده قرار ندهید. خوب است که حداقل دو نسخه کپی از تمام اسناد مسافرتی و مهاجرتی خود تهیه کنید – یک نسخه برای خانواده تان در کشور خود قبل از عزیمت، و یک نسخه برای مسئولان مدرسه تان در ایالات متحده. پس از ورود به ایالات متحده ، اطمینان حاصل کنید که اصل کلیه اسناد و مدارک را در مکانی امن نگه دارید.

تحصیل در آمریکا شما باید تاریخ شروع برنامه ذکر شده در فرم I-20 خود را به انسیتو محل نحصیل خود گزارش دهید. پس از شروع ترم ، شما باید قوانین خاصی را رعایت کنید تا به صورت قانونی در ایالات متحده باقی بمانید. در طول زمان تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی ، در یک دوره کامل تحصیلی شرکت کنید. تعریف یک دوره کامل تحصیلی بسته به وضعیت شما F-1 یا M-1 و برنامه تحصیلی که در آن شرکت می کنید متفاوت است. دانشجویان بین المللی همچنین ممکن است واجد شرایط انتقال به مدرسه جدید باشند ، اگرچه ملزومات واجد شرایط بودن بسته به وضعیت دانشجویی شما متفاوت است.

اگر برای تکمیل برنامه تحصیلی خود،  به زمانی بیشتر از  آنچه که در فرم I-20 ذکر شده است نیاز دارید ، با DSO خود صحبت کنید. از آنجا که CBP (گمرک و حقاظت از مرز) دانش آموزان F-1 را برای مدت زمان وضعیت مشخصشان پذیرش می کند ، دانشجویان F-1 مجبور نیستند به طور رسمی برای برنامه های الحاقی درخواست کنند اما نیاز است که فرم I-20 به روز شده را از DSO خود دریافت کنند. با این حال ، دانشجویان M-1 که به زمان بیشتری نیاز دارند ، باید برای تمدید اقامت از طریق گمرک و خدمات مهاجرتی ایالات متحده (USCIS) اقدام کنند.

استفاده از مزایای دانشجویی آمریکا

دانشجویان F و M ممکن است در هنگام تحصیل در ایالات متحده واجد شرایط مزایای خاصی باشند. این موارد شامل درخواست گواهینامه رانندگی ، استفاده از فرصت های آموزش فنی-حرفه ای و تحت شرایط خاص کار کردن است. خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)  آموزش های فنی حرفه ای و برخی از فرصت های شغلی را مجاز می داند. اگر دانشجوی F یا M هستید ، با DSO خود مشورت کنید تا از طریق USCIS برای این مزایا درخواست کنید.

اتمام برنامه تحصیلی آمریکا

 پس از اتمام برنامه تحصیلی ، دانشجویان F باید در مدت 60 روز از تاریخ پایان برنامه خود ،  و دانشجویان M باید ظرف 30 روز ایالات متحده را ترک کنند. اما ، تحت شرایط خاص ، ممکن است واجد شرایط ماندن در ایالات متحده باشید:

 دانشجویان F-1 که علاقمند به ادامه تحصیل هستند باید قبل از فارغ التحصیلی با DSO خود در مورد شرایطشان صحبت کنند. DSO شما می تواند به شما در نحوه انتقال سوابق SEVIS به یک برنامه جدید تحصیلی (در صورت لزوم) کمک کند.

 دانش آموزان F-1 واجد شرایط شرکت در آموزش های فنی حرفه ای اختیاری پس از اتمام دوره تحصیلی شان هستند. دانشجویان M1 همچنین می توانند پس از اتمام دوره آموزشی ، در آموزش فنی حرفه ای شرکت کنند.  اگر هدف شما در ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی تغییر می یابد ، باید برای  از USCIS درخواست تغییر وضعیت کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه تغییر وضعیت مراجعه کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی