تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مزایای تحصیل در کشور هلند

وی والت اروپا هلند تحصیلات مزایای تحصیل در کشور هلند

تحصیل در هلند

کشور هلند یکی از جذاب ترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است و هرساله صدها نفر از کشورهای مختلف برای تحصیل به هلند می روند. کیفیت تحصیل در این کشور در میان بهترین ها قرار دارد. دانشگاه ها برنامه های تحصیلی مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و این کشور در مقایسه با کشورهای آمریکایی و انگلیسی از نطر هزینه مقرون به صرفه است.

طبق مطالعاتی که Nuffic، سازمان تحصیل دانشجویان بین المللی هلند، انجام داده است، تعداد دانشجویان خارجی که به هلند می آیند سالانه رو به افزایش است. 122 هزار دانشجو از 162 کشور برنامه های تحصیلی مختلفی را در دانشگاه های مختلف هلند دنبال می کنند. واضح است که کشور هلند در میان دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. ما چند دلیل برای این محبوبیت را در این مقاله ارائه میدهیم:


مزایای تحصیل در هلند

  1. امکان تحصیل به زبان انگلیسی البته تعداد معدودی از رشته ها در مقطع کارشناسی ممکن است به زبان دیگری تدریس شوند.
  2. برنامه‌نویس های آموزشی و تحصیلی در کشور هلند از نظر جهانی رتبه ی قابل قبول و بالایی دارد.
  3. روش تدریس متفاوت با سایر کشورها ،در هلند تدریس بر پایه ی بحث و گفتگو است و دانشجویان یاد میگیرند که تنها برای خودشان فکر نکنند بلکه در گروه ها و با مشارکت همکلاسی هایشان پیش بروند.
  4. موقعیت جغرافیایی عالی در اروپا
  5. روشن فکری مردمان هلند، مردم هلند مردمی روشن فکر و آزادی خواه هستند. بسیاری از شهرهای هلند پر است از توریست، دانشجویان بین المللی و انواعی از مردم با پیشینه های مختلف که آزادانه از زندگیشان در این شهرها لذت می برند.


برنامه های تحصیلی بسیاری که به زبان انگلیسی تدریس میشود

کشور هلند در میان کشورهای اروپایی گسترده ترین برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را دارد. تقریبا در همه ی دانشگاه های کشور هلند، تمام کورس هایی که به زبان هلندی تدریس میشوند به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. بیشتر تدریس ها معمولا به صورت دو زبانه صورت می گیرد.

از این رو مشارکت در بحث ها و گفتگو ها برای دانشجویان انگلیسی زبان به آسانی امکان پذیر است. به علاوه بیشتر از 70 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این باعث می شود که دانشجویان بین المللی احساس راحتی بیشتری در مدت زمان زندگیشان در این کشور داشته باشند. به طور خلاصه یکی از مزایای تحصیل در هلند تنوع کورس ها برای انتخاب زیاد است و ارتباط برقرار کردن با استادان و هم کلاسی ها برایتان مشکل نخواهد بود.


برنامه های باکیفیت و تدریس های حرفه ای با قیمت ارزان

برنامه های آموزشی و تحصیلی در کشور هلند از نظر جهانی رتبه ی قابل قبول و بالایی دارد. به علاوه در این کشور هزینه ی تحصیل، اجاره خانه و زندگی به طور قابل توجهی پایین تر از سایر کشورهای اروپایی است. در مقایسه با کشورهای آمریکا و انگلستان نیز تحصیل در هلند بسیار ارزان تر است. برای مثال: به طور میانگین هزینه ی تحصیل برای دانشجویان غیر هلندی حدودا 11 هزار یورو است.


شیوه های خاص و منحصر به فرد تدریس و یادگیری

روش تدریس هلندی ها با سایر کشورها متفاوت بوده و این از اصلی ترین مزایای تحصیل در هلند است. در هلند تدریس بر پایه ی بحث و گفتگو است و دانشجویان یاد میگیرند که تنها برای خودشان فکر نکنند بلکه در گروه ها و با مشارکت همکلاسی هایشان پیش بروند. شما مهارت هایی را مانند: تجزیه و تحلیل، حل مساله ی تجربی، کار تیمی و تفکر خلاقانه را پرورش خواهید داد.

تحصیل در هلند به شما یاد می دهد که بعد از پژوهش و تحقیق و همفکری با بقیه هم تیمی های خود، نظریه خودتان را ارتقا بدهید. به علاوه در سیستم آموزشی هلند دانشجویان و استادان باهم برابرند، که به این طریق دانشجویان این فرصت را همیشه داشته باشند که با استادان خود بحث و گفتگو کنند و از آنها سوال بپرسند.

دانشجویان بسیاری از این نوع آموزش احساس رضایت و راحتی دارند. این صمیمیت بین استادان و دانشجویان و سیستم آموزشی منحصر به فرد، از مزایای تحصیل در هلند بوده و کیفیت آموزشی بالا را فراهم می آورد.

به خصوص برای آن دسته از دانشجویان بین المللی که در کشورشان سیستم استاد محوری و یا معلم محوری برقرار بوده است و دانشجویان و دانش آموزان هیچ حقی برای به چالش کشیدن صحبت های استادانشان و یا انتقاد کردن از آنها را نداشته اند. مانند کشورهای آفریقایی و آسیایی!


کشوری با مردمان روشن فکر که همیشه پذیرای دانشجویان بین المللی است

مردم هلند مردمی روشن فکر و آزادی خواه هستند. بسیاری از شهرهای هلند پر است از توریست، دانشجویان بین المللی و انواعی از مردم با پیشینه های مختلف که آزادانه از زندگیشان در این شهرها لذت می برند و درباره ی فرهنگ این مردم یاد می گیرند.

به طور یقین هر دانشجویی از هر کشوری و فرهنگی در این کشور تجربه ی تحصیل و زندگی فوق العاده ی را خواهد داشت.


دانشگاه هایی با رنکیک جهانی عالی

رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در سال 2018 نشان می دهد که دانشگاه های هلند جایگاه خوبی را در این رتبه بندی دارا هستند. دانشگاه هایی مثل: دانشگاه وریج آمستردام، دانشگاه آمستردام، دانشگاه اراسموس روتردام و دانشگاه فناوری دلفت ازجمله دانشگاه هایی هستند که در میان بهترین دانشگاه های دنیا اسمشان به چشم می خورد. این دانشگاه ها بهترین استادان، تیزهوش ترین دانشجویان و دانشکده هایی با بهترین فاندهای پژوهشی را دارند.


پیشرو جهانی در کورس های فنی

هلند در لیست بزرگ ترین قطب های اقتصادی در رده ی 17 جهانی قرار دارد. برخی از برندهای مطرح و بزرگ این کشور عبارتند از: هنکن، KLM، شل، ING، فلیپس و یونیلیور.

به علاوه هلند پیشرو رشته هایی مانند کشاورزی، مدیریت آب، سدسازی، سیستم لایروبی، بانکداری و اقتصاد، هنر و طراحی، لاجیستیک و انرژی های جبران پذیر و غیره است. در این رشته ها دانشجویان بین المللی، بیشتر از هر کشور دیگری در هلند می توانند پیشرفت داشته باشند.


موقعیت جغرافیایی عالی در اروپا

با نگاه کردن به نقشه خواهید دید که هلند در مرکز اروپا قرار دارد. این مساله باعث می شود که شما بتوانید به راحتی به کشورهایی مانند بلژیک، فرانسه، آلمان، سوئیس، رومانی، بریتانیا، پرتغال، ایتالیا و غیره سفر کنید و از دیدن این کشورها نیز لذت ببرید.

شما می توانید با یک پرواز در مدت کمتر از 3 ساعت به کشورهای همسایه بروید. حتی با قطار در کمتر از 5 ساعت به مرکز فرانسه سفر کنید.


اسکان دانشجویی ارزان قیمت

با وجود اینکه اجاره و خرید خانه در هلند به خصوص در شهرهای شلوغی مانند آمستردام و روتردام شاید کمی مشکل باشد، از مزایای تحصیل در هلند این است که اسکان دانشجویی در این کشور با قیمت های مناسب تری صورت می پذیرد. برای مثال در آمستردام خانه هایی به شکل کانتینر در کمپ های دانشجویی با قیمت بسیار ارزان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

برخی از این سوئیت های مسکونی توسط خود دانشگاه ها اجاره می شود و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. در برخی شرایط حتی به دانشجویان کمک هزینه اسکان نیز داده می شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی