تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

فرایند ویزای لاتاری گرین کارت آمریکا


فرایند لاتاری آمریکا

مردم اغلب در مورد نحوه تخصیص شماره پرونده ها و محل قرار گرفتن آنها در “لیست” برای دریافت یکی از 50000 گرین کارت سردرگم هستند. برای پاسخ صحیح به آن، باید خود فرآیند قرعه کشی را توضیح دهیم.

یک دوره ثبت نام لاتاری تقریباً یک ماهه، معمولاً در اکتبر هر سال وجود دارد. در این مدت افراد از سرتاسر جهان برای ورود به قرعه کشی ثبت نام می کنند زیرا ثبت نام در لاتاری هزینه ای ندارد و این یک فرآیند بسیار ساده است.

در بعد بین پایان دوره ثبت نام و اعلام نتایج در آینده، “برندگان” انتخاب می شوند. روند به این صورت است.

ورودی ها بر اساس مناطق مربوطه خود، آفریقا، اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه ترتیب بندی شده اند. قوانین بیان میکند که باید شانس مساوی برای برنده شدن در هر منطقه وجود داشته باشد. یک هدف از تعداد برگزیدگانی که انتخاب خواهند شد وجود دارد. شانس واقعی در این مرحله تحت تأثیر تعداد ورودی‌هایی است که یک منطقه خاص دریافت می‌کند، در مقایسه با تعداد برگزیدگانی که برای مرحله اول انتخاب می‌شوند.

برای درک بهتر این موضوع – بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

بیایید بگوییم که از آفریقا 5 میلیون نفر ثبت نام می کنند (هر ثبت نام می تواند برای یک شخص باشد یا مشتقات را شامل شود). ممکن است تصمیم گرفته شود که از ثبت نام های انجام شده 100000 نفر برای مرحله اولیه انتخاب شود. این به معنای شانس 2٪ برای رسیدن به آن مرحله است (100,000/5,000,000*100). منطقه دیگری ممکن است درصد بیشتری برای برنده شدن در هر انتخاب داشته باشند اما ورودی های بسیار کمتری دریافت کند.

این با نگاه کردن به برخی از اطلاعات منتشر شده واقعی از سال 2013 به بهترین شکل توضیح داده می‌شود. دلیل استفاده از اطلاعات سال 2013 این است که آخرین سالی است که در حال حاضر اطلاعات کاملی داریم – هم ثبت نام کنندگان و هم برنده شده ها.

بنابراین – اول از همه به تعداد ثبت نام کنندگان هر کشور در منطقه OC نگاهی بیندازید. ما از اطلاعات ورودی رسمی و اطلاعات رسمی برنده شدگان استفاده کرده ایم .

از آنجایی که داده‌های برندگان منتشر شده شامل مشتقات (اعضای خانواده) است، ما از فرمولی برای محاسبه برنده ها و خانواده استفاده می‌کنیم و سپس از آن برای محاسبه تعداد موارد انتخاب شده از ورودی‌ها استفاده می‌کنیم (زیرا قرعه‌کشی به ازای هر ورودی است، نه هر مشتق).

خوب، پس اکنون می‌توانیم ببینیم که در سال 2013، کل منطقه از شانس 5.9 درصدی برای برنده شدن یک مکان به عنوان برنده برخوردار بود. ما شانس های به دست آمده را برای هر کشور نشان داده ایم، اما همانطور که قبلاً گفتیم شانس واقعی برنده شدن در کل منطقه یکسان است (مجاز شده توسط قانون). البته تغییراتی مانند نائورو وجود دارد که به نظر می رسد شانس برنده شدن بیش از 10٪ را داشته است. با این حال، آنچه واقعاً اتفاق افتاده است تصادفی است – به نظر می رسد آنها 9 مورد را انتخاب کرده اند، نه 5 موردی را که انتظار داشتند. این به دلیل ماهیت یک قرعه کشی تصادفی است – چیزی برای کار نیست!

خوب، یک منطقه بزرگتر برای همان سال چطور – بیایید منطقه AF را در نظر بگیریم.

حالا چیزی برای هیجان زده شدن وجود دارد! ما چهار کشور را برجسته کرده ایم که شانس برنده شدن به طور غیرعادی کم و تعداد زیادی ورودی دارند. اگر قرعه کشی “عادلانه” باشد، نیجریه (که 1.35 میلیون ورودی دارد!) باید حدود 13 برابر تعداد برندگان نسبت به الجزایر (با حدود 100 هزار ورودی) داشته باشد. آنها این کار را نمی کنند – پس چه اتفاقی می افتد؟

خوب، پاسخ این است که در طول فرآیند قرعه کشی، یک محدودیت مصنوعی (به نوعی) بر چهار کشوری که در غیر این صورت بخش بزرگی از تعداد کل برگزیدگان را دریافت می کردند، اعمال می شود. خط آخر نشان می دهد که چهار کشور محدود 70 درصد از ورودی های منطقه را داشتند اما تنها 40 درصد از برندگان را دریافت کردند. بنابراین – مطمئناً آنها محدود می شوند. در DV2013 و DV2014 این محدودیت در حدود 6000 برنده در هر کشور (از جمله خانواده) بود. در DV2015 محدودیت را به 5000 کاهش داده اند.

بنابراین این محدودیت چه تأثیری بر فرآیند دارد؟

خب برای متقاضیان کشورهای محدود به این معنی است که آنها شانس بسیار کمتری برای انتخاب شدن نسبت به سایر کشورهای منطقه دارند. ما نمی توانم پیدا کنیم که این نتیجه در کجا توسط قانون پشتیبانی می شود، اما فکر می کنیم توجیه آن محدودیت 7٪ کشور باشد. با این حال، تنها یک کشور (نپال) شانس واقعی (احتمال بالا در واقع) برای رسیدن به حد 7 درصد با 5000 برنده در DV2015 دارد. چهار کشور محدود آفریقایی حتی با بیش از 6000 نفر برنده در DV2013 و DV2014 به دلیل پاسخ‌دهی پایین و میزان موفقیت، قادر به رسیدن به حد 7 درصد نبودند.

علاوه بر این، استراتژی محدود کردن کشورها باعث ایجاد حفره ها و تمرکز برندگان از کشورهای محدود به اعداد کوچک می شود. برای درک دلیل، درک فرآیند قرعه کشی مفید است.

قرعه کشی چگونه انجام می شود.

قرعه کشی به خودی خود یک فرآیند چند مرحله ای است – مراحل عبارتند از:

  1. ورودی ها را در مناطق آنها جدا کنید
  2. یک کامپیوتر به طور تصادفی هر مورد را برای هر منطقه سفارش می دهد و یک شماره رتبه خاص منطقه (شماره مورد) را اختصاص می دهد. این از 1 برای ورودی با بالاترین رتبه شروع می شود و تا آخرین ورودی ادامه می یابد (به همین دلیل است که ما صفرهای ابتدایی در شماره پرونده خود داریم). بنابراین یک عدد کیس نامبر برنده می تواند مانند 2015AF00021123 باشد. اعداد در این مرحله متوالی هستند، بدون شکاف بین اعداد مورد. شماره گذاری مختص منطقه است، بنابراین دقیقاً مانند مثال ما اگر برای یک شماره AF باشد، همان عدد می تواند در مناطق مختلف وجود داشته باشد (به عنوان مثال 2015EU00021123، و 2015AS00021123). به یاد داشته باشید، هر مورد نشان دهنده یک برنده و مشتقات آنها است.
  3. در مرحله بعد مراحلی برای شناسایی و حذف ورودی های تقلبی اعمال می شود. این کار توسط فرآیندهای تطبیق بیومتریک عکس، جستجو در پایگاه داده در مورد نام ها و سایر اطلاعات موجود در ورودی ها انجام می شود. آن ورودی‌های حذف شده، شکاف در اعداد ایجاد می‌کنند. این شکاف ها به طور تصادفی در سراسر محدوده اعداد توزیع می شوند. ما اغلب در مورد “تراکم” موارد در مقابل شکاف ها بحث می کنیم. اگر در یک منطقه تقلب زیاد باشد، تراکم پرونده ها کم می شود.
  4. مرحله بعدی تصمیم گیری برندگانی است که به آنها اطلاع داده می شود. یک فرآیند کامپیوتری ورودی‌ها را به ترتیب شماره رتبه‌بندی می‌کند، و یک تعداد برای هر کشور و همچنین یک شمارش کلی نگه می‌دارد. به نظر می‌رسد که برای هر مورد انتخابی، روی افراد منتخب و همچنین یک مورد روی مشتقات حساب می‌شود. در نقطه ای یک کشور به نقطه ای می رسد که محدود می شود. از آن نقطه به بعد، این فرآیند ورودی های بیشتری را برای آن کشور حذف خواهد کرد. مجدداً بعد از نقطه‌ای که یک کشور به حداکثر می‌رسد، شکاف هایی ایجاد می‌کند، و البته، این بدان معناست که تراکم موارد واقعی در محدوده‌های تعداد موارد بالاتر کمتر خواهد بود (حداقل در مناطق AS، اتحادیه اروپا و AF که هر کدام دارای کشورهای محدودی هستند).
  5. پس از انتخاب تعداد کافی برنده برای منطقه، فرآیند گزینش متوقف می شود و آنها آماده هستند تا به برندگان اطلاع دهند.

مراحل فوق از خواندن اطلاعات عمومی در دسترس استنباط شده اند و همچنین کمی عقل سلیم را اعمال می کنند.

امیدوارم تا حدودی این روند را رمزگشایی کند و امیدواریم توانسته باشید مطلب را به خوبی درک کنید.

اطلاعات های مستند نشان داده شده در بالا برای دانلود در اینجا موجود است.

داده های OC 2013
داده های AF 2013

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی