تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

قوانین فرودگاهی کانادا


برخی از قوانین فرودگاهی کشور کانادا

فرودگاه کشور کانادا نیز برای مسافران بین‌المللی خود قوانینی برای حمل بار مجاز و غیرمجاز وضع کرده است. هدف از این مقاله نیز دادن اطلاعات بیشتر در مورد قوانین فرودگاهی کانادا است. هر فرودگاه بین‌المللی قوانین خاص خود را دارد و مسافران در پروازهای خارجی باید بدانند که چه نکاتی را رعایت کنند و چه چیزهایی را می‌توانند ببرند یا نباید ببرند. هر چه اطلاعات مسافران در این زمینه بالاتر باشد، استرس و نگرانی تا حد قابل‌توجهی کم می‌شود.

به همین علت، حمل بعضی از اقلام به‌طورکلی در فرودگاه‌های بین‌المللی ممنوع است. فرودگاه کشور کانادا نیز برای مسافران بین‌المللی خود قوانینی برای حمل بار مجاز و غیرمجاز وضع کرده است. هدف از این مقاله نیز دادن اطلاعات بیشتر در مورد قوانین فرودگاهی کانادا است.

سفر به هر کشوری باید تابع قوانین آن کشور صورت بگیرد. طبق قوانین فرودگاهی و گمرکی کانادا، مسافران این کشور موظف هستند کلیه اقلامی (گیاهی، خوراکی، جانوری، دارویی و….) را که همراه دارند اعلام کنند.

سفر به کانادا نیز همانند کشورهای دیگر حمل سلاح گرم و سرد ممنوع است. در شرایط خاص که مسافر قصد انتقال سلاحی را دارد باید قبل از پرواز با سفارت کانادا تماس گرفته و روال قانونی را طی کند. در مورد سلاح‌های سرد ازجمله چاقو، زنجیر، پنجه‌بوکس، قمه، شوکرهای الکتریکی و.. نیز باید تمامی شرایط ذکرشده در سلاح‌های گرم، رعایت شود و سلاح‌های نامتعارف گزارش بشود.

حمل سلاح‌های گرم و سرد حتی موارد جزئی از قبیل موچین، قیچی و یا تیغ کوچک در ساک دستی به کابین هواپیما، خلاق مقررات بوده و موجب مشکلات جدی برای مسافر خواهد شد. در قوانین فرودگاهی و گمرکی کانادا، همراه داشتن پوشاک، کیف و کفش‌های تهیه‌شده از پوست و سایر اجزای حیوانات ازجمله پر، عاج، خز و استخوان ممنوع بوده و اجازه وارد شدن به این کشور را ندارند.

بنابراین اگر پالتو پوست گران‌قیمتی دارید و نمی‌دانید از پوست چه موجودی است یا در کیف‌دستی خودتان از پوست برخی از حیوانات خاص استفاده‌شده بهتر است همراه خودتان نبرید، چون شامل موارد ممنوعه می‌باشند.

کشور کانادا دوستدار حیوانات خانگی است. اما نکته بسیار مهم این است که تمامی حیوانات نمی‌توانند وارد کانادا بشوند. بسته به کشوری که حیوانات از آن می‌آیند و همچنین نوع طبقه‌بندی دولت کانادا، فقط برخی از حیوانات خانگی ازجمله سگ و گربه اجازه ورود به این کشور را دارند.

یکی از قوانین فرودگاهی کانادا در مورد فلزات است. در نظر داشته باشید در زمان آماده شدن و بستن چمدان خود تا جای ممکن از بردن جواهرات و قطعات فلزی خودداری کنید؛ زیرا دستگاه‌های امنیتی موجود در گیت‌ها اولین وسیله‌ای را که تشخیص می‌دهند فلزات است. همین موضوع ساده ممکن است ساعت‌ها رد شدن شما را از گیت به تعویق بیندازد. پیشنهاد می‌شود در صورت داشتن فلزات گران‌بها یا هر وسیله فلزی که مورداستفاده همیشگی شما است و حتماً با خود ببرید در کیف‌دستی یا چمدانی قرار دهید که با خود داخل هواپیما می‌برید و تا پایان پرواز از آن استفاده نکنید.

عملکرد گیت فلزیاب این‌طور است که این گیت از طریق ایجاد میدان‌های مغناطیسی کوچک هر نوع فلزی را با تفاوت انعکاس امواج بازگشتی از فلزات و آلیاژها شناسایی می‌کند و تصویر آن‌ها را در مانیتور بازرسی نشان می‌دهد. به علت مسائل امنیتی برای پیشگیری از بمب‌گذاری یا هواپیما ربایی با حمل کالاهای ممنوعه به داخل هواپیما این بازرسی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی