تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

فرایند پذیرش مقاله در یک مجله ISI

وی والت مشترک کشورها تحصیلات فرایند پذیرش مقاله در یک مجله ISI

پذیرش مقاله در یک مجله ISI

پذیرش مقاله ISI بالاترین موفقیت علمی برای یک دانشجو یا پژوهشگر محسوب می‌شود. اگر مقالات را از نظر دشواری به چند سطح تقسیم کنیم ساده‌ترین مقاله برای چاپ یا پذیرش مقالات همایش‌هاست. در مرتبه بعدی مجلاتی قرار دارند که دارای اعتبار پایینی هستند و جزو مجلات ISI یا Scopus نیستند. در نهایت مجلاتی قرار دارند که دارای کیفیت بالایی هستند و جزو مجلات ISI هستند. 

برای پذیرش و چاپ مقاله ISI نیاز به طی مسیر و فرآیندی داریم که این فرآیند عبارتست از ترجمه مقاله با بهترین کیفیت و بدون ایرادات املایی و محتوایی ترجمه شود و بعد از ترجمه باید یک بار دیگر باز بینی شود و بعد از باز بینی مقاله باید ویرایش شود و تمام ایرادات املایی و محتوایی آن از بین برود و همچنین به ساختاری تبدیل شود که برای مجله قابل پذیرش است.و بعد از ویرایش باید مقاله را سابمیت کنیم به مجله مورد نظر و با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج داوری مکاتبه کنیم در این مرحله ممکن است سردبیر سوالات احتمالی رد مورد مقاله از شما بپرسد و باید آمادگی پاسخگویی به این سوالات را داشته باشید.

بعد از سابمیت مقاله باید منتظر نتیجه داوری مقاله باشیم و نتیجه داوری در قالب یک نامه برای شما ارسال خواهد شد داوری در این مجلات به علت اعتبار زیادی که دارند بسیار سختگیرانه می‌باشد اما در عین سختگیری عدالت نیز رعایت می‌شود و همچنین زمان داوری نیز بسیار طولانی است.
یکی از پژوهشگران مطرح دنیا فرایند نگارش و پذیرش مقاله ISI را به یک ماراتن تشبیه کرده است. این فرایند ممکن است گاهی بیش از یک سال طول بکشد و در نهایت مقاله شما رد شود. فراموش نکنید که گاهاً یک مقاله ۵ یا ۶ بار در مجلات مختلف رد می‌شود و در نهایت چاپ می‌شود. بنابراین در طول این فرایند شما باید انرژی و پشتکار خود را حفظ کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی